Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles - Vinter/forår 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

Psst ikke DKK Ribe, men specialforening Ribe Hundevenner, som holder DKK-stævner

 

Jeg kigger nok ud forbi lørdag eller søndag.

 

Tomato tomato - de holder DKK stævner... og er dermed DKK i mine øjne :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Æv Petrines første løb er kl 9, det kan slet ikke lade sig gøre med toget (medmindre jeg tager hjemmefra kl 2 om natten) - øvøv øv, men god fornøjelse til jer andre og tak for tilbud om lift.

 

nej men øv! Det er da for surt :???: Du kender ikke nogen herovre, du kan overnatte hos? Jeg ville gerne tilbyde mig, men at sove 2 mennesker og 3 hunde i min bil er vist at bede om ragnarok :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er lige detaljen med Fønix og manden, Fønix vil ikke i nærheden af manden, slet ikke ud at gå luftetur med ham = jeg skal have Fønix med = skal holde afstand til mennesker og ...suk, nej, det går ikke (tilstår, jeg er ikke til camping, men b&b havde været fedt nok, er stadig imponeret over du frivilligt vælger bilen :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er lige detaljen med Fønix og manden, Fønix vil ikke i nærheden af manden, slet ikke ud at gå luftetur med ham = jeg skal have Fønix med = skal holde afstand til mennesker og ...suk, nej, det går ikke (tilstår, jeg er ikke til camping, men b&b havde været fedt nok, er stadig imponeret over du frivilligt vælger bilen :mrgreen:)

 

Bilen fungerer upåklageligt! jeg har en foldemadras, som jeg folder ud - så er der plads nok til at jeg kan ligge udstrakt. Hundene har været helt ok med det helt fra dag 1... så det fungerer bare! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brug for tyk madras, toilet (rent!), rindende vand (også varmt), strøm og internet, så gammel er jeg bare blevet :engel:

 

Madrassen er ikke super tyk, det vil jeg give dig.

5613269L.jpg

Træningspladsen har toilet og brus med varmt vand - renlighed er dog nok så som så :blink: - strøm er der selvfølgelig ikke så meget af. Telefonen laves til personal hotspot til ipad'en og voila :5up:

5613269L.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

På denne tid af året kan det da lade sig gøre at sove i stævneteltet. Jeg medbringer gerne en madras og du må også gerne have natlogi i vores DKK telt.

Ellers må du gerne bo i vores hal, der er dog en times kørsel frem og tilbage, men jeg kan endda tilbyde lån af bil. Vi kan kun være to i vores

Link til indlæg
Del på andre sites

Så Ribe... Er det ikke næsten det samme, det bliver jo i Jylland...

 

Det er jo lige før at du kunne lave et helt omkvæd med alle de disker :engel:

 

Kan lige opdaterer med Joy... Han er vist ved at være fit for fight... Han har ikke haltet i tre dage og han er igen begyndt på at trave gå turen rundt som han plejer. Eller, trave og trave, han tripper jo afsted på sin egen specielle måde. Vi er dog i tvivl om hans manglende vilje til at gå frisk fremad skyldes at han ikke er glad for at gå tur sammen med Cassi, for hun er enormt dominerende over for ham, og det er faktisk lidt synd for ham :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ribe:engel:

 

Disk, disk, disk, disk, disk, disk og disk summer det vist fint op

 

Jeg er også kommet endnu et skridt nærmere førerpladsen i disk-konkurrencen efter Ribe! :mrgreen: Min hedder disk, disk, disk, disk, disk, 5fejl, 5 fejl.

 

 

Det sidste løb indkasserede dog en 2. plads (og præmie!), på trods af at jeg holdt Iso i noget der føltes som flere sekunder, på hvert felt... Lægger måske noget video op senere. Ellers har det (som sædvanlig) været en superhyggelig lang-weekend i Ribe! Hvis man aldrig har prøvet at løbe stævne i Ribe så skulle man virkelig se at gøre det! :-D De er knaldgode til at holde stævne, der er hyggeligt og alt kører bare derudaf, med god mad og gode præmier. Så det kan kraftigt anbefales! :5up:

 

Jeg tror at Iso er lidt plaget af varmen, der jo er kommet meget pludseligt i år. Hun har været ret træt, og er gået ind i buret af sig selv, og har ikke så gerne villet komme ud derfra igen... Grunden til at vi har løbet så ringe er at Iso har kørt helt vildt op i stress, så hun har slet ikke haft tid til at kigge/høre efter mig... Jeg tror jeg afbrød og tog hende ud af banen i alle løbene om lørdagen, tror næsten at de to 5-fejls-løb var de eneste hvor jeg ikke tog hende ud faktisk..? :hmm: Hun tonsede bare derudaf, og det vil jeg bare ikke se. Hun lavede en enkelt slalomfejl i det aller første løb, ellers har hun taget fine slalomer og felter - dem vi altså nåede at komme til før jeg afbrød... :engel: I det aller sidste løb fik vi dog en fejl på slalomen igen, men det var udelukkende min skyld, jeg fik trukket hende helt galt så hun endte på den forkert side af slalomen... :oops:

 

Nu har jeg lidt lagt en ny stævne-strategi. De åbne springklasser dropper vi, i hvert fald til større stævner. De er for svære for os endnu, og tit indbyder de virkelig til turboløberi, hvilket ikke er så godt for Iso lige nu. Til de helt små stævner kan vi måske kapere det, så jeg må vel se lidt fra gang til gang hvordan det ser ud. Vi gør det næsten altid bedst i agilityklasserne, hvor de indbyggede "tænkepauser" på felterne får Iso til at samle sig lidt. Så agilityklasserne løber vi, og også SP1. Jeg håber det kan gøre at Iso får lidt færre succesoplevelser med at knalde fuldstændig ud på banen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået tilsendt papirer med konkurrencenummer osv til vores første konkurrence om en uge, og jeg aner ikke hvad noget af det betyder! :megaked::lol: Vi lægger hårdt, med et halvstort stævne, hvor der er 9 ringe, og jeg skal løbe i 4 forskellige ringe over 2 dage.. :genert:

 

Halvstort??? 9 ringe??? Du godeste... :shock: Har vist aldrig set mere end to ringe til et normalt stævne herhjemme. Det bli'r da spændende at høre om - ikke mindst om hvorvidt du kan holde styr på alle ringe! :lol: Krydser alle fingre for jer, håber I får en god oplevelse! :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Jeg er også kommet endnu et skridt nærmere førerpladsen i disk-konkurrencen efter Ribe! :mrgreen: Min hedder disk, disk, disk, disk, disk, 5fejl, 5 fejl.

 

 

Det sidste løb indkasserede dog en 2. plads (og præmie!), på trods af at jeg holdt Iso i noget der føltes som flere sekunder, på hvert felt... Lægger måske noget video op senere. Ellers har det (som sædvanlig) været en superhyggelig lang-weekend i Ribe! Hvis man aldrig har prøvet at løbe stævne i Ribe så skulle man virkelig se at gøre det! :-D De er knaldgode til at holde stævne, der er hyggeligt og alt kører bare derudaf, med god mad og gode præmier. Så det kan kraftigt anbefales! :5up:

 

Jeg tror at Iso er lidt plaget af varmen, der jo er kommet meget pludseligt i år. Hun har været ret træt, og er gået ind i buret af sig selv, og har ikke så gerne villet komme ud derfra igen... Grunden til at vi har løbet så ringe er at Iso har kørt helt vildt op i stress, så hun har slet ikke haft tid til at kigge/høre efter mig... Jeg tror jeg afbrød og tog hende ud af banen i alle løbene om lørdagen, tror næsten at de to 5-fejls-løb var de eneste hvor jeg ikke tog hende ud faktisk..? :hmm: Hun tonsede bare derudaf, og det vil jeg bare ikke se. Hun lavede en enkelt slalomfejl i det aller første løb, ellers har hun taget fine slalomer og felter - dem vi altså nåede at komme til før jeg afbrød... :engel: I det aller sidste løb fik vi dog en fejl på slalomen igen, men det var udelukkende min skyld, jeg fik trukket hende helt galt så hun endte på den forkert side af slalomen... :oops:

 

Nu har jeg lidt lagt en ny stævne-strategi. De åbne springklasser dropper vi, i hvert fald til større stævner. De er for svære for os endnu, og tit indbyder de virkelig til turboløberi, hvilket ikke er så godt for Iso lige nu. Til de helt små stævner kan vi måske kapere det, så jeg må vel se lidt fra gang til gang hvordan det ser ud. Vi gør det næsten altid bedst i agilityklasserne, hvor de indbyggede "tænkepauser" på felterne får Iso til at samle sig lidt. Så agilityklasserne løber vi, og også SP1. Jeg håber det kan gøre at Iso får lidt færre succesoplevelser med at knalde fuldstændig ud på banen...

 

He Boss hjerne var KOGT i sidste løb søndag, han flåede en helt bane fra hinanden incl hjulet, da han så fornemmede at jeg var 4 sek fra at dække ham af, løb han ud af banen og tog en andens legetøj og fjollede rundt med. KØTER, heldigvis er det længe siden han har gjordt sådan, så jeg håber han har samlet hjernen sammen til vi skal til HHH på søndag

 

Helt roligt Korvis Boss er nu 5 og hjerne køre nogen gang i tomgang for ham. Men godt med en stævne plan

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Halvstort??? 9 ringe??? Du godeste... :shock: Har vist aldrig set mere end to ringe til et normalt stævne herhjemme. Det bli'r da spændende at høre om - ikke mindst om hvorvidt du kan holde styr på alle ringe! :lol: Krydser alle fingre for jer, håber I får en god oplevelse! :x:

 

Jo jo UK og USA kan det der med at holde agilitykonkurrencer. Der går hellere ikke længe, så bliver vi nød til at løbe på 3 baner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi også hjemvendt fra Ribe, vi kan vist også synge med på omkvædet :roll:

 

lørdag - disk, 5 fejl, 5 fejl

AGÅ disk. Kræet valgte at blindkrydse mig - lige bagom ryggen og vupti A-brædt! Derudover smed hun sit balancefelt! Møgkræ :evil:

 

SPÅ - fint løb, men de havde altså flyttet slalom efter jeg gik banegennemgang :fornaermet: Så det der passede perfekt med at vende mig om til indgangen i gennemgangen, det pssede pludselig med at jeg vendte mig om ved pind 5, da vi løb den :vedikke: Det betød jo så, at jeg havde trukket hende forbi slalom :stupid: og dermed givet hende en vægring... Resten af banen løb hun fejlfrit...

 

AG1 - endnu et fint løb, fin tid, men der mente Karla så, at 10 pinde i en slalom var rigeligt! :evil: Så tilbage og starte forfra igen på den. Endte på en 3. plads med mine 5 fejl (hun tog dog alle sine felter)

 

Søndag: 3 disks!

 

AGÅ - fint løb, indtil noget senden omkring og tage bagfra, som gik fint, men jeg fik mig åbenbart ikke trukket nok væk fra springet, for hun vendte i luften og tog den tilbage igen

 

SPÅ - ca. samme problem! Fint fint løb, men et flip kiksede på samme måde som ovenfor, hun vender i luften og tager springet tilbage igen...

 

SP2 - kiksede en serpentiner. Fik hende trukket udeom springet istedetfor over det...

 

Mandag

AG1 - super duper løb i ok tid - på trods af træt og varm hund. Felterne sad lige i skabet på alle 3 feltforhindringer :5up: så den vandt vi i fin stil

Tunnelkuller - fik lige forhindringsdriskrimeneret en tand for hårdhændet, så gav hende en vægring på en af de 12 tunneller og endte derfor med 5 fejl

 

Finaleløb var der ligesom ikke rigtigt noget af for os :roll: eftersom vi blev disket i 3 ud af 4 åbne løb

 

Jeg synes Karla har været meget påvirket af varmen... har søgt skyggen konstant og løbet noget sløvere end hun plejer. Måske skyldes det, at den er kommet så pludseligt? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

4 ringe til Jutlandia skulle det da vist nok være... Det værste der kan ske med flere baner, er vel også hvis to klasser man skal deltage i falder sammen. Jeg var i hvert fald forvirret i Albertslund, hvor jeg skulle løbe 4 klasser i træk og man lige kunne nå at sætte hunden ind i teltet efter endt gennemløb og så over og gå bane... Tør slet ikke tænke på hvad der kan ske den dag jeg skal huske to baner på en gang:genert:

 

Sanne og 2xAnna... Nu er det vel ikke sådan at i har fortalt jeres hunde om den diskkonkurrence og de bare gerne vil melde sig ind i kampen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan her ser Karlas vippefelt lidt for tit ud :evil: :stupid: Dette er fra søndagens ag-åben løb - med mig på bare tæer :mrgreen:

 

[ATTACH=CONFIG]86614[/ATTACH]

 

Årh... Det er da ikke langt fra... Joy præsterer af og til at flyve over enden inden den begynder at slå ned. hvordan den fede trunte kan få det til at lade sig gøre, det aner jeg ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...