Gæst heidiannette Skrevet Februar 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2012 Min blandingshund på 9 måneder startede med en plet under næsen. Synes senere han har mistet lidt hår som der også kan ses på billedet. Er lidt i tvivl om hvad det kan være. Han har ingen andre pletter og virker ikke dårlig. Nogle gode råd til hvad det kan være....? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Februar 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 28, 2012 min hund havde noget lignende på et tidspunkt, læs evt denne tråd http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/18656-pigmentfejl-i-huden.html det forsvandt af sig selv igen og har ikke været der siden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret Februar 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 28, 2012 Min havde det også for nogle mdr siden.. Det er væk nu. Så se tiden an, hvis det ikke spreder sig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst heidiannette Besvaret Februar 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 28, 2012 Tak for jeres svar. Vi ser tiden lidt an og holder øje med det.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Februar 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 28, 2012 Jeg ville gå til dyrlægen. Især med den plet der er p overlæben. Det er lige netop sådan et sted at hunde kan få det der hedder planocellulært carcinom. Og det skal fjernes i en fart. Så var det mig, gik jeg til dyrlægen for at være sikker. Det er formodentlig ingenting, men jeg ville helt klart gå med både livrem og seler hvis det var mig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret Februar 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 29, 2012 et det "bare" en plet eller buler den ud? Min første tanke var vorter, det er især en virus hvalpe/unghunde for og for det meste forsvinder de af sig selv igen, når kroppen opdager virusen. Begynder de at irriter hunden skal de fjernes. Maya hade også nogle enkelte vorter da hun var omkring 7-8 mdr. de forsvandt helt i løbet af 1 1/2 tid igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Februar 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 29, 2012 To af mine beagler har også de pletter,under næse og på "flapperne" - de er kødfarvede og der er ingen pigmentering - det har de altid haft og det er ikke noget vi har gjort noget ved - heller ikke dyrlægen finder at det er et problem. Nogle hunde slider pigmentet af fordi de snuser rundt og har snotten i alt. Min yngste beagle var en overgang helt farveløs på næsen - hvis den da ikke var ildrød - det var fordi han sled farven af - i dag har han en flot mørkebrun næse. Men hvis du er bekymret syntes jeg du skulle snakke med din dyrlæge og få undersøgt om der kan være sygdom i det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst heidiannette Besvaret Februar 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 29, 2012 Knoppen buler ud og det andet ser ud som om han har mistet sine hår der. Han er meget i skov og krat osv og løbe rundt så han har helt sikkert sin næse i alt. Den virker ikke øm når vi rører ved den. Han reagerer i hvert fald ikke på det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Februar 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 29, 2012 Kan det ikke bare være pubertetsbumser? Min grand danois havde en del da hun var unghund, de forsvandt af sig selv. Engang imellem kløede de og hun kradsede dem til blods, men så smurte jeg lige fusicort (hed det ikke det?? :hmm:) på... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Februar 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 29, 2012 Knuder skal altid ses af dyrlæge! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret Februar 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Februar 29, 2012 Sprgsml og svar om hundens sundhed og sygdom Det er det her Maya havde.. bare at de ikke sad i munden men på snuden (hun havde 3 små vorter i alt). Dyrlægen sagde at enten kunne det fjernes ved en operation ellers kunne vi se om de forsvandt af sig selv - og det gjort de. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Cerus Besvaret April 27, 2012 Rapporter Share Besvaret April 27, 2012 Har du fundet ud af, hvad det er? Min hund har nemlig en plet der godt kunne minde om den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts