Hop til indhold

En lille hyggetræningsvideo


Amocca
 Share

Recommended Posts

Karla, Johna og jeg hyggetræner hjemme på kontoret i regnvejret.

 

Karla træner lidt fremad, lidt rally-øvelser og lidt fjol :mrgreen: Johna træner fremad og forkryds... Og så laver vi lige lidt tandemtræning til sidst :lol:

 

ååååh hvor jeg glæder mig til forår og sommer og solskin :rolleyes:

 

[video=youtube_share;JqDSOYBDQmE]

Link til indlæg
Del på andre sites

Babygitter ;-) nogle gange får Karla lov at sidde i kurven imes jeg træner med Johna... Men med "frem" går d ikke... Potetarget er en af hendes yndlingsøvelser i hele verden, så hun kan ikke styre sig når der bliver sagt FREM :lol: du kan faktisk se det, på den fremadsendelse hvor de begge løber... At hun egentlig har dt ene ben oppe i kassen, indtil jeg siger frem til Johna... Hun havde siddet deroppe i imens jeg trænede lidt plads og sid foran med den bette, men da jeg fandt target frem kunne hun ikke holde sig i kassen...

 

Hun havde derfor flere gange fået besked på at gå tilbage i kassen, hvilket er grunden til at hun starter med at gå lidt op i den, indtil hun så løber frem alligvel... Så røg hun udenfor :mrgreen: men hun skaber sig grumt mens hun sidder bag gitteret... Hvilket er grunden ril at der er musik på, så man ikke behøver at høre på hende :lol:

 

Johna er ikke så slem, men hun har jo også været vant til at sidde i sit bur og se på Karla løbe syævner, siden hun var 10 uger gammel... Så hun sidder pænt bagved gitteret uden at kny indtil det er hendes tur...

Link til indlæg
Del på andre sites

For Karla er motivationen for at arbejde større end motivationen for at få en guf for at blive siddende... Jeg burde arbdejde langt mere med det... Men på den ande side, så er det supertræning for Johna :lol: at hun skal blive ved med at arbejde og holde fokus på mig, selvom hendes yndlingshund i hele verden enten hopper rundt oveni hende eller skriger og skaber sig lige i nærheden ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

For Karla er motivationen for at arbejde større end motivationen for at få en guf for at blive siddende... Jeg burde arbdejde langt mere med det... Men på den ande side, så er det supertræning for Johna :lol: at hun skal blive ved med at arbejde og holde fokus på mig, selvom hendes yndlingshund i hele verden enten hopper rundt oveni hende eller skriger og skaber sig lige i nærheden ;-)

 

Jamen jeg tror også det vil være rigtig svært for Smilla at se på, hun ser jo øvelserne som en leg. Og især, hvis der indgår legetøj, så tror jeg hun bliver reddi meget misundelig. Men måke hvis man ikke lige træner op og ned af ''den gamle'' i starten...? Nej. Jeg ved det sgi ikke. Tror bare jeg bliver ''stresset'' og sindsyg, hvis Smilla står og hyler og gøer og skaber sig. Impulskontrol og ''dæmpning'' er jo aldrig noget vi har trænet - og egentlig heller ikke så meget det, jeg har lyst til at træne. (Da det ikke er det vi har brug for til agility). Nå, den tid den sorg.:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke dejlige arbejds ivrige de er! dejlige videoer!

 

Hmm hvad går forkryds ud på? Synes jeg kender forarbejdet du har gang i, men er ikke sikker på det er samme øvelse for har aldrig hørt om forkryds?

 

Et forkryds er en handlingsmanøvre i agility. I videoen her sender jeg hende fremad, mens jeg har hende fx på min højre side, imens hun "springer" - i dette tilfælde er skotøjsæsken springstøtten - så krydser jeg foran hende, så hun ender på min venstre side...

 

Hun er ikke gammel nok til at springe endnu, men jeg arbejder med at lære hende at følge mit kropssprog, så hun følger mig i retningsskift. I dette tilfælde når jeg forkrydser. Her på kontoret er det ikke det mest optimale, for hun har ikke rigtigt noget andet valg end at skifte retning (medmindre hun vælger at løbe ind i kommoden :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Et forkryds er en handlingsmanøvre i agility. I videoen her sender jeg hende fremad, mens jeg har hende fx på min højre side, imens hun "springer" - i dette tilfælde er skotøjsæsken springstøtten - så krydser jeg foran hende, så hun ender på min venstre side...

 

Hun er ikke gammel nok til at springe endnu, men jeg arbejder med at lære hende at følge mit kropssprog, så hun følger mig i retningsskift. I dette tilfælde når jeg forkrydser. Her på kontoret er det ikke det mest optimale, for hun har ikke rigtigt noget andet valg end at skifte retning (medmindre hun vælger at løbe ind i kommoden :lol:)

 

Hi hi, men det er jo det der med ''set your dog up for succes''. :mrgreen: Jeg synes hun er SÅ dygtig. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Et forkryds er en handlingsmanøvre i agility. I videoen her sender jeg hende fremad, mens jeg har hende fx på min højre side, imens hun "springer" - i dette tilfælde er skotøjsæsken springstøtten - så krydser jeg foran hende, så hun ender på min venstre side...

 

Hun er ikke gammel nok til at springe endnu, men jeg arbejder med at lære hende at følge mit kropssprog, så hun følger mig i retningsskift. I dette tilfælde når jeg forkrydser. Her på kontoret er det ikke det mest optimale, for hun har ikke rigtigt noget andet valg end at skifte retning (medmindre hun vælger at løbe ind i kommoden :lol:)

 

Hihi så vælger hun jo rigtigt! :lol:

 

Tak for forklaringen, så gav ordet "forkryds" også mening med øvelsen - havde ikke lige tænkt i agilitybaner da jeg så videon

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg tror også det vil være rigtig svært for Smilla at se på, hun ser jo øvelserne som en leg. Og især, hvis der indgår legetøj, så tror jeg hun bliver reddi meget misundelig. Men måke hvis man ikke lige træner op og ned af ''den gamle'' i starten...? Nej. Jeg ved det sgi ikke. Tror bare jeg bliver ''stresset'' og sindsyg, hvis Smilla står og hyler og gøer og skaber sig. Impulskontrol og ''dæmpning'' er jo aldrig noget vi har trænet - og egentlig heller ikke så meget det, jeg har lyst til at træne. (Da det ikke er det vi har brug for til agility). Nå, den tid den sorg.:rolleyes:
t

 

ilgengæld får du forærende en topmotiveret hund når den har siddet og kigget på at den anden arbejder ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...