Hop til indhold

De mest dårlige råd nogensinde overhovedet


Gæst Iben B
 Share

Recommended Posts

Gæst Iben B

Jeg blev lige inspireret af en anden tråd. Der var en som skrev om det 'gode gamle' indkaldsråd 'hvis hunden ikke kommer skal du bare gemme dig og være tålmodig' :roll:

 

Så kom jeg til at tænke på all-time latterlige råd man kan få i diverse hundebøger og til træning. Jeg lægger gerne ud med præmieeksempler fra min første træningsplads - hvor vi også fik den med at gemme sig:

 

Apporttræning: kast dummy, hund løber ud til dummy, idet hund rører ved dummy kalder du på den. I kan tro det var en fest når hundene tog 'sejrsrunder' rundt om deres ejere med dummyerne uden overhovedet at lægge an til at komme hen og aflevere ;-)

 

Hund napper folk i hæle og haser: bær gummistøvler (i samme familie: hvalp bider i fingre - bær handsker).

 

Hanhund må ikke lette ben. Det er DOMINANS! Det skal STOPPES!

 

Og så naturligvis: Lad hundene klare den selv ;-)

 

Kom glad - jeg er spændt på at høre hvad I har fået af 'gode råd' gennem tiden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 145
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Spilop

Trænede på jagthold med en ung fyr med en labrador, som stak af fra ham hele tiden. Han spurgte trænere hvad han skulle gøre, og hun svarede " kærlighed og konsekvens". Jeg er sikker på den unge mand gik hjem meget klogere og var helt sikker på hvad han skulle træne til næste gang

Link til indlæg
Del på andre sites

Bedste råd ever - eller rettere det mest vanvittige - som jeg simpelthen ikke forstod til at starte med...

 

Enmørk vinteraften er vi på gåtur i parken, da vi møder en dame med en lab/dalmatinerblanding. Karla havde kendt hunden siden hun var hvalp, så hende vil hun gerne lege med. De leger og hygger, men jeg kan se en anden hundeejer komme ned af en sti. Jeg kan ikke genkende hunden, så jeg kalder Karla in og giver hende snor på. I processen kommer jeg til at træde hende over poten, hun hyler (som den prinsesse hun er :rolleyes: )... når jeg kommer til at gøre hende fortræ, så pjatter jeg med hende med hop og dans og lys stemme... Det gør jeg selvfølgelig også denne aften...

 

Og det er så her, at "damen" kommer med det fantastiske råd, at jeg skal da skælde hende ud! Ellers forstår hun det ikke... Jeg er jo meget undrende... Men det handler om at være konsekvent! Skæld ud = smerte - ergo skal smerte være lig med skæld ud :shock: Tak for kaffe!

Link til indlæg
Del på andre sites

"Når hunden hopper op af dig, tager du fat i forbenene og hiver op ad, så hunden mister balancen"

givet af en såkaldt "hundepsykolog" og opdrætter

 

Da jeg kørte derfra, var jeg helt sikker på, at det i hvert fald ikke var der, jeg skulle have hund fra.

 

Jeg bliver NØDT til at besøge vedkommende og kræve en demonstration på Valdemar :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hanhund må ikke lette ben. Det er DOMINANS! Det skal STOPPES!

 

Og så naturligvis: Lad hundene klare den selv ;-)

 

Jeg er desværre ekspert udi den irriterende kunst der hedder fortrængning - ok, nogle ting vil man gerne glemme, men langt fra alt, altså!

 

Men lige de to der, dem har jeg også hørt.

 

benletteriet skulle stoppes med at skubbe hunden hårdt og brutalt væk ved bagparten, hvorefter man BRØLER den ind i hovedet. Og ja, du læste rigtigt - brøler.

 

Den næste, åh guuuuuder, ganske irriterende... Både når det går ud over ens hund - det har jeg så heldigvis ikke prøvet så meget, folk har åbenbart for meget respekt for hans størrelse... Og når det er ens hund, der er bund irriterende overfor en anden :damn:

 

Derudover, så har jeg ikke selv fået rådet, men har en ven, der har fået en berner, hans 2.... Nu blev den så teenager og stak gerne af og alt muligt, i det hele taget, ja, teenager. Manden er uduelig til hunde, så er det sagt, så da han mente, at han ville løse det med kastration, jublede jeg - for træne det selv ville han ikke kunne... Og en kastration kunne da måske tage toppen af det.

Men først skulle han lige prøve noget, der "havde virket på hans andre hunde" (sjovt nok bare ikke den berner, jeg nåede at kende, selvom han påstod det). Nemlig at spærre den inde i 24 timer ude i laden, var det vidst :-( Så skulle den nok lære, at høre efter hvad der bliver sagt, mente han... :-(

 

Han er simpelthen ubehjælpelig, når det gælder forståelse for hundes måde at lære på :damnit: Han elsker dem, vil dem det bedste og alt muligt - men han er bare... Ja? Unåeligt. Lyder meget mærkeligt, I know, men han skal altså opleves for, at man forstår det!

Tror dog hans kæreste heldigvis satte foden i jorden ved den idioti jeg lige har skrevet... Har dog ikke turde spørge ind de sidste par gange jeg har snakket med ham :-/ På den anden side kan det også bare have været en af hans virkelig dårlige jokes...

Link til indlæg
Del på andre sites

"Når hunden hopper op af dig, tager du fat i forbenene og hiver op ad, så hunden mister balancen"

givet af en såkaldt "hundepsykolog" og opdrætter

 

Da jeg kørte derfra, var jeg helt sikker på, at det i hvert fald ikke var der, jeg skulle have hund fra.

 

 

Åh ja, og vores nabo... Når hunden springer op, så træder man bare RIGTIG hårdt på bagpoterne... Det plejer han at gøre, men som han sagde, så kunne han ikke lige finde Møffes. Behøver jeg sige, at jeg så vidt muligt holder Møffe på afstand af ham? Møffe er ikke typen, der springer op... Men det sker altså en sjælden gang, at han "kommer til det"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh ja, og vores nabo... Når hunden springer op, så træder man bare RIGTIG hårdt på bagpoterne... Det plejer han at gøre, men som han sagde, så kunne han ikke lige finde Møffes. Behøver jeg sige, at jeg så vidt muligt holder Møffe på afstand af ham? Møffe er ikke typen, der springer op... Men det sker altså en sjælden gang, at han "kommer til det"...

 

Vi har en på rallyholdet hos DCH, som lige løfter knæet, hvis en hund hopper op af ham ...

Jeg holder mine to langt væk fra ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
"Når hunden hopper op af dig, tager du fat i forbenene og hiver op ad, så hunden mister balancen"

givet af en såkaldt "hundepsykolog" og opdrætter

 

Var det så meningen at hunden skulle ryge på røven? :hmm:

 

Apropos at hoppe op er der jo også: du skal bare stille dig på hundens forpoter så kan den ikke hoppe op :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Var det så meningen at hunden skulle ryge på røven? :hmm:

 

Apropos at hoppe op er der jo også: du skal bare stille dig på hundens forpoter så kan den ikke hoppe op :mrgreen:

 

Nej, vist bare komme ud af balance og hoppe ned - og aldrig gøre det igen.

- var forklaringen vist nok.

 

Det er snart 4 år siden - da jeg kiggede efter hende, som endte med at blive Livsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
Lige den med at gemme sig og blive rigtig glad, når man bliver fundet, det virker altså herhjemme ved nye hvalpe, uanset om det lyder fjollet eller ej :blink:

 

Jamen det kan da sikkert lade sig gøre med nogle hunde - men vi er nu også mange der har prøvet stå og føle os snedige bag et træ mens hvalp drønede ud på egne eventyr :lol: Man føler sig ikke snedig ret længe skulle jeg hilse og sige.

 

Nåja, råd til hvis hunden opdagede man var væk og ikke tog synderlig notits af det (også fra mit første træningssted): medbring en termokande og en god bog, det kan godt tage lidt tid :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
Hehe, ja den med kaffen er nu en god idé. Jeg har nu aldrig haft en hvalp, hvor det ikke virkede, mon du har været interessant nok :hmm:

 

Givetvis ikke - det er svært at være interessant når man står og gemmer sig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
Det med det interessante, skulle jo nok være inden at du gemte dig :-D

 

Det forstår jeg ikke :lol: Hvis jeg først er blevet interessant i hvalpens øjne, så er den jo allerede 'på' mig, og så behøver man jo ikke at gemme sig. Eller, så KAN man ikke gemme sig når hvalp er lige i røven på en :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B

Aha. Så det drejer sig om ens 'overordnede' interessanthed, så at sige :-)

 

Tja - jeg vil nu mene at der findes en del, måske særligt mere selvstændige racer, som vil synes at noget andet er ligeså interessant ... der kunne jo komme et egern forbi, eller en sommerfugl som er sjov at jage. Og så kan du stå der bag din busk fra nu af og til solnedgang :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aha. Så det drejer sig om ens 'overordnede' interessanthed, så at sige :-)

 

Tja - jeg vil nu mene at der findes en del, måske særligt mere selvstændige racer, som vil synes at noget andet er ligeså interessant ... der kunne jo komme et egern forbi, eller en sommerfugl som er sjov at jage. Og så kan du stå der bag din busk fra nu af og til solnedgang :mrgreen:

 

Bastarden skrider bare og har gjort det fra hvalp, ikke noget fis med at holde øje, hvis vi forsvinder, fedt, så kan man da gå i sit eget tempo (hun kan altid finde hjem / tilbage til bilen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Aha. Så det drejer sig om ens 'overordnede' interessanthed, så at sige :-)

 

Tja - jeg vil nu mene at der findes en del, måske særligt mere selvstændige racer, som vil synes at noget andet er ligeså interessant ... der kunne jo komme et egern forbi, eller en sommerfugl som er sjov at jage. Og så kan du stå der bag din busk fra nu af og til solnedgang :mrgreen:

 

Enig - jeg kan gøre mig nok så interessant (og tro mig, jeg har prøvet) - men Møffe er altså totalt ligeglad, medmindre vi er et vidt fremmed sted. Så snuser han færdig og kommer så luntende - og kan godt lige stoppe op og snuse til noget nyt. Mor gik jo den vej, det så jeg godt, så hvorfor være bekymret, bare fordi man ikke kan se hende? Og det er ellers sådan et sted jeg er mindst interessant :lol: Men der ved han så åbenbart godt, at han nok ikke selv kan finde hjem fra :lol:

 

Har bare måttet se i øjnene, at med en selvstændig hund, der skal indkald altså trænes som alle andre øvelser. Gradvist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Sov i hundens kurv, så anser den dig for at være lederen :stupid: det er simpelthen så tudedumt at det er tragisk komisk at nogen tror på det.

 

Og så ak ja, den som mange andre også har fået, den med at hunden ikke må komme i møblerne og at man skal træde hunden hårdt over poterne når den hopper op, fordi den hopper op for at vise at den er lederen....:damn: det er simpelthen SÅ dumt, og hvis det ikke var fordi at mange desværre bruger det, så kunne man ikke andet end at grine.

 

 

Min mormor og min mors søster og hendes mand, er mennesker jeg skal holde Teitur LANGT fra. De kan nemlig alle finde på at træde ham over poterne hvis han hopper op, eller daske til ham hvis han snuser til dem.

 

 

 

og nårh ja, når hunden trækker på gåturen, så er det fordi den tror den er lederen, så derfor skal man rykke hårdt i halsbåndet, som helst skal sidde helt oppe i nakken af den, bag ørenen, og så skal man råbe FØJ.

 

Så sent som på min gåtur i forgås, mødte jeg en ældre mand som stod og gloede på at Teitur trækkede og zigzaggede i alle retninger som han plejer, hvortil han råber " hvis dog den hund hvem der bestemmer " suk :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...