Hop til indhold

Normal vægt hos Labrador


ricko2008
 Share

Recommended Posts

Hejsa alle hunde-elskere!

 

Jeg har brug for et lille råd.

Jeg var hos vores nye dyrlæge med Ricko her i formiddags, han skulle have sin årlige vaccination.

 

Han fik et sundhedseftersyn samtidig, alt var i orden, han var en fin hund, sund og rask! ;-) Rigtig dejligt.

 

Men jeg fik af vide han er lidt for tynd...

Vægten i dag sagde 24,6 kg.

 

Han kom jo på diætmad hos vores gamle dyrlæge på sjælland, fordi han var lige tyk nok, og led meget af hotspot ( 7-9-13 har han ikke haft det siden! )

 

Jeg har godt nok selv gået og tænkt at han blev lidt tynd, men jeg fulgte bare dyrlægen´s råd.... det var måske dumt, siden han nu er blevet for tynd.

 

Han`s vægt sagde dengang 36,7 kg.

Der så han meget for tyk ud, han var ihvertfald lidt rund oppe omkring ryggen (som min gamle dyrlæge kaldte det.)

 

Nåh, men jeg vil bare høre andre herinde, som også er den heldige ejer af en dejlig Lab, om hvad i mener om Ricko`s vægt...??

 

Jeg elsker min hund, så jeg vil jo gerne gøre det rigtige for ham.

Jeg fik også at vide at jeg skulle give ham lidt ekstra mad de 2 gange om dagen han får mad, og jeg skulle komme til noget vægt-kontrol, hvis ikke vægten kom lidt op, han skal op på 26 kg. sagde dyrlægen.

 

Hvad mener i, alt hjælp er velkommen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også det lyder af lidt. Skipper vejer vist 34,5 kg og han er lige en tand for tynd. Dyrlægen mener hans idealvægt er 37 kg, men han er også af de lidt tungere udstillingslinjer og er derfor meget kraftigt bygget.

 

Men det er jo svært at vurdere når man ikke har set ricko, hvor store var hans forældre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad vi mener om hans vægt er irrelevant. Vi står ikk eved siden af hunden med fingrene i pelsen af den....... Og dét er hvad jeg vil råde dig til at gøre: Stik fingrene i pelsen af hunden og mærk efter. Kan du mærke ribbenene, og kan du se ribbenene tydeligt når hunden står afslappet. Det første skal du kunne. Det sidste er tegn på at den nok er ved at være en anelse tynd.

Ligeledes skal der jo gerne være lidt talje på en lab.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er af den "gammeldags" model ikke? Jeg synes 24.6 er meget lidt. Luna er pæn, når hun ligger på 27 kg.

 

Ja diæt-kosten er god, indtil de har tabt sig, men så skal man stoppe, når de når den ønskede vægt:-D

 

Jeg ved ikke om han er den gammeldags type, han har ikke det der såkaldte firkantede hovede...

 

Ja, jeg synes også det er lidt nok, men jeg fulgte bare min gamle dyrlæge´s råd..... han sagde forresten, at Ricko skulle fortsætte resten af livet med det foder.....

Men jeg giver ham selvfølgelig lidt mere mad, for sulte skal han da ikke....

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes at 24,6 kg for en labrador han lyder af enormt lidt

 

Når jeg tænker på min mors mini-golden-tæve, der er perfekt på 23-24 kg..

 

Har du mulighed for at smide et billede op?

 

Han har også tabt sig rigtig meget... nok også for meget.

 

Jeg har ingen billeder af ham, men jeg kan godt mærke han er lidt tynd.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad vi mener om hans vægt er irrelevant. Vi står ikk eved siden af hunden med fingrene i pelsen af den....... Og dét er hvad jeg vil råde dig til at gøre: Stik fingrene i pelsen af hunden og mærk efter. Kan du mærke ribbenene, og kan du se ribbenene tydeligt når hunden står afslappet. Det første skal du kunne. Det sidste er tegn på at den nok er ved at være en anelse tynd.

Ligeledes skal der jo gerne være lidt talje på en lab.

 

Nej måske ikke, men derfor kan i vel stadig godt give mig et råd med på vejen.

 

Jeg kan godt mærke han`s ribben, og kan godt se dem når han står afslappet...

 

Men dyrlægen sagde til mig i dag, at han var lige en anelse tynd og indsunket omkring maven i forhold til han`s bygning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også det lyder af lidt. Skipper vejer vist 34,5 kg og han er lige en tand for tynd. Dyrlægen mener hans idealvægt er 37 kg, men han er også af de lidt tungere udstillingslinjer og er derfor meget kraftigt bygget.

 

Men det er jo svært at vurdere når man ikke har set ricko, hvor store var hans forældre?

 

Jeg har kun set Ricko`s mor, og hun var den gamle type, kraftig bygget og med det firkantede hovede....

 

Faren skulle vist minde meget om Ricko, men har ikke haft Ricko fra hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej måske ikke, men derfor kan i vel stadig godt give mig et råd med på vejen.

 

Jeg kan godt mærke han`s ribben, og kan godt se dem når han står afslappet...

 

Men dyrlægen sagde til mig i dag, at han var lige en anelse tynd og indsunket omkring maven i forhold til han`s bygning.

 

jeg ville få et par kilo på ham så. så du stadig kan mærke ribbenene men ikke se dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, det er som sagt svært for os at bedømme, men uanset synes jeg at 24,6 lyder af lidt.. Og for en lab at tabe sig fra 36 til 24.. Der må jo være en kæmpe stor forskel at se?

 

Han har også tabt sig meget, og man kan tydeligt se en forskel, han har mere energi nu, end før.

 

Jaa, vi er enige i at han vejer for lidt nu, men dyrlægen sagde han bare skulle op på de 26 kg. så det er ikke faretruende lavt.

Men jeg skal nok hjælpe ham med det, elsker nemlig min hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej måske ikke, men derfor kan i vel stadig godt give mig et råd med på vejen.

Det mener jeg nu også der er kommet.

 

Jeg kan godt mærke han`s ribben, og kan godt se dem når han står afslappet...

 

Men dyrlægen sagde til mig i dag, at han var lige en anelse tynd og indsunket omkring maven i forhold til han`s bygning.

Hvad var det nu jeg skrev:

 

Stik fingrene i pelsen af hunden og mærk efter. Kan du mærke ribbenene, og kan du se ribbenene tydeligt når hunden står afslappet. Det første skal du kunne. Det sidste er tegn på at den nok er ved at være en anelse tynd.

Ligeledes skal der jo gerne være lidt talje på en lab.

 

= hvis du tydeligt kan se ribbenene når hunden står afslappet, så er hunden nok ved at være for tynd. Altså har dyrlægen ret.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...