Hop til indhold

Buster og Charlie griber foråret :).


Gæst Joey-Salome
 Share

Recommended Posts

Gæst Joey-Salome

Halløj - her lidt billeder fra nogle af turene de sidste uger. Buster og Charlie nyder forårets komme.

 

Først fra en tur i Grøndalsparken, som ligger lige ved siden af hvor en af mine bedste venner bor.

Jeg havde glemt at få Busters dækken med den dag da vi tog på besøg, heldigvis skinnede solen, men han rystede lidt, den lille frossenpind. Han kan ikke rigtig komme over, at han kommer fra 23 graders varme. Men så er det jo rart, når man møder masser af hundevenner, som kan distrahere én fra det.

429102_10150658890254586_565689585_9125535_1510658340_n.jpg

 

Fik postet det her billede lige da de var blevet taget, men havde ikke fået uploadet de andre. Nu får I det lige igen - min fiiiine, stående jagthund.

426067_10150626183999586_565689585_9007886_1803565728_n.jpg

 

Jeg kan ikke huske, hvad det var, vi stod og kiggede efter, men selvom det er sådan et "fraklip"-billede, fordi vi kigger væk, så kan jeg alligevel godt lide det. Og min fine hue og halstørklæde har min mor strikket til mig, er rigtig glad for dem.

431312_10150658889759586_565689585_9125532_1056212270_n.jpg

 

Buster ved den lille is-flod i parken. "Moaarrh, jeg fryser altså!"

431422_10150658890744586_565689585_9125539_1550310038_n.jpg

 

Charlie, som hader at blive beskidt - "yrk mor, kom og tør mig!!"

429329_10150658891784586_565689585_9125547_1640851874_n.jpg

 

Buster med sin fiiiiine Poul-Thomsen-hønsehundeven Storm i baggrunden. Vi kaldte ham altså Balder en lille bitte smule, når hans mor ikke hørte det, fnis.

422050_10150658891649586_1250821660_n.jpg

 

Lækre vapser i solskinnet.

417741_10150658892089586_565689585_9125550_2070736540_n.jpg

 

 

Og så var vi en tur i Dyrehaven med min mor, stedfar og fætter Marx. Her er han og Buster på sagen. "Er der nogle hjorte i sigte, fætter?"

429737_10150658891329586_565689585_9125544_1523889603_n.jpg

 

Charlie elsker også Dyrehaven, men han er nu ikke så glad for forårets mudder. "Se nu, mor. Nu er jeg møgbeskidt IGEN, addddd!!!"

424532_10150658892484586_565689585_9125552_298393717_n.jpg

 

Buster og Charlie kigger på hjorte. "Nøøøjjj, har du ikke bare lyst til at storme dem, lillebror?" - "Njaeehh ... jeg synes, de er lidt store. Jeg tør ikke hyrde noget større end får. Hvad hvis de bider?"

418177_10150658890164586_565689585_9125533_1932485543_n.jpg

 

"Årh mor, må jeg ikke nok jage dem - bare en lille bitte smule, hvahva?" Men det må man ikke, så får man bare ballade med skovfogeden.

432019_10150658890424586_565689585_9125537_481063293_n.jpg

 

Marx: "Er det ikke bare FEDT med mudder, hjortepøller og overtisset hø? Hvorfor ruller du dig ikke i det ligesom jeg, det er lækkert, jeg er totalt camoufleret nu, juhu!" Charlie: "Du er tosset, fætter. Det er da for klaaaamt. Jeg vil bare hjem i bad, urgh!"

423218_10150658892609586_565689585_9125553_1336986104_n.jpg

 

"Hov, hvor blev Buster af? Han har vel ikke alligevel fået lov at jage hjortene?" - "Næh, han har bare viklet sin snor rundt om morfar for tyvende gang i dag."

429510_10150658893034586_565689585_9125557_1146227626_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Og så vil Buster gerne søge om optagelse i Herremoderådet. Han har fået nye, fancy trøjer, nu er hans tykke termodækken for meget, men når han er uden, så ryster han stadig af kulde, det lille skind. Han har heller ikke meget underuld, så han får stadig lidt hjælp til at holde varmen.

429071_10150659084279586_565689585_9126347_1237314161_n.jpg

 

Buster spejder efter fugle ved søbredden. Når han fryser, så gider han ikke rigtigt lege jagt. Men når han har det lunt og rart, så er han game og fistrer glad rundt.

429444_10150659085649586_565689585_9126356_1887817814_n.jpg

 

Snusebrødrene har fundet noget godt.

429789_10150659083724586_565689585_9126343_2008965725_n.jpg

 

Og hans anden nye trøje, som får en del beundrende kommentarer, hehe - en trendy mand i pink. Men den er faktisk bedre end den beige, for den sidder bedre omkring måsen.

429307_10150659084684586_565689585_9126350_529294358_n.jpg

 

Jagtvapsen skarpt fokuseret. (og nej, det er ikke vores hundepose, som ligger der og sviner, tsk.)

424958_10150659085894586_565689585_9126360_998351800_n.jpg

 

Man ved, det er forår, når svanerne begynder at bygge rede ved Søerne. Buster er meget interesseret i dem, men de hvæser af ham, hvis han kommer indenfor fem meter, og så bliver han helt perpleks - "hva hulen??!? Byttet snerrer ad mig?!?!" Charlie har bedre tjek på, at man bare skal gå i en stor bue uden om dem.

418070_10150659083944586_565689585_9126345_268354442_n.jpg

 

Sniger-Buster i buskene. "Nøjj, der er mange fugle her, mor!"

64668_10150659084914586_565689585_9126352_1397639099_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Aww, de er altså de sødeste spaniolere :lun:

Charlie minder mig om en eller anden!... Måske fra en tegnefilm? Nå, vender tilbage når jeg er kommet i tanke om det :hmm:

 

Tak :kys:. Tegnefilm ... hmm, det ved jeg ikke? Det må du lige sige, når du kan huske, hvem det er. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Dejlige billeder - Busters udtryk mindede mig flere gange om Voodoo. Sådan en hund der bare ser og tænker så meget.

 

Ja, han ser ret tænksom ud der i Grøndalsparken ... men det var vist mest, fordi han frøs. Ellers ser han mest lalleglad ud, når vi er ude at gå, haha. Med åben-munds-smil, hvalpeglæde (det sker næsten dagligt, at der er nogen der spørger mig, om han er hvalp, fordi han er så aktiv og glad og nysgerrig - han hvalpefjoller også en del, han udlever vist en ny hvalpealder, siden han kom her, haha) og ivrig farten rundt. Men ja - han har virkelig antennerne rettet ud mod verden altid, når han er ude, det må man sige. :mrgreen::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøøøøøjjjjj, nogle super dejlige billeder af charmetroldene :hjerte:

 

Og sikke noget fint tøj, Buster har erhvervet sig. Det klæder ham , især dækkenet med mønteret på.:lun:

Og hjemmestrikket hue og halstørklæde til dig, det er godt nok flot. :-D Hun er dygtig, din mor.:5up:

Fik en god griner over Charlie og det forargede blik, han sender beskidte Marx :lol:...man kan ligefrem se, at han ikke befinder sig så godt i nærheden af mudder. :mrgreen:

 

Og dejligt, at foråret er på vej og alt grønnes igen til glæde for dyr og mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Hvor er især den lille trøje fin! Han har også bare en super smuk farve ham Buster! Og Charlie er en nuttet babysæl! Hvor er det sjovt, at han ikke gider mudder. Vores hunde ligner jeg-ved-ikke-hvad når vi kommer hjem fra våde ture, især Valhrona under maven, men det rører dem ikke det mindste

 

Tak :kys:. Ja, Charlie er så fin på den, han er så sart at jeg af og til kalder ham "prinsessen på ærten" :mrgreen:. Han kan jo godt tonse rundt, men han vil virkelig ikke være beskidt eller have noget på sig.

Sidder der noget i hans faner, bare et lille blad, så kan hertugen jo ikke gå videre, han slår bare måsen i jorden og så må mor jo fjerne det, hvis hun vil fortsætte turen. I går fik han en halv skov af tidsel-burrer i pelsbuksen, og så satte han sig og ville IKKE rejse sig, fordi der var så mange. Pænt svært at fjerne burrer, når han sidder ovenpå dem, og hver gang jeg prøvede at få ham til at stå op, så jeg kunne se, hvad jeg lavede, så satte han sig bare igen :stupid:. Når vi kommer hjem fra mudrede ture går han også lige inden for døren og sætter sig og venter på at blive tørret. Det er ikke noget, jeg har lært ham (selvom det havde været smart), det har han altid gjort. Buster derimod stormer ind og løber æresrunde og springer op i alt, så har jeg glemt at lægge et håndklæde udenfor døren eller hvis jeg ikke holder ham i snor direkte ud under bruseren, så kan man gøre rent resten af dagen, fnis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Dejlige billeder:-D Han er da vist faldet godt til ham Buster:-D

 

Jeg elsker at gå tur i Dyrehaven, men jeg troede ikke hundene måtte være løse derinde:genert:

 

Det må de heller ikke, vi er nogle slemme forbrydere :engel:. Charlie løber jo så ikke efter noget vildt eller noget i det hele taget, han tøffer bare rundt og snuser og holder sig altid indenfor få meter af mig, men jeg har altid hans snor med, hvis der nu skulle komme nogen. Marx var kun løs i få øjeblikke, hvor han også holdt sig pænt til sin mor og far, det er han blevet rigtig dygtig til. Men da vi var i nærheden af hjortene, så måtte Marx i snor, for ellers var han drønet. Og Buster kan ikke gå løs, så han var jo i sin flexi hele tiden, selvfølgelig. Ved ikke om Buster nogensinde vil kunne gå uden, han skal i hvert fald være meget mere tryg, stille og rolig når vi er ude (han er bare jagt inde i hovedet, når vi går) og have perfekt indkald, og det er det ikke endnu selvom vi træner det, men det gør heller ikke noget, hvis han ikke kan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Nøøøøøjjjjj, nogle super dejlige billeder af charmetroldene :hjerte:

 

Og sikke noget fint tøj, Buster har erhvervet sig. Det klæder ham , især dækkenet med mønteret på.:lun:

Og hjemmestrikket hue og halstørklæde til dig, det er godt nok flot. :-D Hun er dygtig, din mor.:5up:

Fik en god griner over Charlie og det forargede blik, han sender beskidte Marx :lol:...man kan ligefrem se, at han ikke befinder sig så godt i nærheden af mudder. :mrgreen:

 

Og dejligt, at foråret er på vej og alt grønnes igen til glæde for dyr og mennesker.

 

Jahhh, tak :kys:. Ja, jeg er selv også helt vild med den argyleternede trøje, jeg synes, den er vildt flot til ham. Men den er iøjnefaldende, det må man sige. Men den sidder supergodt, luner ham fint og jeg synes, farverne klæder ham sindssygt godt - selvom hunde efter min mening altid er kønnere "au natural" :-D. Men når han nu fryser, så må han godt være smart samtidig med, han holder varmen. Ved godt de fleste vil synes, det er pløk med pink til en hanhund. Men det er vi ligeglade med, og vi er enige om, at tern og hætte er mandigt og street :mrgreen:.

Ja, Charlie - den lille primadonna, hahaha, han er sådan en tøsedreng. Marx var meget mere beskidt end man kan se på billederne, pyh, han stank af tis og pøller, han nåede at rulle sig to steder, inden min mor fik ham i snor igen. I bilen måtte han vikles ind i et tæppe, som jeg har min mor mistænkt for at have brændt efterfølgende, haha. Og så direkte i bad. Buster og Charlie var også mudrede, men Buster havde tonset det meste skidt op på st dækken og Charlie er ikke så vild som ham. Så de kunne nøjes med en "undervognsvask". :lun:

 

Ja, det er godt nok skønt med forår. I dag var det så varmt, da vi var ude på formiddagstur, at Buster slet ikke frøs. Så når vi skal ud her om ikke så længe, så prøver vi uden trøje, jeg tror at lige på sådan en solskinsdag som i dag, der kan han klare sig "nøgen".

Link til indlæg
Del på andre sites

Skøøøønt. Havde lige hele 2 billed-serier med pretty-boys til gode (havde slet ikke set, du havde oprettet en tråd :-D).

Hvor er de søde alle 3. Meget forskellige. :hjerte:. Charlie har så mange forskellige søde og sjove ''ansigtsudtryk''. Jeg tror lige præcis, han tænker det, som du skriver. :lol::lun: Utroligt så rank og nærmest helt stolt Buser ser ud nu. En smuk jagthund. :lun: - Eller ''fin herre i modeekvipageforretning'' kunne han være :lol:... Det er slet ikke til at forstå, når man tænker tilbage på de billeder fra internatet (som jeg slet ikke kan holde ud at se - eller bare tænke tilbage på :cry: ).

 

Hunde må slet ikke komme i dyreskoven her i Århus (sidste år smulgede vi dog Smilla derind, da vi skulle have taget ef familiebillede - og hun skulle selvfølgelig være på :blink:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Skøøøønt. Havde lige hele 2 billed-serier med pretty-boys til gode (havde slet ikke set, du havde oprettet en tråd :-D).

Hvor er de søde alle 3. Meget forskellige. :hjerte:. Charlie har så mange forskellige søde og sjove ''ansigtsudtryk''. Jeg tror lige præcis, han tænker det, som du skriver. :lol::lun: Utroligt så rank og nærmest helt stolt Buser ser ud nu. En smuk jagthund. :lun: - Eller ''fin herre i modeekvipageforretning'' kunne han være :lol:... Det er slet ikke til at forstå, når man tænker tilbage på de billeder fra internatet (som jeg slet ikke kan holde ud at se - eller bare tænke tilbage på :cry: ).

 

Hunde må slet ikke komme i dyreskoven her i Århus (sidste år smulgede vi dog Smilla derind, da vi skulle have taget ef familiebillede - og hun skulle selvfølgelig være på :blink:).

 

Tak :kys: - ja, hehehe, jeg kender jo min lille Charlie godt. Ja, Buster er en stolt herre efterhånden ... han kan dog godt blive bange og lidt nervøs på turene stadig, hvis der er nogle børn, som larmer eller andet lidt uventet. Men han kommer lynhurtigt over det og er glad og kæk igen. Du har ret, kontrasten er kæmpestor, var hjemme hos nogle venner i weekenden, hvor vi faktisk kom til at snakke om det og kiggede på billederne fra dengang han blev reddet fra killing station. Det er så uvirkeligt, at det er samme hund.

 

Fnis, ser Smilla for mig snige sig ind i skoven forklædt som busk :blink:. Vi sniger os også af og til gennem Landbohøjskolens park på vej hjem, hvis vi har været på tur i Den Hemmelige Have. Der må hunde slet ikke komme heller. Men det er sidst på turen sidst på eftermiddagen, hvor der ikke er nogen, og hvor Charlie og Buster har tømt tankene, så de ikke tisser derinde (hvis de overhovedet letter ben, så kommer der kun én dråbe). Hundene elsker den park, og det gør jeg også, der er så flot. Og altså ... vi ødelægger ikke noget eller er til gene for nogen. Engang mødte vi også en dame, som var dernede og lufte sin skovkat i snor, hehe, den var søøøød og kunne også godt lide parken. Gud ved om katte må komme der, når hunde nu ikke må. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Sikke de hygger!

 

Der kunne godt være noget Breton i ham Buster! Nu kan jeg godt se i går i dyrehaven lige her og sådan, men kan han være løs vildfattige steder?

 

hov, så længere oppe at det kan han ikke endnu:)

 

Jah, de nyder livet, de små bamsedyr.

Nej, han kan kun være løs steder, som er helt lukket af, hvor han ikke kan løbe væk. Vi træner jo, for det ville være fedt for ham at kunne løbe lidt løs bare sådan, hvis man var i hundeskov eller noget, men pt. er han alt for usikker til det. Ved ikke om han en dag vil kunne, nu må vi se. Ja, det kunne der godt - der er mange bretons i Spanien, og han har jo cirka samme størrelse. Han er en sjov blanding - han vil gerne både jage og hyrde, han veksler lidt mellem de ting. Han har meget noget med at løbe tilbage til mig og rundt om mig og Charlie for lissom at sikre sig, at han nu har samling på os, hehe. Men han har ikke rigtig apportanlæg, det der med at kaste ting, det siger ham ikke noget - der er Charlie jo helt vild og drøner efter og kommer tilbage med det. Af og til nupper han en bamse og lusker ind i seng med den og ligger og putter, men det er jo også noget andet. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :kys:. Ja, Charlie er så fin på den, han er så sart at jeg af og til kalder ham "prinsessen på ærten" :mrgreen:. Han kan jo godt tonse rundt, men han vil virkelig ikke være beskidt eller have noget på sig.

Sidder der noget i hans faner, bare et lille blad, så kan hertugen jo ikke gå videre, han slår bare måsen i jorden og så må mor jo fjerne det, hvis hun vil fortsætte turen. I går fik han en halv skov af tidsel-burrer i pelsbuksen, og så satte han sig og ville IKKE rejse sig, fordi der var så mange. Pænt svært at fjerne burrer, når han sidder ovenpå dem, og hver gang jeg prøvede at få ham til at stå op, så jeg kunne se, hvad jeg lavede, så satte han sig bare igen :stupid:. Når vi kommer hjem fra mudrede ture går han også lige inden for døren og sætter sig og venter på at blive tørret. Det er ikke noget, jeg har lært ham (selvom det havde været smart), det har han altid gjort. Buster derimod stormer ind og løber æresrunde og springer op i alt, så har jeg glemt at lægge et håndklæde udenfor døren eller hvis jeg ikke holder ham i snor direkte ud under bruseren, så kan man gøre rent resten af dagen, fnis.

 

 

Ha ha ja det kender jeg godt det med, at man skal hele huset rundt. Og også gerne lige ryste mudderet op af væggene overalt! De er nu herlige de vovser!! :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Ha ha ja det kender jeg godt det med, at man skal hele huset rundt. Og også gerne lige ryste mudderet op af væggene overalt! De er nu herlige de vovser!! :bighug:

 

Ja, det er det sære ... selvom det er ret :stupid:, når de sviner det hele til, så er det også lidt morsomt som de kan snavsehærge, og også f.eks. fordi man er så spasset, når man desperat fistrer rundt efter dem med et håndklæde. Og der er bare også et eller andet hyggeligt ved det. Deres lykkelige fjæs, når de trætte ligger og hygger med et tyggeben efter riiiiiigtig at have grebet dagen og slæbt den halve skov med hjem er jo også priceless. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Got it! Det er den mega sjove hund fra UP [ATTACH=CONFIG]79921[/ATTACH] :lun:

 

Hahaha - DOH! Nåja! Æijs, det ved jeg jo godt selv - se, jeg lavede engang den her, fordi jeg var sååååå fornærmet over, at vi aldrig har fået royalties for at de jo totalt tydeligt modellerede Dug efter Charlie. :mrgreen:

(Charlie ligner ham jo endda endnu mere nu, fordi han er lidt tykkere nu end på det billede der, som er fra da jeg næsten lige havde fået ham og han stadig var undervægtig) Det er da to dråber vand ... :lun:

 

9926_142255819585_565689585_2460809_6667698_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahaha - DOH! Nåja! Æijs, det ved jeg jo godt selv - se, jeg lavede engang den her, fordi jeg var sååååå fornærmet over, at vi aldrig har fået royalties for at de jo totalt tydeligt modellerede Dug efter Charlie. :mrgreen:

(Charlie ligner ham jo endda endnu mere nu, fordi han er lidt tykkere nu end på det billede der, som er fra da jeg næsten lige havde fået ham og han stadig var undervægtig) Det er da to dråber vand ... :lun:

9926_142255819585_565689585_2460809_6667698_n.jpg

 

 

 

 

 

Haha!! Genialt! Synes du skal sende en mail med billedet til Disney/Pixar :klap: Der MÅ være penge i det der! Om ikke andet, så er det jo bullet-proof bevis for at Charlie er en star quality hund :mrgreen:

 

Kaya ligner nogle gange Jar Jar Binks fra Star Wars. Prøver at få et billede af det, men hun skrider altid når jeg begynder at lege paparazzi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...