Hop til indhold

Hundebørn vs. menneskebørn


Potemis
 Share

Recommended Posts

helt ærlig Jonas, hvad er man så slev skyld i? at man er fed?, at man har stress? at man har rygerlunger? at man har skrumpelever, at man er overfølsom, at man har astma, at man kører galt???, hvor vil du sætte grænsen for hvad man selv er skyld i????

 

Hvorfor i alverden bliver du ved med at snakke uden om, frem for at indse at man er fed fordi man spiser for meget?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 444
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Men Jonas, jeg dropper at debattere mere med dig, nogen gange er visse ting bare spild af tid. Du VILLE tydeligvis ikke indse hvad det er vi andre mener.

Vi kan jo kun håbe for dig at du aldrig nogen sinde bliver overvægtig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor i alverden bliver du ved med at snakke uden om, frem for at indse at man er fed fordi man spiser for meget?

 

Jeg tog 35 kg på af antidepressiv medicin. Og det er jeg helt sikkert ikke ene om. Det er almen kendt at de fleste går tynde eller normalt vægtige ind i psykiatrien og kommer overvægtige ud, og nej det er ikke fordi man bliver fodret derinde med kager og slik flere gange om dagen.

 

Derudover tror jeg alle herinde godt ved at overvægt oftes skyldes forkert kost, det er vi ikke nogen der benægter. Vi nægter blot at se så snæversynet på det, som du tilsyneladene gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men Jonas, jeg dropper at debattere mere med dig, nogen gange er visse ting bare spild af tid. Du VILLE tydeligvis ikke indse hvad det er vi andre mener.

Vi kan jo kun håbe for dig at du aldrig nogen sinde bliver overvægtig.

 

Jeg har skam bevidst spist mig fed (125 kg) som en del af et væddemål og tabt det hele igen. Det var meget nemt. Det krævede bare at jeg spiste mindre :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor i alverden bliver du ved med at snakke uden om, frem for at indse at man er fed fordi man spiser for meget?

 

Jeg synes ikke det er at tale udenom, og jeg mener også at man hovedsageligt er tyk fordi man spiser for meget. Det var det jeg prøvede at bringe på banen før: hvor trækker man en grænse for hvad folk selv er skyld i? Hvem kan? Kan du?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor i alverden bliver du ved med at snakke uden om, frem for at indse at man er fed fordi man spiser for meget?

ok hvad med stress, at blive kørt ned og så videre, stress man kunne jo bare have taget sig sammen, kørt ned bliv da hjemme for pokker? eller hvad.

At spise for meget eller forkert, er vel ikke mere forkert end at arbejde for meget eller forkert?, eller at bevæge sig ud i den farlige trafik måske en da krydse vejen uden at se sig godt nok for, det er vel egentlig lige så selvforskyldt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har skam bevidst spist mig fed (125 kg) som en del af et væddemål og tabt det hele igen. Det var meget nemt. Det krævede bare at jeg spiste mindre :klap:

 

Jamen tillykke med det. Det må være skønt når tingene bare kører så nemt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg følger med i den serie der kører på dr1 " hjælp vi skal føde " og jeg synes den er god fordi man får det hele med. Men men men uha man får da ikke ligefrem lyst til at blive gravid og føde. De ligger jo der er og er total blottet, alt blufærdighed er skrinlagt og der er ingen vej tilbage. Kan slet ikke sidde stille i sofaen når jeg ser det, får det sådan helt " argh så gør dog noget " de ligger jo bare der og har det så dårligt og underlivet sprækker til højre og venstre og mindst 4 af gangen kigger dem op i missen. Nej nej nej.

Har en veninde som er gravid lige nu, og skal føde til sommer, hun kan ikke tåle at se det program. Jeg forstår hende.

 

Når først man ligger der mærker man ikke så meget til den del af det heller ikke at afføringen skydes ud med raketfart fordi man ikke var tømt før fødslen gik i gang. jeg havde det meste af fødeafdelingen stående og glo spændt ind i dybet da jeg fødte min sidste, de væddede såmænd om størrelsen på ungen og det var der også grund til da han var en "10 punder".

 

Det er langt være at se på end at være midt i det, synes jeg. Begge mine blev født uden bedøvelse og skrig og skrål, selvom den sidste fødsel var hård, så det kan sagtens lade sig gøre og behøver overhovedet ikke være så dramatisk, som det vi ser på TV. Havde jeg set disse udsendelser først, tror jeg ikke jeg havde lagt krop til at få børn!

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig. Så kan man jo undre sig over hvorfor de fede ikke er tilstrækkeligt motiverede for at tabe sig. Det må jo være fordi at maden smager bedre end følelsen af at være sund, rask og se godt ud.

 

Det kan du da ikke sige . Der er rigtig mange der kæmper for, at tabe kiloerne, men det er da bestemt ikke nemt , når folk kommer med dumme kommentar .

Tror, at rigtig mange af dem har lavt selvværd og måske både fysisk og psykiske problemer, at kæmpe med oveni.

Har du slet ingen laster ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har skam bevidst spist mig fed (125 kg) som en del af et væddemål og tabt det hele igen. Det var meget nemt. Det krævede bare at jeg spiste mindre :klap:

 

Jonas, jeg er egentlig enig med dig i meget af hvad du siger, men du er pisse arrogant og debatterer tydeligvis ikke for at prøve at overbevise nogen om fornuften i dine synspunkter, men for at vise billeder af dig selv uden trøje og prale af hvor nemt det er at være dig. Tillykke. Og put så en sok i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er egentlig enig med dig i meget af hvad du siger, men du er pisse arrogant og debatterer tydeligvis ikke for at prøve at overbevise nogen om fornuften i dine synspunkter, men for at vise billeder af dig selv uden trøje

 

Man er jo nødt til at gøre hvad man kan for at skabe lidt glæde i folks liv, nu de tilsyneladende har det så hårdt. Et foto af mig uden tøj på kan gøre de fleste varme om hjertet her i denne kolde tid :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

og så er det jeg tænke, fedtemadder, den slags sidder min mors mand også og spiser. Jeg begriber det ikke. Jeg ville kaste op og blive syg og dårlig hvis jeg indtog rent fedt, fordi jeg ikke er vant til det. Men dermed ikke sagt at jeg er slank. Men jeg tror man førhen indtog langt mere fedt end man gør i dag, i dag indtager man langt mere sukker end fedt. Så kan man så altid diskutere hvad der er værst.

 

Jojo fedtemad med salt og margarinemadder med sukker! Men det skal så også tilføjes at da jeg var børn i 50 - 60'erne var det sgu ud at lege! I det kvarter jeg boede var det et særsyn at man havde legekammerater med indenfor, det var ud under det høje loft og rende og lege fangeleg, cowboys og indianer og hvad har vi her. Så vi fik også rørt os betydeligt mere end mange af nutidens børn

Man gik til skole og de store elever kunne cykle, hvis de havde en cykel.

At gå 3 km til skole var intet at regne. Ben var til at gå på...

 

Bød man skoleelever dette i dag ville der lyde et ramaskrig, selvom det ville være rigtig sundt for dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jojo fedtemad med salt og margarinemadder med sukker! Men det skal så også tilføjes at da jeg var børn i 50 - 60'erne var det sgu ud at lege! I det kvarter jeg boede var det et særsyn at man havde legekammerater med indenfor, det var ud under det høje loft og rende og lege fangeleg, cowboys og indianer og hvad har vi her. Så vi fik også rørt os betydeligt mere end mange af nutidens børn

Man gik til skole og de store elever kunne cykle, hvis de havde en cykel.

At gå 3 km til skole var intet at regne. Ben var til at gå på...

 

 

 

Bød man skoleelever dette i dag ville der lyde et ramaskrig, selvom det ville være rigtig sundt for dem.

 

Bliver helt nostalgisk...vi byggede huler i skoven, kørte i sæbekassebiler og var i det hele taget meget ude i den friske luft.

Og så spiste vi masser af røreæg ( rå æggeblommer og sukker og måske lidt kakao i ) uden at få salmonella.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har ikke forstået noget af det andre har skrevet, jeg håber du engang kommer til at fatte det. For min skyld gerne på din egen krop...

 

Jeg håber også at du engang kommer til at fatte det jeg skriver. Gerne på din egen krop :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver helt nostalgisk...vi byggede huler i skoven, kørte i sæbekassebiler og var i det hele taget meget ude i den friske luft.

 

Ja det var tider. Jeg kan anbefale bogen ' Boys Should Be Boys: 7 Secrets to Raising Healthy Sons'. Den handler blandt andet om fordelene ved at opdrage og give børnene de oplevelser som du snakker om. Der er også skrevet en tilsvarende om piger. Den har jeg dog ikke læst da jeg selv har en dreng.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det var tider. Jeg kan anbefale bogen ' Boys Should Be Boys: 7 Secrets to Raising Healthy Sons'. Den handler blandt andet om fordelene ved at opdrage og give børnene de oplevelser som du snakker om. Der er også skrevet en tilsvarende om piger. Den har jeg dog ikke læst da jeg selv har en dreng.

 

Der kan vi kun være enige. Børn skal ud og lege og opleve, istedet for, at sidde foran computeren eller fjernsynet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der kan vi kun være enige. Børn skal ud og lege og opleve, istedet for, at sidde foran computeren eller fjernsynet.

 

Ja. Min søn var helt vild med at se tegnefilm. Til sidst blev det for meget, da man kunne mærke at han virkelig mistede fantasien, og initiativet til at lege selv. Når han vågnede løb han direkte ind foran TV'et. Når han kom hjem løb han direkte ind foran TV'et. Når han havde spist løb han direkte ind foran TV'et. Derfor skruede jeg det ned og solgte det. Det var helt vildt så meget han ændrede sig på få dage efter at vi ikke havde TV mere. Han blev en helt anden dreng. Det betyder også at min kone og jeg nu ikke kan se TV. Lidt ærgeligt, men nogle gange må man tage sagen i egen hånd og gøre det nødvendige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er skræmt fra vid og sans, manglende evne til at se sine fejl og laster...skræmmer livet af mig! Men jeg begynder at forstå dem, de perfekte mennesker med deres kommentarer. Før ledte jeg efter et kækt modsvar, nu leder jeg efter trøst til de stakler.

 

Du kan slet ikke rumme tanken om at jeg ikke nødvendigvis har nogen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig. Så kan man jo undre sig over hvorfor de fede ikke er tilstrækkeligt motiverede for at tabe sig. Det må jo være fordi at maden smager bedre end følelsen af at være sund, rask og se godt ud.

Når du lærer forskellen mellem motivation og manglende viljestyrke, samt at målet her i livet nok næppe er gold narcissisme, så er vejen banet for, at du bliver i stand til at hjælpe andre. Du lyder heldigvis meget, meget ung, så jeg har skam håb for dig. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia
Undskyyld jeg sidder og skraldgriner over din svigermors situationssans og "subtile" måde at reagere på. Jeg kan lige se billedet for mig af svigermor som fatter nada og står og vifter med tilbudsavisen fra Føtex med tilpud på Pampers og ser totalt uforstående ud. Yeah nu er der tilbud på bleer se at få lavet et barn. Huhej hvor det går :sjov:

 

Jeg er selv i den situation at jeg frygteligt gerne vil have børnebørn, men hverken min søn eller datters biologiske ur har ringet endnu (hvad gjorde jeg galt? :vedikke:) og jeg har accepteret at jeg hverken bliver mormor eller farmor.

Men gu er det da hårdt! Det føles helt forkert, men jeg må se i øjnene at det er af 100% egoistiske årsager jeg vil have børnebørn og naturligvis skal mine børn ikke sætte børn i verden for min skyld. Selvom det ville være dejligt at blive far/mormor :sut:

 

I stedet er jeg farmor til en kat... Hmm..

Det var lidt noget i den stil der skete.... :shock: Man sidder der og får et stykke kage og vupti kommer hun drønnende ud, at hendes mand da lige så der var tilbud på bleer.... Om hun da ikke skulle købe nogen til, når vi nåede dertil :roll: Allerede der tænkte jeg hold da helt ferie! Det skal så lige siges at hun har 3 børnebørn, et alm. Et med ADHD og asperges syndrom (tror jeg nok det hedder) og så en på 3-4 år som bare har krudt i bagdelen.... Men næh nej, det er jo sjovere hvis vi fik nogen:fornaermet: jeg nægter dog at avle noget med de her møggener... Og ja min mor var også flad af grin da hun fik min forargelse at høre :stupid: Hun har accepteret, at børnebørn kommer der ikke herfra... Men hun har så også pointeret, at hun ikke vil passe de unger der evt. Skulle komme, længere end en weekend... (hun har ligesom jeg ikke tålmodighed eller interesse for børn)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...