Hop til indhold

DUM


AnjaCS
 Share

Recommended Posts

Nanna bor vist derude hvor jeg har fået tilbudt bolig Mange gange. I Borup som er på LANDET!

 

Inkl. All udgifter ligger det på omkring 8k og hun kan få lidt over 3k i støtte. Hun har helt klart ikke et særlig stort rådighedsbeløb.. Men det er jo et valg man tager :-)

 

Hun har nok omkring 10k udbetalt på kh så det er jo et spørgsmål om prioritering og hun må unægteligt fravælge en hel masse ting ved at bo så dyrt!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det kan godt være det var nyt, men det lå jo også på Lars tyndskids mark, hvis jeg husker rigtigt?

 

Ikke at det gør reglerne bedre..

Tilsyneladende ikke længe ude end at hun ret nemt kan komme ind til byen. Og det var jo ikke sådan en faldefærdig rønne uden naboer, men et lille villakvarter. Og sådanne steder plejer byggegrunde at være ok dyre:vedikke:

 

Det tager hende en halv times tid at komme til Roskilde, som et største by i nærheden og der hun kommer fra, og en time til byen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilsyneladende ikke længe ude end at hun ret nemt kan komme ind til byen. Og det var jo ikke sådan en faldefærdig rønne uden naboer, men et lille villakvarter. Og sådanne steder plejer byggegrunde at være ok dyre:vedikke:

Tror at Anja vil kunne svare på priserne omkring Borup;-) Mon ikke hendes bolig koster omkring de 6-8000kr.

 

Hvis den var nede på 6, boede jeg der ;-) gad rigtigt godt bo sådan, men det ville blive vanvittigt stramt for mig :-( har ellers fået en milliard tilbud derude, allerede længe inden det stod færdigt!...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hvis den var nede på 6, boede jeg der ;-) gad rigtigt godt bo sådan, men det ville blive vanvittigt stramt for mig :-( har ellers fået en milliard tilbud derude, allerede længe inden det stod færdigt!...
mit bud var da ret tæt på;-)
Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er bare dårligt opdraget, har en træls attitude og klæder sig ikke (!!!!) efter sin kropstype.

 

Eller efter situationen! Ej, men helt ærligt. Hun kunne jo tydeligvis hverken gå eller stå i de støvler......

 

 

Elsker bare at se det program sammen med min 14 årlige datter. Det glæder mit moderhjerte at se hvor forarget hun bliver over deres opførsel......skønt! Hun bliver aldrig en "ung mor" hihihi..

 

No offense til eventuelle unge mødre herinde. Men de er da ret gode til at vælge de forholdsvis håbløse typer i det program.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er bare dårligt opdraget, har en træls attitude og klæder sig ikke (!!!!) efter sin kropstype.

 

Jamen du godeste altså! Jeg skal ind og kæmpe for at få mit barn tilbage, så jeg klæder mig i verdens billigste strømebukser og sætter mig lige ned LIGE uden for landsretten - på fortovet - for at ryge en smøg!

Har hun overvejet at grunden til at de hele tiden er efter hende og at forbedringerne ikke er nok - bare er fordi det ikke er nok!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg taenkte godt nok ogsaa at det er synd hun ikke taenker mere over sit toej og sin udstraaling... Hun er jo faktisk ganske koen, bare overvaegtig... Men naar hun saa klaeder sig saa utiltalende, saa er det bare... endnu mere grimt end hvis en slank kvinde havde gjort det....

 

Jeg er selv ca. samme stoerrelse, og det ER altsaa muligt at klaede sig i ordentligt toej, og det er sagtens muligt at faa f.eks. stroempe bukser der sidder ordentligt, eller f.eks. et par tynde leggins... Og saa dyrt er det altsaa ikke at hun ikke ville kunne koebe det i den anledning... (Tror hvis man koeber fin kvalitet og god stoerrelse, saa koster de maske 150 kr?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg taenkte godt nok ogsaa at det er synd hun ikke taenker mere over sit toej og sin udstraaling... Hun er jo faktisk ganske koen, bare overvaegtig... Men naar hun saa klaeder sig saa utiltalende, saa er det bare... endnu mere grimt end hvis en slank kvinde havde gjort det....

 

Jeg er selv ca. samme stoerrelse, og det ER altsaa muligt at klaede sig i ordentligt toej, og det er sagtens muligt at faa f.eks. stroempe bukser der sidder ordentligt, eller f.eks. et par tynde leggins... Og saa dyrt er det altsaa ikke at hun ikke ville kunne koebe det i den anledning... (Tror hvis man koeber fin kvalitet og god stoerrelse, saa koster de maske 150 kr?)

 

Helt enig! Det handler vel også om, at hun skal se ud som om hun har lidt styr på sit liv - og det gør man altså sjældent med sådan nogle strømpebukser og støvler. Og lige i hendes situation er signalværdien nok ret vigtig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig! Det handler vel også om, at hun skal se ud som om hun har lidt styr på sit liv - og det gør man altså sjældent med sådan nogle strømpebukser og støvler. Og lige i hendes situation er signalværdien nok ret vigtig.

 

Og som tykt menneske, kan jeg kun sige hvor vigtigt det er at ens toej er en god stoerrelse og sider ordentligt, de stoevler, med de stroempebukser fik hendes ben til at se lidt smaa fede ud, og selvom de er tykke, ville f.eks. et par tynde leggins faktisk have faaet det til at se mere elegant ud. MEN igen saa er TVholdet altsaa heller ikke soede at filme fra den vinkel......

 

Og igen: Jeg synes faktisk NN har et super koent ansigt, og jeg er selv tyk, saa jeg ved hvordan det er, det er paa ingen maade fordi jeg vil kalde folk for fede, eller tale ned om deres vaegt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte egentlig ikke så meget over hendes udseende. Jeg sad bare og var lidt trist over at der ikke er nogen der har prøvet at forklare hende at hendes eneste chance nok er at søge om mere samvær og derigennem opbygge en relation til drengen, fremfor at kæmpe for at få ham hjem fordi hun føler sig uretfærdigt behandlet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Såvidt jeg husker har hun haft forsøgt sig med mere samvær, men fik afslag... Jeg tror ikke de mener hendes tilstedeværelse er særlig sund for ham.

 

jeg tror aldrig nogensinde hun får ham hjem igen. Hun vil jo stadig ikke forstå og acceptere at hun gør noget forkert som mor. Og før hun kan vedkende sig det, kan hun jo ikke gøre det bedre..

 

De andre vi har set i programmet - Hannah f.eks - forstod jo i det mindste at de skulle gøre noget anderledes for at kunne være tilstrækkelige for deres barn.. Men ja NN, hverken kan eller vil se det. Hun hænger sig i at kommunen naturligvis er ude efter hende. Og de er SÅ fokuseret på at der måske skete en fejl, dengang Remi blev fjernet, i stedet for at forstå at fejlen er ligegyldig i den store sammenhæng, hvor en dreng altså mangler en ordentlig mor..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg taenkte godt nok ogsaa at det er synd hun ikke taenker mere over sit toej og sin udstraaling... Hun er jo faktisk ganske koen, bare overvaegtig... Men naar hun saa klaeder sig saa utiltalende, saa er det bare... endnu mere grimt end hvis en slank kvinde havde gjort det....

 

Jeg er selv ca. samme stoerrelse, og det ER altsaa muligt at klaede sig i ordentligt toej, og det er sagtens muligt at faa f.eks. stroempe bukser der sidder ordentligt, eller f.eks. et par tynde leggins... Og saa dyrt er det altsaa ikke at hun ikke ville kunne koebe det i den anledning... (Tror hvis man koeber fin kvalitet og god stoerrelse, saa koster de maske 150 kr?)

 

Altså, størrelse har jo intet at gøre med at være køn. Tværtimod kan store kvinder være gudesmukke, og der er ikke noget smukkere end en fyldig kvinde som klæder sig pænt og har en fed udstråling. NN har bare den der barnlige rasmus-modsat attitude, og får nogle flip hvor hun lige så godt kunne lægge sig på gulvet og skrige.

 

At hun så klæder sig så upassende, er jo nødvendigvis med til at give dommeren det samme indtryk af hende som vi har.....

 

Jeg kan blive så harm over at samfundet bliver ved med at betale fri proces til hendes evige retssager. For hun får aldrig den dreng hjem! Og det ved hun egentlig også godt. Alligevel bliver hun ved og ved med at bruge penge (ikke sine egne, jo):vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Såvidt jeg husker har hun haft forsøgt sig med mere samvær, men fik afslag... Jeg tror ikke de mener hendes tilstedeværelse er særlig sund for ham.

 

jeg tror aldrig nogensinde hun får ham hjem igen. Hun vil jo stadig ikke forstå og acceptere at hun gør noget forkert som mor. Og før hun kan vedkende sig det, kan hun jo ikke gøre det bedre..

 

De andre vi har set i programmet - Hannah f.eks - forstod jo i det mindste at de skulle gøre noget anderledes for at kunne være tilstrækkelige for deres barn.. Men ja NN, hverken kan eller vil se det. Hun hænger sig i at kommunen naturligvis er ude efter hende. Og de er SÅ fokuseret på at der måske skete en fejl, dengang Remi blev fjernet, i stedet for at forstå at fejlen er ligegyldig i den store sammenhæng, hvor en dreng altså mangler en ordentlig mor..

 

Jeg tror heller ikke nødvendigvis at det er nogen god ide med øget samvær. Jeg bliver bare så trist over at den dreng kommer til at vokse op med samvær med en bitter mor der sidder og bitcher over kommunen og hvordan han burde have boet ved hende. Jeg kan godt forstå det er en meget svær pille at sluge, men hvor ville det dog være godt for drengen (og hende selv) hvis hun accepterede realiteterne og begyndte at samarbejde med kommune og plejefamilie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, størrelse har jo intet at gøre med at være køn. Tværtimod kan store kvinder være gudesmukke, og der er ikke noget smukkere end en fyldig kvinde som klæder sig pænt og har en fed udstråling. NN har bare den der barnlige rasmus-modsat attitude, og får nogle flip hvor hun lige så godt kunne lægge sig på gulvet og skrige.

 

At hun så klæder sig så upassende, er jo nødvendigvis med til at give dommeren det samme indtryk af hende som vi har.....

 

Jeg kan blive så harm over at samfundet bliver ved med at betale fri proces til hendes evige retssager. For hun får aldrig den dreng hjem! Og det ved hun egentlig også godt. Alligevel bliver hun ved og ved med at bruge penge (ikke sine egne, jo):vedikke:

 

Jeg er helt enig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan i øvrigt ikke huske om har været nævnt, men Natascha Linea og Bent (var det ikke det?) vandt jo anke-sagen og får Lia hjem igen.

Det er jeg altså glad for.

 

Jeg synes helt klart de gør deres bedste og jeg fik et indtryk af to unge mennesker som forsøgte at forberede sig rigtigt godt på deres nye liv og gøre alt det bedste. De skal måske have lidt ekstra støtte, og ingen af dem vinder nok en nobel-pris, men jeg tror klart de har hjertet på rette sted. Og de gør meget tydeligt deres bedste.

 

Jeg forstod slet slet ikke begrundelsen for anbringelsen i første omgang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan i øvrigt ikke huske om har været nævnt, men Natascha Linea og Bent (var det ikke det?) vandt jo anke-sagen og får Lia hjem igen.

Det er jeg altså glad for.

 

Jeg synes helt klart de gør deres bedste og jeg fik et indtryk af to unge mennesker som forsøgte at forberede sig rigtigt godt på deres nye liv og gøre alt det bedste. De skal måske have lidt ekstra støtte, og ingen af dem vinder nok en nobel-pris, men jeg tror klart de har hjertet på rette sted. Og de gør meget tydeligt deres bedste.

 

Jeg forstod slet slet ikke begrundelsen for anbringelsen i første omgang.

 

Det er jeg glad for. Tænkte nøjagtig det samme. De er måske ikke lige de skarpeste, men de er reelle, stabile og de gør virkelig deres bedste!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan i øvrigt ikke huske om har været nævnt, men Natascha Linea og Bent (var det ikke det?) vandt jo anke-sagen og får Lia hjem igen.

Det er jeg altså glad for.

 

Jeg synes helt klart de gør deres bedste og jeg fik et indtryk af to unge mennesker som forsøgte at forberede sig rigtigt godt på deres nye liv og gøre alt det bedste. De skal måske have lidt ekstra støtte, og ingen af dem vinder nok en nobel-pris, men jeg tror klart de har hjertet på rette sted. Og de gør meget tydeligt deres bedste.

 

Jeg forstod slet slet ikke begrundelsen for anbringelsen i første omgang.

 

 

Nej jeg forstod heller ikke helt begrundelse for at Lia skulle fjernes... Altsaa man behoeves jo ikke at vaere klog for at have boern, og kunne give kaerlighed og omsorg... Og det virker som om at de fik fjernet barnet pga. IQ... Og det er virkelig en latterlig begrundelse... Jo barnet voksede langsomt i maven, men hun var jo sund og rask, og NL er jo et bette menneske....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan i øvrigt ikke huske om har været nævnt, men Natascha Linea og Bent (var det ikke det?) vandt jo anke-sagen og får Lia hjem igen.

Det er jeg altså glad for.

 

Jeg synes helt klart de gør deres bedste og jeg fik et indtryk af to unge mennesker som forsøgte at forberede sig rigtigt godt på deres nye liv og gøre alt det bedste. De skal måske have lidt ekstra støtte, og ingen af dem vinder nok en nobel-pris, men jeg tror klart de har hjertet på rette sted. Og de gør meget tydeligt deres bedste.

 

Jeg forstod slet slet ikke begrundelsen for anbringelsen i første omgang.

 

 

Nej jeg forstod heller ikke helt begrundelse for at Lia skulle fjernes... Altsaa man behoeves jo ikke at vaere klog for at have boern, og kunne give kaerlighed og omsorg... Og det virker som om at de fik fjernet barnet pga. IQ... Og det er virkelig en latterlig begrundelse... Jo barnet voksede langsomt i maven, men hun var jo sund og rask, og NL er jo et bette menneske....

 

Det var også mit indtryk at hun blev fjernet grundet deres iq.

 

Jeg synes et godt eksempel er at de aflyser deres ferie, da de finder ud af at hun er lille "hvis nu der sker noget". Så har man altså helt styr på sine prioriteringer synes jeg. Selvom man måske ikke er så klog..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...