Hop til indhold

Hundes drab på andre dyr - hvor går grænsen?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Nåeh, hun ser heller ikke helt stolt ud af situationen. :lun::lol:

 

Jeg har engang slået en skovdue ihjel (og det er edderrødme et stort dyr når man først står med det i hænderne) fordi en bilist havde påkørt den og bare var kørt videre. :evil: Jeg tuuuudede mens jeg slog den så hårdt ned i asfalten som jeg kunne, men der var bare ikke andet at gøre. Dens øje lå et stykke væk fra den og den lå hjælpeløst på ryggen og baskede. Men jeg glemmer det aldrig.

 

Uf, føj for helvede... Fatter ikke, at det skal være så svært lige at stoppe op og tjekke, om dyret nu også er dødt. Og hvis ikke, så kan man vel for helvede bare lægge det foran ens bil og så køre det ned...

 

Alle de trafikramte dyr jeg endnu har oplevet, har heldigvis været døde, da jeg stødte på dem... Så jeg har været fri for den slags oplevelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 86
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Iben B
Okay, en vild rotte er okay, men ikke en hare. Så er det da også størrelsen der gør det. Tror ikke landmænd og golf keepere synes haren er et fantastisk dyr.

 

Jeg mindes ikke at have sagt at det ikke er okay med harer. Min vens malamut tog et par stykker ovre i Sverige og det har aldrig givet mig anledning til kvaler.

Hvis haren er truet er det naturligvis en anden sag. Det ved jeg faktisk ikke noget om :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Seriøst, der ikke kommet noget som helst nyt på banen med alle de adfærdståber og selvudnævnte paver med egen autorisations diplom. Præcis samme fjolser som for 25 år siden med den "rette" indsigt!

 

Og du tror ikke det kan have noget at gøre med at du sidder lidt fast i dine egne overbevisninger?. Der er jo sket en hel del indenfor børneopdragelse, efterhånden som der forskes i emnet,.... hvorfor skulle det forholde sig så meget anderledes bare fordi det er hunde, som der jo efterhånden også forskes meget i?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mindes ikke at have sagt at det ikke er okay med harer. Min vens malamut tog et par stykker ovre i Sverige og det har aldrig givet mig anledning til kvaler.

Hvis haren er truet er det naturligvis en anden sag. Det ved jeg faktisk ikke noget om :oops:

Undskyld jeg glemte et spørgsmålstegn, men oprindeligt var mit indlæg heller ikke stilet til dig personligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uf, føj for helvede... Fatter ikke, at det skal være så svært lige at stoppe op og tjekke, om dyret nu også er dødt. Og hvis ikke, så kan man vel for helvede bare lægge det foran ens bil og så køre det ned...

 

Alle de trafikramte dyr jeg endnu har oplevet, har heldigvis været døde, da jeg stødte på dem... Så jeg har været fri for den slags oplevelser.

 

Næ, det er en underlig mentalitet, at være så ligeglad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
Undskyld jeg glemte et spørgsmålstegn, men oprindeligt var mit indlæg heller ikke stilet til dig personligt.

 

Nej, jeg ville bare lige gøre opmærksom på at jeg ikke har det sådan.

Jeg undrer mig selv lidt over at det tilsyneladende er størrelsen (og dermed 'nuttethedsgraden'?) der afgør det - det hænger egentlig ikke så meget sammen i mine øjne heller.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg forstår ikke at folk synes det er okay at deres hund jager og dræber dyr med begrundelsen, at de anses for at være skadedyr. Husker tydeligt hvordan det går hvis jeg kommer til at åbne munden om at jeg bruger katte (det jo også er et skadedyr) i hundeskoven til at træne kontakt med,.. under kontrollerede former, selvfølgelig. Så hiiiiimler folk op. Så som jeg læser det, er det en bestemt størrelse på dyret, der afgør hvilken moral der skal træde i kraft og sådan noget forstår jeg ikke.

 

Det er sket at Thailo har fanget mus og en enkelt halvvoksen and, men han bærer bare rundt på dem og kommer pænt hen og afleverer til mig. Gjorde han andet ville jeg tosset på mig selv,... og nok også lidt på hunden, selvom jeg godt ved at det er uretfærdigt.

 

For det er meget bedre at forgifte dyrene eller bruge musefælder i stedet, eller hvad? :hmm:

 

Eller skal man bare synes de er nuttede og det da ikke gør noget, at de smadre undertag, isolering, underminere terrassen og entreen, laver huller i vægge, spiser ledninger så hytten brænder af pga. kortslutning?

 

Mindes ikke at de katte vi har haft gør helt den samme skade ved huset :vedikke:

Tværtimod så fungerede de som kæledyr og holdt mus og rotter væk, som rent faktisk gjorde skade. Så de er pænt langt fra at være skadedyr i det miljø vi bor i!

 

Kan slet ikke se problemet hvis bare hundene dræber dyrene hurtigt - I mine hundes tilfælde går det lige så hurtigt som med musefælden.

Hundene er bare langt mere præcise og har en 100% succesrate. Det kan man ikke helt sige om fælderne.

Det er sket at en såret mus eller rotte har fået vristet sig fri, eller har lagt og lidt indtil vi kom og gjorde det af med kræet.

Det til trods for vi bruger rottefælder!!

 

Så da hellere mine kræ gør det af med dem med det samme.

 

Problemet opstår når størrelsen på dyret gør at hunden ikke kan gøre det af med det med det samme.

Mus og rotter får brækket nakken på sekunder - Mine hunde kan ikke gøre det samme med en hare.

Deri ligger forskellen for mig!

Og så selvfølgelig om dyret er nogen kæledyr - Andres kæledyr må ikke slås ihjel af mine dyr!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jukon - er du fuld, eller hvad sker der???? Du fabler i øst og vest om bjørne, ulve, hundekampe og Gud?!

 

 

 

 

Bella fandt en dag en såret fugl. Det var mørkt, og jeg kunne ikke umiddelbart se hvad det var hun stod og snusede til. Fuglen var givetvis blevet ramt af en bil, og sad på cykelstien. Jeg fik fat på manden i det nærmeste hus, og vi blev enige om lige at give den 10 min.

 

Da vi kom tilbage lidt senere, var fuglen ser endnu, og jeg tænkte at Bella kunne slå den ihjel. Hun lagde sig så bare ned og duttede den. Så mand med skovl måtte gøre en ende på fuglens lidelser.

 

Jeg tror egentlig ikke at Bella har det i sig, det med at slå ihjel:???: Hun har også løbet en due op her i haven, men da den var for langsom til at lette, stoppede hun op og gøede af den:stupid: Da den fløj var den sjov igen.

 

Den dag hun fanger en mus finder jeg nok ud af om hun kan dræbe:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

egentlig er lovgivningen rimelig klar på spørgsmålet om hvad en hund/kat må tage, og hvad den ikke må tage.

 

Grænsen går ved vildtarter der er fastsat jagttid for. Om man kan lide det eller ej, MÅ en hund ikke tage en hare. Den MÅ ikke tage en fasan eller en agerhøne eller tilsvarende.

 

Udover dét er der andre lovgivninger der går ind og regulerer at dyr skal ombringes hurtigt og sikkert, og altså ikke efter en kortere eller længerevarende jagen rundt inden dyret dør i gabet af hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
egentlig er lovgivningen rimelig klar på spørgsmålet om hvad en hund/kat må tage, og hvad den ikke må tage.

 

Grænsen går ved vildtarter der er fastsat jagttid for. Om man kan lide det eller ej, MÅ en hund ikke tage en hare. Den MÅ ikke tage en fasan eller en agerhøne eller tilsvarende.

 

Udover dét er der andre lovgivninger der går ind og regulerer at dyr skal ombringes hurtigt og sikkert, og altså ikke efter en kortere eller længerevarende jagen rundt inden dyret dør i gabet af hunden.

 

Jamen dog - Så følger vi endda loven :mrgreen:

 

Ved du hvordan det harmonere med det udbredte brug af rottegift?

Kender faktisk ikke helt reglerne for brugen af gift - Vi bruger det ikke selv, da døde dyr rundt omkring er knap så fedt.

Især ikke hvis hundene får tænderne i dem før vi finder dem.

 

Men tidligere ejer lod en masse gift stå og havde tilsyneladende brugt det i ret stort omfang.

Og troede egentlig at det kun var kommunens skadedyrsbekæmpere der havde tilladelse til at lægge gift ud :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

For det er meget bedre at forgifte dyrene eller bruge musefælder i stedet, eller hvad? :hmm:

 

Eller skal man bare synes de er nuttede og det da ikke gør noget, at de smadre undertag, isolering, underminere terrassen og entreen, laver huller i vægge, spiser ledninger så hytten brænder af pga. kortslutning?

 

Mindes ikke at de katte vi har haft gør helt den samme skade ved huset :vedikke:

Tværtimod så fungerede de som kæledyr og holdt mus og rotter væk, som rent faktisk gjorde skade. Så de er pænt langt fra at være skadedyr i det miljø vi bor i!

 

Kan slet ikke se problemet hvis bare hundene dræber dyrene hurtigt - I mine hundes tilfælde går det lige så hurtigt som med musefælden.

Hundene er bare langt mere præcise og har en 100% succesrate. Det kan man ikke helt sige om fælderne.

Det er sket at en såret mus eller rotte har fået vristet sig fri, eller har lagt og lidt indtil vi kom og gjorde det af med kræet.

Det til trods for vi bruger rottefælder!!

 

Så da hellere mine kræ gør det af med dem med det samme.

 

Problemet opstår når størrelsen på dyret gør at hunden ikke kan gøre det af med det med det samme.

Mus og rotter får brækket nakken på sekunder - Mine hunde kan ikke gøre det samme med en hare.

Deri ligger forskellen for mig!

Og så selvfølgelig om dyret er nogen kæledyr - Andres kæledyr må ikke slås ihjel af mine dyr!

 

Jeg forstår godt hvis man bor et sted hvor der er mange mus, at det ikke kommer til at betyde så meget, men nu lød det til at folk lader deres hunde gå efter mus i al almindlighed og ikke kan se noget galt i det.

 

Blot synes jeg man skal huske på at andre kan have problemer med andre dyr, som man selv ikke kan se problemer med, inden man farer ud og dømmer med uansvarlighed osv.. F.eks. er katte og rådyr heromkring ved at være en pest, men jeg har bare erfaret at det er et no go at hunde render efter dem (oven i købet med garanti for at der ikke sker dem noget) fordi de er større,... eller hvad det er. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

egentlig er lovgivningen rimelig klar på spørgsmålet om hvad en hund/kat må tage, og hvad den ikke må tage.

 

Grænsen går ved vildtarter der er fastsat jagttid for. Om man kan lide det eller ej, MÅ en hund ikke tage en hare. Den MÅ ikke tage en fasan eller en agerhøne eller tilsvarende.

 

Udover dét er der andre lovgivninger der går ind og regulerer at dyr skal ombringes hurtigt og sikkert, og altså ikke efter en kortere eller længerevarende jagen rundt inden dyret dør i gabet af hunden.

 

Hvor kan man læse om det?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor kan man læse om det?.

 

der er en linksamling hér

 

relevant er bl.a. jagtloven, som bl.a. fortæller lidt om hvilke dyr der må "slås ihjel" så at sige,såvel som det fortæller lidt om hvilke midler man må bruge.

og lidt om hunde ifm. hermed.

 

så er der lov om mark- og vejfred, dyreværnsloven, og naturbeskyttelsesloven, som også allesammen går ind og regulerer i hvad og hvordan.

Link til indlæg
Del på andre sites

-En siberian husky er avlet på tilpasse sig ekstreme miljøer. Ikke deres træk, alle større hunde kan bruges til træk, men deres natur-lig-hed. Alene det gør den langt mere overlevelses dygtigt end de to racer du nævner, hvis disse overhovedet kan overleve i naturen, tvivler. Har overhovedet ikke skrevet en husky er en ulv, overhovedet. Men meget tæt på en natur-lig-hund.

 

Nej.. En husky vil aldrig kunne yde det samme i 40 graders varme som i 5 grader... En husky er lige så langt fra en ulv, som alle andre hunderacer er! Jeg ved ikke hvad en "natur-lig-hund" er, så det kan jeg ikke udtale mig om. Jeg kan blot sige at en siberian husky er lige så meget en ulv som en chihuahua er. Jeg vil give dig ret i at en husky kan overleve bedre end en Chihuahua, men jeg mener absolut ikke at den vil kunne overleve bedre end en labrador per "defination". Men det handler debatten slet ikke om, så det kan jo også være ligemeget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Reiki ville tage både katte, høns, fasaner harer og alverdens andet småkravl hvis han fik lov -det gør han så ikke.

 

For mig er det helt ok at en hund tager mus, rotter og den slags -det gør Reiki så ikke. Tror ikke han ved de eksisterer. Muldvarpe tager han dog gerne, og det forhindrer jeg ikke. Det er sjældent han har held til det (og ro nok, for der skal jo osse holdes styr på fugle o.l.:blink:), men sker det, så blander jeg mig ikke.

 

Alt andet, vildt som tamt, er "fredet" -så der må jeg jo holde snoren på, kalde ham hjem inden han ser det osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være at en hund ifølge loven ikke må tage en fasan, men det kan dæleme være svært at forhindre når godsejeren syntes at de for jagtens skyld skal opdrætte ca. en milliard snotdumme fasaner, og grunden til at de er snotdumme og ikke ejer overlevelsesinstinkt er, at de opdrættes i små bure indtil lige før jagtsæssonen, og her sætter man så pludselig jeg ved ikke hvor mange burfugle ud i naturen, og de har ikke den fjerneste idé om hvad de skal der...

 

Så når jeg kommer gående med Luna så kan jeg ikke altid se de fasaner der ligger og trykker sig i grøftekanten, og pludselig laver Luna så et hop op i luften og til siden, og 1/100-dele sekund efter, så er fasanen altså død... Og det drejer sig altså kun om et hop på ca. en halv meter, så jeg kan dårlig lave hendes snor kortere...

 

Så når det er tid til jagt på fasaner her i området, så er vi næsten nødt til at gå midt på vejen for at sikre os at Luna på ingen måde kan nå hvad der end gemmer sig i grøftekanten, og det gør vi så som regel også, men nøj hvor er det dog irriterende at der lukkes et overtal af fasaner ud i det tidsrum :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være at en hund ifølge loven ikke må tage en fasan, men det kan dæleme være svært at forhindre når godsejeren syntes at de for jagtens skyld skal opdrætte ca. en milliard snotdumme fasaner, og grunden til at de er snotdumme og ikke ejer overlevelsesinstinkt er, at de opdrættes i små bure indtil lige før jagtsæssonen, og her sætter man så pludselig jeg ved ikke hvor mange burfugle ud i naturen, og de har ikke den fjerneste idé om hvad de skal der...

 

Så når jeg kommer gående med Luna så kan jeg ikke altid se de fasaner der ligger og trykker sig i grøftekanten, og pludselig laver Luna så et hop op i luften og til siden, og 1/100-dele sekund efter, så er fasanen altså død... Og det drejer sig altså kun om et hop på ca. en halv meter, så jeg kan dårlig lave hendes snor kortere...

 

Så når det er tid til jagt på fasaner her i området, så er vi næsten nødt til at gå midt på vejen for at sikre os at Luna på ingen måde kan nå hvad der end gemmer sig i grøftekanten, og det gør vi så som regel også, men nøj hvor er det dog irriterende at der lukkes et overtal af fasaner ud i det tidsrum :evil:

 

Man sætter ikke burfugle ud til jagt. Og de bliver ikke sat ud "lige før jagtsæsonen", og da slet ikke på en sådan måde at de ikke aner hvad der er op og ned på naturen.

 

Fasaner opdrættes i kæmpevolierer, som der sådan set er temmelig strikse krav til, og de udsættes som kyllinger sammen med et par voksne fugle så de netop udvildes, og finder ud af hvad der er op og ned på naturen. Man udsætter fuglene i et bestemt tidsrum, som iøvrigt ikke ligger lige op til jagtsæsonen. Senest 1 måned før.

 

At en fasan ligger og trykker sig er der iøvrigt ikke noget underligt i. Hvis de har dækket at gøre det i, kan du nærmest trampe dem ned, uden de letter. Særligt tidligt på jagtsæsonen. Tidligt på jagtsæsonen oplever man også oftere "løbere" end man gør senere på sæsonen.

 

Hér er lidt læsestof omkring emnet, så vi kan få udryddet de fordomme:

Udsætningsrapport

Jægerforbundets vejledninger/forklaring til udsætterne

 

 

Jeg kan i tillæg fortælle at der kontrolleres omkring 5-10% af udsætningerne om året. Overtrædelser af lovgivningen straffes med bøde (en stor en af slagsen iøvrigt) eller ved gentagere eller forsætlige overtrædelser endda op til 2 års fængsel. Man overtræder bare ikke de regler. Dels fordi det er dyrt når det bliver opdaget, og dels fordi der ikke er tjent noget ved at gøre det.

 

Ydermere kræver det kursus, hvis man sætter mere end 100 fugle ud om året.

 

Der må heller ikke sættes mere end 100 fugle ud, på arealer under 100 hektar, på arealer over 100 hektar må der sættes 1 fugl ud pr. hektar.

Medmindre der er tale om udyrkede arealer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man sætter ikke burfugle ud til jagt. Og de bliver ikke sat ud "lige før jagtsæsonen", og da slet ikke på en sådan måde at de ikke aner hvad der er op og ned på naturen.

 

Fasaner opdrættes i kæmpevolierer, som der sådan set er temmelig strikse krav til, og de udsættes som kyllinger sammen med et par voksne fugle så de netop udvildes, og finder ud af hvad der er op og ned på naturen. Man udsætter fuglene i et bestemt tidsrum, som iøvrigt ikke ligger lige op til jagtsæsonen. Senest 1 måned før.

 

At en fasan ligger og trykker sig er der iøvrigt ikke noget underligt i. Hvis de har dækket at gøre det i, kan du nærmest trampe dem ned, uden de letter. Særligt tidligt på jagtsæsonen. Tidligt på jagtsæsonen oplever man også oftere "løbere" end man gør senere på sæsonen.

 

Hér er lidt læsestof omkring emnet, så vi kan få udryddet de fordomme:

Udsætningsrapport

Jægerforbundets vejledninger/forklaring til udsætterne

 

 

Jeg kan i tillæg fortælle at der kontrolleres omkring 5-10% af udsætningerne om året. Overtrædelser af lovgivningen straffes med bøde (en stor en af slagsen iøvrigt) eller ved gentagere eller forsætlige overtrædelser endda op til 2 års fængsel. Man overtræder bare ikke de regler. Dels fordi det er dyrt når det bliver opdaget, og dels fordi der ikke er tjent noget ved at gøre det.

 

Ydermere kræver det kursus, hvis man sætter mere end 100 fugle ud om året.

 

Der må heller ikke sættes mere end 100 fugle ud, på arealer under 100 hektar, på arealer over 100 hektar må der sættes 1 fugl ud pr. hektar.

Medmindre der er tale om udyrkede arealer.

 

Så blev der da lige gjort kål på en af mine dybeste fordomme og tak for det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Min grænse går ved de politikere der fandt på hundeloven...:mrgreen:....

 

ej jeg har skrevet tidligere hvad jeg mener....kan bare ik lade tråden være...hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er naturligt? Tja, det er også naturligt at en slange æder kaniner og grise i zoo - eller er det.

Gentleman finn ; Der vender du den lige hva.. men så skal du også lige tænke på at det er sjovt at se hunden udfolde sine naturlige instinkter!

Kasper: Aaaah, hvis hunden ikke fik lov ville den ikke lide last/miste livsglæde.(fact).

 

Den person jeg tror er mest syg i verden, er den som køber mus+andet kravl udelukkende for at have et "sjovt" legetøj til hunden en gang i ugen. Kender typen, og fatter det ikke.. En "skide" kælehund er ikke en professionel rotte/mus jæger, og det er altså dyrplageri hvis man gedigent lader hunden jæge/lege med føden. Min mening, seriøst. Det er ikke undskyldelig med "det jo naturligt/instinkt", hvis man sidder og griner røven i lange baner / får stådreng/klitoris af at se sin hund more sig med at pine den der 20kroner mus man lige har købt.

 

Men... Hvis det sker ved et uheld, så sker det da! Men ligefrem lade hunden lege med de små dyr, og det er leg kom ikke og skole mig, det kan jeg ikke stå inde for.. "random snob who knows besser svar" Jo det er natur!

 

En ulvehvalp som leger/træner på harekillinger er natur, en fuldvoksen ukontrolleret møjkøter som aldrig har fået samme "træning" der går løs på ting og sager og højst sandsynligt ikke dræber er ikke<:

Redigeret af vark
Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, fasaner ER jo dumme! Har efterhånden ikke tal på hvor mange jeg har kørt ned:-( I skumringstiden står de i vejkanten, og når der kommer en bil går de direkte ud foran:stupid:

 

Fuglene kan ikke lære det, det kunne du derimod, du VED der er en risiko for, at de løber ud foran en bil, hvem er det så der er "dum" her? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Pelle får lov at grave efter mus, han ville ikke få lov at konsumere en hvis han var så heldig at grave en op. Dette er endnu aldrig sket i de 6 år han har levet.

Han skal ikke jage/dræbe andre dyr, men jeg må indrømme at hvis han havde en forkærlighed for at daske edderkopper, fluer o.lign. vile jeg ikke tage det så tungt, men de skulle dø med det samme og ikke leges med.

Der går min grænse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man sætter ikke burfugle ud til jagt. Og de bliver ikke sat ud "lige før jagtsæsonen", og da slet ikke på en sådan måde at de ikke aner hvad der er op og ned på naturen.

 

Fasaner opdrættes i kæmpevolierer, som der sådan set er temmelig strikse krav til, og de udsættes som kyllinger sammen med et par voksne fugle så de netop udvildes, og finder ud af hvad der er op og ned på naturen. Man udsætter fuglene i et bestemt tidsrum, som iøvrigt ikke ligger lige op til jagtsæsonen. Senest 1 måned før.

 

At en fasan ligger og trykker sig er der iøvrigt ikke noget underligt i. Hvis de har dækket at gøre det i, kan du nærmest trampe dem ned, uden de letter. Særligt tidligt på jagtsæsonen. Tidligt på jagtsæsonen oplever man også oftere "løbere" end man gør senere på sæsonen.

 

Hér er lidt læsestof omkring emnet, så vi kan få udryddet de fordomme:

Udsætningsrapport

Jægerforbundets vejledninger/forklaring til udsætterne

 

 

Jeg kan i tillæg fortælle at der kontrolleres omkring 5-10% af udsætningerne om året. Overtrædelser af lovgivningen straffes med bøde (en stor en af slagsen iøvrigt) eller ved gentagere eller forsætlige overtrædelser endda op til 2 års fængsel. Man overtræder bare ikke de regler. Dels fordi det er dyrt når det bliver opdaget, og dels fordi der ikke er tjent noget ved at gøre det.

 

Ydermere kræver det kursus, hvis man sætter mere end 100 fugle ud om året.

 

Der må heller ikke sættes mere end 100 fugle ud, på arealer under 100 hektar, på arealer over 100 hektar må der sættes 1 fugl ud pr. hektar.

Medmindre der er tale om udyrkede arealer.

 

 

Enten bliver det gjort anderledes her hvor jeg bor, eller også har jeg totalt misforstået et eller andet :vedikke:

 

Vi går ofte forbi de burer hvori fasanerne vokser op, og disse bure er altså ikke "kæmpe", i hvert fald ikke i mine øjne. Der er et hus på en ca 9 kvm og et udeområde på ca. 12 kvm, og her vil jeg tro at der går ca. 10-15 fasankyllinger.

 

Og den dag da vi kom forbi og de lige var sluppet løs, der så jeg utroligt mange halvvoksne fasaner der bare spadserede rundt over det hele, de havde absolut ingen opfattelse af at noget kunne være farligt, og forsatte bare deres spadsertur selvom Luna kørte helt op og begyndte at hyle efter dem. Og de var alle vegne, det føltes lidt som at vi uforvarende var gået ind i en hønsegård.

 

Efter at disse fasaner så er kommet ud i det fri, så begynder den "hyggelige" køretur hver morgen til arbejde, hvor jeg langs vejen hver morgen kan se 4-5 fasaner der er blevet kørt ned på den samme strækning på ca. 2 km.

 

Nu ejer godset stort set hele området hvor jeg bor, så måske sætter de det korrekte antal fasaner ud, men disse fasaner klumper sig så måske sammen på samme område og virker derfor meget overvældende :vedikke: Jeg får i hvert fald helt klart opfattelsen af at der bliver sat alt for mange fasaner ud i vores område, de er alle vegne og i stort antal, og de virker ikke synderligt vagtsomme overfor noget som helst

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...