Hop til indhold

DUM


AnjaCS
 Share

Recommended Posts

jeg kan da umuligt være den eneste, som ser dum???

 

så I sæsonpremieren? hvad sker der for hende der den nye, Ditte vist?

 

og hvad mener I om alle de tvangsfjernelser, der har været i år?

 

og glæææder I jer ikke bare til tirsdag??? :mrgreen: :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det skal man da se:mrgreen:!

 

Savner nogle gange nogle opdateringer på, hvordan det går med nogle tidligere deltagere.

 

Hannah er jo gravid i nuværende afsnit, men får hun en abort eller taber hun det, for hun var da ikke gravid, da hun fornyelig var i Go'morgen Danmark mht tvangsfjernelsen af hendes pige?

 

Mht tvangsfjernelserne, så må man gå udfra, at der er en god grund, når kommunerne gør det. Der er tidligere (ikke lige et det her show dog) set eksempler på, hvor lang snor man desværre ofte giver forældre, inden man gennemfører en tvangsfjernelse, derfor er jeg ikke tvivl om, at der er en god grund, når det bliver gjort. Det par, som hunden og katten sked på gulvet, tror jeg slet ikke ville kunne varetage et barn, så set udefra synes jeg det var godt, at barnet blev fjernet med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også trofast seer! Og så ser jeg endda snigpremieren - så jeg ved godt hvad der sker i tirsdagens afsnit :drille:

Glæder mig til næste snigpremiere på tirsdag :banan: men hende den nye, nøj hende kan jeg godt nok ikke snuppe! :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

hannah får foretaget en abort på foranledning af kommunen, fordi hun og max går fra hinanden. da hun bliver single, beder hun om aflastningsfamilie, da hun synes, at det er svært at håndtere at være enlig mor - der får hun så at vide, at hun kan få en frivillig fuldtidsanbringelse :???: tja, jeg ved ikke, jeg har bestemt ikke indtryk af, at de fjerner børn for sjov skyld. og at hende natasja nikita ikke kan tage vare på et barn undrer mig f.eks. ikke. men. ja, jeg ved ikke, hannah virkede som om, at hun gjorde en reel indsats og i hvert fald havde masser af kærlighed til sit barn. jeg kan desværre ikke se det længere, men min veninde er journalist på programmet, så jeg følger lidt med ad den vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser det indimellem, men kan åbenbart ikke finde ud af at huske at se de nye afsnit tirsdag og onsdag, eller hvornår det nu er.

Men eftersom Kanal4 er én stor genudsendelse, lykkes det mig indimellem tilfældigt at zappe forbi et afsnit af DUM. Bare virkelig irriterende den ene dag at sidde og se et afsnit med et barn der lige er blevet født, og så et par dage efter falder man over et andet afsnit, hvor barnet pludselig er blevet 2 år, og så nogle dage efter er man igen tilbage i tiden.

 

Ved egentlig ikke hvorfor jeg ser det. Sidder og krummer tæer og får lyst til at ruske de der børn der føder børn. Der er så mange sørgelige skæber i den serie. Men tænker også at Kanal 4 gør hvad de kan for at fremmestille de medvirkende fra deres DUMmeste side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at Hannah virker alt andet end mentalt stimulerende, og jeg tror nu nok det er meget godt at Cecilaya er blevet fjernet.

 

Jeg tror bare ikke altid, at kærlighed, eller at gøre sit bedste, er nok.

 

Det er jo lidt ligesom Lucas hos Christina og Peter, som jo slet heller ikke trivedes som lille, og de rendte ind og ud hos læge og kommune. Jeg synes ikke Hannah overhovedet ser ud til at se sine egne fejl, og selvom hendes samarbejde med kommunen er blevet bedre, så er det langt fra ordentligt.

 

 

Jeg synes også det er en skam at det er laveste fællesnævner.. Før i tiden var det bare mødre, som var unge. Nu handler det om laveste fællesnævner, og en rigtig stor del af pigerne har selv været anbragte som børn.. Jeg synes der er et ret tydeligt mønster!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke set det i nogle år, da jeg ikke har kunnet tage kanal 4. Nu har jeg så lige fået Boxer og kan se det igen, så jeg så lidt af det i går (eller rettere, havde det kørende i baggrunden, mens jeg lavede noget på nettet). Flere af dem kender jeg ikke - dog kan jeg huske hende Hannah, fra da hun var gravid, det må have været nogle af de sidste afsnit, jeg så. Jeg sad altså og grinede lidt af hende med klovnemakeuppen - det så temmelig skørt ud. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke set det i nogle år, da jeg ikke har kunnet tage kanal 4. Nu har jeg så lige fået Boxer og kan se det igen, så jeg så lidt af det i går (eller rettere, havde det kørende i baggrunden, mens jeg lavede noget på nettet). Flere af dem kender jeg ikke - dog kan jeg huske hende Hannah, fra da hun var gravid, det må have været nogle af de sidste afsnit, jeg så. Jeg sad altså og grinede lidt af hende med klovnemakeuppen - det så temmelig skørt ud. :lol:

 

Hun MÅ da også være en slags pauseklovn??

 

Sad og tænkte om hun mon prøvede at ligne en tyk, klumpet Christina A?? Med den kraftige makeup..

 

Og så lyder hun bare SÅ bondsk, og sidder og tuder over plukveer. aj, hun var virkelig til grin!

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, DUM.. Jeg elsker det :-D

 

Hannah, er gravid men fik abort efterfølgende.

Jeg tænker lidt mere, hvad sker der for den nye Line? Gud hvor er hun grim med makeup :mrgreen:

- Jeg skal føde om en mdr. Av jeg har plukveer, mon jeg kan få kejsersnit?

 

Det var LINE hun hed! Åndgyld ditte!..

 

Ja Hannah fik abort - heldigvis mand!!

 

Haha, var flad af grin over Line. Både makeuppen, og tuderiet over plukveerne.. og så står hun der, kæmpestor og lilla, med en halv makeupbøtte tværet ud i fjæset, og ringer efter taxa, fordi hun vil have sin læge til at give hende et ks. 4-6 uger før termin!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vist meget godt jeg ikke kan se det, tror seriøst det ville deprimere mig :(

 

Nu hvor det udelukkende handler om laveste fællesnævner, klarer de sig ikke altid så godt.

Men før i tiden var det ret tydeligt, at selvom de skulle have lidt mere støtte og vejledning, end gennemsnits-moderen, så voksede de fleste med opgaven, og klarede det sgu fint nok..

 

 

Men øhm, nu vi disser. Hvad sker der for Amanda Sisse og de der øjenbryn? :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu hvor det udelukkende handler om laveste fællesnævner, klarer de sig ikke altid så godt.

Men før i tiden var det ret tydeligt, at selvom de skulle have lidt mere støtte og vejledning, end gennemsnits-moderen, så voksede de fleste med opgaven, og klarede det sgu fint nok..

 

 

Men øhm, nu vi disser. Hvad sker der for Amanda Sisse og de der øjenbryn? :P

 

 

:sjov: Præcis min tanke! :klap:

 

Så de første afsnit med hende og lige da hun blev gravid var hun faktisk ret smuk, men efterhånden som maven voksede fik hun skrigrødt hår og barberede hendes øjenbryn for at tegne dem på i panden :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:sjov: Præcis min tanke! :klap:

 

Så de første afsnit med hende og lige da hun blev gravid var hun faktisk ret smuk, men efterhånden som maven voksede fik hun skrigrødt hår og barberede hendes øjenbryn for at tegne dem på i panden :lol:

 

Så du det afsnit hvor hun vist var gået i panik over at være blevet tyk og gravid, frem for slank og lækker?

Hun skulle til JM, iført hvid kort kjole, med rød bh under, stramt sort bælte over den ikke-eksisternede talje, håret trukket helt tilbage. Helt fine pande-øjenbryn, guldøjenskygge over det hele, og eyeliner ud til hårgrænsen næsten :klap:

 

Men ja, hun er en rigtig køn pige.. Ville klæde hende lidt, om han var mere besværlig, så hun ikke havde tid til al den krigsmaling..

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg syntes det er sørgeligt at nogen ikke går ind og hjælper de arme piger, at lade dem udstille sig på den måde for at underholde familien Danmark er ikke ok! jeg syntes det er en sørgelig serie som jeg på ingen måde kan forstå at nogen kan få sig selv til at se:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes heller ikke, at det på et generelt plan af sørgeligt. mange af pigerne klarer det ok, også selv om de måske ikke er mødre, på samme måde som jeg bliver. og så ser jeg som udgangspunkt ikke noget problem i at vise en dokumentarserie om unge mødre og de udfordringer de må klare og de problemer de har med at løfte opgaven. en dokumentarserie om overskudsmødre fra østerbro ville jo ikke være specielt interessant. og altså ... ja, jeg ved ikke. måske lidt nedladende at forestille sig, at fordi pigerne er unge og for nogles vedkommende ikke så ressourcestærke - at så kan de ikke selv forstå, hvad de er med i. for de flestes vedkommende tror jeg sådan set godt, at de kan gennemskue fordele og ulemper. og de melder sig jo selv. selv om produktionsselskabet selvfølgelig har et stort ansvar, hvilket det i øvrigt er mit indtryk, at de tager meget alvorligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes ikke det er sørgeligt.

 

For mange af børnene har det jo godt, og tror simpelthen ofte scenerne bliver klippet sådan sammen, at de virker rigtig dumme.

ja og det er netop det som er så sørgeligt, at familien Danmark nyder at se de stakkels unge mennesker opføre sig dumt og at man nyder at gøre nar af mennesker som har det svært og ofte måske ikke er de skarpeste knive i skuffen, jeg forstår det ikke og har inderligt ondt af de stakkels mødre og børn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...