Hop til indhold

"Du kunne jo også..."


Gæst celinamoon
 Share

Recommended Posts

Gæst celinamoon

Kender I det, når forældre/venner hele tiden synes de ved bedre ifht. det at holde hund, især JERES hund? Selvfølgelig må folk synes de ved bedre, men de kan dælme holde det for dem selv, for jeg opdrager min hund og fodrer hende som jeg vil.

Min mor og papfar synes, at jeg ikke skælder min hund nok ud og at hund er uopdragen, og fordi jeg har sagt jeg gerne vil have hende lige så trænet som Zak George's hunde (kendt hundetræner), siger de at "Så skal du jo starte nu" og sådan noget. Jeg skælder ikke Bella ud når hun gør noget galt men siger i stedet bare et bestemt "Nej" og så er det glemt, mens min mor og papfar kan blive ved med at skælde ud i fem minutter. Bella er 6 måneder, og jeg træner øvelser så som sit, dæk, plads osv., men jeg vil ikke begynde den endelige træning før hun er ovre teenage-perioden, men blot holde de vigtige øvelser ved lige så hun ikke glemmer dem. Dette forstår de ikke, "da man jo sagtens kan træne sin hund til ikke at trække i snoren, selvom den stadig er hvalp". Jo, det er da sandt, hvis man altså har lyst til at fodre den med godbidder hele tiden og holde øjenkontakt med den næsten konstant på gåturen - jeg vælger altså hellere at vente til efter teenage perioden, når hun er faldet lidt mere ned og det derfor er nemmere at få hende til at stoppe med lige præcis det. (Hun er jo jagthund, og er derfor meget interesseret i diverse lugte og dyr, og hvis jeg skulle begynde på at træne hende til ikke at trække, ville jeg skulle have lommerne fulde af godbidder hver gang vi er ude at gå - jeg har forsøgt, og hun synes altså lugtende er sjovere hvis der ikke er godbidder).

De synes også, at jeg fodrer hende forkert - hun får kun barf og lidt "Smagsprøver" af hvad der er på bordet engang imellem, og når vi er på besøg hos mine forældre, hopper hun straks i tørkosten - de mener, det er fordi hun bedre kan lide dette end barf, jeg mener det er fordi det er interessant når hun jo ikke får sådan noget til hverdag, for hun plejer altid at være vild med det meste af hendes mad.

Men fordi vi er uenige, synes de det er okay at være efter mig næsten konstant ifht. hvordan jeg opdrager min Bella - jeg synes istedet de burde kigge på, hvordan de opdrager Betty, men jeg kritiserer aldrig dem, på trods af at Betty ikke kommer når man kalder og er buttet.

Er det mig der er helt galt på den, eller synes I heller ikke det er OK at kritisere andres opdragelse, medmindre det selvfølgelig skader hunden fysisk/psykisk? Og i tilfælde af det sidste, hvad Søren kan jeg gøre for at få dem til at lade være? :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man skal kunne styre sine forældre, så skal man starte når de er små, så det løb er nok kørt;-) Man kan jo altid afslå deres gode råd med et venligt: "tak for din interesse, men jeg har selv tænkt meget over hvordan min hund skal opdrages."

Da du ikke bryder dig om "gode råd", vil jeg undlade at kommentere dine tanker om "gå pænt":blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal jo ikke blande sig hvis ens mening er uønsket, men hvis I er uenige om nogle ting kunne I måske bare udveksle meninger og erfaringer på en lidt mere "voksen til voksen" måde, end det du fremlægger her hvor din oplevelse ihvertfald er at I har en "voksen/barn" kommunikation.

 

Ud over det vil jeg blot sige at det aldrig er for tidligt at lære sin hund noget så basalt som at kunne gå i snor uden at trække og at både du og din hund sikkert kunne have stor fornøjelse af at starte på noget unghundetræning og der igennem få nye indput til at løse opgaverne der ligger i at være hundeejer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst celinamoon

Vi har gået til hvalpe træning og trænet ifht. at kunne gå pænt i snor, men der har de altid givet det indtryk, at hvis man skal have hunden til at gå pænt i snor, skal kontakten være stort set konstant, og det er jeg altså ikke altid særligt interesseret i. Men I er velkomne til at komme med jeres meninger, jeg har intet imod gode råd, det er bare det der når forældrene "rotter sig sammen" og man ikke kan få et ord indført - det er ikke fair, især ikke når ens egen hund ikke er trænet optimalt.

Hvis jeg skal starte på snor-træning, hvordan kan jeg så gøre det uden at kontakten skal være konstant i sidste ende? Jeg ved at det kræver meget træning, men dette har jeg intet imod, hvad jeg vil undgå er at jeg, når resultatet er opnået, skal gå og lave kontaktøvelser med Bella konstant - jeg vil gerne kunne gå pænt i byen, men på gåturen i parken/skoven behøves hun ikke gå pænt men kunne snuse ligeså meget som hun vil - og at kunne gå pænt i byen er kun når jeg er sammen med familie og venner, og det er derfor det med konstant kontakt ikke duer, for jeg vil ikke være "hende der altid snakker med hunden og aldrig deltager i samtalen", men uden at Bella så tilgengæld trækker. Men hvordan lærer jeg hende det bedst muligt? Og vil det, efter jeres mening, være bedst at lære hende det nu, eller når hun er ovre teenage-perioden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan er forældre hvis man giver dem lov:mrgreen:.

 

Jeg går ud fra, at du ikke er så gammel, så dine forældre har ikke helt styr på, at du er voksen og det er DIG, der bestemmer hvordan din hund skal opdrages.

 

Jeg håber, at du bruger sele til hende, så hun ikke ødelægger sin hale/ryg ved at trække en masse? Det gør du sikkert, for når du har så klare meninger om opdragelse og foder, så har du sikkert også overvejet den slags.

 

Jeg håber sørme ikke, at din mor og papfar skælder ud på DIN hund??? :skraek: Hvis nogen skældte ud på MIN hund uden at jeg var indforstået, så ville jeg straks forlade stedet!!

 

Det er, hvad du kan gøre. Du kan melde ud, at du gider ikke at blive kritiseret hele tiden, så derfor går du, hvis de ikke stopper. Du kan også holde dig væk og være tøvende med at sige ja til en eventuel invitation. Hvadsomhelst der skal til for at få dem til at forstå at det er DEM der er på vildspor. Ikke med hensyn til at opdrage deres hund, men med hensyn til at opdrage DIG.

 

Jeg kender ikke Zak George. Men min hund er også næsten 10år gammel. Det er mange år siden hun har haft brug for opdragelse.. Der er sket meget siden dengang. Og det er 100% DIT valg, hvilke ideologier, du vil afprøve på din hund.

 

Brug lidt tid på at opdrage dine forældre også.. :blink: Og vær bare glad for, at det ikke er en baby, du står med lige nu.......;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har gået til hvalpe træning og trænet ifht. at kunne gå pænt i snor, men der har de altid givet det indtryk, at hvis man skal have hunden til at gå pænt i snor, skal kontakten være stort set konstant, og det er jeg altså ikke altid særligt interesseret i. Men I er velkomne til at komme med jeres meninger, jeg har intet imod gode råd, det er bare det der når forældrene "rotter sig sammen" og man ikke kan få et ord indført - det er ikke fair, især ikke når ens egen hund ikke er trænet optimalt.

Hvis jeg skal starte på snor-træning, hvordan kan jeg så gøre det uden at kontakten skal være konstant i sidste ende? Jeg ved at det kræver meget træning, men dette har jeg intet imod, hvad jeg vil undgå er at jeg, når resultatet er opnået, skal gå og lave kontaktøvelser med Bella konstant - jeg vil gerne kunne gå pænt i byen, men på gåturen i parken/skoven behøves hun ikke gå pænt men kunne snuse ligeså meget som hun vil - og at kunne gå pænt i byen er kun når jeg er sammen med familie og venner, og det er derfor det med konstant kontakt ikke duer, for jeg vil ikke være "hende der altid snakker med hunden og aldrig deltager i samtalen", men uden at Bella så tilgengæld trækker. Men hvordan lærer jeg hende det bedst muligt? Og vil det, efter jeres mening, være bedst at lære hende det nu, eller når hun er ovre teenage-perioden?

 

Jeg kan kun give dig et råd fra en bedstemor(mig) sørg for at have gode argumenter for DIN metode, over for dine forældre,(jeg gør sådan,,, fordi) det er skønt med selvstændige børn som har en plan:bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er alle forskellige, men min definition på en gåtur er, at hunden går i løs line, ca. 1,5 m, men den kan gå og snuse og hvad den ellers har lyst til. At kræve konstant kontakt, synes jeg er noget helt andet og temmelig krævende for hunden.

Jeg kunne aldrig finde på at vente med gå pænt-træning til efter kønsmodningen. Jo længere tid den får lov at trække, jo trælsere kan det blive at lave det om.

To ting jeg synes der virker godt: hold fast i det kriterie der hedder løs line= jeg kommer fremad, stram line= jeg kommer ingen vegne. Desuden er det nyttigt at give din hund fornemmelsen af at I følges ad. Det kan du gøre ved at indlægge små træningspas og næseøvelser på turen. "Sjov på turen med din hund" er en glimrende bog der beskriver hvordan gåturen bliver et fælles projekt til glæde for jer begge. Den kan lånes på biblioteket og er skrevet af Irene Liliequist

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst celinamoon
Sådan er forældre hvis man giver dem lov:mrgreen:.

 

Jeg går ud fra, at du ikke er så gammel, så dine forældre har ikke helt styr på, at du er voksen og det er DIG, der bestemmer hvordan din hund skal opdrages.

 

Jeg håber, at du bruger sele til hende, så hun ikke ødelægger sin hale/ryg ved at trække en masse? Det gør du sikkert, for når du har så klare meninger om opdragelse og foder, så har du sikkert også overvejet den slags.

 

Jeg håber sørme ikke, at din mor og papfar skælder ud på DIN hund??? :skraek: Hvis nogen skældte ud på MIN hund uden at jeg var indforstået, så ville jeg straks forlade stedet!!

 

Det er, hvad du kan gøre. Du kan melde ud, at du gider ikke at blive kritiseret hele tiden, så derfor går du, hvis de ikke stopper. Du kan også holde dig væk og være tøvende med at sige ja til en eventuel invitation. Hvadsomhelst der skal til for at få dem til at forstå at det er DEM der er på vildspor. Ikke med hensyn til at opdrage deres hund, men med hensyn til at opdrage DIG.

 

Jeg kender ikke Zak George. Men min hund er også næsten 10år gammel. Det er mange år siden hun har haft brug for opdragelse.. Der er sket meget siden dengang. Og det er 100% DIT valg, hvilke ideologier, du vil afprøve på din hund.

 

Brug lidt tid på at opdrage dine forældre også.. :blink: Og vær bare glad for, at det ikke er en baby, du står med lige nu.......;-)

 

Yes, jeg bruger sele, både fordi hun er en lille hund og fordi jeg er bange for at komme til at skade hendes nakke/ryg, selvom hun HADER selen (Du skulle se nogle øjne hun stiller op når hun får sele på - hun ser SÅ sølle ud, og det er lige meget hvilken sele jeg bruger) men jeg synes alligevel hellere jeg vil give hende selen på end at risikere skader.

Jeg har gjort mig rigtigt mange overvejelser ifht. opdragelsen af Bella da jeg er virkeligt forelsket i dyr, måske nok især hunde. Jeg vil gerne uddannes hundetræner og dyrlæge, og man kan måske sige at Bella er min "forsøgskanin" ifht. træningen, altså ren "reward" træning uden skældud, højest et nej.

Mht. hvorvidt mine forældre skælder ud på Bella, så jo, det gør de. Hvis hun tisser indenfor (Jeg skælder hende ikke ud mere, gjorde jeg i starten fordi det sagde alle jeg burde), hvis hun bider i deres hund's ører (det har hun en tendens til når de leger), hvis hun slikker dem i ansigtet eller gør noget andet de synes hun ikke må. De gør det mest når vi er på besøg derhjemme, men jeg vil mene at de i det mindste kunne spørge mig hvordan jeg opdrager min hund - jeg skælder hende ikke ud og vil helst hvis de heller ikke gør.

 

Jeg kan kun give dig et råd fra en bedstemor(mig) sørg for at have gode argumenter for DIN metode, over for dine forældre,(jeg gør sådan,,, fordi) det er skønt med selvstændige børn som har en plan:bighug:

Jeg vil prøve at diske op med nogle gode argumenter (Jeg er ikke så god sprogligt på dansk som på engelsk, så jeg må lige øve mig på at oversætte min argumenter til ordentligt dansk :mrgreen:

 

Mange tak for svar allesammen :-D Jeg tror jeg vil skrive en mail til min mor (det er lettest at få så mange gode argumenter som muligt med i en mail, selv hvis det virker mindre personligt) hvori jeg prøver at forklare så pænt som muligt at det irriterer mig når de retter på min opdragelses metode. Jeg retter eller kritiserer jo heller ikke deres behandling af Betty.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst celinamoon
Vi er alle forskellige, men min definition på en gåtur er, at hunden går i løs line, ca. 1,5 m, men den kan gå og snuse og hvad den ellers har lyst til. At kræve konstant kontakt, synes jeg er noget helt andet og temmelig krævende for hunden.

Jeg kunne aldrig finde på at vente med gå pænt-træning til efter kønsmodningen. Jo længere tid den får lov at trække, jo trælsere kan det blive at lave det om.

To ting jeg synes der virker godt: hold fast i det kriterie der hedder løs line= jeg kommer fremad, stram line= jeg kommer ingen vegne. Desuden er det nyttigt at give din hund fornemmelsen af at I følges ad. Det kan du gøre ved at indlægge små træningspas og næseøvelser på turen. "Sjov på turen med din hund" er en glimrende bog der beskriver hvordan gåturen bliver et fælles projekt til glæde for jer begge. Den kan lånes på biblioteket og er skrevet af Irene Liliequist

Jeg tror, jeg vil forsøge mig med at gå så småt i gang med gå-tur træningen, og så må vi se hvordan det går. Om ikke andet så kan jeg få en fornemmelse af hvordan jeg lærer hende det bedst.

Mht. næseøvelser, hvad mener du med det? Jeg kan godt lide ideen om at vi følges ad fremfor at hun synes hun skal føre an, hvilket kan være ekstremt irriterende. Jeg vil prøve at låne bogen på biblioteket og se om den måske kan give mig nogle gode ideer i forhold til gå-pænt træningen med Bella :mrgreen: Tak for svar!

Link til indlæg
Del på andre sites

OG som andre siger, bare kom igang med træningen, og sørg for at komme ud og lege med din hund, helst også med andre hunde, så hun kan få brugt al hendes energi.

Min Inca trak også voldsomt meget i starten, fordi jeg var bange for at gå for langt med hende, men nu hvor vi er i parken hver dag og lege/tumle med andre hunde/lege med pind+bold osv., trækker hun faktisk ikke mere. Selvfølgelig kræver det godbidder når man træner en hvalp og når han/hun skal lære at holde fokus, men Inca holder fokus på mig, bare jeg siger hendes navn, og så får hun en godbid en gang i mellem.

Har også lært hende "på plads" kommandoen, og den bruger jeg hvis hun trækker; så stopper jeg op, siger bestemt "på plads!" og når hun så kommer hen ved min side og sætter sig, får hun en godbid og vi går videre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Yes, jeg bruger sele, både fordi hun er en lille hund og fordi jeg er bange for at komme til at skade hendes nakke/ryg, selvom hun HADER selen (Du skulle se nogle øjne hun stiller op når hun får sele på - hun ser SÅ sølle ud, og det er lige meget hvilken sele jeg bruger) men jeg synes alligevel hellere jeg vil give hende selen på end at risikere skader.

Jeg har gjort mig rigtigt mange overvejelser ifht. opdragelsen af Bella da jeg er virkeligt forelsket i dyr, måske nok især hunde. Jeg vil gerne uddannes hundetræner og dyrlæge, og man kan måske sige at Bella er min "forsøgskanin" ifht. træningen, altså ren "reward" træning uden skældud, højest et nej.

Mht. hvorvidt mine forældre skælder ud på Bella, så jo, det gør de. Hvis hun tisser indenfor (Jeg skælder hende ikke ud mere, gjorde jeg i starten fordi det sagde alle jeg burde), hvis hun bider i deres hund's ører (det har hun en tendens til når de leger), hvis hun slikker dem i ansigtet eller gør noget andet de synes hun ikke må. De gør det mest når vi er på besøg derhjemme, men jeg vil mene at de i det mindste kunne spørge mig hvordan jeg opdrager min hund - jeg skælder hende ikke ud og vil helst hvis de heller ikke gør.

 

 

Jeg vil prøve at diske op med nogle gode argumenter (Jeg er ikke så god sprogligt på dansk som på engelsk, så jeg må lige øve mig på at oversætte min argumenter til ordentligt dansk :mrgreen:

 

Mange tak for svar allesammen :-D Jeg tror jeg vil skrive en mail til min mor (det er lettest at få så mange gode argumenter som muligt med i en mail, selv hvis det virker mindre personligt) hvori jeg prøver at forklare så pænt som muligt at det irriterer mig når de retter på min opdragelses metode. Jeg retter eller kritiserer jo heller ikke deres behandling af Betty.

 

Jeg ville være stolt hvis du var min datter:hjerte: jeg tror det er en god ide med en mail, så er du sikker på ikke, at blive afbrudt i dine forklaringer.

Husk nu at vi gerne høre fra dig igen, uanset om dine forældre lader sig opdrage:sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er alle forskellige, men min definition på en gåtur er, at hunden går i løs line, ca. 1,5 m, men den kan gå og snuse og hvad den ellers har lyst til. At kræve konstant kontakt, synes jeg er noget helt andet og temmelig krævende for hunden.

Jeg kunne aldrig finde på at vente med gå pænt-træning til efter kønsmodningen. Jo længere tid den får lov at trække, jo trælsere kan det blive at lave det om.

To ting jeg synes der virker godt: hold fast i det kriterie der hedder løs line= jeg kommer fremad, stram line= jeg kommer ingen vegne. Desuden er det nyttigt at give din hund fornemmelsen af at I følges ad. Det kan du gøre ved at indlægge små træningspas og næseøvelser på turen. "Sjov på turen med din hund" er en glimrende bog der beskriver hvordan gåturen bliver et fælles projekt til glæde for jer begge. Den kan lånes på biblioteket og er skrevet af Irene Liliequist

 

Den med line: stram line= stop løs line = frem bruger jeg til min katte, og det virker. fleks line er for mig lig med fleks helvede, har ingen føling eller kontrol med den.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg googlede lige ham Zak George der er masser at finde også film på you Tube og animal planet!! jeg kan desværre ikke høre en dyt:fornaermet: jeg har modtaget en defekt pc fra min søn:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg googlede lige ham Zak George der er masser at finde også film på you Tube og animal planet!! jeg kan desværre ikke høre en dyt:fornaermet: jeg har modtaget en defekt pc fra min søn:mrgreen:

 

Ja, jeg googlede osse lige Zak. Og så et par videoer. Men han snakker bare helke tiden. Meget. Hurtigt. og på engelsk. Man skal være meget dedikeret for at få noget ud af hans foredrag. Han demonstrerer ikke noget. Andet end hans hundes hengivenhed til ham.

 

Jeg har selv "trænet" Silke med leg fra hun var 8 uger. Og jeg synes selv, at det var/er det rigtige for os.

 

Jeg ville blive totalt pissed hvis nogen fortalte mig, at det jeg gjorde var forkert!

 

Det er ikke så meget selve træningen, der er til debat i denne tråd, men retten til SELV at bestemme hordan man vil opdrage sin hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Yes, jeg bruger sele, både fordi hun er en lille hund og fordi jeg er bange for at komme til at skade hendes nakke/ryg, selvom hun HADER selen (Du skulle se nogle øjne hun stiller op når hun får sele på - hun ser SÅ sølle ud, og det er lige meget hvilken sele jeg bruger) men jeg synes alligevel hellere jeg vil give hende selen på end at risikere skader.

Jeg har gjort mig rigtigt mange overvejelser ifht. opdragelsen af Bella da jeg er virkeligt forelsket i dyr, måske nok især hunde. Jeg vil gerne uddannes hundetræner og dyrlæge, og man kan måske sige at Bella er min "forsøgskanin" ifht. træningen, altså ren "reward" træning uden skældud, højest et nej.

Mht. hvorvidt mine forældre skælder ud på Bella, så jo, det gør de. Hvis hun tisser indenfor (Jeg skælder hende ikke ud mere, gjorde jeg i starten fordi det sagde alle jeg burde), hvis hun bider i deres hund's ører (det har hun en tendens til når de leger), hvis hun slikker dem i ansigtet eller gør noget andet de synes hun ikke må. De gør det mest når vi er på besøg derhjemme, men jeg vil mene at de i det mindste kunne spørge mig hvordan jeg opdrager min hund - jeg skælder hende ikke ud og vil helst hvis de heller ikke gør.

 

 

Jeg vil prøve at diske op med nogle gode argumenter (Jeg er ikke så god sprogligt på dansk som på engelsk, så jeg må lige øve mig på at oversætte min argumenter til ordentligt dansk :mrgreen:

 

Mange tak for svar allesammen :-D Jeg tror jeg vil skrive en mail til min mor (det er lettest at få så mange gode argumenter som muligt med i en mail, selv hvis det virker mindre personligt) hvori jeg prøver at forklare så pænt som muligt at det irriterer mig når de retter på min opdragelses metode. Jeg retter eller kritiserer jo heller ikke deres behandling af Betty.

 

Jeg kender den slags sårede og bebrejdende øjne...:mrgreen:

.. Det er vigtigt at vi udstråler "jeg ved bedst" uden at få dårlig samvittighed.

 

Og vær du lykkelig for konflikterne med din mor nu. Jeg går ud fra, at du ingen børn har? Det ville være meget værre, hvis du var nødt til at opdrage din mor med ignorering, hvis hun irettesatte din måde at opdrage dit BARN.

Se at få opdraget hende inden den tid kommer..:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blev nok BLÅ i hovedet dengang min svigerinde erklærede at Bella, der dengang vist var 5 mdr. var uopdragen!!!! Hun ville bare lege og lave ballade....

 

På den anden side mener min svigerinde at man skal mase hundens snude ned i dens "uheld". Behøver jeg sige at hun ALDRIG kommer til at passe Bella?!

 

Jeg synes ikke man skal blande sig i andres opdragelse - med mindre de spørger (eller de er helt ved siden af s fx min kloge svigerinde). Men er man hjemme hos andre, skal hunden selvfølgelig opføre sig inden for deres rammer, fx hvis den ikke må komme i sofaen.

 

Jeg synes bare du skal forklare din mor hvorfor du gør som du gør, og fortælle at du jo heller ikke kritiserer hendes hundeopdragelse. Så må hun jo æde den eller lade være:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blev nok BLÅ i hovedet dengang min svigerinde erklærede at Bella, der dengang vist var 5 mdr. var uopdragen!!!! Hun ville bare lege og lave ballade....

 

På den anden side mener min svigerinde at man skal mase hundens snude ned i dens "uheld". Behøver jeg sige at hun ALDRIG kommer til at passe Bella?!

 

Jeg synes ikke man skal blande sig i andres opdragelse - med mindre de spørger (eller de er helt ved siden af s fx min kloge svigerinde). Men er man hjemme hos andre, skal hunden selvfølgelig opføre sig inden for deres rammer, fx hvis den ikke må komme i sofaen.

 

Jeg synes bare du skal forklare din mor hvorfor du gør som du gør, og fortælle at du jo heller ikke kritiserer hendes hundeopdragelse. Så må hun jo æde den eller lade være:-)

 

Har din svigerinde børn? For så spørg hende om, du også skal køre babyens/barnets ansigt i bleen/sengen/bukserne når hendes barn har et uheld..

Så bliver folk så forskrækkede/forargede;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst celinamoon

Jeg har snakket med min mor nu, og hun mener at eftersom det er deres hjem, er det deres regler der gælder - det siger sig selv det er deres regler der gælder mht. hvordan hunden opfører sig, men mht. at opdrage min hund, så mener jeg altså, at det er mine regler der gælder. Hun sagde så, at hvis jeg ikke kan holde ud at de skælder hende ud, så må jeg enten være sammen med Bella hele tiden eller lade være at komme. Når jeg er hjemme hos min mor så forsøger jeg at lave så meget med Bella som muligt, men fordi vores gulv er af træ og derfor meget højlydt når folk går, er det svært at have hende så meget på mit værelse som jeg f.eks. har herhjemme hos min bedstefar. Bella sover jo meget når vi er herhjemme, men hos min mor kan hun ikke rigtigt falde til ro, fordi deres hund også er der. Så når jeg tager hende med op på værelset, kommer de tit og siger at det er da synd hun sådan skal stå og skrabe på døren fordi jeg ikke gider være nedenunder med hende - det er ikke fordi jeg ikke vil det, men Bella skal jo altså også have sin hvile, ellers så bliver hun træls (så bider hun Betty mere i ørerne end ellers og bliver nærmest hyperaktiv). Desuden har jeg lektier der skal laves, og jeg foretrækker at sidde på mit værelse fremfor i stuen hvor de ser tv osv. Så jeg er lidt splitter for jeg vil gerne besøge min mor men samtidig gør det mig frustreret at hun mener Bella jo "ikke er et menneske og derfor ikke bærer nag", "hun skal jo vide, at det hun gør er forkert" og "det er en spontan reaktion at vi skælder hende ud, det kan man jo ikke bare ændre". Nu må vi se, jeg tror ikke jeg vil besøge dem mere end 2 dage ad gangen fremover, for så har de da ikke så lang tid til at skælde min lille engel ud. :???::(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har snakket med min mor nu, og hun mener at eftersom det er deres hjem, er det deres regler der gælder - det siger sig selv det er deres regler der gælder mht. hvordan hunden opfører sig, men mht. at opdrage min hund, så mener jeg altså, at det er mine regler der gælder. Hun sagde så, at hvis jeg ikke kan holde ud at de skælder hende ud, så må jeg enten være sammen med Bella hele tiden eller lade være at komme.

 

Har du overvejet at lade være med at komme - bare nogle gange?

 

Hun vil vel spørge til det (anklage dig for ikke at forstå hende) og så er der vel basis for en ny snak om hendes ultimatum?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har snakket med min mor nu, og hun mener at eftersom det er deres hjem, er det deres regler der gælder - det siger sig selv det er deres regler der gælder mht. hvordan hunden opfører sig, men mht. at opdrage min hund, så mener jeg altså, at det er mine regler der gælder. Hun sagde så, at hvis jeg ikke kan holde ud at de skælder hende ud, så må jeg enten være sammen med Bella hele tiden eller lade være at komme. Når jeg er hjemme hos min mor så forsøger jeg at lave så meget med Bella som muligt, men fordi vores gulv er af træ og derfor meget højlydt når folk går, er det svært at have hende så meget på mit værelse som jeg f.eks. har herhjemme hos min bedstefar. Bella sover jo meget når vi er herhjemme, men hos min mor kan hun ikke rigtigt falde til ro, fordi deres hund også er der. Så når jeg tager hende med op på værelset, kommer de tit og siger at det er da synd hun sådan skal stå og skrabe på døren fordi jeg ikke gider være nedenunder med hende - det er ikke fordi jeg ikke vil det, men Bella skal jo altså også have sin hvile, ellers så bliver hun træls (så bider hun Betty mere i ørerne end ellers og bliver nærmest hyperaktiv). Desuden har jeg lektier der skal laves, og jeg foretrækker at sidde på mit værelse fremfor i stuen hvor de ser tv osv. Så jeg er lidt splitter for jeg vil gerne besøge min mor men samtidig gør det mig frustreret at hun mener Bella jo "ikke er et menneske og derfor ikke bærer nag", "hun skal jo vide, at det hun gør er forkert" og "det er en spontan reaktion at vi skælder hende ud, det kan man jo ikke bare ændre". Nu må vi se, jeg tror ikke jeg vil besøge dem mere end 2 dage ad gangen fremover, for så har de da ikke så lang tid til at skælde min lille engel ud. :???::(

 

Jeg fatter ikke dine forældre:vedikke: det ville svare til, at mine døtre skulle finde sig i, at jeg skældte helt vildt meget ud på deres børn, for noget der ok hjemme hos dem.

Du bliver stadig regnet for et barn af dine forældre og de viser ingen respekt for dig,,,, jeg ville minimere besøg der, så du har bedre mulighed for, at udvikle dig og opdrage din hund:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst celinamoon
Jeg får faktisk forståelsen af at trådstarter mere eller mindre bor hjemme (bedstefar/forældre) og det ændrer for mig at se en lille smule på betingelserne.

 

Jeg bor hos min bedstefar men han skælder ikke Bella ud og forstår at hun er min hund. Jeg besøger mine forældre en gang hver anden uge ca., ikke fordi det er nødvendigt men fordi det er hyggeligt, og for at Bella kan lege med deres hund Betty. Jeg er 18år og kan ikke få udeboende SU selv hvis jeg flyttede til en lejlighed, og desuden bor min bedstefar kun 2km fra den skole jeg går på, så det gør det jo også en del nemmere for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

njaa jeg må indrømme at jeg er lidt lunken ved det her, din hund din opdragelse det er vi enige om, men er man gæst i et hjem så er det hjemmets regler som gælder, dvs hvis man i hjemmet ikke ønsker hunde som styrter rundt så sørger man for at hunden ikke styrter rundt, så for mig er det da enkelt, lad være med at tage hunden med eller sørg for at den ikke forstyrer nogen.

Link til indlæg
Del på andre sites

obs på besøg hjemme når man ikke bor der er også at være gæst, hvis mine børn havde hund så ville jeg afgjort også sætte hælene i hvis den var med og opførte sig anderledes en jeg vil acceptere i mit hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

obs på besøg hjemme når man ikke bor der er også at være gæst, hvis mine børn havde hund så ville jeg afgjort også sætte hælene i hvis den var med og opførte sig anderledes en jeg vil acceptere i mit hjem.

obs det samme gælder børn, jeg vil fx ikke ahve børn rendende rundt med mad i hænderne hos os spiser vi ved bordet ikke rundt i stuen, det gælder også gæster:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...