Hop til indhold

Løbetid

Gæst snaamann
 Share

Recommended Posts

Gæst snaamann

Hej. Kan nogen fortælle mig hvor længe første løbetid varer ? Har en labrador -:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sandsynligvis 3 uger.

Men hunde er forskellige.

Det bedste, du kan gøre er at skrive startdato ind i kalenderen, skrive ind hvornår hun slutter med at bløde, og skrive ind hvornår hun helhjertet afviser hanhundene.

Så ved du det til næste gang. Ikke at det nødvendigvis vil være helt det samme næste gang, men så nær man nu kan komme..

Og: din hund vil være mest interesseret i parring når selve blødningen stilner af og bliver mere gennemsigtig. Pas på hende. Ingen tæve har godt af at blive parret i sin første løbetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stolt ikke på noget mht at passe på hende. Tævers løbetid er meget forskellige, og din tæve må nu ikke konfronteres med virile hanhunde, der vil tvangsparre hende. Hun er for ung og fatter intet.

En normal løbetid varer 3 uger.

Jeg har ældre tæver, der parre sig frivilligt med den hanhund , de elsker(som er kastreret) fra 5/6 dagen, selv om ægløsningstest har bevist, at ægløsning een gang først kom på ca 17 dagen. Hvor parring så kunne foregå med gevinst.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 3 weeks later...
Undskyld jeg bruger din tråd, men har en tæve i løbetid. Mit spørgsmål er hvor lang tid ud af de tre uger hun er interesseret i hanhunde?

Det er forskelligt fra hund til hund og kan også være forskelligt fra løbetid til løbetid. Vi har haft en løbetid hvor hun kun var interesseret i 3 dage og en hvor hun var højløbsk i næsten 14 dage!

Link til indlæg
Del på andre sites

Stolt ikke på noget mht at passe på hende. Tævers løbetid er meget forskellige, og din tæve må nu ikke konfronteres med virile hanhunde, der vil tvangsparre hende. Hun er for ung og fatter intet.

En normal løbetid varer 3 uger.

Jeg har ældre tæver, der parre sig frivilligt med den hanhund , de elsker(som er kastreret) fra 5/6 dagen, selv om ægløsningstest har bevist, at ægløsning een gang først kom på ca 17 dagen. Hvor parring så kunne foregå med gevinst.

Det er da logisk nok - sæd kan overleve inden i kroppen i op til 8 dage, så jo før hun er ude, jo større chancer for gevinst :slem:
Link til indlæg
Del på andre sites