Hop til indhold

???


Gæst Puddi
 Share

Recommended Posts

Jeg så for et godt stykke tid siden et hundeprogram i tv. I programmet brugt de sådan en "dims" der var stille oppe på en kommode/skab så hunden ikke kan nå den, der var så en timer på hvor den så spyttede legetøj/godbidder ud (kan ikke lige huske hvad)

Hvis der er nogen der forstår hvad jeg mener, har I så en ide om hvad sådan en hedder og hvor den kan købes???

 

Hilsen Marie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke helt, men lidt derhen af. Den jeg har set er til hunde der har svært ved at være alene hjemme, og så har hunden noget at tage sig til.

 

Men kan du så ikke nemt risikere at hunden bliver belønnet for at stå og gø eller andet? Jeg giver mine en kong: netdyredoktor - Sjov aktivering med Kong legetj fyldt med noget godt hver gang de skal være alene, men den løser selvf ikke alt, der skal stadig træning til, men det gode ved den er, at hunden tilsidst næsten glæder sig til at man går, for den får noget super lækkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Amazon.com: Dogopolis KongTime Automatic Dog-Toy Dispenser with 4 Large Kong Toys: Pet Supplies

 

De laver den så ikke længere - så du skal nok være ret heldig for at finde den nogen steder. Idéen er god nok til hunde, der KAN være alene hjemme - men alternativt kommer du som Buddha skriver, let til at belønne uønsket adfærd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var vist Victoria steinwell, som brugte den til en hund, der havde det okay med at være alene i 3-4 timer, men som så begyndte at blive rastløs når det så var en hel dag, den skulle være alene. Det var smart at den så fik noget aktivering FØR den begyndte at ødelægge.

Men som de Andre skriver så skal det være før hunden laver ballade og ikke som belønning for balladen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Har haft to forskelige "kongs" og de gik begge istykker.. Første gang døde min hund næsten af det, skulle til dyrlæge og have plastik ud med en tang.. :( Er der sket noget i forhold til holdbarheden, hvis man har en "tygge voldsom" hund? Sidste jeg købte var for 3år siden knap. (da hunden var 1)..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var vist Victoria steinwell, som brugte den til en hund, der havde det okay med at være alene i 3-4 timer, men som så begyndte at blive rastløs når det så var en hel dag, den skulle være alene. Det var smart at den så fik noget aktivering FØR den begyndte at ødelægge.

Men som de Andre skriver så skal det være før hunden laver ballade og ikke som belønning for balladen..

 

Det lærer hunden heller ikke at kunne slappe af alene hjemme af. Det er netop at holde den aktiv i stedet for afslapppet

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke helt, men lidt derhen af. Den jeg har set er til hunde der har svært ved at være alene hjemme, og så har hunden noget at tage sig til.

 

Det er en, tilsyneladende, nem løsning, men med indbyggede fælder i.

 

Hunden lærer ikke at have det bedre med at være alene og derved kunne slappe af, og helst sove, i stedet bliver den afledt med aktivitet, hvilket er det modsatte af afslapning.

 

Hvis "maskinen" en dag ikke virker, hvad sker der mon så?

 

Hunde har en glimrende tidsfornemmelse, og som mange har oplevet vågner hunde ofte tidligere end vækkeuret ringer netop pga. denne tidsfornemmelse. Det kan få den effekt at hunden vil stå og vente ved "maskinen" og være parat gradvist længer tid før godbidderne udløses. Hunde med lav gøtærskel kan begynde at gø og utålmodige hunde kan på anden måde udtrykke utålmodighed og dermed er hele fidusen med opsætningen røget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har haft to forskelige "kongs" og de gik begge istykker.. Første gang døde min hund næsten af det, skulle til dyrlæge og have plastik ud med en tang.. :( Er der sket noget i forhold til holdbarheden, hvis man har en "tygge voldsom" hund? Sidste jeg købte var for 3år siden knap. (da hunden var 1)..

 

Det lyder voldsomt, mine har aldrig bidt dem i stykker, jeg har en rød en og så har jeg den sorte her: Hundelegetøj & Tilbehør til hunde billigt hos zooplus: Kong Extreme Black men om den kan holde til den måde din hund bider den, ved jeg ikke - men kan det være en mulighed at træne din hund til at det er en rolig aktivitet?? Mine ligger mest og slikker tingene ud, altså stille og roligt, dog ynder den yngste at kaste den så tingene vælter ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har heller ikke bidt dem i stykker - og de er ellers destruktionsmaskiner :mrgreen: kun vores "snydekong" købt til en 20'er i Farmland har seriøse mærker efter tænder... de "rigtige" Kong'er kan man faktisk ikke se er blevet brugt i 4 år :vedikke: vi har de røde...

 

Men altså mine har dem ikke når de er alene hjemme....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...