Hop til indhold

DUM


AnjaCS
 Share

Recommended Posts

hun boede på mor-barn-hjem ret længe, såvidt jeg husker?

 

Tror kun det var tre mdr (Altså efter hun havde født).. Og så kom hun ud i egen lejlighed, og i starten havde hun vidst besøg en eller to gange om ugen i en time... På trods af at hun flere gange selv sagde hun gerne ville have mere hjælp... Hun har også flere gange sagt i forbindelse med de ville have pigen i aflastning sagt hun altså hellere ville have at nogen kom og hjalp hende derhjemme... Og at hun følte hun havde brug for at nogen kom og hjalp hende...

 

Men det som jeg synes også er synd for Hannah er at hun hele tiden har været åben omkring at have brug for hjælp, men hun har ikke fået den hjælp hun rent faktisk havde brug for... Hvorfor så ikke sende hende tilbage på det mor-barn-hjem?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvor længe var det hun havde besøg af sp to gange ugentligt?

Kan huske at det ikke er så længe siden.

hvor SP så kom den første gang og filmede, og næste gang og snakkede om det, og havde lavet en video med fokus på de ting Hannah gjorde godt, og de ting Hannah gjorde dårligt.

Så de kunne evaluere det sammen, men Hannah også kunne sidde selv og se det igennem, og måske lidt bedre forstå hvad der skulle lægges fokus på.

 

hvor længe kørte det?

 

Jeg har hele tiden haft indtryk af at Hannahs samarbejde med kommunen kun kørte på HENDES præmisser. Hun ville have de besøg og muligheder som HUN syntes, og ikke dem som kommunen foreslog.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg følger ikke så meget med længere. Jeg må indrømme at jeg efterhånden synes de medvirkende piger er for mærkelige og har for meget med i bagagen til at jeg synes det er god underholdning.

 

Specielt efter jeg selv er blevet mor er jeg nødt til at skrue væk når fx malou stella og britta er på skærmen, deres omgangstone går lige i hjertet på mig :(

 

men jeg har tidligere været en ivrig seer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor længe var det hun havde besøg af sp to gange ugentligt?

Kan huske at det ikke er så længe siden.

hvor SP så kom den første gang og filmede, og næste gang og snakkede om det, og havde lavet en video med fokus på de ting Hannah gjorde godt, og de ting Hannah gjorde dårligt.

Så de kunne evaluere det sammen, men Hannah også kunne sidde selv og se det igennem, og måske lidt bedre forstå hvad der skulle lægges fokus på.

 

hvor længe kørte det?

 

Jeg har hele tiden haft indtryk af at Hannahs samarbejde med kommunen kun kørte på HENDES præmisser. Hun ville have de besøg og muligheder som HUN syntes, og ikke dem som kommunen foreslog.

 

Jeg kan ikke huske det.. Jeg kan bare huske efter den første tvangsfjernelses sag nævner de at de har gjort en hel masse for hende, som de aldrig har...

 

Men det er rigtigt på mange punkter arbejder hun imod dem, men f.eks. foreslår hun jo selv den weekend aflastnings aftale der kommer i starten, og hun bruger f.eks. det du beskriver hvor de lavede en video til hende... Men så vidt jeg husker stoppede det... Og jeg kan huske Hannah netop havde lavet et skema over hvor mange gange de havde aflyst at komme, og det var noget nær 80% af alle aftaler der var blevet aflyst fra myndighedernes side... Og det holder jo absolut ikke at have en mor der ikke er "stærk", og har brug for myndighederne træder ind og hjælper, de aflyser deres aftaler og efter X antal år fjerner de barnet... Kommunen burde jo have gjort alt de kunne, hvis de alligevel vil lade barnet være der i så lang tid...

 

Det som jeg undres over er at f.eks. det andet par der får fjernet deres barn da det er 3 timer gammelt... Hvorfor fik de ikke en chance? Altså jeg synes bare det er mærkeligt.. Selvfølgelig er der en masse ting vi ikke ved, som helt sikkert foregår, men det virker bare underligt at nogen får alle chancer, og andre får ingen chancer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hvis de har aflyst så mange aftaler, er den jo helt gal.

Det er rigtig vigtigt at der er støtte til nye mødre, og især de unge, og i særdeleshed de ressourcesvage! Dem bør der følges rigtig meget op på, og det er nok endnu engang et af de punkter, hvor vi tydeligt ser forskellen fra kommune til kommune. Nogle kommuner er rigtig gode til at samle op og hjælpe de unge, og nogle kommuner er virkelig sløve til det, men kan så til gengæld finde ud af at fjerne børnene.

 

Mht. Dea Louise og Rasmus, undrede jeg mig også over at de ikke fik tilbud om at komme på et hjem.

Jo, de var VIRKELIG sjuskede første gang de var med, men de prøvede. De ændrede noget på deres spisevaner, både tid og hvad de spiste, de ryddede op, gik af med de fleste af dyrene, tog med til alle samtalerne, fik en bisidder.

 

Ja, jeg ved godt at de begge havde en rigtig tung bagage, men jeg synes nu at et morbarn-hjem burde have været prøvet.

 

Men man må antage at de fra kommunens side af, vidste hvad de gjorde.

Der blev jo foretaget en paragraf 50, som erklærede dem totalt uegnet til at være forældre.

 

Der var vist også noget med at undersøgelser viste at deres IQ lå og dansede nede på niveau med mongoler og andre evnesvage?..

Og Dea Louise var vist selv et anbragt barn (ligesom Hannah).

Link til indlæg
Del på andre sites

Men deres situation var jo lidt anderledes, end Hannahs. I hvert fald ud fra hvad vi har set. Rasmus og Dea-Louise var/er meget ressourcesvage, de kunne jo fx ikke engang holde deres hjem rent eller have en struktureret hverdag. Derudover var der vist også noget med at de ikke havde råd :hmm: Og hvis jeg husker rigtigt, så var der flere "krav", som kommunen stillede, som de ikke kunne leve op til. Hvis de så i forvejen er inde i systemet, af den ene eller anden årsag, Dea havde jo fx selv været i plejefamilie eller på institution, så kan det jo være at kommunen ser dem som værende mere sårbare, end fx en som Hannah, som måske aldrig har været i kontakt med kommunen.

 

Men jo, det kan da godt virke underligt, at de ikke får lov til at komme på et mor-barn-hjem, men måske kommunen ikke ville tage nogle chancer, og risikere at lille Rosa ender som Jørn, fra "Er du mors lille dreng" :cry:

 

Hannah har selv været anbragt som barn. Som de sagde i et afsnit så vandt hun den kamp, hendes mor tabte (kampen mod kommunen). Der er en ret tydelig grund til at Hannah har så svært ved at finde ud af at være mor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der giver jeg dig så IKKE ret

 

:bigsmile:

 

 

Tror ikke hun mener alle unge mødre er dumme - jeg synes DUM er skræmmende, men tilstår jeg godt kan komme til at se lidt af dem, forstår ikke nogen af dem overhovedet har fået lov at yngle, den ene er dummere end den anden, ingen af dem tænker på andet end sig selv, noget af en social arv for de unger at komme over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men deres situation var jo lidt anderledes, end Hannahs. I hvert fald ud fra hvad vi har set. Rasmus og Dea-Louise var/er meget ressourcesvage, de kunne jo fx ikke engang holde deres hjem rent eller have en struktureret hverdag. Derudover var der vist også noget med at de ikke havde råd :hmm: Og hvis jeg husker rigtigt, så var der flere "krav", som kommunen stillede, som de ikke kunne leve op til. Hvis de så i forvejen er inde i systemet, af den ene eller anden årsag, Dea havde jo fx selv været i plejefamilie eller på institution, så kan det jo være at kommunen ser dem som værende mere sårbare, end fx en som Hannah, som måske aldrig har været i kontakt med kommunen.

 

Men jo, det kan da godt virke underligt, at de ikke får lov til at komme på et mor-barn-hjem, men måske kommunen ikke ville tage nogle chancer, og risikere at lille Rosa ender som Jørn, fra "Er du mors lille dreng" :cry:

 

Hannah var, som Anja også lige har nævnt selv anbragt...

 

Og netop når de giver sådan nogle forældre som Jørns muligheden, hvorfor så ikke give Dea og Rasmus muligheden? Det kan godt ske at de var mindre begavet, men de gjorde jo faktisk ALT hvad de blev bedt om.. Og helt ærligt så synes jeg sgu at de havde fortjent at få tre-seks måneder på et forælder-barn-hjem!!! Jørns forældre arbejdede jo direkte imod kommunen, det har disse to trods alt ikke gjort... Og så synes jeg at der i dagens Danmark bare burde være en eller anden form for forståelse... Jo vist er det barnet vi skal tænke på her, men jeg synes det er direkte synd at et barn som Tino (Malou Stellas) skal vokse op med verbal og psykisk vanrøgt (og det er det!!!!), hvilket er HELT OKAY, for han får sin mad på faste tidspunkter, kommer i bad og får rent tøj på!

Helt ærligt... Jeg tror sgu, selvom et barn kan blive små forvirret af det at et barn der måske ikke liiige fik mad hver dag klokken 18, vil have det bedre.. Og det ville nok egentlig også være ligeglad med om tøjet ikke altid er fint og rent...

Det værste et barn kan opleve er da at folk omkring det skændes, og Malou Stella har op ikke bare en gang men HELE TIDEN forladt sit barn, og overladt det til sin egen mor; Hvis ikke det er omsorgssvigt hvad fanden er så?

Men hjemmet er rent, og barnets fysiske behov er sørget for.. Så er alt okay...

Med Dea og Rasmus ser jeg det omvendt... De vil nok ikke have det reneste hjem, og nok heller ikke være dem som gav barnet aftensmad hver dag på samme tid... Men hvis de f.eks. fik en støtter fra kommunen der kom to-tre-fire gange om ugen og hjalp/motiverede til at gøre rent og den slags, så tror jeg faktisk at de ville kunne klare den lige så godt som så mange andre...

 

Tror ikke hun mener alle unge mødre er dumme - jeg synes DUM er skræmmende, men tilstår jeg godt kan komme til at se lidt af dem, forstår ikke nogen af dem overhovedet har fået lov at yngle, den ene er dummere end den anden, ingen af dem tænker på andet end sig selv, noget af en social arv for de unger at komme over.

Jeg synes nu de har haft nogle gode med i programmet...

 

Der er f.eks. Camilla, ihh hvor jeg elsker hende! Hun er simpelthen den sjoveste person i det program :lol: på den gode måde! Hun kæmper for sit liv, og er virkelig super synes jeg! Der er også Nadia, hende som havde kræft, hun var også virkelig en ansvarlig mor synes jeg.. Og satte virkelig sit barn i første række!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke hun mener alle unge mødre er dumme - jeg synes DUM er skræmmende, men tilstår jeg godt kan komme til at se lidt af dem, forstår ikke nogen af dem overhovedet har fået lov at yngle, den ene er dummere end den anden, ingen af dem tænker på andet end sig selv, noget af en social arv for de unger at komme over.

 

Jeg tror heller ikke hun mener at unge mødre er dumme.

 

Men det er jo ikke alle pigerne i De unge mødre der er dumme :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige set genudsendelsen fra i tirsdags. Synes det er rigtig trist for Hannah. Hun er en pige man kommer til at synes godt om, fordi hun virkelig elsker sin datter højt og gør alt hvad hun kan for at hendes datter skal få et godt liv.

 

 

Synes også hende line, virker til at være en rigtig sød og god mor, og det klædte hende at hun havde sparede på makup`en.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hannah var, som Anja også lige har nævnt selv anbragt...

 

Og netop når de giver sådan nogle forældre som Jørns muligheden, hvorfor så ikke give Dea og Rasmus muligheden? Det kan godt ske at de var mindre begavet, men de gjorde jo faktisk ALT hvad de blev bedt om.. Og helt ærligt så synes jeg sgu at de havde fortjent at få tre-seks måneder på et forælder-barn-hjem!!! Jørns forældre arbejdede jo direkte imod kommunen, det har disse to trods alt ikke gjort... Og så synes jeg at der i dagens Danmark bare burde være en eller anden form for forståelse... Jo vist er det barnet vi skal tænke på her, men jeg synes det er direkte synd at et barn som Tino (Malou Stellas) skal vokse op med verbal og psykisk vanrøgt (og det er det!!!!), hvilket er HELT OKAY, for han får sin mad på faste tidspunkter, kommer i bad og får rent tøj på!

Helt ærligt... Jeg tror sgu, selvom et barn kan blive små forvirret af det at et barn der måske ikke liiige fik mad hver dag klokken 18, vil have det bedre.. Og det ville nok egentlig også være ligeglad med om tøjet ikke altid er fint og rent...

Det værste et barn kan opleve er da at folk omkring det skændes, og Malou Stella har op ikke bare en gang men HELE TIDEN forladt sit barn, og overladt det til sin egen mor; Hvis ikke det er omsorgssvigt hvad fanden er så?

Men hjemmet er rent, og barnets fysiske behov er sørget for.. Så er alt okay...

Med Dea og Rasmus ser jeg det omvendt... De vil nok ikke have det reneste hjem, og nok heller ikke være dem som gav barnet aftensmad hver dag på samme tid... Men hvis de f.eks. fik en støtter fra kommunen der kom to-tre-fire gange om ugen og hjalp/motiverede til at gøre rent og den slags, så tror jeg faktisk at de ville kunne klare den lige så godt som så mange andre...

 

 

Jeg synes nu de har haft nogle gode med i programmet...

 

Der er f.eks. Camilla, ihh hvor jeg elsker hende! Hun er simpelthen den sjoveste person i det program :lol: på den gode måde! Hun kæmper for sit liv, og er virkelig super synes jeg! Der er også Nadia, hende som havde kræft, hun var også virkelig en ansvarlig mor synes jeg.. Og satte virkelig sit barn i første række!

 

Jeg forstår heller ikke at man ikke i et land som Danmark kan gøre noget mere for at hjælpe forældre i sådan en situation, i stedet for bare at tvangsfjerne eller give halvdelen af den hjælp de behøver.

Jeg tror kun meget sjældent det er til barnets bedste at blive fjernet.

Forstår ikke hvis man kan sende narkomaner på afvænning gentagende gange af flere år på kommunens regning, at der ikke er mulighed for at sende de mødre og fædre på noget højskole noget sammen med børnene, ligesom de forældre-barn hjem, men i længere tid måske et år eller mere, og ikke bare for at se om de kan finde ud af det, men også for at lære dem det. Hvis ens egen mor var alkoholiker og man selv har været anbragt og sendt hjem igen hele sin barndom, er det jo ikke så underligt at man ikke selv kan finde ud af at passe et barn, uden ordentlig vejledning...

Bliver også mest ked af at se det, synes ikke det er sjovt. Det med øjenbrynene var sjovt i starten, men så kom jeg til at tænke på hvor trist det er, at pigen ikke har en sød veninde som lige kan trække hende til side og fortælle hende hvordan det ser ud :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så et program om et forældrepar på sådan en skole, det var grusomt, barnet skal jo ikke ligge der og blive vanrøgtet, mens forældrene lærer basal omsorg, jeg synes helt modsat mange flere børn skulle fjernes og ikke bare tvangsfjernes, men tvangsbortadopteres.

 

Så har de jo heller ikke gjort det rigtigt, jeg forestillede mig mere et sted hvor man kunne bo og leve med noget som mindede så meget om en normal hverdag som muligt men under opsyn.

Jeg er dog helt enig i det med at bortadoptere, hvis forældrene endelig er helt lost. For det med at børnene skal trækkes med en skør mor og flere forskellige plejefamilier og frem og tilbage, det er virkelig forfærdeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

min tidligere kollega var tvangsanbragt. med stor succes! jeg fandt først ud af det da hun som 21-åig flyttede hjemmefra - længere må man ikke bo hos plejeforældre og man skal søge hvert år efter barnet er fyldt 18.

hun boede i gå-afstand af både sin biologiske mor og far. og selvom der sikkert har været nogle personlige kampe, havde jeg ALDRIG gættet at hun var anbragt. det er ren happy ending ig hun er virjelig velfungerende. hun blev anbragt som tiårig..

 

synes bare lige det var en nævneværdig historie :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

min tidligere kollega var tvangsanbragt. med stor succes! jeg fandt først ud af det da hun som 21-åig flyttede hjemmefra - længere må man ikke bo hos plejeforældre og man skal søge hvert år efter barnet er fyldt 18.

hun boede i gå-afstand af både sin biologiske mor og far. og selvom der sikkert har været nogle personlige kampe, havde jeg ALDRIG gættet at hun var anbragt. det er ren happy ending ig hun er virjelig velfungerende. hun blev anbragt som tiårig..

 

synes bare lige det var en nævneværdig historie :genert:

 

man må vel godt bo der hvis man vil? Eller hvad? Altså familien får selvfølgelig ingen penge længere, men kommunen kan vel ikke tvinge en ung til at flytte hvis familien og den unge ønsker at fortsætte med at bo sammen?

 

Jeg har så også en bekendt der boede i samme plejefamilie i mange år og betragtede dem som sine forældre. Hun røg ud da hun fyldte 18 og så cuttede de kontakten...

Link til indlæg
Del på andre sites

man må vel godt bo der hvis man vil? Eller hvad? Altså familien får selvfølgelig ingen penge længere, men kommunen kan vel ikke tvinge en ung til at flytte hvis familien og den unge ønsker at fortsætte med at bo sammen?

 

Jeg har så også en bekendt der boede i samme plejefamilie i mange år og betragtede dem som sine forældre. Hun røg ud da hun fyldte 18 og så cuttede de kontakten...

 

der er visse regler for det, og de ville også gerne have de penge som forsvandt. hendes værelse kunne jo gå til et nyt plejebarn..

 

de er dog søde - det er ca. to år siden hun flyttede og hun har stadig to mødre og to fædre og ser dem ret ofte :)

Link til indlæg
Del på andre sites

der er visse regler for det, og de ville også gerne have de penge som forsvandt. hendes værelse kunne jo gå til et nyt plejebarn..

 

de er dog søde - det er ca. to år siden hun flyttede og hun har stadig to mødre og to fædre og ser dem ret ofte :)

jeg tror rigtig mange plejeforældre kommer til at elske deres plejebørn, vi har da stadig kontakt med vores dreng, han er flyttet hjemmefra men ringer da ofte og er på besøg minimum 1 gang i måneden:) det er faktisk mere end vores "egne" børn:engel: og vi hjælper da vores dreng med at flytte,når der er problemer med økonomi, når alt er dumt og så videre og selvfølgelig kommer vi til hans fødselsdag og han er inviteret når vi holder noget i familien, alt som var han vores egen dreng:) sådan tror jeg også det skal være hvis ikke børnene skal blive alt for rodløse når de flytter "hjemmefra" man skal ikke have plejebørn hvis det er for pengene man gør det:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvad jeg skal mene :vedikke:

 

De siger, at jeg slår ham - - Ude og Hjemme

 

Jeg har svært ved at tro på, at kommunen går så "drastisk" til værks, uden der er hold i sagen, men samtidig så synes, udfra hvad vi har set, at Natacha er en mor der vil Remi det bedste. Måske lige bortset fra at gøre ham til passiv ryger.. Men okay, gode intentioner osv. er jo ikke nok, hvis energien, overskuddet og ressourcerne ikke er der, til at hun kan tage sig af ham.

 

Hmm, tror heller ikke at kommunen går SÅ drastisk til værks hvis det hele baseres på en rift, der må være mere til historien som ikke kommer frem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha ja og hvis man skulle føde uden bedøvelse, så kunne man ligeså godt planlægge ens begravelse :lol:

 

Hehe, total godt sagt af hende!

 

Men var flad over det med hvor udvidet hun var. Tak for det smil Line!..

 

Jeg var mere åben dagen inden jeg fødte - helt uden at skrige :P haha..

 

Bliver sygt at se når hun rent faktisk skal føde!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...