Hop til indhold

DGI begynder baner søges!


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg har et par kusister, der gerne vil prøve kræfter med et DGI stævne i løbet af foråret. I den anledning vil jeg selvfølgelig gerne hjælpe dem, så de kan prøve at løbe lidt baner svarende til DGI begynder niveau og lære at gå en "rigtig" banegennemgang helt selv osv.

 

Men! Jeg har bare KUN banetegninger liggende af KL2, 3 og Åbne klasser... og så lige et par få KL1 baner (var åbenbart ikke så flittig til at tegne baner af tidligere :vedikke: eller også ligger de på en gammel harddisk et sted...) Men de kl1 baner jeg har synes jeg ikke er specielt "supernemme"... og ifølge indbydelsen hos DGI, så svarer begynder til en "nem klasse 1 - kan løbes af ekvipager der har løbet agility i få måneder"....

 

Nogen der ligger inde med nogle DGI begynder baner? Eller nogle lette KL1 baner? De behøver ikke at være prof. tegnet. Det er bare for at få lidt inspiration og en ide om hvilket niveau bane jeg skal stille op til dem....

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan evt. gå ind på Agility Courses og søge efter kl1 løb og se om der er noget der, som er nemt...

 

Dem har jeg været på, og såfremt der ikke er nogen der ligger inde med nogen helt helt begynder baner, så tager jeg en af dem og modificerer... Det er sådan i disse DGI begynder stævner (ihvertfald dette stævne), der er der ingen vippe eller slalom med, da det som sagt er ment til helt helt nybegyndere... så det ville jo have været fint om nogen lå inde med en bane der var helt nede på dette niveau :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå nej... De har jo stadig A og balance:stupid:

 

Hihi ja... der er stadig 2 feltforhindringer tilbage... Men jeg ser om jeg ikke bare kan modificere et par kl1 baner lidt... Er jo bare så doven, at det havde været nemmere hvis nogen havde en bane eller to liggende jeg bare kunne låne :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke været til ret mange DGI, men synes det virker som om der er ret stor forskel på banerne? Har kigget efter, og har ingenting liggende - andet end lidt video fra det DGI-julestævne her på Fyn, filmet af en vis frk. Amocca! :mrgreen:

 

jeg tror du har ret i, at der er stor forskel på banerne i DGI regi. Denne indbydelse ligger op til, at det er en konkurrence for de helt nye der gerne vil snuse lidt til det at løeb konkurrence. Der står om begynderklassen, at den er uden vippe, slalom, hjul og pose og kan løbes af ekvipager der har trænet i et par måneder... men jeg laver nogle nemme kl1, uden slalom og vippe, og så er det jo bare fint hvis banerne til stævnet er endnu nemmere :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Amocca, jeg har en gammel video med Indy, hvor vi løber en begynder bane i DGI. Jeg ved dog ikke om videoen er god nok til at du kan læse banen af. Skal jeg prøve at uploade den til dig?

 

det må du da meget gerne hvis du gider :-) jeg har fundet et par kl1 baner, som jeg tænker jeg kan modificere uden de store kvaler... men har lidt en forestilling om at en DGI begynderbane vil være nemmere end en almindelig kl1? men jeg ved det ikke??? :vedikke: jeg har aldrig selv løbet en dgi begynder - kun letøvet og øvet og de er helt sikkert nemmere end kl2 og 3 baner.... det er nok nærmere kl1 / nem kl2 og kl 2 / nem åben baner sådan circus....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er på det niveau at der er flere forhindringer der ikke er med, så vil jeg tro at det er meget nemme baner. Måske sådan noget à la bane i S- eller 8-form, med et enkelt skift eller to? :vedikke:

 

Det er just præcis det jeg forestiller mig vi er ude i :-) Så altså jeg kan jo sådan set bare tegne noget selv... søgte bare lidt inspiration....

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for den PP - jeg tror det er PRÆCIST det der de ligger op til i denne komkurrence også! Ingen af de "svære" forhindringer og som du selv siger, så løber du faktisk med hende på samme side hele vejen... Men nu er din video også snart 6 år gammel, så mon ikke der kunne tænkes at være et enkelt skift eller to i en bane nu om dage?

 

Nogen der kender til springhøjderne? er det ikke bare kl1 eller er de helt nede på seniorniveau?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror sagtens du kan ha' et skift eller to med. Men man skal måske tænke over hvor man lægger dem.

 

Mener ikke at jeg har set at man springer ekstra lavt, men nok kun på den laveste højde indenfor størrelsesklassen.

 

Inspiration - hmm, tror ikke der er så meget inspiration at hente dér, da banerne skal være meget "basic".

 

Én ting jeg kan få fnidder over, mht. "nemme" baner - mange glemmer at det at løbe ligeud kan være rigtig svært for nye hunde. Hellere lidt sving der ligger godt og som gi'r godt flow.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror sagtens du kan ha' et skift eller to med. Men man skal måske tænke over hvor man lægger dem.

 

Mener ikke at jeg har set at man springer ekstra lavt, men nok kun på den laveste højde indenfor størrelsesklassen.

 

Inspiration - hmm, tror ikke der er så meget inspiration at hente dér, da banerne skal være meget "basic".

 

Én ting jeg kan få fnidder over, mht. "nemme" baner - mange glemmer at det at løbe ligeud kan være rigtig svært for nye hunde. Hellere lidt sving der ligger godt og som gi'r godt flow.

 

det kan være meget svært at have lange ligeud stræk hvis man har en urutineret hurtig hund... det har du helt ret i... hellere lidt "bløde buer" med godt flow i.... Jeg tror jeg laver noget selv, som bliver baseret på nogle kl1 baner, modificeret mht de manglende forhindringer og med et par skift hist og pist...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for den PP - jeg tror det er PRÆCIST det der de ligger op til i denne komkurrence også! Ingen af de "svære" forhindringer og som du selv siger, så løber du faktisk med hende på samme side hele vejen... Men nu er din video også snart 6 år gammel, så mon ikke der kunne tænkes at være et enkelt skift eller to i en bane nu om dage?

 

Nogen der kender til springhøjderne? er det ikke bare kl1 eller er de helt nede på seniorniveau?

 

Springhøjderne er lidt anderledes i DGI, så den laveste springhøjde i begynderklassen er nok lidt lavere end i klasse 1. Du kan sikkert finde det i reglerne:

 

http://www.dgi.dk/~/media/Images/DGI/Idraetter/Agility/Landsplan/PDF/DGI%20agilityregler%20oktober%202011.pdf.ashx

 

I reglerne står der om begynderbaner:

 

Begynder

Min 12 og max 20 forhindringer (numre).

Begynder niveau karakteriseres ved:

· Med god plads mellem redskaberne.

· Uden ”fælder”.

· Med lettere kombinationer.

· Ingen skarpe vendinger

· Med få skift.

· ”En let løbebane”

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...