Hop til indhold

Sille kaster op.


tantemaier
 Share

Recommended Posts

Som titlen siger, så har Sille kastet op 2 gange i dag :megaked: Jeg bliver nødt til at dele min bekymring lidt. Jeg bliver altid så nervøs hver gang de fejler noget. Sille især har jo været rigtig meget syg. Her er hvad der er sket i løbet af dagen.

 

13 marts.

(der blev kørt gylde ud da vi gik tur i morges). Fandt 2 stykker tyggegummi i hendes afføring i morges... hun har det med at snuppe det og ser jeg det ikke sluger hun det. Jeg er ret bekymret for om hun kan være blevet forgiftet af det. De har jo spist tyggegummi før og vi havde dem til dyrlæge for at kaste op...

 

Morgenmad kl. 7.30

Opkast kl. 12. fik 2 streger zoolack bagefter og kogt vand.

Lille smule aftensmad kl. 16.15 ca. 25 gram hjemmelavet og ca. 15 gram hypoallergenic og 1 streg zoolack.

1 time og 1 kvarter efter kaster hun op. Temp er 38.3

Kl. 19.30 Kapillær responsen er under 2, pupillerne reagere normalt.

Kl. 19.30 Tjek væske ved at samle hunden oven på hovedet: Falder selv ned.

Kl. 20.00 drak hun lidt kogt vand.

 

Nu bliver hun fastet til i morgen, hvor jeg henter Gastro intestinal hos dyrlægen. Det virker godt på hende. Hvis ikke der er sket noget inden, ellers ringer jeg i morgen tidlig og får en tid :megaked:

 

Hun har jo før haft tyktarmsbetændelse (som jeg tror hun har endnu) og bugspytkirtel betændelse, så jeg er meget nervøs.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Årh hvor er det synd for dig og Sille :ae: Det er bare slet ikke nemt og jeg kender alt til det med at blive rigtig bekymret når ens hund har været så syg, som både din Sille og min Teitur har været.

 

Jeg tænkte også på at bugspytkirtlen måske er blevet provokeret af et eller andet og det er derfor hun kaster op ? Er det opkast med madindhold eller er det spyt/galde og mavesyre hun kaster op ??

 

Er hun sløv ?? Hvis hun har spist tyggegummi er det jo kommet fint med ud igen som du så i morges, så jeg kan ikke tro det er det hun er blevet dårlig af ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej da , sikke noget.:ae:

Det er aldrig rart, når hundene er skidtmas.

Håber ikke, at det er noget alvorligt med Sille, men kan godt forstå, at du er bekymret, det bliver man jo.

Tulle kastede op 6 gange her den anden aften. Jeg havde givet hende en tyggerulle, som jeg havde købt i Rema 1000.

Der var lidt tilbage af en rulle og den fik hun så og så begyndte hun ellers en times tid efter, at kaste op og hun blev bare ved og ved og til sidst var det bare noget slim der kom op.

Og hun havde det rigtigt skidt, man kunne se, at hun havde ondt i maven og jeg var så bekymret for, at det skulle være noget alvorligt, men næste dag var hun frisk igen, men for en sikkerheds skyld fik hun havregrød som skånekost og først næste dag fik hun så sit sædvanlige foder.

Sender rigtig mange tanker og :ae: med ønske om god bedring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, det har vi brug for :(

Det hun har kastet op har været med hundemad i. Hun har drukket vand et par gange og det er 7-9-13 træbord, ikke kommet op igen. Tyggegummi er MEGET giftig for hunde, derfor bliver jeg noget bekymret når jeg kan se to stykker i hendes afføring. Det er det sødemiddel der er brugt, som er aldeles giftigt for hunde.

Jeg har ikke set hende spise andet, da hun jo har allergi og de får ikke andet end deres hundemad, men om hun har spist lidt græs med gylde på, kan jeg jo ikke vide... Håber sådan at det er ovre i morgen.

 

Var det fordi hun spiste tyggebenet for hurtigt eller kunne hun ikke tåle det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Uh det er noget skidt med det tyggegummi - håber ikke det er slemt og at det går bedre i morgen, faste er godt når de har kastet op.

 

Kender godt det med mave problemer - man bliver så bekymret

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, det har vi brug for :(

Det hun har kastet op har været med hundemad i. Hun har drukket vand et par gange og det er 7-9-13 træbord, ikke kommet op igen. Tyggegummi er MEGET giftig for hunde, derfor bliver jeg noget bekymret når jeg kan se to stykker i hendes afføring. Det er det sødemiddel der er brugt, som er aldeles giftigt for hunde.

Jeg har ikke set hende spise andet, da hun jo har allergi og de får ikke andet end deres hundemad, men om hun har spist lidt græs med gylde på, kan jeg jo ikke vide... Håber sådan at det er ovre i morgen.

 

 

 

Var det fordi hun spiste tyggebenet for hurtigt eller kunne hun ikke tåle det?

 

Hun har nok spist det for hurtigt, for de andre gange hun har fået det , har der ikke været noget i vejen. Men der går lige lidt tid, inden hun får tyggeben igen.

 

 

Det er godt, at hun kan holde væsken i sig.

Vi krydser fingre for, at det bare er noget forbigående, der har ramt Sille og at hun er frisk igen i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv Sille-mus. :ae: Rigtig god bedring. :ae:

 

Fandt det her om sukkerfrit tyggegummi :

 

''...Et par måneder senere fortalte jeg på et morgenmøde på klinikken om en artikel om xylitol-forgiftning. Xylitol er et sukkeralkohol, der anvendes som sukkererstatning i mange forskellige produkter f.eks sukkerfrit tyggegummi, nikotintyggegummi, tyggevitaminer, tandpasta og i industrielt fremstillet bagværk. I modsætning til hvad der gør sig gældende hos mennesker, forårsager xylitol hos hunde en insulinfrigørelse med et efterfølgende meget lavt blodsukkerniveau. Det kan ske fra 1-2 timer efter spisning af xylitol, men kan også være forsinket i 12 timer, når det er tyggegummi, det drejer sig om. Det lave blodsukker kan give akut og voldsom opkast, slingerhed, kollaps og kramper''.

 

Når Sille ikke har reageret voldsomt med lavt blodsukker, så kan man da håbe på det ikke er det. :ae: Men det lyder som om hun har en sart mave, der ikke tåler så meget og let irriteres. Håber i hvert fald det er et harmløst såkaldt 'diætetisk problem', der er væk i morgen :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun ikke har det bedre i morgen, så bør du tage til dyrlægen. Det er risikabelt selv at forsøge at stille en diagnose. Selvom vi her i forummet gerne hjælper med gode råd osv., så er vi ikke dyrelæger. Forhåbentligt har hun det bedre i morgen :pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun ikke har det bedre i morgen, så bør du tage til dyrlægen. Det er risikabelt selv at forsøge at stille en diagnose. Selvom vi her i forummet gerne hjælper med gode råd osv., så er vi ikke dyrelæger. Forhåbentligt har hun det bedre i morgen :pray:

 

 

Det har hun jo også skrevet klart og tydeligt, at hun vil gøre;-)

 

Ja, vi krydser fingre for alt er normalt i morgen:x::pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sille har det ikke godt. Hun har ikke kastet op, men hun har meget ondt i maven. Hun var urolig i nat og maven rumlede. Hun forsøgte at spise lidt græs.

Her til morgen gik vi tur og hun sked og det så fint ud. Så gik vi 50 meter og så hylede hun. Så bar jeg hende hjem. Jeg har bukket og strukket i hendes ben og kigget poter og der var ikke noget, men da jeg ville til at røre hendes mave, så kunne man se hun havde rigtig ondt. Jeg venter bare på kl. bliver 8.00 så jeg kan ringe og få en tid...

Hun har fået lidt vand her til morgen og zoo-lack. Hun er ikke helt frisk men er sur over at Molly har fået mad...

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej...havde sådan håbet, at hun havde fået det bedre. Lå og tænkte på hende, da jeg var kommet i seng. Kan slet ikke lade være med, at bekymre mig på andres vegne, når hundene bliver syge, for man ved jo hvordan man selv har det når, det er ens egen hund, der er syg.

 

Sender rigtig mange tanker og knus til jer :ae::bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres krydsede fingre og krammer :bighug: HF er virkelig et fantastisk sted, især når man har brug for støtte og hjælp.

 

Dyrlægen mente at Sille har fået en voldsom maveinfektion. Hun kunne godt mærke at hun havde ondt i maven når hun trykkede på hende. Sille fik en indsprøjtning med noget kvalmestillende. Hun hylede som en stukken gris, så jeg tror hun har ramt nerven :megaked: Det skal være bedre i morgen, ellers skal vi komme igen. Hun mærkede også indvendigt i tarmen og her virkede det ikke som om hun har ondt. Jeg fik gastro intestinal med hjem. Vådfoder til de næste to dage, hvor hun skal have en spise skefuld 6 gange i døgnet. Tørfoder skal vi over på bagefter og efter en uges tid, over på hendes eget foder. Hendes temp. lå på 39. Hun mente det var ok inde for normalen, lidt høj, men måske var det fordi Sille stressede lidt.

Sille fik en skefuld kl. 12 og så gik vi op og hvilede og her kl. 15 har hun fået én mere. Det er blevet nede indtil videre 7-9-13 træbord. Hun er meget træt. Hun vil gerne ud i haven, men det er i et roligt tempo og hun vil helst ligge og putte i sofaen. Jeg skal noget i aften, så min mand får at vide at han skal ligge og hygge med hende i sofaen, det har han sikkert ikke noget imod :slem:

Jeg "tvangsvander" hende med en engangssprøjte engang imellem, da hun ikke gider drikke selv og det er jo ret vigtigt, så hun ikke bliver dehydreret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Dejligt at læse at der er noget fremgang - så går det forhåbentlig bedre i morgen. Hvile er den bedste medicin.

 

Jeg "tvangsvander" også mine beagler når de har haft noget med maven - jeg bruger min mands drikkedunke - det er nemt lige at stikke i munden på dem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...