Hop til indhold

Virker det her mon ??


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Jeg har fået at vide at min fysioterapuet at mine skuldre er som beton og jeg har irrationsbetændelse i den ene og skal passe rigtig meget på det ikke går hen og bliver til en kold skulder. Jeg har tit krampende og isende smerter i den. Og jeg er jo desværre ikke dum, så ved udemækert godt hvor problemet stammer fra, Teitur evige sindesyge trækken ( og de fleste herinde kender jo historien, så der er ingen grund til at komme med træningsforslag ). Går vi lange ture er det jo så sikkert som amen i kirken at når vi når aften, så har jeg voldsomt hovedpine, feks lige nu efter 3 timers gåtur i dag.

 

Så fandt jeg denne her, men er det noget der virker, eller ville det elastiske styk bare være konstant strukket og får man i stedet bare sådan en BOIGN træk ?

 

Hurtta Pro Strkline / Hundeline

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved desværre ikke noget om den, men kunne det ikke være en idé med sådan et mavebælte man kan få, vist nok beregnet til folk som vil løbe med hunden? Det er da synd du skal have så ondt på grund af trækken :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved desværre ikke noget om den, men kunne det ikke være en idé med sådan et mavebælte man kan få, vist nok beregnet til folk som vil løbe med hunden? Det er da synd du skal have så ondt på grund af trækken :(

 

 

Det har jeg prøvet, men fik rigtig ondt i ryggen, for hans trækken bliver jo mindre, men så er det bare ens lænd det går ud over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået at vide at min fysioterapuet at mine skuldre er som beton og jeg har irrationsbetændelse i den ene og skal passe rigtig meget på det ikke går hen og bliver til en kold skulder. Jeg har tit krampende og isende smerter i den. Og jeg er jo desværre ikke dum, så ved udemækert godt hvor problemet stammer fra, Teitur evige sindesyge trækken ( og de fleste herinde kender jo historien, så der er ingen grund til at komme med træningsforslag ). Går vi lange ture er det jo så sikkert som amen i kirken at når vi når aften, så har jeg voldsomt hovedpine, feks lige nu efter 3 timers gåtur i dag.

 

Så fandt jeg denne her, men er det noget der virker, eller ville det elastiske styk bare være konstant strukket og får man i stedet bare sådan en BOIGN træk ?

 

Hurtta Pro Strkline / Hundeline

Det dæmper hårde pludselige ryk - men har ingen effekt på konstant trækken. Nu har jeg ikke fulgt med på dit problem så jeg kender ikke til hvilke løsninger der foreslået. Det eneste hjælpemiddel jeg kunne forestille mig ville have en effekt er en gentle leader - men det skal være under kyndig vejledning og kun som en hjælp til at få sat træningen på rette spor. Der er mig bekendt ingen hjælpemidler der kan afhjælpe problemet - det er desværre en træningssag. Og ja en frosen skulder er ikke sjov - sådan en har jeg levet med i 10 år - det er smertefuldt men rigtig opbygning af muskulatur omkring din skulder er vigtig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
DA du prøvede mave bælte, hvor sad den så?

For den skal jo helt ned om hofterne, så det Er din vægt der klares det og ikke musklerne...

MEn øv med skuldrene...styrketræning? Kan teItur gå på plads?

 

Jeg satte bæltet omkring hofterne, så langt nede som muligt, men han rykker jo konstant og både til højre og ventre når han zig zagger, så ens krop bliver bare kastet rundt, sådan føltes det hvert fald, fik rigtig ondt i ryggen af det.

 

Altså gå plads og gå plads, han kan hvis jeg har kiks, men kun i et vist tidsrum, så mister han intressen.

Han går løs så meget som muligt, og vi øver konstant at han skal gå på siden af mig, men alligevel er der mange mange skridt hvor jeg bliver trukket sønder og sammen, særligt hvis vi går i skoven, på nye steder, eller på stier, her kan han ikke gå plads, han kan slet ikke holde fokus pga duftene og man kan jo ikke slippe ham sådan steder. Så det undgår vi så vidst om muligt, hvilket er lidt ærgeligt, da der er megen skov og plantage her hvor jeg bor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Det dæmper hårde pludselige ryk - men har ingen effekt på konstant trækken. Nu har jeg ikke fulgt med på dit problem så jeg kender ikke til hvilke løsninger der foreslået. Det eneste hjælpemiddel jeg kunne forestille mig ville have en effekt er en gentle leader - men det skal være under kyndig vejledning og kun som en hjælp til at få sat træningen på rette spor. Der er mig bekendt ingen hjælpemidler der kan afhjælpe problemet - det er desværre en træningssag. Og ja en frosen skulder er ikke sjov - sådan en har jeg levet med i 10 år - det er smertefuldt men rigtig opbygning af muskulatur omkring din skulder er vigtig!

 

At give Teitur en halti på, er i følge ham det samme som at udsætte ham for totur, han piver i angst og kaster sig ned i fortove og fliser og buske og hække og vi kommer ingen vegne, det eneste han kan koncentere sig om er at få den af, om det så skal koste hudafskrabninger i hans hoved. Det er ikke en mulighed, den gør mere skade end gavn. I øvrigt er sådan en bedst til store hunde og hunde der ikke konstant har snuden nede i jorden. Jeg tror sådan en er bedst hvis man har en stor hund der er svær at holde, feks hvis den ville over til andre hunde eller sådan noget. Men det er slet ikke det problem jeg har med Teitur, han har jo kun snuden oppe fra jorden for at få en kiks. Så snoren kommer konstant i klemme mellem hans ben, i sådan en halti, og i øvrigt kommer vi ingen vegne med den på. Giver jeg ham den på indenfor, bliver han så stresset og bange at han sidder og ryster ude i brusekabinet og tillidt med kiks, glem det, han er så stressblokeret at han ikke engang kan tage en kiks i munden.

 

 

i stedet har jeg sådan en Essential Dog Supplies en easy walk harness, og den bruger jeg sammen med flexline, det er det eneste der kan bremse vilddyret, men den trækker ham jo vinder og skæv og det kan jeg ikke lide, jeg er bange for at øgelægge hans krop. Selvom den aldrig nogensinde har set ud til at genere ham det mindste, han er glad når han har den på og glad når han får den på og glad på hele gåturen.

 

Men i en lang periode nu har jeg ikke brugt fordi jeg er så bange for at skade ham, så derfor har jeg bare brugt en almindelig sele og det kan godt nok mærkes i mine skulder og på min hovedpine. Jeg har ikke lyst til hverken at skade mig selv eller ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Men jeg tror jeg prøver at købe den, fordi den måske er god når jeg cykler med ham, hvis han så stopper op feks for at tisse, eller en duft der fanger ham, så får jeg ikke det der hårde smæld i min arm og skulder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg tror jeg prøver at købe den, fordi den måske er god når jeg cykler med ham, hvis han så stopper op feks for at tisse, eller en duft der fanger ham, så får jeg ikke det der hårde smæld i min arm og skulder.

Til at cykle med kan jeg anbefale denne her Brug af springer for der har du begge hænder på styret + ingen får hårde ryk - håber du finder gode løsninger for jer

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor får du ikke Ninjamor til at prøve at lære ham at gå uden at trække. Det virker til at hun kan et eller andet helt fantastisk med hunde - og i længden vil det jo nok blive billigere med hjælp til det, end hjælp til fysioterapi og who knows..

Jeg tror ikke du skal give op bare fordi han trækker - kender til specielt én hund, der trak så meget, at hun skulle kaste op hver anden meter. Og det fik de hende vænnet af med, så fat mod og prøv igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Til at cykle med kan jeg anbefale denne her Brug af springer for der har du begge hænder på styret + ingen får hårde ryk - håber du finder gode løsninger for jer

 

Har godt set den, men jeg kan ikke helt regne ud hvordan det skulle være mere sikker. Altså hvad så hvis hunden ser en kat eller noget andet og den trækker voldsomt i den retning, så vælter man jo ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Har godt set den, men jeg kan ikke helt regne ud hvordan det skulle være mere sikker. Altså hvad så hvis hunden ser en kat eller noget andet og den trækker voldsomt i den retning, så vælter man jo ??
Nej det gør man ikke pga den fjeder som hunden er sat fast i. Jeg har haft en og cyklet med min forrige riesen (49 kg 74 cm!) og han kunne ikke vælte mig (jeg er pygmæ :blink:) Så den tror jeg du ville have glæde af
Link til indlæg
Del på andre sites

Hov Stella

Jeg forstår da ikke du tør cykle med ham, hvis han så er ligesådan som på gåture.Jeg synes ,man bør , altså også for sin egen sikkerhed kunne styre dem verbalt. Jeg tør sjældent cykle med mine nu, de ældste, der kan gå ordenligt er for gamle og det er jeg også. Men bare for 5 år siden gjorde jeg det tit. Og med alle de 3 cockerer , jeg havde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Hov Stella

Jeg forstår da ikke du tør cykle med ham, hvis han så er ligesådan som på gåture.Jeg synes ,man bør , altså også for sin egen sikkerhed kunne styre dem verbalt. Jeg tør sjældent cykle med mine nu, de ældste, der kan gå ordenligt er for gamle og det er jeg også. Men bare for 5 år siden gjorde jeg det tit. Og med alle de 3 cockerer , jeg havde.

 

Jamen han er jo en engel når man cykler med ham. Han ELSKER det, han løber pænt på den rigtige side og kan stoppe på kommando og kende forskel når jeg råber højre og venstre. Når man cykler med ham så går det jo lige præcis i det tempo han ønsker, nemlig hurtig :hundifart: han er en fartbølle. Så når vi cykler så trækker han utrolig sjælden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...