Hop til indhold

Luftetur i ekstrem kulde.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Bella lader til at stor-trives i sne og kulde. Hun har sat en god, tyk underuld, og i øvrigt står hun ikke stille et sekund når vi er på tur. Hun blæser frem og tilbage, og bliver helt skør i knolden hvis hun ikke bliver luftet mindst to timer om dagen:lol:

 

Vi skal ud og finde et regndækken så hun dels ikke bliver gennemblødt dels ikke bliver så beskidt - men det er jo når det regner:-)

 

Jeg selv er tilgengæld helt anderledes indrettet, og er pakket ind i mange lag tøj, hue, handsker, halstørklæde og store varme støvler. Men så nyder jeg faktisk også det lyse landskab og den friske luft:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Smilla er meget mere en vinterhund end en sommerhund. Hun liver fuldstændig op, når der kommer sne. Fuglene, der gemmer sig i krat, musene under sneen. Sne, is.. alt er sjovt. :banan: (Bare ikke salt :???:) Så vores ture er ikke kortere (tværtimod) for hun vælger somregel længden. Min påklædning ligner så noget, der er totalt løgn. Forvokset baby i flyverdragt.. :roll: Men jeg nægter simpelthen at fryse! :lol: Så må alle de smarte blondine joggere (med lange hestehaler dansende på hovedet ) om at se smarte ud. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla er meget mere en vinterhund end en sommerhund. Hun liver fuldstændig op, når der kommer sne. Fuglene, der gemmer sig i krat, musene under sneen. Sne, is.. alt er sjovt. :banan: (Bare ikke salt :???:) Så vores ture er ikke kortere (tværtimod) for hun vælger somregel længden. Min påklædning ligner så noget, der er totalt løgn. Forvokset baby i flyverdragt.. :roll: Men jeg nægter simpelthen at fryse! :lol: Så må alle de smarte blondine joggere (med lange hestehaler dansende på hovedet ) om at se smarte ud. :rolleyes:

 

Er glad for at hører jeg har en " lidelses" fælde som også ligner en stor uformelig krop i en kedeldragt/flyverdragt. Får nemlig også dårlig selvværd når alle de der tynde blonde løber og fine påklædte hundelufter kommer forbi. Men har det i øvrigt meget sjovere end hende i pelsjakken og strikhuen der står og fryser, mens hendes hund snuser lidt hist og her i snoren. Teitur og jeg kaster med snebolde, bygger snemand, kaster med pinde og løber om kap, og når man har en kedeldragt kan man roligt kaste sig ned i sneen uden at blive beskidt og kold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er glad for at hører jeg har en " lidelses" fælde som også ligner en stor uformelig krop i en kedeldragt/flyverdragt. Får nemlig også dårlig selvværd når alle de der tynde blonde løber og fine påklædte hundelufter kommer forbi. Men har det i øvrigt meget sjovere end hende i pelsjakken og strikhuen der står og fryser, mens hendes hund snuser lidt hist og her i snoren. Teitur og jeg kaster med snebolde, bygger snemand, kaster med pinde og løber om kap, og når man har en kedeldragt kan man roligt kaste sig ned i sneen uden at blive beskidt og kold.

 

Jeg glæder mig til det bliver min tur:slem: jeg har flyverdragten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er glad for at hører jeg har en " lidelses" fælde som også ligner en stor uformelig krop i en kedeldragt/flyverdragt. Får nemlig også dårlig selvværd når alle de der tynde blonde løber og fine påklædte hundelufter kommer forbi. Men har det i øvrigt meget sjovere end hende i pelsjakken og strikhuen der står og fryser, mens hendes hund snuser lidt hist og her i snoren. Teitur og jeg kaster med snebolde, bygger snemand, kaster med pinde og løber om kap, og når man har en kedeldragt kan man roligt kaste sig ned i sneen uden at blive beskidt og kold.

 

Jeg går skam også i termokedeldragt. Og jeg antager at Bella er lykkelig for det, for det betyder en betragtelig forlængelse turene. Jeg fryser stort set aldrig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er glad for at hører jeg har en " lidelses" fælde som også ligner en stor uformelig krop i en kedeldragt/flyverdragt. Får nemlig også dårlig selvværd når alle de der tynde blonde løber og fine påklædte hundelufter kommer forbi.

 

Ligner også selv en Michelin mand, når jeg kommer gående i min thermoflyverdragt, men hvor er den lækker varm og jeg nægter altså at fryse, bare for, at se ordentligt ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er glad for at hører jeg har en " lidelses" fælde som også ligner en stor uformelig krop i en kedeldragt/flyverdragt. Får nemlig også dårlig selvværd når alle de der tynde blonde løber og fine påklædte hundelufter kommer forbi. Men har det i øvrigt meget sjovere end hende i pelsjakken og strikhuen der står og fryser, mens hendes hund snuser lidt hist og her i snoren. Teitur og jeg kaster med snebolde, bygger snemand, kaster med pinde og løber om kap, og når man har en kedeldragt kan man roligt kaste sig ned i sneen uden at blive beskidt og kold.

 

Ja, der skal LEGES, når der er sne:

 

Og så kan lange underdrenge og regnbukser også godt bruges, bare vi har det sjovt :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... Jeg havde thermokedeldragt for en del år siden, og det var jo varmt nok. Men jeg syntes bare den var sååå tung at gå i... Men der er jo sket en hel del indenfor området siden, hvordan er de i dag? Kan man få noget "letvægts-noget"? Og noget der ånder? :vedikke:

 

 

Jeg har kun haft en og den har jeg haft de sidste 2-3 vintre, den er købt i Jem & Fix som en vinterkedeldragt, den er lidt tung i det og lidt for stor, men jeg kan da bukke mig ned, uden buksebagen revner :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chelseaa

Jeg er i samme situation. Har en 7 måneder gammel malteser, og jeg er også meget i tvivl omk. om hun fryser for meget. Der er jo sne overalt, og hun svømmer jo nærmest rundt i det :) Hun elsker sne! Hun har også dækken på, men synes nu stadigvæk, at det må være koldt for hendes helt kortklippede mave :)

Vi går lidt kortere ture, da hun bliver meget våd af sneen, men så går vi til gengæld flere kortere ture.

IMG_1150.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er i samme situation. Har en 7 måneder gammel malteser, og jeg er også meget i tvivl omk. om hun fryser for meget. Der er jo sne overalt, og hun svømmer jo nærmest rundt i det :) Hun elsker sne! Hun har også dækken på, men synes nu stadigvæk, at det må være koldt for hendes helt kortklippede mave :)

Vi går lidt kortere ture, da hun bliver meget våd af sneen, men så går vi til gengæld flere kortere ture.

 

Nåå..en snehund, hvor er hun sød :lun:

 

Min labrador Bella elsker også sneen, jo mere jo bedre, men har da overvejet, at hun skal have et dækken, for hvis det er rigtigt koldt og hun løber i sne til maven, så hænger der istapper i hendes dievorter og det sparsomme hår hun har under maven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninja kan stadig holde varmen uden hjælp fra os, men til gengæld er vi begyndt at mærke til det skide salt :evil:

 

Det er det samme her i huset. Troede at Rex var kommet til skade med benet, den anden dag, for lige pludselig, da vi var ude og gå begyndte han at halte på det ene bagben, jeg så selvfølgelig efter men der var ikke noget og han kunne også godt gå videre bagefter, så tror ,at det er saltet. Og det er næsten ikke til, at undgå.

Her hvor vi bor er den vej vi skal krydse helt hvid af salt.

Dem der har bestemt, at det skal bruges til glatførebekæmpelse, skulle selv prøve, at gå på med bare fødder, så kunne de se hvordan mange hunde har det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise

Tintin hader kulde og sne, så hendes ture korter vi af + hun har et godt vinterdækken på. Gismo eeeeelsker sne:hjerte: og får et par ture mere end Tintin. Så han kan boltre sig og blive kanøflet ude i sneen:slem:

 

Billede fra sidste vinter:

eDSC00841.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chelseaa

Kan kun sige i lige måde ;-)

 

Der er også flere istapper under Chelsea's bagben og på maven, så det bliver hurtigt lidt koldt! ;-)

Så er det bare med, at komme ind i varmen og blive tørt godt og grundigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Buster har et godt dækken, så han stort set ikke fryser - han vil dog helst ikke stå stille, så begynder han at ryste, den stakkel - sikkert fordi han fryser i ansigtet og lidt på ben og fusser. Og jeg pakker mig godt ind, så jeg ikke har problemer. Vores problem er Charlie, som sagtens kan holde varmen, men som i år er gået mere banjo end nogensinde over vejsalt. Han er fuldstændigt ulykkelig og sætter sig hele tiden ned og er klynkeviftende med poterne. Og ville her til aften slet ikke gå tur. Nå, men det har jeg lavet en anden tråd om. Jeg håber dog ikke det bliver koldere endnu, og så håber jeg, sneen snart forsvinder igen. Det er flot, men stakkels, stakkels Charlie. Og stakkels mig, som efter kun få dages sne er ved at blive helt tosset over, at min lille hund ikke vil ud og gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Buster har et godt dækken, så han stort set ikke fryser - han vil dog helst ikke stå stille, så begynder han at ryste, den stakkel - sikkert fordi han fryser i ansigtet og lidt på ben og fusser. Og jeg pakker mig godt ind, så jeg ikke har problemer. Vores problem er Charlie, som sagtens kan holde varmen, men som i år er gået mere banjo end nogensinde over vejsalt. Han er fuldstændigt ulykkelig og sætter sig hele tiden ned og er klynkeviftende med poterne. Og ville her til aften slet ikke gå tur. Nå, men det har jeg lavet en anden tråd om. Jeg håber dog ikke det bliver koldere endnu, og så håber jeg, sneen snart forsvinder igen. Det er flot, men stakkels, stakkels Charlie. Og stakkels mig, som efter kun få dages sne er ved at blive helt tosset over, at min lille hund ikke vil ud og gå.

 

Stakkels Charliedreng...Vi plejer heller ikke, at have problemer med saltet, men det har vi så fået i år...ja, det skal blive rart når det bliver forår i næste måned (håber vi da).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Stakkels Charliedreng...Vi plejer heller ikke, at have problemer med saltet, men det har vi så fået i år...ja, det skal blive rart når det bliver forår i næste måned (håber vi da).

 

Salt SUCKS bare. Jeg har også ondt af Buster, som bare tåler det, selvom det jo også må gøre ondt på ham - og af alle andre hunde. Og ja, jeg fik faktisk ikke tjekket om murmeldyret ovre i Punxsutawney så sin skygge eller ej her på min fødselsdag i torsdags, så jeg har ikke styr på, hvor lang vinteren bliver. Men vi håber, den bliver kort. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Salt SUCKS bare. Jeg har også ondt af Buster, som bare tåler det, selvom det jo også må gøre ondt på ham - og af alle andre hunde. Og ja, jeg fik faktisk ikke tjekket om murmeldyret ovre i Punxsutawney så sin skygge eller ej her på min fødselsdag i torsdags, så jeg har ikke styr på, hvor lang vinteren bliver. Men vi håber, den bliver kort. :-D

 

Fødselsdag...jamen, stort forsinket tillykke til dig, håber, at du havde en rigtig god dag :-D

 

Øh.. murmeldyret ovre i Punxsutawney ? Minder mig om en film, har jeg ret?

Link til indlæg
Del på andre sites

Eris har heldigvis intet problem med kulden, er dog ikke i tvivl om, at jeg ville købe et dækken hvis det var.

Hun går/løber hellere på sne end på noget andet. Så om vinteren går vi altid ekstra lange ture. Selvom jeg fryser meget, så er det bare så dejligt at se, hvor godt hun har det.

 

Heldigvis er der mange ting man kan gøre, for at holde sin hund varm :D Et dækken er jo en af mulighederne. Man kan jo også gå/løbe stærkt, hvis der ikke er for glat. Eller bare lege apport :) Når vejret er til det, så cykler jeg imens Eris går med raske skridt :)

 

Herhjemme er vi også rigtig træt af salt. Eris løfter benet, somom hun var kommet til skade.

Det lyder nok åndssvagt, men hvis vi ikke kan skippe et lag salt ved at gå udenom, så løfter jeg gerne Eris op og bærer hende et stykke.

 

Er der andre der gør det? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...