Hop til indhold

Plet under næsen

Gæst heidiannette
 Share

Recommended Posts

Gæst heidiannette

Min blandingshund på 9 måneder startede med en plet under næsen.

Synes senere han har mistet lidt hår som der også kan ses på billedet.

Er lidt i tvivl om hvad det kan være. Han har ingen andre pletter og virker ikke dårlig.

Nogle gode råd til hvad det kan være....?

DSC_0148.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gå til dyrlægen. Især med den plet der er p overlæben. Det er lige netop sådan et sted at hunde kan få det der hedder planocellulært carcinom. Og det skal fjernes i en fart. Så var det mig, gik jeg til dyrlægen for at være sikker. Det er formodentlig ingenting, men jeg ville helt klart gå med både livrem og seler hvis det var mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

et det "bare" en plet eller buler den ud? Min første tanke var vorter, det er især en virus hvalpe/unghunde for og for det meste forsvinder de af sig selv igen, når kroppen opdager virusen.

Begynder de at irriter hunden skal de fjernes. Maya hade også nogle enkelte vorter da hun var omkring 7-8 mdr. de forsvandt helt i løbet af 1 1/2 tid igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

To af mine beagler har også de pletter,under næse og på "flapperne" - de er kødfarvede og der er ingen pigmentering - det har de altid haft og det er ikke noget vi har gjort noget ved - heller ikke dyrlægen finder at det er et problem.

Nogle hunde slider pigmentet af fordi de snuser rundt og har snotten i alt. Min yngste beagle var en overgang helt farveløs på næsen - hvis den da ikke var ildrød - det var fordi han sled farven af - i dag har han en flot mørkebrun næse.

Men hvis du er bekymret syntes jeg du skulle snakke med din dyrlæge og få undersøgt om der kan være sygdom i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst heidiannette

Knoppen buler ud og det andet ser ud som om han har mistet sine hår der. Han er meget i skov og krat osv og løbe rundt så han har helt sikkert sin næse i alt.

Den virker ikke øm når vi rører ved den. Han reagerer i hvert fald ikke på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 1 month later...