Hop til indhold

AD/HD angst!


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

  • Svar 89
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Freddy skal HD fotos torsdag den 24 maj. Tager ikke AD, har aldrig hørt om denne skavank på cocker. Jeg håber virkelig , at han lander på A eller B, men man ved jo aldrig. Nu sender DKK jo fotos til Universitetet til vurdering.

At din hund er lidt stiv, kan jo komme fra mange steder, især da schæferer ofte har lidt med ryggen. Hele hans mors familie har A, tror faderen har B, men kender ikke hele faderens familie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ulla - der er bare ingen ting i verden der er værre end den nagende uro for en hunds sygdom:-( Jeg er allerede halvt i koma over at det er på fredag!

 

Hvornår har du fået tid?

 

Jeg kender det.

Maggie skal have taget sine billeder til DKK på mandag.

Jeg er allerede i gang med at skide grønne grise.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal lige huske at hundene ikke går på deres røntgenbilleder. Og at de indimellem er misvisende. F.eks fik Lauras mor C hofter, og hun bevægede sig så smukt og løbe meget.Alle hendes checkede hvalpe fik A.

Min veninde fik sidste år en ungtæve , der fik C hofter. Det troede hun ikke på, og lod den omfototograferer. Så blev den bedømt til A.

Men jeg kender frygten, for da græske Nana var vel 1 1/2 år, blev jeg ringet op ,at hendes kuldsøster havde meget dårlig HD status og tillige med svigtende immumsystem , mente dyrlægen at hun burde aflives. Nana har aldrig vist tegn på det og er ikke HD fotoet.

Min erfaring siger , at hunde, der er plagede, ofte går meget smalt med bagpartsbevægelser. Og ofte slingrende, men dette forskelligt, da hofterne ikke altid har samme status og hermed gener.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg mener er, at visse hunde kan have gener og smerter ved en status på f.eks C. Og nogle med D eller E kan leve et fuldt aktivt liv uden gener, måske fordi slid og knogleforandringer ikke hæmmer eller smerter.

Hundene kender ikke deres status, det er ejer, der må vurderer hvad de kan holde til, men selvfølgelig spring og andre voldsomme ting bør undgåes. Men vedligeholdelse af muskelvæv er noget der bør prioriteres. Altså regelmæssig motion uden overbelastning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Freddy hjemme og ja.- han fik da vist alle sine lyde fra gøen til hylen og jamren, da han vågnede op derovre. Han er nu stadig mat. Dyrlægen ville ikke udtale sig om sin vurdering, da han havde afkrydset , at det ville han ikke på rekvisitionen.

Så nu kan jeg gå og vente til Uni har vurderet det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja da, dyrlægen skal jo vide, hvad de vil se på disse billeder og hvordan hunden skal lejres. ellers bliver billederne kasseres

Prøver at indsætte Dkk rekvisitionen, ved ikke om det lykkes. Ved bestilling skal DKK have at vide , hvilken dato og hvilken dyrlæge der er bestilt. Hundene skal bedøves og får lidt plecacid ?? fordi de lejres i en udsat stilling, der kan gøre ondt.

Fik lov at hente ham en time før aftalt, tror også de var trætte af hans hyl , der i opvågningen.

Så nu kan jeg vente , vente, da hans mor skulle HD fotos var det en anden opdrætter, der ringede og sagde tillykke med et A, hun havde set det på Hundeweb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, de ved godt, hvad de skal have for det.

 

Jeg var med hele vejen og hjalp med at holde. Da billederne var taget, kom vi ind i opvågningssofaen og hun fik sin vågn-op sprøjte, inden hun fik lidt ultralydsmassage. Hun var vågen inden vi var helt færdige med massagen, men hun lå bare og nød det.

 

Dyrlægen gennemgik billederne med mig, fortalte hvor problemer ville have været, hvis det var nogen (det var der så ikke).

 

Jeg håber lidt på, at DKK/LIFE gerne vil have rent bord inden pinse og at jeg får resultatet i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er faktisk i tvivl om, at min klinik kan sende dem digetalt.Eller er det peter post.

Og de er rimelig hysteriske med at klienter er i X-ray rummet, selv med blyforklæde og hansker, så det går ikke derovre.

Jeg er også irriteret over at jeg ikke forlangte at se billederne, har dog set en del i min tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nede ved min dyrlæge var det vist en selvfølge, at jeg var med hele vejen. Ikke noget med at jeg skulle spørge, om jeg måtte.

 

Jeg ved faktisk heller ikke, om de blev sendt ind digitalt eller på en CD-rom, men de blev taget mandag, så DKK/LIFE burde have haft dem senest i går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...