Hop til indhold

17 dage tilbage....


Gæst Lavbo
 Share

Recommended Posts

  • Svar 239
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så tror jeg ikke der kommer flere. Queen har lagt sig stille ned og ligger nu og små-sover lidt, dog med et øje og øre åbent for at holde øje.

 

 

Jeg vil nu gå ind og sove nogen timer. Billeder kommer senere.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Pyyha, sikke en omgang....Jeg er godt nok træt, men hold da op hvor er jeg glad :banan:

 

 

Alt gik godt og der er kommet 7 små dejlige tykke hvalpe. Det startede kl ca 4 i morges..jeg var selvfølgelig lige faldet i søvn på sofaen og havde nået at sove en lille time da jeg vågner ved at hun giver et hyl fra sig ved siden af mig, så den første blev født på sofaen. Jeg skyndte mig at snuppe den og Queen og fik dem over i kurven.

Queen gik totalt i panik. Rystede som et espeløv og ville stikke af, men jeg holdt hende forsigtigt tilbage i kurven og fik beroliget så meget at hun begyndte at vise interesse for den lille nye.

Da den næste kom gik alt som det skulle. Hun blev i kurven, fik gjort den lille ren og skubbet den hen til patten. :lun:

Derefter kom de næte med ca. 30 min. mellemrum. Da kl var 06,30 kom nr 6 og Queen puttede sig ned og faldt i søvn og jeg troede derfor at alt var i orden og nu kom der ikke flere.

Thomas ringede til mig kl 07,30 og Queen lå stadig og småsov så jeg gik i seng.

Jeg er nu lige vågnet op til at der ligger 7 hvalpe i kurven så den sidste har jeg ikke styr på hvornår er kommet. Hun har klaret det hele selv uden at kalde på mig efter hjælp. Så¨hun er vokset med opgaven.

 

 

 

 

Så vi er endt med at have fået 3 drenge og 4 piger som alle vejer ca. 250 gram stk.

 

025.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har snakket med husbonden og vi laver IKKE en kuld-reduction da jeg allerede er kommet af med næsten halvdelen af hvalpene. PUUUHA

 

Queens instikter har også fuldtændigt slået til og hun er MOR!! Hun opfører sig fuldstændigt som en tæve skal.

 

Nu har jeg fået sovet lidt mere, men i får ikke flere billede af hvalpene før om nogen dage, jeg vil lige give Queen lidt fred. Til gengæld bliver det så af hver enkelt

Link til indlæg
Del på andre sites

Balder er Amstaff og Golden retriver mens Queen er Walisiks springe, Japansk spids og shettland sheepdog.

 

 

 

- og inden alle farer i blækhuset, så vil kommende ejere af hvalpene blive oplyst om blandingen af Balder, men samtidigt få oplyst at han på de officielle papier står oplyst som retriver-blanding.

Link til indlæg
Del på andre sites

Balder er Amstaff og Golden retriver mens Queen er Walisiks springe, Japansk spids og shettland sheepdog.

 

Syns nok det var et amstaff-hovede jeg kiggede ind i der....

 

Altså, du forstår sgu alligevel at gøre tingene grundigt. Ikke nok med at du bevidst har undladt at give din unge, usikre tæve en abortsprøte da hun blev parret, du har osse bevidst valgt at lade hende føde et kuld ulovlige hvalpe som du ift. lovgivningen ikke må sælge. Det er ikke længe siden vi her på siden havde en debat om en mand der havde produceret et kuld amerikanske bulldogs, hele kuldet blev hentet til aflivning da de var 7 dage gamle!

 

I øvrigt er det interessant at det fokus der før var på antallet af hvalpe af hensyn til tæven og en evt. dårlig psyke, nu har ændret sig til et fokus på hvor mange hvalpe der kan sælges.

Link til indlæg
Del på andre sites

Balder er Amstaff og Golden retriver mens Queen er Walisiks springe, Japansk spids og shettland sheepdog.

 

 

 

- og inden alle farer i blækhuset, så vil kommende ejere af hvalpene blive oplyst om blandingen af Balder, men samtidigt få oplyst at han på de officielle papier står oplyst som retriver-blanding.

Det der er bare så langt ude som det kan komme, at du da vil være det bekendt! fy for pokker!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for alle lykøskningerne.

 

 

Havde Queen ikke været så dygtigt så var der sket en kuld-reduction, men jeg kan på nuværende tidspunkt ikke se nogen mening med det.

Hun er SÅ dygtig, og passer SÅ godt på dem, fuldstændigt som en tæve skal og ikke som en der har haft en lidt svær opvækst.

Så det er IKKE fordi at jeg er kommet af med nogen af dem og at jeg så bare tænker penge, penge, penge at jeg ikke gør det, men kan ikke se hvorfor når hun nu er så dygtig. Jeg vil ikke aflive bare for at aflive. Der skal være en mening med det og jeg har også hele tiden skrevet at jeg var klar til at gøre det og ikke at jeg VILLE gøre det 150% sikker.

 

Hvad Balder ang. så har jeg været ærlig fra første bogstav. Jeg kunne sagtens bare have kaldt ham retriver-blanding, men hvor er vi så henne?

Balder er en blanding, ja, men samtidigt er han fra før loven blev indført, og som jeg læser den må man ikke avle ren Amstaff eller lave blandinger af ren Amstaff, men der står mig bekendt ikke nogen steder at man ikke må lave en blanding på en blanding. Samtidigt vil jeg sige at det ikke er mig der har avlet Balder og sørget for at få ham opført som retriver-blanding og hvad andre folk gør vil jeg ikke påtage mig skylden for.

 

Derudover har jeg ingen kommentarer til Balders ophav og hvis folk ønsker at diskutere detyderligere må de oprette en ny tråd! Denne tråd omhandler Queen og hendes hvalpe venligst respekter dette!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja tråden omhandler et kuld hvalpe.... Et kuld hvalpe der indeholder en af racerne der befinder sig på forbudslisten, hvilket gør dem ulovlige.

Et kuld hvalpe der med mindre du laver en reduktion og kun beholder to som bliver i dit hjem, vil blive solgt til familier som enten ikke har set tv, hørt radio eller befundet sig på internettet det sidste 1½ år, og derfor ikke ved at de bryder dansk lovgivning, eller er skide lige glade fordi de bare vil ha' sig en billig hvalp og skulle det give problemer må de tage sig af det til den tid.

 

Du har taget en tæve til dig fordi hun var endt i et hjem der ikke magtede opgaven, nu er du gennem denne tæve med til at øge antallet af en type hunde der ofte ses i en eller anden form for videreformidling.

Link til indlæg
Del på andre sites

I lovens stk. 2 hedder det: "Stk. 2. Forbuddet i stk. 1 finder tillige anvendelse for krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår." Der står intet om hele og halve krydsninger. Hvis en forbudt race indgår er hunden forbudt. Der er 1/4 amstaff i hvalpene, altså er de ulovlige. Længere er den ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Jesus, altså. Endnu en ting, der gør, at du simpelthen bare SKULLE have givet Queen en abortsprøjte eller fået hende steriliseret med det samme, parringen var sket.

Hvalpene er ulovlige. Der er åbenbart ingen grænser for din ligegyldighed - og at du forventer, at vi sidder her og klapper i vores hænder over det kuld og bare siger tillykke, det siger lidt om, hvor store skyklapper du har på. Du kan ikke sælge de hvalpe - du MÅ ikke sælge dem. Men det har du bare tænkt dig at gøre alligevel. Jeg håber, du bliver meldt for det. Du er så kold overfor lovgivningen, og ligeglad med de problemer, hvalpenes aftagere kan komme i (hvis de er dumme nok til at købe ulovlige hvalpe) fordi du bare gør som det passer dig. Jeg har ondt af din hund og dens hvalpe - de kan ikke gøre for det, de stakkels dyr. Men du har ikke taget ansvar for dine hunde overhovedet. Det er usmageligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

wow.. den havde jeg ikke set komme.

 

sad glad og læste at hvalpene var kommet.

og så dukkede billede af faren op.. og havde andre ikke spurgt ville jeg selv have gjort det.

 

var klar til at vifte med armene og råbe tillykke.. men nu synes jeg det er komplet uforsvarligt, idiotisk, ansvarsløst, respektløst og dybt usmageligt.. føj..

nu skal 7 hvalpe lade livet fordi du ikke har påtaget dig det ansvar du burde have gjort.

og at du ikke har kastreret din hanhund når du har ham boende med en tæve forstår jeg ikke.

når nu du burde have vidst at hvalpe fra ham ville være ulovlige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
wow.. den havde jeg ikke set komme.

 

sad glad og læste at hvalpene var kommet.

og så dukkede billede af faren op.. og havde andre ikke spurgt ville jeg selv have gjort det.

 

var klar til at vifte med armene og råbe tillykke.. men nu synes jeg det er komplet uforsvarligt, idiotisk, ansvarsløst, respektløst og dybt usmageligt.. føj..

nu skal 7 hvalpe lade livet fordi du ikke har påtaget dig det ansvar du burde have gjort.

og at du ikke har kastreret din hanhund når du har ham boende med en tæve forstår jeg ikke.

når nu du burde have vidst at hvalpe fra ham ville være ulovlige.

 

Præcis - jeg nåede også lige i et par sekunder at glæde mig over, at hvalpene var sunde og raske og at kuldet ikke skulle reduceres. Så så jeg, at de er lavet af 1/4 amstaff. Og så var jeg bare endnu mere chokeret og nederen over dette kuld, end jeg før har været. Hvor er det bare trist. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...