Hop til indhold

Hvem betaler aborten? (hvis Zamzam kommer galt afsted)


Petrine
 Share

Recommended Posts

Har været på skovtur, DSG nærmer sig, tilstår vi kan absolut ikke lide den slags, råber til damen 'vores har kennelhoste' hun gør noget med flexsnoren og vi tror hun trækker den til sig, men nej, vupti bakker den helt ind under Zamzam, som bliver forskrækket.

 

Hun er i løbetid, informerer ejeren - nu tænker jeg, Zamzam kunne have nået at hoppe på den, hvis ikke han var blevet så forskrækket, jeg var forberedt på at forsvare flokken, ikke på at forsvare Zamzams dyd.

 

- hvem betaler aborten, når ejer+tæve er så aktivt opsøgende?

- hvis tæven er løs, havde jeg så stadig skullet betale abort-sprøjten?

- har jeg overhovedet nogen rettighed til at kræve abort?

 

Er helt arrig over de tåber, der går rundt, hun slap naturligvis sin tæve løs, da hun var forbi os :roll: i en skov, med massevis af løse hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu tager en parring jo alligevel længere end 2 sekunder, så jeg tænker man kan nå at få det på plads mens kræene hænger sammen?

 

Altså skælde den tæve-ejer huden fuld imens? og belære hende om at det der står hun selv for at klare?

 

det kan jo ikke passe at du skal løfte din hund op på armen hver gang der kommer en 'løs' eller 'halv-løs' tæve i løbetid forbi?

 

og hvis ejer ikke får hunden til sig?

 

... altså jeg var blevet tosset..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har spurgt om noget lignende engang, jeg er ikke sikker på at man kan kræve abort på en andens tæve?

 

Bassil, "det der står hun selv for at klare" - jeg ville MEGET nødigt have en af mine lavede hvalpe på en tilfældig, som altså lod tæven gennemføre graviditeten og solgte hvalpene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe du kunne jo have en kontrakt, liiige liggende i lommen, klar til underskrift, som BassilBerner skriver går der jo lidt tid, så kan du jo hive kontrakt og skriver frem, imens at hundene gør det de skal, så mon ikke at vedkommende, aldrig gør det mere, med krav om abort til tæven. Og hvis du er rigtig strid, så kan der stå en pris for parringen på :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvis du er rigtig strid, så kan der stå en pris for parringen på :slem:

 

Hvis, fnis, er rigeligt strid.

 

Jeg ville være dybt ulykkelig, hvis Zamzam fik lavet hvalpe og jeg IKKE kunne få en abort gennemført, men jeg aner ikke, hvordan reglerne er. Mistænker det er som med mennesker, at tæve-ejeren helt selv bestemmer. Jeg vil både betale abortsprøjte og evt bestikkelse, helre det, end være medskyldig i en af de utallige 'ups vi skal have hvalpe'-gysere.

 

Tæven var seriøst målrettet, Zamzam er generelt meget hurtig til at 'blive klar' så han kunne godt have nået det, men vi kunne jo også have siddet på en bænk og kigget ud på søen, mens Zamzam lige befrugtede bag ryggen på os.

 

Orkede ikke skælde damen ud, hun var alt for dum.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan da gå meget stærk for selv 2 for hinanden ukendte hunde at parre sig, altså hænge rigtig sammen.

Jeg tror ikke, man som hanhundeejer har noget krav om nogen bestemmelse overhovedet.

Og står der ikke i Hundeloven, at løbste tæver skal føres i snor. Hvilket jeg så ikke selv gør, på visse arealer, men det kræver jo en vis lydighed, ihvertfald hvis de er højløbske.

Og jeg advarer alle jeg møder med dem i snor , så deres hanhund ikke bliver for kulret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er Teitur kasteret, men hvis han ikke var og det skete, ville jeg opremse den menterlange lister over hvad han har fejlet, det ville forhåbenligt skræmme enhver hundeejer nok til at vælge en abort på deres tæve.

 

Hvis man kom ud for det du beskriver, kunne man så ikke lave en lille hvid løgn om at din hund har en eller anden arvelig lidelse, så derfor ville hvalpene ikke være tjent med at blive født, eller er det for groft ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske jeg skulle få styr på, hvordan reglerne er helt præcist :hmm:

 

Ja jeg vil gerne vide dem. Er bange for at vi bliver slemt skuffede.

 

Hvis man kom ud for det du beskriver, kunne man så ikke lave en lille hvid løgn om at din hund har en eller anden arvelig lidelse, så derfor ville hvalpene ikke være tjent med at blive født, eller er det for groft ??

 

Jeg synes ikke det er groft, overhovedet. Jeg havde helt sikkert fundet på både hofte- og hjerte problemer på et splitsekund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, skal have noget slemt klar - men hende vi mødte i dag, var jo helt ligeglad med kennelhoste (den plejer ellers at virke hver gang), så jeg må have noget klar, så jeg ikke først skal til at tænke!

 

 

Ork du milde der er ikke det Zam zam fejler, ja faktisk er du overrasket over han overhovedet er i live !! Han har som minimum uspecefikke hjerteproblemer, noget der minder om epilepsi, kronisk øjen og ører betændelse, kronisk betændelse i bugspytkirtlen og tyktarmen , tyndtarmen og leveren og derudover har han allergi over for pollen, støvmider, lagermidder, ALLE former for kød, frugt og grønt, ligesom han trækker lidt på det ene ben, sidst men ikke mindst har du observeret en underlig gangart som sikkert skyldes noget med hofterne, men det forkommer også i forbenene, så måske er det også noget med albuerne, men han har også af og til lidt trækninger ved nakken, særlig i venstre side, ja for slet ikke at tale om hans adfærd over for BØRN !! Det er jo mere held end forstand at han ikke har et barn på samvittigheden endnu.....

 

Tror du stadig hun har lyst til at få hvalpe ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 1stkholm
Ork du milde der er ikke det Zam zam fejler, ja faktisk er du overrasket over han overhovedet er i live !! Han har som minimum uspecefikke hjerteproblemer, noget der minder om epilepsi, kronisk øjen og ører betændelse, kronisk betændelse i bugspytkirtlen og tyktarmen , tyndtarmen og leveren og derudover har han allergi over for pollen, støvmider, lagermidder, ALLE former for kød, frugt og grønt, ligesom han trækker lidt på det ene ben, sidst men ikke mindst har du observeret en underlig gangart som sikkert skyldes noget med hofterne, men det forkommer også i forbenene, så måske er det også noget med albuerne, men han har også af og til lidt trækninger ved nakken, særlig i venstre side, ja for slet ikke at tale om hans adfærd over for BØRN !! Det er jo mere held end forstand at han ikke har et barn på samvittigheden endnu.....

 

Tror du stadig hun har lyst til at få hvalpe ?

 

Jeg tror at den type halv-dumme hundeejer vil være hamrende ligeglade desværre.. "Det kunne jo være årh så hyggeligt at få hvalpe og så kan man lige score lidt guld på det" for deres egen hund er så sød at det nok skal kurere alle arvelige lidelser. I kender vel alle sammen typen der ikke aner en dyt om deres hund der bliver luftet i haven og så i hundeskoven 3 gange i sommerferien hvis vejret er godt.. Sørgerligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gamle hanhund Andersen "parrede" engang en tæve, som opsøgte os, da vi var ude og gå. det var en tæve han kendte godt og som ofte opsøgte os, når vi var ude og gå. Jeg slap Andersen løs. så de kune lege sammen, som jeg plejede at gøre. De stak af sammen, hvilket ikke var normalt og først da tæveejeren nåede frem til mig, fandt jeg ud af at hendes tæve var i løbetid. Efter en ½ time kom hundene tibage. Ingen af os havde set om hundene havde parret sig. Men tævejeren valgte for en sikkerhed, at give sin hund en abortsprøjte.

 

Jeg snakkede med min forsikringselskab, da jeg regnede medd at vi skule betale eller i bedste fald det halve af dyrlægeregningen. Det svar jeg fik dengang, var at de intet ville betale. Det var tævejeren, der havde handlet uansvarlig ved at slippe sin tæve løs, når den var i løbetid. Hvilket jeg var enig i. Ikke fordi at jeg ikkre ville betale, men man slipper ikke en løbsk tæve løs.

 

 

Som jeg har forstået det, så er det tæveejerens ansvar at sikre, at tæven ikke bliverr uønsket parret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg har forstået det, så er det tæveejerens ansvar at sikre, at tæven ikke bliverr uønsket parret.

 

Tror gerne reglen er sådan, men hvad gør jeg, hvis Zamzam når at hoppe på og tæveejeren siger 'fedt hvalpe' - jeg vil gerne betale hele prisen, men tror ikke jeg har nogen rettigheder overhovedet :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror gerne reglen er sådan, men hvad gør jeg, hvis Zamzam når at hoppe på og tæveejeren siger 'fedt hvalpe' - jeg vil gerne betale hele prisen, men tror ikke jeg har nogen rettigheder overhovedet :???:

 

Hvis tæveejeren er så vild med, at Zamzam skal være far til hvalpene, at h*n står med tegnebogen åben og klar til at betale, hvad det skulle være, så ville jeg vælge at tjene kassen. :slem:

det også uden at blinke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan vel ikke kræve betaling for en voldtægt? Eller...må virkelig have en plan klar, den mose er fyldt med voldsmænd og voldtægtskvinder :slem:

 

Jo hvis tæveejeren syntes det er super, at Zamzam er faderen. Så gør det vel ingen forskel, om Zamam voldtager tæven.

:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har spurgt om noget lignende engang, jeg er ikke sikker på at man kan kræve abort på en andens tæve?

 

Bassil, "det der står hun selv for at klare" - jeg ville MEGET nødigt have en af mine lavede hvalpe på en tilfældig, som altså lod tæven gennemføre graviditeten og solgte hvalpene.

 

vi er enige - men vi kan jo altså ikke bryde ind i andre menneskers liv på den måde?

 

Det er synd for tæven, synd for hvalpene osv - men vi kan ikke GØRE noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gamle hanhund Andersen "parrede" engang en tæve, som opsøgte os, da vi var ude og gå. det var en tæve han kendte godt og som ofte opsøgte os, når vi var ude og gå. Jeg slap Andersen løs. så de kune lege sammen, som jeg plejede at gøre. De stak af sammen, hvilket ikke var normalt og først da tæveejeren nåede frem til mig, fandt jeg ud af at hendes tæve var i løbetid. Efter en ½ time kom hundene tibage. Ingen af os havde set om hundene havde parret sig. Men tævejeren valgte for en sikkerhed, at give sin hund en abortsprøjte.

 

Jeg snakkede med min forsikringselskab, da jeg regnede medd at vi skule betale eller i bedste fald det halve af dyrlægeregningen. Det svar jeg fik dengang, var at de intet ville betale. Det var tævejeren, der havde handlet uansvarlig ved at slippe sin tæve løs, når den var i løbetid. Hvilket jeg var enig i. Ikke fordi at jeg ikkre ville betale, men man slipper ikke en løbsk tæve løs.

 

 

Som jeg har forstået det, så er det tæveejerens ansvar at sikre, at tæven ikke bliverr uønsket parret.

 

Ja, men hvis tæven er ki snor og hanhunde er løs, så har ejer af hanhunden ansvaret.

Jeg har altid haft tæver og er opvokset med tæver, de har altid været i snor i løvetiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan vel ikke kræve betaling for en voldtægt? Eller...må virkelig have en plan klar, den mose er fyldt med voldsmænd og voldtægtskvinder :slem:

 

Nej men du kan vel kræve gebyr for parringen? Hvad får papser af hvalpe, 3-4 stykker? Og de går for hvad, 8-10.000? Kan man så ikke bare sætte gebyret til 40.000?

 

vi er enige - men vi kan jo altså ikke bryde ind i andre menneskers liv på den måde?

 

Det er synd for tæven, synd for hvalpene osv - men vi kan ikke GØRE noget?

 

Men de kan da heller ikke bryde ind i mit liv? Een ting er at jeg ville ligge søvnløs de næste 3 år, det er halvdelen af min hund der render rundt i de hvalpe. En anden ting er at Voodoo ikke er røntgenlyst, det er Motor men vi mødte mange tæver før han blev det - både "hun vil bare lege, bare rolig, hun lægger aldrig op til noget - slip bare din hund løs" og "ej skal vi ikke parre vores hunde, gør ingenting din kun er 8 måneder, han kan jo sagtens allerede".....

 

Min hund, min beslutning om han skal have hvalpe. Det synes jeg altså.

 

Og et eller andet sted, hvis nu min var ultimativ luksusparringsdyr - så ligger der en masse bag, både træning og dyrlægeregninger for sundhedstjek og så meget andet, det kan man da ikke bare komme og snuppe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså Buddha, hvis du blev gravid og bagefter droppet (meget tænkt, bliv nu ikke ophidset) og eks-kæreste krævede abort, ville du så synes, det var fair? Jeg kan godt se, at jeg nok ikke har det store at skulle have sagt.

 

Parringsgebyret for Zamzam er 15.000, sådan helt officielt, har bare svært ved at se, hvordan jeg kan kræve betalingen, hvis det ikke var en planglagt parring :hmm: og antal hvalpe afhænger vel af tævens race, så der kunne være kommet rigtigt mange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo hvis tæveejeren syntes det er super, at Zamzam er faderen. Så gør det vel ingen forskel, om Zamam voldtager tæven.

:slem:

 

Hvis jeg var hanhundeejer, ville det gøre en verden til forskel, hvis min han ufrivilligt (nå, ja - nok mest ufrivilligt fra min side) blev far til et kuld hvalpe. Jeg syntes det er moralsk forkasteligt, hvis tæveejere bevidst slipper deres hunde løs for at få lidt lir fra den første den bedste. Men er ligeså nysgerrig som de fleste andre i forhold til hvad juridisk praksis er på området. Den syntes jeg stadig vi mangler at få sat et søm i.

 

 

Altså Buddha, hvis du blev gravid og bagefter droppet (meget tænkt, bliv nu ikke ophidset) og eks-kæreste krævede abort, ville du så synes, det var fair? Jeg kan godt se, at jeg nok ikke har det store at skulle have sagt.

 

Parringsgebyret for Zamzam er 15.000, sådan helt officielt, har bare svært ved at se, hvordan jeg kan kræve betalingen, hvis det ikke var en planglagt parring :hmm: og antal hvalpe afhænger vel af tævens race, så der kunne være kommet rigtigt mange.

 

 

Nu var ikke spørgsmålet ikke til mig, men jeg kaster mig over det alligevel - for netop denne problemstilling har jeg diskuteret med mange veninder. Uden vi er blevet enige. Jeg syntes nemlig det er forkert, at kvinder så helt og holdent kan bestemme over noget, som i princippet bør være et fælles projekt. Især fordi de kan vælge at lukke for samvær, men stadig holde åbent for bidrag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...