Hop til indhold

Godbidder til træning?


HNP
 Share

Recommended Posts

Vi skal have fundet nogle andre træningsgodbidder... Tror dem vi bruger er lige så sunde som frolic, i hvert fald i den retning :oops: Det er så nemt at købe en pose bløde godbidder i Bilka :oops:

 

Hun har også fået en del af de der tørre godbidder man kan købe i maxi zoo som bland-selv, men der skal tygges for meget i dem til de dur til træning.

 

Hun er tynd, lidt for tynd. Så der må gerne noget gods i dem. Små og hurtige at spise:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 3 "faste favoritter", alle er bløde og fås i flere smagsvarianter. Den midterste fås vist nok i hele 5 varianter, de andre i 3.:

 

Agility Snack lam & rice

 

Proline Petfood Boxby for dogs.

 

NaturesMenu BARF Bites

 

Alle kan varmt anbefales, jeg har tit alle slagser hjemme og skifter lidt imellem dem. Har endnu ikke mødt den hund der ikke har været vild med nogen af dem. Nr 1 og 3 er formet som små "stænger", der snildt kan deles. Den midterste er i "plader" der evt. skal deles hjemmefra, det kan dog sagtens lade sig gøre at knække dem i mindre stykker på plads.

Link til indlæg
Del på andre sites

Maxizoo har (endelig) fået tørret kød i handlen. Det kan du bruge. Jeg skær/klipper det ud i små tern og bruger.

Nr. 1 og 3 af dem Korvis foreslår har jeg også brugt med succes. Nr. 2 har jeg ikke prøvet.

Olivers Training Bites er også gode: Blød og velsmagende godbid til hund - Training Bites - Jeg har delt dem i halve, fordi Nala ikke er så stor :-)

 

Af hjemmelavet godbidder bruger jeg lidt forskelligt:

Jeg bruger (cocktail)pølser jeg skære i små skiver og bager i ovnen på 100 g i ca. 10-15 minutter - det får det væreste fedt væk. Hvis hun skal tage på behøver i dog ikke at ovnstege dem.

Fedtfattig skæreost jeg skære i små tern kan jeg også finde på at bruge - det er den absolutte yndlings, men indeholder en del fedt, hvilket jo så er en god ting :-)

Hjemmelavet hundefrikadeller, er også smarte. Du tager noget hakket kalv og flæsk du har formet til frikadeller og ovnsteger / tørsteger på en pande. Dermed undgå du løg og krydderier der er i menneskefrikadeller, og som er giftigt for hunde.

Fiskefrikadeller, pålægsrester, kogt kylling osv. bruger jeg også. Fælles for dem alle, er at de er lavet til hende, og ikke er fyldt med ekstra salt, krydderier osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til træning bruger jeg kød eller ost for det meste. Kød kan være hcad om helst... Pålægsrester, frikadeller, pølser, kylling, kogte hjerter, kødboller, fiskefrikadeller osv.

 

Ost er de gladest for ostehapser eller flødehavarti, men alt ost kan spises. Til stævner bruger jeg kattepate :oops: det er ikke sundt, men karla vil stå på et ben og synge nationalsangen for at å det.... Ved ikke hvirfor kattevarianten er så meget bedre end hundevarianten af det samme :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

De eneste former for godbider (der ikke er menneskemad :lol:) Charlie gider, er tørret and, som jeg kan klippe i små stykker.. Jeg har prøvet de der agility snacks, ikke på vilkår han gider dem.. Yummez, frolic, kødstænger, godbider fra supermarkedet osv kan han ikke lide.. ziwipeak er han heller ikk ret vild med.. Men det er der jo rigtig mange andre hunde der er :-D (ziwipeak er også lidt fedt så vidt jeg husker:hmm:)

 

Men de der salami stænger, de gode.. Så dem skær jeg i ministykker.. Ost er ret populært.. pølser, kødboller, frikadeller..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger alt muligt til Chinook.

 

Agility Snacks i alle tre varianeter

Natures Barf bites i alle variater

alm. pølser

Ostehaps

Rester fra middagsbordet, f.eks. kylling, frikadeller, steaks eller hvad der nu er af lidt fast typer

Rugbrødsrester, som er ristet i ovnen

Welldone stænger i alle varianter

 

Og som ekstra knaseknase får han Lakse krønch

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til stævner bruger jeg kattepate :oops: det er ikke sundt, men karla vil stå på et ben og synge nationalsangen for at å det.... Ved ikke hvirfor kattevarianten er så meget bedre end hundevarianten af det samme :vedikke:

 

Og vores kat vil mægtig gerne spise hundens mad :confused: Og hunden elsker kattens mad:confused: Hvorfor er det ikke sundt for dem? Godt nok kastede Molly op efter en skål kattemad da vi havde haft hende nogle dage, og vi ikke lige havde overvejet at fodre katten ovenpå kummefryseren :oops: Det har vi så lært nu, men katten skubber gladeligt smagsprøver ned til Molly :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 3 "faste favoritter", alle er bløde og fås i flere smagsvarianter. Den midterste fås vist nok i hele 5 varianter, de andre i 3.:

 

Agility Snack lam & rice

 

Proline Petfood Boxby for dogs.

 

NaturesMenu BARF Bites

 

 

Når man så har en hund på en 60-80 kilo men et gab der kan rumme en fuldvoksen murerarbejders madkasse, så sidder man sgu og blir noget nærrig og irriteret :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg bruger ind i mellem der der BARF pølser i skæreform - man kan skære stykkerne i passende størrelser - de forbliver at have den faste form. Man kan selvfølgelig også bage dem i ovnen så de er lidt hårde men stadig bløde indeni.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger meget forskelligt og har hørt fra en klog, at det er godt med forskellige guffer i lommen, så man belønner uforudsigeligt, Petrine får alt, der kan klippes i tilstrækkeligt små stykker og ikke klistrer alt for meget på mine fingre, er ret ligeglad med sundheden.

 

Alt på tube er forøvrigt et stort hit, mayonnaise, smøreost med klam smag, kattemad, tunguf etc

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine tager direkte fra tube, når jeg skal kaste guffer (hvilket kan være ret svært, fordi mine guffer er så små, at hundene skal bruge alt for lang tid på at finde dem) så splatter jeg lidt ud i en mini-skål og kaster skålen, så kan de selv slikke tube-guf fra skålen. Zamzam er skrækslagen for tuben, så der er det finger (det er ikke helt så besværligt som det lyder)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jer der bruger ting på tube - hvordan fungerer det lige i praksis?

Jeg kan nemlig meget nemt se det smarte i at have tuber med halløj i lommen, men ikke i at skulle klemme noget ud på en finger inden det kommer i munden på hunden.

Tager hunden det direkte fra tuben eller hvordan styrer I det?

 

Mine får også direkte fra tuben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt har købt de der Frolic for at prøve det, så jeg havde noget ekstra lækkert, men herren er ikke mere tiltrækket end af andet tørfoder.

 

Som godbidder bruges noget "barf" tørfoder, og ellers alt hvad hjertet begærer: pølser, ost, bacon, kødboller etc. Tube mad af forskellig art (spises direkte af tuben).

 

@anne: hehe så kan man jo stege træningsgodbidder til hunden og manden samtidig - letter arbejdet :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine tager direkte fra tube, når jeg skal kaste guffer (hvilket kan være ret svært, fordi mine guffer er så små, at hundene skal bruge alt for lang tid på at finde dem) så splatter jeg lidt ud i en mini-skål og kaster skålen, så kan de selv slikke tube-guf fra skålen. Zamzam er skrækslagen for tuben, så der er det finger (det er ikke helt så besværligt som det lyder)

 

Det var da en super god idé. Jeg tænkte selv på det, da jeg var i skoven idag med råt kød i en lille dåse, som jeg så kaster. Det bliver lidt omstændigt, når Smilla både skal løbe hen til dåsen OG apportere den hen til mig for at få sin godbid. Det var bedre (meget mere motiverende!), hvis hun fik sin godbid direkte, når hun løber hen til skålen! Så tak for det! Måske kan jeg blende kødet og smøre lidt af det i skålen hver gang...

 

TS Som godbidder bruger vi råt kød, da Smilla har allergi. Jeg tror egentlig godt jeg 'må' tilberede kødet (koge, stege), men jeg har vænnet mig til det andet, så jeg er blevet doven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige fået et nyhedsbrev fra FoderXpressen om at de har fået nye godbidder i deres webshop. Det skulle være nogle bløde nogle, uden korn og gluten.

De er her: Trnings godbidder De hedder Softies og fåes med kylling/ost, kylling/struds, kylling/vildt og kylling/laks. De ser meget spændende ud synes jeg så det ville jeg lige dele :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...