Hop til indhold

Nu gider jeg snart ikke mere...


Lille Louie
 Share

Recommended Posts

Nej, han ligger ret skævt... Jeg undrede mig også noget over det, da min kæreste kom hjem med billederne. Men Louie blev også bare holdt af dyrlægerne, hvis de skal have taget 'de rigtige' billeder (til DKK) får de da noget beroligende/sløvende, ik.

 

Men nu vælger jeg at tro, at det er fint, når de siger det er fint. Ellers vil jeg jo gå og bekymre mig hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 122
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Jeg har nærmest fået en ny hund :banan:

 

I går var Louie i Fælledparken og gå lang tur med Halfdan, og der blev også leget lidt uden at Louie blev sur eller sagde fra (han var begyndt at være meget pirrelig omkring andre hunde. Kunne pludselig finde på at knurre først, selvom de bare stod i hver deres snor!). Henne i parken mødte vi en coton, og Louie gik fuldstændig i selvsving (Søster Lagkage er mit vidne). Han bliver altid helt vild, når han ser en anden coton, men i går var det virkelig ekstremt. Han snurrede rundt om sig selv 10 gange og hvinede af fryd (larmede endda mere end halfdan plejer!), bød op til leg osv.

 

I dag var han på Kastellet med min kæreste, hvor han gjorde præcis det samme med en anden hund (ikke coton). Han snurrede rundt om sig selv og skreg og skreg, og så legede de til den helt store guldmedalje :lun:

 

Så noget kunne i hvert fald tyde på, at de smertestillende og efterfølgende ro har løsnet op for et eller andet, der har siddet i klemme. Og så er han stadig i gang med sin lille slankekur, så det kan jo være at han bliver endnu mere kæk, hvis han også får tabt sig lidt.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Så er den gal igen... Louie blev holdt i nogle uger, og da vi startede til træning igen var der ikke noget at se. Vi træner på laveste springhøjde, fordi vi løber sammen med en seniorhund (og for ikke at overbelaste hundene). Men til weekendens stævne, hvor springene var normal højde, gik det okay i det første løb, dog ret meget langsommere end normalt, men i det andet løb var det helt galt. Så svært for ham at komme over springene. Så vi trak os fra de resterende løb.

 

Jeg har fået en tid hos en dyrefys./osteopat i morgen. Så må vi håbe, at hun kan finde ud af, hvad der mon er galt med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Disclaimer: Hvis man ikke tror på alternativt gøgl, behøver man ikke læse videre.

 

Vi var der i hele halvanden time, så der er meget at genfortælle. Louie blev bedste ven med Sidsels Bichon Gordon. De var SÅ søde sammen :lun:

Nå, men han var meget meget låst. Hele vejen ned i kroppen faktisk. Hun fik løsnet op i bagpartiet, men fik ikke lov til at komme helt ind fortil og løsne op. For han er ekstremt låst i hoved, nakke og bryst. Så vi skal komme tilbage om en måneds tid, hvor hun forhåbentlig kan komme længere ind og rodde.

 

Hun kunne mærke, at han har meget angst i solar plexus :???: og også er meget spændt omkring hjertet/brystet (pga. angsten spænder hjertet tit op). Hun var også inde at gøre noget med kraniet, for det har indflydelse på alt hele vejen ned igennem kroppen. Det var også meget "stramt", men hun fik løsnet lidt og mener at han måske er blevet trykket ved fødslen eller er blevet tabt som hvalp.

 

Hun kunne også tydeligt se, at han var på prednisolon. Kroppen hæver sådan op. Der er stor sandsynlighed for, at det er allergien, der giver alle spændingerne. Så vi prøver at behandle både Louies og min allergi homøopatisk. For tit har hunden slet ikke allergi, men spejler sig i ejeren, hvis man har et meget tæt bånd.

 

Jeg har det okay. Louie sagde, at jeg ikke skulle bekymre mig, for det skulle nok blive godt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han sød - troede (og synes ud fra det du skriver) ikke at hun lyder særligt alternativ, kan hun andet end fysiske defekter? (Tænker på Fønix)

 

Nej, det er mest fysisk. Og så tror jeg hun får sådan nogle fornemmelser. Tror ikke hun sådan decideret kan tale med dem...

 

Men hun var så pisse sød. Først sagde hun, at jeg skulle kontakte Charlotte Eicke fra Allergica mht. det homøopatiske. Men så fandt vi frem til, at det da var meget bedre, at hun ringede direkte til Charlotte og fortalte, hvad hun havde mærket og observeret. Så talte de lææænge om, hvad der ville være godt for Louie og jeg, og så fik vi bestilt nogle forskellige ting via Sidsel (tænker det var en del billigere så, selvom det stadig var dyrt).

Link til indlæg
Del på andre sites

Sagde hun noget om, hvornår han er klar til at løbe agility igen? Skal du derop igen? Ih, er helt glad, intet at bekymre sig for, det skal nok blive godt igen!

 

Hun siger, at jeg ikke behøver holde ham i ro, men bare se, hvad han kan klare... Og at det ikke er fordi det gør ondt på ham at springe, men fordi han fysisk ikke kan, fordi han er/var så låst. Så der er stor sandsynlighed for, at det allerede er blevet meget bedre, fordi hun har løsnet bagparten helt op. Men måske ikke, hvis han i stedet så aflaster for forparten.

 

Skal derop igen om en måneds tid, hvor det homøopatiske forhåbentlig er begyndt at virke og har løsnet lidt op indefra, og så kan hun forhåbentlig komme dybere ned og arbejde i nakken, kraniet og brystet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det godt, I tog derop! Det er en ordentlig omgang, lyder det til, men sådan er det jo med Louie - han kan ikke finde ud af at gøre tingene halvt. :rolleyes: Jeg håber virkelig, at det hjælper. Og så er jeg lettet over at høre, at han ikke har ondt, når han løber ag, men bare har problemer, fordi kroppen er spændt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...