Hop til indhold

Hvor ofte klipper I kløer og bader hunden?


Museklik
 Share

Recommended Posts

Jeg har endelig fået taget mig sammen til at købe en "negleklipper" og få klippet Freyas "negle" (jeg tror det var første gang for hende også). Hvor ofte skal det gøres?

 

Vi har endnu ikke badet hende. De tidl. ejere sendte en næsten brugt hundeshampoo med, så de må da have badet hende nogle gange. Jeg har ikke fundet det nødvendigt. Hun har endnu ikke rullet sig i noget og hopper ikke i vandet, når vi er ved vandløb/strand. Faktisk virker hun lidt bange for vand. Hvor ofte bader I hundene?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst traineh

Jeg klippe Mangos klør ca 1 gang om måneden. Men det er fordi ellers begynder han at halte. Så men jeg ved faktisk ikke hvad der er normalt.

Så får en bad ca hver 3-4 måneden. I starten hver måned, men fik af vide af en hundefrisør at det var ikke sundt. Så der skulle mindst gå 3-4 måneder fik jeg af vide. Men normalt var et halv år. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla kan nøjes med at få klippet negle 3-4 gange om året og kun på forpoterne. Johna får derimod klippet sine minimum 1 gang om måneden - alle 4 poter... de kommer kun i bad hvis de har rullet sig i ulækre sager... Karla har vel været i bad en håndfuld gange i sit knap 4 årige liv. Johna nærmer sig 1 år og har været i bad en enkelt gang

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Hundekløer vokser vildt forskelligt! Plus at de også selv slider kløerne forskelligt. Så det er nok svært at sammenligne i tid, nogen klipper måske hver 2. uge, andre hver 2. måned, og nogle behøver stort set aldrig klippe. Jeg har altid tjekket mine hunde igennem mindst én gang ugentligt, hvor jeg bl.a. tjekker kløer, så når de i hvert fald ikke at bli' for lange.

 

Mht. bad så har Iso været i bad 1 eller 2 gange i sit liv, hun er 2,5 år. Hun kommer kun i bad hvis hun er decideret beskidt, eller har rullet sig i noget klamt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

klipper negle hver 3. uge, så det aldrig bliver "nødvendigt", og hvis det stod til nissan skulle vi klippe negle hver dag.. han elsker det :haha:

 

bader ham sjældent... tror det er 4 mnd siden han sidst har været i bad. og det synes jeg ikke er længe

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundekløer vokser vildt forskelligt! Plus at de også selv slider kløerne forskelligt. Så det er nok svært at sammenligne i tid, nogen klipper måske hver 2. uge, andre hver 2. måned, og nogle behøver stort set aldrig klippe. Jeg har altid tjekket mine hunde igennem mindst én gang ugentligt, hvor jeg bl.a. tjekker kløer, så når de i hvert fald ikke at bli' for lange.

 

Mht. bad så har Iso været i bad 1 eller 2 gange i sit liv, hun er 2,5 år. Hun kommer kun i bad hvis hun er decideret beskidt, eller har rullet sig i noget klamt.

 

Meget enig med Korvis. Der er stor forskel på, hvor hurtigt kløerne vokser samt hvor meget den enkelte hund slider og holder sine klør. Busters klør vokser hurtigt, og særligt kløerne på forpoterne får han stortset ikke slidt, så de bliver klippet en gang om ugen (og jeg bliver lige overrasket over, hvor meget jeg egentlig kan klippe af). Kløerne på bagpoterne bliver derimod "kun" klippet hver 2. til 3. uge. Du må derfor kigge på din hunds klør.

 

Bad med shampoo er kun, hvis han har rullet sig I noget ulækkert - hvilket han heldigvis sjældent gør. Han får dog skyllet mave og ben lige, hvis han er meget beskidt/mudret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Vi klipper stort set kun "vildtkløerne" - Ellers slider de selv kløerne. Oscar får dog klippet sine på bagpoterne, grundet hans dårlige knæ slider han ikke kløerne så meget bagpå. Vi klipper når de trænger så jeg kan ikke komme med et bud på hvor langt tid der går mellem.

Ang. bad har jeg en ret selv rensende hund - er de lidt støvede bliver de tørret over med en engangs vaskeklud - Hvis de ruller sig i noget ildelugtende kommer de lige under bruseren - men det sker ikke ret tit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Gaia får klippet klør ca hver 3. uge. Reiki får klippet ulveklør ved samme lejlighed, resten slider han selv.

 

Bad er når de trænger -typisk fordi de har rullet i noget klamt. Derudover kommer de i bad når de går i fæld, for det letter fældningen lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...