Hop til indhold

Furminator


Gæst Albert
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

Jeg er jo relativ ny hundejer :-D kan faktisk kun prale med, at have været det i 22 timer.

 

Jeg hentede ham i går kl. 16.30

 

I går gik han meget rodløst rundt og han har vist ikke fået sovet så meget i nat I dag er han meget træt og slapper helt af... :-D - Han gaber en del og kommer med nogle rigtige dybe suk.

Han har fundet et specielt tilhørsforhold til mig af de 4 personer der er i min familie og render derfor meget efter mig.

 

Det er super hyggeligt men jeg er selvfølgelig klar over, at den skal have et godt forhold til alle mine familiemedlemmer.. Jeg regner med at dette kommer, når han har fundet sig helt til rette.

 

Min Albert fælder meget kan jeg se.. og min Miele støvsuger har derfor været godt i gang :slem: Jeg har købt en kam og en karde i Biltema men har ikke brugt det endnu, da Albert selvfølgelig lige skal falde til i huset inden jeg begynder på alt muligt pelspleje. - Han trænger nemlig også til et bad.

 

Så var det at jeg faldt over den der Furminator - Er der nogen herinde der har erfaring med den og meget gerne med hundepels som Albert. Er den pengene værd eller findes det et alternativ til billigere penge?

 

På forhånd tak for svar :hjerte:

 

Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med ham:-D Fik du snakket med dem om maden?

 

Jeg har en furminator til Luna og den er god og pengene værd:-D

 

Hej igen

 

jeg fik spurgt til maden og det han fik var det han havde med da han blev afleveret på internatet. Alberts mave er blevet god igen - Hans pølle portioner er blevet mindre og fastere og så pøller han kun 2 gange om dagen - Morgen og efter aftensmad - Før kunne han godt pølle 3 gange på morgenturen og aftenturen men det er stoppet nu.

 

Jeg prøvede at børste ham med karten i dag og det kunne han bestemt ikke lide.. med kammen var det ok. Jeg forsøgte at berolige ham med nogle gullerods-hapsere så han ligesom kunne forbinde karten med noget dejligt.. men han fik chock hver gang jeg kom i nærheden af ham med karten.. så den tror jeg altså ikke er noget godt for ham.. Jeg vil selvfølgelig prøve igen i morgen men det skal jo heller ikke være skræk og rædsel når han skal børstes, hvilket gerne skulle være hver uge efter min mening..

 

 

Iih, hvor er det deligt med dette forum :-)

 

Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

Furminator er en FANTASTISK opfindelse! Jeg bruger min på Ina et par gange om måneden og det hjælper!

 

Jeg har nogle gode råd til dig:

 

1. Vær forsigtig! Den tager underunlden og hvis du hiver for meget, gør det ondt.

 

2. Sæt dig på gulvet. Så er I for det første på samme niveau (du er ikke bøjet over ham; det virker truende) og for det andet flyver pelsen ikke.

Bedst er det, hvis du har et træ- eller klinkegulv;)

 

3. saml ulden i en pose ved siden af dig

 

4. Når du er færdig, så tag en fugtig skuresvamp (de billige, farvede) og brug den på dit tøj. Den "fnuldrer" ulden sammen og gør den nemmere at fjerne:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igenjeg fik spurgt til maden og det han fik var det han havde med da han blev afleveret på internatet. Alberts mave er blevet god igen - Hans pølle portioner er blevet mindre og fastere og så pøller han kun 2 gange om dagen - Morgen og efter aftensmad - Før kunne han godt pølle 3 gange på morgenturen og aftenturen men det er stoppet nu.Jeg prøvede at børste ham med karten i dag og det kunne han bestemt ikke lide.. med kammen var det ok. Jeg forsøgte at berolige ham med nogle gullerods-hapsere så han ligesom kunne forbinde karten med noget dejligt.. men han fik chock hver gang jeg kom i nærheden af ham med karten.. så den tror jeg altså ikke er noget godt for ham.. Jeg vil selvfølgelig prøve igen i morgen men det skal jo heller ikke være skræk og rædsel når han skal børstes, hvilket gerne skulle være hver uge efter min mening..Iih, hvor er det deligt med dette forum :-)Heidi

 

Luna er heller ikke særlig glad for karten. Men prøv evt med den der Zoomgroom, jeg linker til. Den er gode til løse hår. Så kan I evt prøve med furminatoren senere, når han er faldet lidt til:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du skal starte med at købe en af de normalt billige gummebørster, . Min hedder en massagebørste og til min korthårede med sart hud er den genial.Den kan simpelthen slet ikke gøre ondt.

Og så lige , en hund der flyttes fælder mere i starten, ala når nervøse hunde er hos Dr dyr, det er stress. Den bør ikke koste over 100 kr.-Og hold dig i starten fra metalstrigler.Men disse findes med plastdupper på spidserne, så er de OK. Mener mine er fra kennel Maj, Men købt på udstilling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger furminator hver 2. dag, kunne ikke leve uden. Slutter af med en karte, som fjerner de sidste løse hår og evt en omgang støvsugning af pelsen. (Sidstnævnte kræver self tilvænning). Cavalierer fælder lidt mere end gennemsnittet og det passer virkelig det med at furminator nedsætter fældning med 90%. Jeg bruger ikke mere end et par minutter på at strigle. Vi har allergi, derfor rutinen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der bestilt 1 stk. Furminator Deluxe :-D Jeg prøvede den ved dyrlægen i går og den var da helt konon.. Albert trænger virkelig til et bad.. man kan godt lugte at han er hund :lol: og det er altså lige i en tand for meget hund han lugter af.

 

Jeg har derfor også købt noget shampoo til sort pels. Denne shampoo skulle efter sigende give ham en rigtig blank pels så det glæder jeg mig til.

 

Jeg fandt Firminatoren på zooplus.dk til 279 kr. det synes jeg selv er en ret godt pris. ;-)

 

Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985
Så er der bestilt 1 stk. Furminator Deluxe :-D Jeg prøvede den ved dyrlægen i går og den var da helt konon.. Albert trænger virkelig til et bad.. man kan godt lugte at han er hund :lol: og det er altså lige i en tand for meget hund han lugter af.

 

Jeg har derfor også købt noget shampoo til sort pels. Denne shampoo skulle efter sigende give ham en rigtig blank pels så det glæder jeg mig til.

 

Jeg fandt Firminatoren på zooplus.dk til 279 kr. det synes jeg selv er en ret godt pris. ;-)

 

Heidi

 

 

...og vi forventer naturligvis billeder af en nybørstet, nyvasket og skinnende Albert, at du ved det :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...