Hop til indhold

Hønemor? :)


Gæst Christine-toft
 Share

Recommended Posts

Gæst Christine-toft

Øv øv så har jeg August mistænkt for at have ædt en serviet, havde egentlig ikke tænkt mere over det før jeg i morges kunne se han havde svært ved at komme af med afføring. Som den bekymrede "høne"mor jeg nu er griber jeg straks knoglen og ringer til dyrevagtlægen, (bare i tilfælde af det var noget som burde undersøges her og nu) han sagde heldigvis at så længe August havde det fint, spiste som han plejere og ellers var i fuldt vigør, var der ingen grund til bekymring.

sidder nu med en følelse af måske at være lidt en hønemor, men er det egentlig ikke også bedre end at være ligeglad med sin hvalp? :hmm:

August ligger nu og putter og jeg kan igen være helt rolig :) takket være dr. Dyr

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christine-toft

Synes da også det er bedre end at være ligeglad :) men man føler sig lidt smådum når dr. Dyr halv griner i telefonen. Men går da ud fra han er dyreelsker i samme grad som os andre, så en smule forståelse har han vel :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes da også det er bedre end at være ligeglad :) men man føler sig lidt smådum når dr. Dyr halv griner i telefonen. Men går da ud fra han er dyreelsker i samme grad som os andre, så en smule forståelse har han vel :)

 

Jeg tror, at de har hørt lidt af hvert, de dyrlæger

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle os med labrador kender fornemmelsen dagligt af at kræet igen-igen har ædt noget som lynhurtigt er forsvundet og var det nu noget farligt noget... Sølvpapir er farligt! Det er en god ide hvis du kan træne ham til at åbne gabet på kommando men ikke altid så let at få dem til det for alt er jo mad for dem. Hellere ringe en gang for meget end for lidt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christine-toft
Alle os med labrador kender fornemmelsen dagligt af at kræet igen-igen har ædt noget som lynhurtigt er forsvundet og var det nu noget farligt noget... Sølvpapir er farligt! Det er en god ide hvis du kan træne ham til at åbne gabet på kommando men ikke altid så let at få dem til det for alt er jo mad for dem. Hellere ringe en gang for meget end for lidt :-)

 

Hvordan træner jeg ham til det? :) kom gerne med tips, for kunne da være meget nyttigt, han er jo nemlig lab :) ALT er mad :) ja synes også en gang for meget er bedre end en gang for lidt, min kæreste kan bare ikke helt følge mig så han vendte bare øjne af mig :) så er da dejligt med nogle som har samme modergen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hellere ringe engang for meget end for lidt.

Jeg hang også tit i røret, da Tulle var mindre, for hun åd alt muligt. Engang havde hun taget et blad fra en giftig plante og bidt i og jeg rendte rundt og samlede alle de tilbageværende stykker op og prøvede på, at sætte det sammen, som et andet puzzelspil, så jeg kunne se, hvor meget hun havde spist. Der manglede et lille stykke, men dylle forsikrede mig om, at det skete der ikke noget ved og han fik heldigvis ret og jeg blev beroliget :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah - jeg siger "åbn" og har en godbid i den anden hånd men andre tips modtages med glæde :-) problemet er jo også at jeg ihvertfald ikke konstant går rundt med godbidder i højre hånd (den bliver så "snasket":-) )og det går sindssygt hurtigt med at kræet får slugt hvad

han har fundet. Kæresten er måske inderst glad for at du er pylret - nogle mænd vil gerne give udtryk for det modsatte ( ved jo ikke om det hænger sådan sammen ;-) )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christine-toft
Ja, hellere ringe engang for meget end for lidt.

Jeg hang også tit i røret, da Tulle var mindre, for hun åd alt muligt. Engang havde hun taget et blad fra en giftig plante og bidt i og jeg rendte rundt og samlede alle de tilbageværende stykker op og prøvede på, at sætte det sammen, som et andet puzzelspil, så jeg kunne se, hvor meget hun havde spist. Der manglede et lille stykke, men dylle forsikrede mig om, at det skete der ikke noget ved og han fik heldigvis ret og jeg blev beroliget :-D

 

Haha det er jo fantastisk at du har været ved at samle det :)! Er glad for der jeg ikke er den eneste hønemor herinde :) de små kræ skulle bare vide hvor mange bekymringer de kan give os :) men heldigvis overstråler glæden ved dem jo alt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christine-toft
Tjah - jeg siger "åbn" og har en godbid i den anden hånd men andre tips modtages med glæde :-) problemet er jo også at jeg ihvertfald ikke konstant går rundt med godbidder i højre hånd (den bliver så "snasket":-) )og det går sindssygt hurtigt med at kræet får slugt hvad

han har fundet. Kæresten er måske inderst glad for at du er pylret - nogle mænd vil gerne give udtryk for det modsatte ( ved jo ikke om det hænger sådan sammen ;-) )

 

Det skal jeg da prøve om ikke jeg kan få lært ham :) ja, tror egentlig også bare det var fordi jeg vækkede ham med mit pyller :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha det er jo fantastisk at du har været ved at samle det :)! Er glad for der jeg ikke er den eneste hønemor herinde :) de små kræ skulle bare vide hvor mange bekymringer de kan give os :) men heldigvis overstråler glæden ved dem jo alt

 

Ja, de giver en mange glæder, men man kan nemt få grå hår, hvis man ikke har det i forvejen, af de små banditdyr og alt det de udsætter deres ejere for :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du er hønemor, så er jeg i hvert fald også :mrgreen: Jeg ringer ALTID til dr. dyr ved mindste tvivl om et eller andet. Jeg har også lavet puslespil af et lille plastik etui fra en neglefil, som de havde tygget i... Det var plastik der havde meget nemt ved at splintre og lave grimme skarpe plast kanter. Så jeg ringede, samtidig med jeg fodrede dem med vat og samlede "puslespillet". Hold da op en omgang kaos.

Vores elsker også, hvis de får fat i et stykke toilet papir... Så kommer det ud næste dag som pulp :mrgreen: Man lærer efterhånden, hvad der ikke skal være i hundehøjde, men det kan nemt smutte.

 

Vi har lært vores at slippe, ved at "bytte" alt muligt fra de var hvalpe. Hvis de legede med noget legetøj, så kom vi med en godbid og byttede og så fik de legetøjet igen. Vi gjorde det ved alt muligt og mange gange og hele tiden. Hvis vi opdager nu, at de tager noget, så vil de gerne slippe. F.eks. synes Sille det er enormt lækkert at samle tyggegummi op og gumle lidt på det og så sluge det :shock: (det er jo enormt giftigt, så det er med at holde øje med hende). Hvis jeg så siger arhh, så spytter hun det ud lige med det samme, men hvis jeg ikke ser det, så sluger hun det og så kan man se det i afføringen dagen efter :evil:

Vores er godt nok ikke så dygtige som Anne1979 hunde kan jeg se... Hvis jeg ikke kan nå dem, så må de gerne spise det... tror de i hvert fald :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christine-toft
Hønemor er da det bedste:-)

 

Jeg har bare lært Bella "slip". Og i dag sidder den så godt, at jeg på flere meters afstand kan få hende til at slippe kattelort og gamle knogler hun samler op:lol:

 

Det er godt gået :) må jeg se om ikke jeg kan få lært August på et tidspunkt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christine-toft
Hvis du er hønemor, så er jeg i hvert fald også :mrgreen: Jeg ringer ALTID til dr. dyr ved mindste tvivl om et eller andet. Jeg har også lavet puslespil af et lille plastik etui fra en neglefil, som de havde tygget i... Det var plastik der havde meget nemt ved at splintre og lave grimme skarpe plast kanter. Så jeg ringede, samtidig med jeg fodrede dem med vat og samlede "puslespillet". Hold da op en omgang kaos.

Vores elsker også, hvis de får fat i et stykke toilet papir... Så kommer det ud næste dag som pulp :mrgreen: Man lærer efterhånden, hvad der ikke skal være i hundehøjde, men det kan nemt smutte.

 

Vi har lært vores at slippe, ved at "bytte" alt muligt fra de var hvalpe. Hvis de legede med noget legetøj, så kom vi med en godbid og byttede og så fik de legetøjet igen. Vi gjorde det ved alt muligt og mange gange og hele tiden. Hvis vi opdager nu, at de tager noget, så vil de gerne slippe. F.eks. synes Sille det er enormt lækkert at samle tyggegummi op og gumle lidt på det og så sluge det :shock: (det er jo enormt giftigt, så det er med at holde øje med hende). Hvis jeg så siger arhh, så spytter hun det ud lige med det samme, men hvis jeg ikke ser det, så sluger hun det og så kan man se det i afføringen dagen efter :evil:

Vores er godt nok ikke så dygtige som Anne1979 hunde kan jeg se... Hvis jeg ikke kan nå dem, så må de gerne spise det... tror de i hvert fald :hmm:

 

Plastik og andre skarpe ting er min største frygt!, jeg ville panikke total hvis August spiste sådan noget.

Har idag været ved og lege med ham hvor vi også øvede slip med klikker og godbider, den fangede han ret hurtigt :) Nu skal vi bare blive ved med at øve, så skal det nok sidde på rygraden lige pludselig :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den dag jeg var aller mest glad for "slip", var en dag prinsessen gik med en frossen kattelort i munden. Det er SÅ rart ikke at skulle vriste sådan en ud af hende:lol:

 

Hun har heldigvis aldrig spist noget farligt, men den gamle hund havde en svaghed for strømper:stupid: De kom heldigvis altid ud igen, men det gav mig godt nok mange dårlige nerver:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christine-toft

Anne1979 - jeg skulle også grave en hundelort ud af munden på August en af de første dage vi havde ham. FØJ, men han går da heldigvis uden om vores kattebakke, men vores kats afføring lugter virkelig også fælt :)

 

Amocca - Ja jeg håber også jeg kan slippe det lidt med tiden, men det er svært når det er den første og jeg har jo kun haft ham i 2 uger :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror altså at vi bare er nogle der er overbeskyttende med vores hunde:-) Jeg synes egentlig kun at det er blevet værre med Bella, så vil da håbe at jeg kan lære at slappe lidt mere af.

 

Synes det er SÅ godt at i allerede træner "slip". Det giver helt sikkert bonus, og i vil med garanti få brug for det rigtig ofte - ihvertfald indtil han bliver voksen og fornuftig:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan træner jeg ham til det? :) kom gerne med tips, for kunne da være meget nyttigt, han er jo nemlig lab :) ALT er mad :) ja synes også en gang for meget er bedre end en gang for lidt, min kæreste kan bare ikke helt følge mig så han vendte bare øjne af mig :) så er da dejligt med nogle som har samme modergen :)

 

Mine har altid fået kommandoen "slip" = spyt ud, hvad du har i munden, enten det er en fugl, dummy eller skrald

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også jeg er blevet mere overbeskyttende med tiden også selv om vi har fået hund nr. 2 :oops:

 

hehe, jeg er glad for at det er gået den anden vej for mig... men hvis de så ER syge, så er jeg tilgengæld totalt drama queen og når at få overbevist mig selv om at de skal dø!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...