Hop til indhold

Opkast og løbetid?


tantemaier
 Share

Recommended Posts

Så har Sille igen kastet op. To gange i går. Samtidig kom hun i løbetid (begyndte at bløde i går). Jeg vil gerne høre nogle erfaringer om det er noget I har oplevet, altså opkast i forbindelse med løbetid

.

Jeg faster hende til middag i dag (hun fik en lille smule mad til træning fra 17.30 til 19.00 i går) og så får hun RC rastro intestinal fra dåse i små måltider.

Hun fik morgenmad i går kl. ca. 7.30 og kastede op om eftermiddagen kl. 15.30 (der var mest græs i).

Hun fik en lille smule mad fra 17.30 til 19.00 og kastede op kl. 21.30 (igen var der mest græs i). Hendes mave rumlede MEGET højt, lige inden hun kastede op.

Hun er lidt mere træt, men var fit-for-fight i aftes til træning og ville rigtig gerne med på gå tur i morges.

Nu ser jeg hvordan det går når jeg kommer hjem kl. 12.30 Har hun ikke kastet op, får hun lidt Gastro resten af dagen. Måske tager jeg lige hendes temperatur og hvis der er noget, ringer jeg til dyrlægen.

Jeg er jo ret bekymret for livmoderbetændelse. Jeg synes hun har været hævet omkring blomsten en uges tid og i går aftes så jeg lidt blod.

 

Hun virker glubsk sulten og kunne ikke forstå hun ingen morgenmad skulle have...

 

Jeg er så bekymret for den lille pige :megaked: hun har jo sart mave, så det kan også være det...

Bare det ikke er bugspytkirtlen igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh..stakkels Sille :ae:

Hvis hun har spist græs, kunne det lyde som om, det er maven hun lidt problemer med. Mine gør det også hvis de har lidt irretation i maven.

Tulle var også hævet et stykke tid, inden hun begyndte, at bløde, så det tror jeg ikke betyder noget.

Hun har også lige overstået sin løbetid, så jeg går selvfølgelig og holder øje med hende om hun skulle udvise symptomer på livmoderbetændelse.

Håber ikke, at det er noget alvorligt og sender mange tanker og kram til dig og Sille :ae::bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh lille Sille altså, kan rigtig godt forstå du er bange for at det er bugspytkirtlen igen, den angst sidder også i mig hver gang Teitur kaster op.

 

Hvordan er hendes mave den anden vej ?? Min dyrlæge siger nemlig at så længe deres afføring er nogenlunde normal er det sjælden bugspytkirtelen.

 

Kan tæver få det fysisk dårligt når de kommer i løbetid, ligesom mennesker når de får menstruation ?? Mange kvinder kaster jo også op når de får det, men jeg aner ikke om det er det samme med tæver, hvordan plejer det at være ?

 

 

Trøste knus :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Øv :( Håber Sille snart er i orden igen. Men kan godt forstå du bliver bekymret

Noget kunne tyde på at det "bare" er maven - når hun æder græs - det gør mine også hvis de har noget med maven og de kan også godt kaste op af det. Græs spisning er hundens måde at forsøge at komme af med noget dårligt i maven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kom en time før hjem og gav Sille en spiseke fuld af dåsemaden og den slugte hun gluskt :-D Hun har indtil videre 7-9-13 træbord, ikke kastet op, hun virker lidt frisker og kradser på køkkenlågerne for at få mere mad. Nu håber vi det holder...

Tak for jeres hjælp og støtte igen, det betyder rigtig meget, når man er bekymret at man kan få lidt støtte fra jer :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-D Hun har lige fået en spiseske fuld igen og det røg også bare lige ned. Nu ligger banditten og sover i sofaen :lun:

 

Jeg glemte at svare på dit spg. stella. Hendes afføring var heldigvis 7-9-13 træbord, almindelig i går aftes. Hun har ikke skidt i dag (det har ingen af dem). Så jeg håber det er gode tegn. Kan egentlig godt huske at dyrlægen nævnte noget om at det mest var bugspytkirtlen, hvis der også var diarré. Men Sille er altid på tværs, så man kan aldrig vide.

 

Vi skal i Water-Walker i aften, så jeg tror bare Sille får lov at tuldre lidt rundt i den, ellers tænder hun fuldstændig af, hvis hun ikke får lov at komme i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :-D Hun får stadig gastro dåsemad og i morgen begynder jeg at blande lidt gastro tørfoder i. (Har dog lovet hende lidt tørfoder i aktivitets legetøj i aften, da hun sad en time og kiggede på skabet og kradsede på skabet det lå i, i går :mrgreen: Så sagde jeg til hende at hun måtte få lidt i aften, hvis hun stoppede med at plage. Det gjorde hun så :shock: Så en aftale er en aftale.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun virker ikke til at der er noget i vejen med maven.

Men både i går og i dag, har hun en gang pebet, når hun har rejst sig hurtigt. Bare et hurtigt piv, men nok til at mit hjerte sidder oppe i halsen :hmm: Jeg har strukket hendes ben og bøjet dem og gramset på hende, men jeg kan ikke finde noget... Måske er det de hofter der spøger :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Godt maven er i orden igen :klap:

Øv - håber da ikke der er noget galt med hofterne :(

Måske har hun "bare" ligget forkert - det håber vi på at det hænger sådan sammen :hmm:

 

Oscar har også noget med Patella i begge knæ - i går aftes kunne han pludselig ikke støtte på venstre bagben - så jeg måtte gribe til med massage så det gik i orden igen - Jeg tror han havde lagt forkert, for i dag er det i orden igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, hvor træls med Oscar... Jeg håber ikke det er alvorligt med det knæ.

 

Jeg håber ikke det er noget alvorligt med Sille, men når hun har gjort det 2 gange på to dage, så bliver jeg godt nok bekymret. Hun har jo slem HD, så derfor tænker jeg hofterne...

 

Hendes mave syder og bobler. Det "plejer" ellers kun at være Mollys mave der gør det...

 

Tak for de gode bedringer :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, Sille har lige kastet op igen :megaked:

Hun fik gastro tørkost kl.12.30 og var så ude i haven og løbe rundt og så kom hun ind og kastede op kl. 13.00. Sådan noget møg, det er en uge siden hun kastede op sidste gang. Hendes temp. er 38.00 Jeg har lige ringet til dyrlægen og venter på hun ringer tilbage.

Hun ville rigtig gerne spise sin mad til middag.

Hun virker lidt sløv, men farer alligevel op, når jeg går. Jeg kan bare mærke på hende at hun ikke er ok. Hun virker panisk for at komme til at spise græs når vi går tur. Normalt hapser hun et par strå, men de sidste dage, har hun faret ud efter det, som om hun bare MÅ have det.

Hendes afføring ser fin ud 7-9-13.

Jeg er bare så bekymret for hende :( Nu kommer pollen sæsonen også...

I morges var første gang hun fik noget af det hjemmelavet foder, gad vide om det var for tidligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har dyrlægen ringet tilbage. De er så søde til at bruge tid til at forklare tingene ordentligt.

Hun mente at hun stadig var lidt irriteret i slimhinden. Hvis hun kaster op igen, kan vi komme ned og hente noget syreneutraliserende, pantoloc tror jeg det hed...

Så skal vi holde øje med hende og give hende gastro uden noget andet, indtil hendes løbetid er overstået. Det kunne også være at hun er lidt ekstra sart i maven når hun er i løbetid. Hun har jo sart mave.

Jeg er bare bekymret, øv. Stakkels lille Sille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Æv æv sikke noget møg med den mavse :(

 

Det tyder jo lidt på at hun har irritation i mave slimhinden siden hun vil æde græs. Det er et typisk tegn når maven gør oprør og også en naturlig del for hunden. Mine æder også græs hvis de har et eller andet kørende.

 

Det er også mulig hun er ekstra følsom grundet løbetiden - at hun stresser mere og derfor kommer der mere slim/mavesyre til tarmen som så bliver irriteret. Det kan være hun skal have mere ro på, mens hun er i løbetid.

 

Håber snart det går i orden igen :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...