Hop til indhold

Brændenælder eller hvad????

Ulla H
 Share

Recommended Posts

Har i aften haft en mega urolig Guffy. Dagen har været lidt hektisk. Op kl 8 . hundefodring, I bad og vovserne i haven og papegøjen serviseret. Afhentet kl 10 til lydighedskursus med kun Freddy.Hjemme ved 12 tiden. Ud i haven med de 7 vovser.

Afsted derefter på indkøb og frokost og så en time på øjet.

Kl 16.05 gik vi så med naboen i 2 timer og 15 min med de 7 hunde, der fes rundt og gik i åerne adskillige gang.

Hjem med sultne hunde, men Guffy især var vildt urolig og sprang pipende rundt. Tørrede og undersøgte han , også for vand i ørene, intet at se.

Freddy bed sig også lidt i poterne og HOV_ Brændenælderne ?????????????????.

Gav Guffy 5 mg prednisolon efter at have snakket med anden opdrætter og vente 1 1 /2 time og ringede til Karlslunde Dyrehospital for at tale med akutdyrlægen.

Han har ingen skadet på poterne og er nu faldet til ro, men han var så dybt stresset og ulykkelig og i hans alder burde man være afslappet efter over 2 timer i fuld fart.

Så vær lidt varsom med unghunde i det grønne , nu vor brændnælderne er i akut vækst. De 5 ældste er mere sindige og har ikke gener og måske mere hårdede poter..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man ved vapsen har været i brændenælderne og har gener af det er et superhurtigt middel at smøre stederne med saften fra brændenælder. Det er ufarligt og hjælper i løbet af få minutter.

Tager man fast om brændenælder, brænder de ikke, bladene gnides mellem fingrene og saften smøres på hunden.

Nogle hunde viser irritationen mellem trædepuderne ved at skrabe poterne på gulvet.

Da min datter var barn, slæbte hun altid byens unger hjem så jeg kunne "kurere" dem, når de havde været i brændenælderne :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg opdagede ved sengetid at også hans pung så lidt forkert ud, så der har det også kløet der. men vi har haft en rolig nat-heldigvis.

Jeg har dog haft mange hunde og kommer jævnligt i dette område, men har aldrig haft en sådan reaktion på en unghund.

Men Guffy spurtede rundt som det var 1 ste gang han var løs. Og løb gennem arealer med 10 meter brændenælder vel 25 gange. Og hjemturen tager over en time med nye badepauser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak- det vil jeg købe.

Utroligt hvilket apotek , læs hjemmeapotek , man skal have.

Igår gik Molly pludselig rundt med en øje med blinkhinderne for.

Heldigvis havde jeg sterilsaltvand på ampuller og øjendråber og efter flere skyl og øjendråber virker det Ok igen.

Og Guffy undgik brændnælder på vor friløbstur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak- det vil jeg købe.

Utroligt hvilket apotek , læs hjemmeapotek , man skal have.

Igår gik Molly pludselig rundt med en øje med blinkhinderne for.

Heldigvis havde jeg sterilsaltvand på ampuller og øjendråber og efter flere skyl og øjendråber virker det Ok igen.

Og Guffy undgik brændnælder på vor friløbstur.

Alnok er billigst at købe over nettet.

Jeg køber i en dansk netbutik, her: Håndkøbsmedicin til allergi - medecin for bl.a. høfeber skimmelsvamp

En æske med 60 stk koster 55 kr. Dertil kommer så forsendelse på 45 kr, men når man køber flere æsker, så bliver det ikke så dyrt pr. æske.

Og jeg mener at apoteket tager over det dobbelte... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. Så er de steget en del. På Nettet kan jeg se at mit apoteket tager 121 kr for 60 stk. 100 stk koster 191 kr.:shock:

Så der er meget at spare ved at købe over nettet. Selv om de piller også er blevet en tier dyrere indenfor de sidste par måneder, hvor jeg købte de første til Silke. Pris d. 3-3-2012: 43.96 for 60 stk 10 mg.

Link til indlæg
Del på andre sites