Hop til indhold

Træning med GD


Gæst MieJ
 Share

Recommended Posts

Folk med GD ved at træning med en GD skal varetages på en noget anden måde, end træningen med jagt- og brugshundene. Pleasergenet er ofte ikke så fremtrædende hos racen og gentagelser i træningen er generelt ikke noget en GD gider arbejde med ret længe af gangen.

 

Når det er sagt er der lige så store individuelle forskelle i racen, som der er meninger om at man da sleeet ikke kan træne med sådan en grand danois.

 

Jeg har en tæve på 14 mdr., som er fantastisk at træne med. Hun er intelligent, tænker lynhurtigt og arbejder ivrigt i så lang tid, at de fleste andre GD'ere for længe siden ville ligge hjemme i sofaen :mrgreen:

Æhj, jeg elsker at arbejde med den lille vovhund :lun:

 

Først lidt kontakt med klikker

aIMG_2513.jpg

 

Belønningen sker med legetøj og som det ses går hun all in :-)

aIMG_1758.jpg

 

aIMG_1613.jpg

 

aIMG_2406.jpg

 

aIMG_2375.jpg

 

aIMG_2377.jpg

 

aIMG_2111.jpg

 

aIMG_2009.jpg

 

Glad og tilfreds :hjerte:

aIMG_1896.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lækkerhedshund :lun:

 

 

Min GD var faktisk fyldt 3 år, før træning sagde hende noget. Hun var heller ikk til for mange gentagelser, men så længe jeg sørgede for at skifte moment jævnligt, så ku hun koncentrerer sig lææænge! Legetøj tændte hende ikke, så her var det skinketern, kyllingetern, pølser, frikadeller, osv der var belønningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lækkerhedshund :lun:

 

 

Min GD var faktisk fyldt 3 år, før træning sagde hende noget. Hun var heller ikk til for mange gentagelser, men så længe jeg sørgede for at skifte moment jævnligt, så ku hun koncentrerer sig lææænge! Legetøj tændte hende ikke, så her var det skinketern, kyllingetern, pølser, frikadeller, osv der var belønningen.

 

Tak, Marie!

 

Den ene af mine hanner er overhovedet heller ikke til legetøj i træningen. Han er faktisk udelukkende til frolic.

Så hvis han og jeg bare kan være sammen og hygge os med en lind strøm af frolic, så har han en dejlig træning :lol:

 

Imponerende, hun ligner en jagthund i ivrigheden på de billeder!

 

Tak, Petrine :5up:

Jeg er også meget imponeret over hendes arbejdsiver. Hun er nærmest utrættelig. Indimellem skal jeg huske på at hun altså stadig er en GD på 14 mdr., for jeg har tendens til bare at køre på, fordi hun netop har så meget glæde og drift. Men det er virkelig sjovt at prøve en model, der er SÅ meget tryk på :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, Marie!

 

Den ene af mine hanner er overhovedet heller ikke til legetøj i træningen. Han er faktisk udelukkende til frolic.

Så hvis han og jeg bare kan være sammen og hygge os med en lind strøm af frolic, så har han en dejlig træning :lol:

 

 

Nala arbejdede KUN for menneskemad, ikke godbidder :lol: Men hun var en MEGET sikker apportør og kunne gå i line som en drøm med fuld kontakt. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nala arbejdede KUN for menneskemad, ikke godbidder :lol: Men hun var en MEGET sikker apportør og kunne gå i line som en drøm med fuld kontakt. :lun:

 

Lui udviser alle tegn på foragt for folk, der forsøger at bestikke ham med pølsestykker, leverguffer, hjemmelavede hjertegodbider, fiskesnacks, osv osv.

De bliver blankt ignoreret og han har istedet fuld fokus på undertegnedes frolic-lomme. Tåbelige mennesker, kan man næsten høre ham tænke :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lui udviser alle tegn på foragt for folk, der forsøger at bestikke ham med pølsestykker, leverguffer, hjemmelavede hjertegodbider, fiskesnacks, osv osv.

De bliver blankt ignoreret og han har istedet fuld fokus på undertegnedes frolic-lomme. Tåbelige mennesker, kan man næsten høre ham tænke :lol:

 

 

:lol: åh ha, dét er lige netop kun en grande der kan være så sær :lol::lun: de har bare verdens bedste og sjoveste personligheder!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...