Hop til indhold

Hvad accepterer du -


Hopsa
 Share

Recommended Posts

Uh et problem for mig den der...men det er nok AA-sammenhænge, der gør det (selvom de bare adopterede den og ikke startede den)

 

Men det skal ikke ligge dig til last Tonki. Bare mig, der hader, hader, hader det ordsprog. Sådan virkelig inderligt. Det er indbegrebet af svigt for mig :oops:

 

 

Har på samme måde som dig, men når det kommer til min hund så passer det squ meget godt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 100
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Simba og Zigsa må gøre nogenlunde som de vil. Bare de er renlige og behersker sig med at ødelægge ting og sager i huset. Før vi fik Simba havde vi en masse regler og grænser. De forsvandt hurtigt, da dyret kom i huset. Så kom Zigsa og igen var der en masse snak om dit og dat, når der nu kom to hunde i huset. Det gik også over i en fart. Nu sam-eksisterer vi og prøver at gøre plads til alle. Det virker undtagen, når Berneren for en sjælden gangs skyld beslutter, at nu er det ham, der skal ligge i sofaen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla har også ret frie tøjler herhjemme. Når vi er ude ved folk sørger jeg for at hun kommer på en lang gåtur og bliver aktiveret inden - og så kommer hun ellers bare i sit bur, hvor hun kan sove eller spise en knogle. For hun er ikke særlig god til at ''styre'' sig, hvis der først er mennesker, der tager kontakt til hende.. Er det vores nærmeste familie (uden børn) kan hun dog godt slappe af blandt folk.

 

Herhjemme går hun på bordene og på ryglænet af vores lænestol (har lært det af kattene). Hun leger vildt og hun hopper op af os/ gæster og gøer af folk, der går forbi udenfor. Hun rusker/ bider også tit i mit trøjeærme, når vi leger (jeg kan stoppe hende igen) og stjæler mine ting og leger med/ bider dem i stykker (mit ansvar at rydde op!).

 

Det hun ikke må:

 

Gø i haven af forbipasserende (det gør hun 9 ud af 10 gange, men vi arbejder på det).

 

Fodres ved bordet/ tigge

 

 

Havde hun været en større hund, eller haft et mere iltert temperement (alla terrier), så havde hun haft lidt strammere regler, er jeg sikker på. Et eller andet sted er det for mig også vigtigt, at hun ''tør'' noget og lykkes med noget - og tager noget initiativ. Hun er på mange måder født pæn-pige agtig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Regler:

- Ingen tiggeri

- Gå pænt i snor

- Sove i kurven om natten

 

Ikke mange regler jo, men ingen af overstående er blevet overholdt. :lol:

 

Micael har lært Ayo at tigge.. :rolleyes: Ayo går virkelig sjældent i snor, så hun har aldrig rigtig lært at gå pænt, og ved ikke helt hvor meget jeg egentlig gider gøre ved det, fordi man overhovedet ikke kan mærke når hun trækker :genert: (hun trækker dog slet ikke hele tiden!) og ja, hun sover i sengen hver nat.. :lun:

 

Ting som der SKAL indlæres, og vi arbejder hårdt på det:

- Man skal holde op med at gø i haven, så snart man bliver bedt om at stoppe (!!)

- Man skal ikke gø af mennesker/hunde på gåturen (!!)

 

Indenfor må hun gerne gø når der kommer nogen, for hun stopper igen så snart hun har set dem - og synes egentlig det er meget rart at hun fortæller at der kommer nogen.

 

Og derudover er vi virkelig large. Der er ikke ret meget hun ikke må! Hun tigger, hopper op, er i alle møbler, må have legetøj og tyggeben overalt, må gerne lege vildt indenfor - og hun gør det virkelig tit, og ofte er Michael med i legen, de ELSKER at lege fangeleg de to :lun: - hun må som sagt gerne gø når hun høre der kommer gæster, det er ok hun indimellem graver lidt i sin vandskål, hun må gerne gemme mad/tyggeben osv., lige hvor man har lyst til, må gerne slikke på hænder/i hoved, indtil vi siger stop.

 

Men man skal til gengæld komme hver gang der bliver kaldt! Indkald er hun i langt de fleste tilfælde rigtig dygtig til, også trods visse forstyrrelser, meeen der er dog nogle ting som er mere forstyrrende end andre - men jeg er fortrøstningsfuld, hun er jo ikke engang 5 måneder endnu, og hun har i langt de fleste tilfælde, et rigtig stabilt indkald :5up:

 

Der er vel nærmest egentlig flere regler for at omgås Ayo, end der er for hende. :engel:

Men det er så også mest kombinationen af meget lille hund og to vilde drenge. Der er jeg altså ret striks, og de får ikke lov til at lege alene med hende, der bliver holdt øje - men det er også fordi de er to 7-årige drenge sammen og glemmer at tænke over hendes størrelse. Og så gængse ting som at hun altså ikke er nogen krammebamse og man skal lade hende være når hun sover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh jo, én regel mere:

- Diverse former for lort, uanset hvilke dyr det er fra, det er forbudt at spise!

 

Ikke at hun har forstået at det er en regel, men hun bliver stoppet i at æde det øjeblikkeligt! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er vist én af de strengeste herinde. Gracie må ikke være i sofaen eller i sengen, og det ved hun godt, men det ved hun ikke når vi er ude andre steder, op hopper gerne glad og kækt op i andres sofaer for at holde i arm eller sidde på skødet, og hvis hun i samme ombæring når at stikke tungen langt ned i halsen på nogen, er hendes lykke gjort.:-D

 

Måske går det bare sådan med hunde der er undertrykt derhjemme?;-)

 

Hvad folk giver deres hunde lov til er op til dem, jeg blander mig ikke medmindre det går ud over andre hunde eller mennesker.

Jeg fatter bl.a. ikkd dem der står og glor på at deres hund humper andre hunde der ikke kan finde ud af at sige fra. Jeg synes lidt jeg overtræder andres grænser, når jeg render hen og trækker deres hund væk fra en anden hund, men jeg har set mig nødsaget til det flere gange, for jeg kan ikke holde ud bare at se på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

nissan får ikke lov til at lege vildt indenfor og være i sengen. (kærestens seng) så det respekterer jeg han ikke vil have.

 

ellers får han klamhedsben på gulvet. er kæresten hjemme foregår det i kurven.. fordi han synes det er ulækkert :mrgreen:

 

hmm.. han får ikke lov til at hoppe op af mig.. men det forbinder han ikke med ikke at måtte hoppe op af andre...

 

ellers er der ikke rigtig nogle regler.

Link til indlæg
Del på andre sites

- og hvad fatter du ikke at andre accepterer ;-)

 

Efter at have forstået at der er ganske mange der problemfrit accepterer at deres hunde æder hestelort, så tænkte jeg "Aha, hvad mon vi egentlig hver i sær går og accepterer fra vores hunde som andre ville have sig ganske meget frabedt"?

 

Jeg accepterer f.eks. at min unge hanhund ligger i sofaen og gumler mig i armen... jeg forestiller mig den nok ikke var gået i alle hjem :pift:

 

Men jeg gider fanmer ikke ha' at hundene stikker næbet i hestepærerne ude på marken.....

 

 

 

Hvad går I andre og har af interne aftaler med jeres hunde der hjemme?

Hehe. Hund i seng og sofa, hund slikker mig i ansigtet, og alle hundes signaler er 110% accepteret her i huset.

Gæster og gæsters afkom som ikke respekter hunden og når jeg siger STOP et 110% uacceptabelt.

 

Gumle i arm.. hmmm tja.. altså deeeet...Det var jo Lexus' ynglings leg og særlige belønning når han havde udført en øvelse eller andet til UG ;)

_MG_9349.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kom lige i tanke om én ting mere - Iso må godt slikke tallerkenen når jeg har spist færdigt! :slem: Og slikker skålen når jeg har pisket fløde, og hvis der er andre lækre ting man kan slikke i sig efter div. madlavning. Men så kommer den også i opvaskeren bagefter, på sådan et særligt program der dræber hunde-klamheds-baciller... :lol: Det eneste jeg tænker over dér, er at hun ikke får noget i sig som hun ikke har godt af, eller at hun ikke får for meget, bare en lille smagsprøve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dog må jeg sige, at jeg har lidt svært ved at tage på besøg hos nogen, som ikke vil finde sig i, at hundene er i sofaen. For når de nu må det hos mig, hos min mor og mine bedste venner, så fatter de altså ikke, hvis de pludselig kommer et sted, hvor det er ugleset. Jeg forsøger som regel at overtale folk til, om hundene ikke godt må, når vi nu har et nydeligt, rent tæppe med, som bliver lagt over sofaen før de hopper derop, så sker der ingen skade. Men det er nu sjældent, vi kommer hos nogen, hvor de ikke må. Men det er jo klart, at sådan noget forstår de ikke, når de nu altid må ellers.

 

De kan nu godt lære det, hvis man har lyst ;-) Karla har aldrig haft problemer med at hitte ud af hvor man må være i sofaen og hvor man ikke må, og hvilke steder man skal bede om et tæppe før man hopper op.... Når vi kommer nye steder spørger hun altid pænt ved at slå med poten på sofaen...

Johna er så lidt en anden kaliber :lol: Men hvis jeg satte mig det for, så er jeg sikker på, at hun også kunne lære manerer hahaha

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er rigtig skrap og stiller mange krav til mine hunde :blink:

 

De SKAL sove i sengen om natten. Hvis de ikke går med ind i soveværelset frivilligt, bliver de hentet :mrgreen:

De SKAL ligge i sofaen ved siden af mig, når jeg spiser - og helst tigge, så det er rigtig hyggeligt :blink:

Lubaya er godt opdraget, for hun står gerne med forbenene på mit ben og stirrer på min mad :mrgreen:

 

Hundene har deres eget bord og vindueskarm, hvor de gerne ligger. Det kan også ske, at en af dem mener, at så kan man lige så godt ligge på spisebordet. Når jeg opdager det, skynder jeg mig at flytte dem.... så jeg kan komme til at lægge et tæppe, så de ligger bedre :genert:

 

Mine hunde må også gerne hoppe op af mig - bruger det gerne som belønning i træningen, og Selma elsker det.

 

Der er ikke meget, som mine hunde ikke må. Men fra de var unge er de også blevet opdraget og trænet til at være nemme at omgås - og de forstår sagtens, hvis gæster ikke gider at ha' dem så tæt på.

 

Og de kommer kun med på besøg hos familie og venner, der ikke har noget imod, at de ligger i sofaen, ellers bliver de bare hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er rigtig skrap og stiller mange krav til mine hunde :blink:

 

De SKAL sove i sengen om natten. Hvis de ikke går med ind i soveværelset frivilligt, bliver de hentet :mrgreen:

De SKAL ligge i sofaen ved siden af mig, når jeg spiser - og helst tigge, så det er rigtig hyggeligt :blink:

Lubaya er godt opdraget, for hun står gerne med forbenene på mit ben og stirrer på min mad :mrgreen:

 

Hundene har deres eget bord og vindueskarm, hvor de gerne ligger. Det kan også ske, at en af dem mener, at så kan man lige så godt ligge på spisebordet. Når jeg opdager det, skynder jeg mig at flytte dem.... så jeg kan komme til at lægge et tæppe, så de ligger bedre :genert:

 

Mine hunde må også gerne hoppe op af mig - bruger det gerne som belønning i træningen, og Selma elsker det.

 

Der er ikke meget, som mine hunde ikke må. Men fra de var unge er de også blevet opdraget og trænet til at være nemme at omgås - og de forstår sagtens, hvis gæster ikke gider at ha' dem så tæt på.

 

Og de kommer kun med på besøg hos familie og venner, der ikke har noget imod, at de ligger i sofaen, ellers bliver de bare hjemme.

 

Ha ha, godt Helle! :5up: Jeg tvinger faktisk også Iso at sove hos mig, på en måde... Hun ville nok helst ligge ude i stuen, men det vil jeg ikke. Og døren er nødt til at være lukket, da jeg ikke vil risikere mus i sengen (joda, det er sket...). Men hun er ved at lære det nu... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha, godt Helle! :5up: Jeg tvinger faktisk også Iso at sove hos mig, på en måde... Hun ville nok helst ligge ude i stuen, men det vil jeg ikke. Og døren er nødt til at være lukket, da jeg ikke vil risikere mus i sengen (joda, det er sket...). Men hun er ved at lære det nu... :engel:

 

Nemlig...!! Det kan være svært at lære dem at blive i sengen hele natten, men så må de jo bare ha' halsbånd og snor på :mrgreen: Og ja, døren skal være lukket, så kræene ikke bare går deres vej, hvis man i søvne kommer til at slippe snoren :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemlig...!! Det kan være svært at lære dem at blive i sengen hele natten, men så må de jo bare ha' halsbånd og snor på :mrgreen: Og ja, døren skal være lukket, så kræene ikke bare går deres vej, hvis man i søvne kommer til at slippe snoren :mrgreen:

 

Iso har altid halsbånd på, af samme grund... :lol: Stakkels hund, hun kan bare virkelig ikke li' at jeg rører ved hende, så brummer hun og hopper ned fra sengen... :cry: Altså, jeg prøver da at undgå det, men en gang imellem kommer jeg altså til at vrikke med en lilletå eller noget... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Mine må gerne spise lort, bare ikke fra mennesker - de må også smage på rådne dyr på stranden og rulle sig i dem :cool:

Og naturligvis spiser vi sammen, når jeg spiser i sengen, må de stirre og alt der falder 'ved siden af' må de spise.

 

Er du ikke bange for, at de får orm eller coli-infektioner eller andet af at spise den slags ting? Det er jeg way hys med. Det er derfor, jeg ikke vil have det, hvis det bare var klamt, så herregud, men det kan jo være farligt.

Mine viser så ingen interesse for at spise pøller eller lig, hvilket glæder mig usigeligt. Men stadig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du ikke bange for, at de får orm eller coli-infektioner eller andet af at spise den slags ting? Det er jeg way hys med. Det er derfor, jeg ikke vil have det, hvis det bare var klamt, så herregud, men det kan jo være farligt.

Mine viser så ingen interesse for at spise pøller eller lig, hvilket glæder mig usigeligt. Men stadig.

 

De er mest interesseret i hestepærer og hjortebæ, eftersom jeg har været heldig indtil nu, så synes jeg fornøjelsen overgår faren - men ændrer mening, straks de bliver syge af det :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Ha ha, godt Helle! :5up: Jeg tvinger faktisk også Iso at sove hos mig, på en måde... Hun ville nok helst ligge ude i stuen, men det vil jeg ikke. Og døren er nødt til at være lukket, da jeg ikke vil risikere mus i sengen (joda, det er sket...). Men hun er ved at lære det nu... :engel:

 

Hahaha - herhjemme sker det også, at UARTIGE Charlie hopper ud af sengen og går ind i stuen og lægger sig. Men jeg er sådan et bløddyr, som ikke evner den fantastiske opdragelsesdisciplin, du og BasenjiLife udviser :bighug:.

Jeg kommer mere bare trissende patetisk i min natkjole og plager ham - "hov, lille skat? Hvor skulle du hen? Mor kan jo ikke sove uden dig, kan du nu komme her ..." så følger han som regel med tilbage, han er heldigvis en sucker for opmærksomhed og nussetrang. Eller også, så sætter han sig op og logrer vildt i "så bær mig dog"-positur. Og så bliver han seføli båret tilbage.

:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
De er mest interesseret i hestepærer og hjortebæ, eftersom jeg har været heldig indtil nu, så synes jeg fornøjelsen overgår faren - men ændrer mening, straks de bliver syge af det :oops:

 

Ok, fair nok. Jeg er virkelig bange for alskens pøller og døde dyr.

Men forstår godt dit princip - Charlie går jo også uden snor, og det er der også folk, som ikke fatter, at jeg tør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine...hvorfor var det lige du gjorde det ?!?

 

Spiste i sengen, krummede ved siden af, manden blev irriteret og fodrede mig med krummerne, løsgående rotte i sengen havde leveret en lille bunke, mand så ikke forskel på krummer og bunke, men jeg undrede mig over konsistensen og så fandt vi ud af, at jeg havde spist en rottehøm (smagte meget neutralt :madtid: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Spiste i sengen, krummede ved siden af, manden blev irriteret og fodrede mig med krummerne, løsgående rotte i sengen havde leveret en lille bunke, mand så ikke forskel på krummer og bunke, men jeg undrede mig over konsistensen og så fandt vi ud af, at jeg havde spist en rottehøm (smagte meget neutralt :madtid: )

 

 

Aha ha ha dybt, dybt genialt ha ha ha

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...