Hop til indhold

Hvad fortalte opdrætter om din hvalp?


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Sad og læste i Hvalpetest tråden, kunne være sjovt at høre hvad jeres opdrætter fortalte om jeres hvalp, altså de der små sjove historier - og fortalte de noget om dem som i kan genkende som de er blevet ældre?

 

Med Motor så vi selv, at han var en fræk lille en, han fik ballade af sin mor fordi han drillede sine mindre søskende og Motor tog altså ikke nej for et gyldigt svar, ikke før det var blevet sagt et par gange.

 

Det gælder totalt meget endnu :lol: Mega stædig lille sag altså - men selvfølgelig forstår han så udemærket når nok altså er nok. Men han har nu aldrig været en mobber eller en tromler.

 

 

Voodoo blev beskrevet sådan her:

 

Han är riktigt modig och frammåt. Tycker om att utforska saker. Men är också väldigt gosig och sällskaplig. matglad, och somnar gärna sist. Tycker om att "hålla igång" och få upp sina syskon...Ja, en pigg sak med andra ord...Och så klart jätte söt!!!

Opdrætter fortalte også at han en aften var brudt ud af hvalpegården og havde taget alle trapperne op til deres soveværelse, han skulle lige se hvad der mon skete deroppe :lol:

 

Det hele gælder endnu: Voodoo står altid først op, er vågen det meste af dagen og går stort set altid i seng senere end Motor. Han kan nærmest bryde ind og ud af ALT - ikke for at stikke af, det gør han aldrig, men for at komme med. Han er altid klar på at sætte gang i en fest hvis der er nogen som vil være med.

Er vildt nysgerrig, opmærksom, modig og ja, meget, meget sød.

 

 

Nu talte jeg mest i telefon med Motors opdrætter, så kan ikke huske de ting han sikkert også har sagt, det er meget fedt at have Voodoos på skrift. Og skægt at det bare passer så godt på ham endnu :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

skipper blev beskrevet som en glad og nysgerrig hvalp der gerne ville være med hvor det sker, men som forduftede så snart legen blev for voldsom. Den passer stadig. Han går jo lidt og brummer af andre hanhunde, men jeg tror helt ærlig at hvis han fik lov til at komme helt tæt på en af dem så ville han stikke af hvis den anden reagerede på ham.

 

Han vil rigtig gerne lege brydelege med én anden hund. Men hvis der er mere end en hund til stede og de andre lege vildt så hopper han rundt om dem og ved ikke helt hvad han skal gøre af sig selv, han skal i hvert fald ikke fanges i midten :lol:

 

Han er også stadig super nysgerrig og med på nye oplevelser :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik at vide at Kato var en meget kærlig hund. Han var ikke var bange for at udforske verdenen og i det hele taget ikke bange af sig.

 

Det har hun haft ret i. Om morgenen inden vi står op, skal han lige op i sengen og have et knus og et kys. I løbet af dagen kan han også lige pludselig komme i tanke om, at han helt vildt mangler at blive nusset.

 

At han ikke er bange af sig, viser han når naboens tæve knurrer af ham, så får hun da bare en pote i hovedet :lol:

 

Antons opdrætter fortalte ikke så mange historier...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu talte jeg mest i telefon med Motors opdrætter, så kan ikke huske de ting han sikkert også har sagt, det er meget fedt at have Voodoos på skrift. Og skægt at det bare passer så godt på ham endnu :hjerte:

 

Jeg kan huske, at du efter et hvalpebesøg fortalte, at Motor var den af hvalpene, der ikke gad at sidde og nusse, men som der hele tiden var gang i, fordi han hellere ville ud og udforske end at sidde og nusse. Og at han samtidig var lidt en pivskid, der var bange for at gå underligt underlag. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sad lige og kiggede gamle mails. Mega hyggeligt. Ironisk nok kan jeg huske, at en af grundene til, at jeg valgte Louie var, at de to andre hvalpe kaldte rigtig meget på moren, når de blev vejet og sådan. Men Louie tog det bare i stiv arm...

 

Men her er nogle af de ting, hun skrev om ham:

 

Han er den største og stærkeste.

Han er den mest nysgerrige.

Han er den der er mest fremme.

Han er bare så flot og ham jeg vil savne mest.

 

Netop i dag er han også kommet op på alle 4 ben og begyndt at vakle lidt rundt - selvom han ikke har øjne endnu.

Albert ved hvad han vil og kæmper for det.

Han ved hvilke bryster der er bedst og kæmper for dem.

 

Han er en rigtig lille kæle-basse og jeg elsker ham.

Han er bare ved at blive en lille hygge trold - det er jo også dejligt.

Albert er en rigtig udbryder konge og løber ud hvor han kan gøre det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Jeg kan huske, at du efter et hvalpebesøg fortalte, at Motor var den af hvalpene, der ikke gad at sidde og nusse, men som der hele tiden var gang i, fordi han hellere ville ud og udforske end at sidde og nusse. Og at han samtidig var lidt en pivskid, der var bange for at gå underligt underlag. :mrgreen:

 

Ja det er rigtigt :lol: Godt du husker så godt og ja, han gled på noget glat gulv da vi var der og kunne ikke få fodfæste og jøsses, hvor har vi dog trænet underlag i lang tid, tænk engang. Men han er blevet ok til det efterhånden... når altså han gider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det her er hvad opdrætter skrev om Pajko, da jeg skulle vælge mellem ham og en anden han hvalp..

De næste to billeder er af Bingo. Han er en utrolig charmerende lille hvalp med et meget kønt ansigt. Han er en modig lille fyr, og er langt mere rolig end Banjo. Han hygger ofte i kurven, når de andre fiser rundt. Han er dog bestemt ikke doven, men hviler ligesom bare lidt mere i sig selv.

 

Han er stadig meget køn, men ikke verdens modigste... Men han elsker at hygge... Om han hviler i sig selv, synes jeg er lidt svært.. Han har jo haft nogle dårlige oplevelser, som har præget ham, men jeg regner med, at med hårdt arbejde så kommer han til at hvile mere i sig selv igen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Teitur valgte selv mig.

 

Jeg så en annonce i den blå avis, ikke på nettet, nej i den rigtige avis. Der stod bare 4 lækre cockerhvalpe 9 uger gamle. Så ringede jeg til dem og spurgte hvad farve de var, ville have alle farver, undtagen en helt rød. Der var 2 hanner tilbage, begge tæver var solgt. Den ene var sort og hvid og den anden var blue roan med rød på kinderne.

 

Jeg tog derned med toget og gik laaaaangt , for det var ude på et et stort nedlagt landbrug. Blev taget i mod af de sødeste mennesker, en ældre ægtepar og der var både kaffe og kage. På den store gårdsplads var der moren og faren, moren var sort og hvid og faren var ren blue roan. Faren magnus stod bundet, da han mente han skulle drive deres heste, og det var hestene ikke helt enige i. Moren gik frit omkring og var meget stille og rolig. Hvalpene moslede rundt om mig og ville op og nusses og de tumlede med hinanden. Det var midt i juni måned og vejret var varmt, jeg var hos dem i 3 timer og vi sad udenfor og gik en tur rundt på gården, mens vi snakkede. Kvinden gik op i sine hunde med liv og sjæl, udover moren og faren havde hun to andre cocker spaniel tæver. Det her kuld var deres andet kuld. Hun ville gerne vide hvad jeg vidste om cocker spaniel og hvad jeg skulle bruge hvalpen til og hvordan jeg boede osv.

 

Hvalpene og moren bodede i en stald, som var opbygget, det var ligesom en lille hytte med tæpper og bløde puder derinde. Så var der lem ind i opdrætterens entre, så kunne de selv gå ind og ud.

 

Jeg var meget i tvivl om hvem jeg skulle vælge, den sorte og hvide var meget rolig og lidt forsigtig, mens den anden var livlig og frembrusende og den tykkeste hvalpemave, han var helt klart den der havde ført sig mest frem. Jeg sad og talte med kvinden om hvem jeg skulle vælge og hvem der ville passe bedst til mig osv, men var det jo svært. Mens jeg sad på en havestol, kom den lille blue roan løbende og ville op til mig, jeg tog ham op og der gik måske 2 minutter, så snork sov han i mine arme. Han havde valgt mig og jeg vidste han skulle hedde Teitur, som betyder livsglæde på islandsk, og 2 lange uger senere den 1 juli hentede jeg ham hjem og jeg har aldrig nogensinde fortrudt.

 

 

 

Den første dag hos mig.

22658.jpg

22662.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Izzies mors ejer skrev et brev til hende da hun tog med mig hjem :lun:

 

"Kære Izzie (og din nye ejer) !

 

Så kom dagen hvor du skal flytte hjemmefra, og jeg kan garantere dig og din ejer, at DU vil blive savnet, meget!

 

Det har været en STOR og SPÆNDENDE oplevelse at følge dit liv i de første 8 uger..du har givet mange smil og grin til Jette og jeg :)

Du har givet en stor glæde i livet..Det har været sjovt, men også MEGET hårdt og især for din mor! Hun har haft sine kampe med dig, men hun var en god mor.

 

Om dig skøre Izzie, der kan jeg sige at du har - fra starten - været en aktiv, frembrusende og bestemt dame. INGEN skal tro at de kan bestemme over dig :) "Hidsig-Izzie", "Bisse-Izze".

 

Jeg vil ønske dig et super godt liv, med din nye ejer og håber at i vil få mange gode og sjove stunder som jeg (og jette) har haft med dig!

 

Du vil ALDRIG blive glemt..og det kunne være sjovt at møde dig, når du bliver ældre?!

 

Held og lykke fra Line og din mor Frida!"

 

:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...