Hop til indhold

Nyt flåtmiddel-PAS PÅ


Ulla H
 Share

Recommended Posts

Gæst Beaglepack
Beaglepack;

 

Giver du dem det eddike hele året eller kun i sommerhalvåret? :-)

 

Ja de får det hele året - da det gør mange andre gavnlige ting - såsom at rense systemet ud for tungmetaller

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har prøvet både hvidløg og det her flåt væk fra luposan uden nogen særlig effekt. Mine beagler havde også en overgang en metaltdims siddende i halsbåndet, men den virker jo kun når halsbåndet er på og det havde de ikke når de var hjemme.

 

Jeg bruger æble cider eddike - den franske fra urtekram - de får 2 tsk over deres mad hver dag. I det seneste år har vi kun haft en flåt - den sad på Charlie og var død da jeg fandt den. Vi går mange ture i områder hvor der er meget vildt - så de burde være omsværmet af dem - jeg håber effekten holder ved. Æble cider har en udrensende effekt og kan også anvendes til gigtplagede hunde, forebyggen af plak på tænder, urinsten mv. Jeg tager det også for min gigt i hænder og fingre og mine ømme buler er taget markant af, så jeg kan strikke igen :mrgreen:

 

Vi har også prøvet med hvidløg til vores hunde, men ingen effekt her heller. Fik så at vide at vi ikke måtte give hvidlæg til hundene, kan ikke huske hvorfor.

Dejligt æblecidereddike har hjulpet dig:5up:og du kan strikke igen.

Jeg har købt æblecidereddike igår og det smager slet ikke grimt sys jeg. hvorlænge har du taget det for dit gigt i dine fingre inden du kunne begynde at mærke forskel?

Jeg vil og bruge det til min schæfer som er 11år og har noget gigt. Men hun får Glocusamin og så er det om jeg tør give hende

æblecidereddikesammmen med Glocusamin,hmmm.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Silke får også glucosamin og æblecidereddike. Og det gør jeg også. Det er der ingen problemer i, så vidt jeg kan se.

--Men jeg synes at eddiken smager lidt for skrapt.

 

Så jeg tager ca. ½ dl vand og blander de to teskefulde eddike i. Så trækker jeg vejret dybt nogle gange, trækker vejret ind og holder det mens jeg drikker den lille sjat vand med eddike. Og så bliver jeg ved med at holde vejret, til jeg har skyllet efter med rent vand. :badr:

 

Silkes bliver bare rørt i hendes mad. Hun rynker ikke engang på næsen.:mums:..

 

For mig har eddiken den "bivirkning", at jeg taber mig... Jeg har tabt 1 kg siden jeg startede d. 20-5:hmm:

HVIS det fortsætter, så vil jeg være vægtløs om få år.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Vi har også prøvet med hvidløg til vores hunde, men ingen effekt her heller. Fik så at vide at vi ikke måtte give hvidlæg til hundene, kan ikke huske hvorfor.

Dejligt æblecidereddike har hjulpet dig:5up:og du kan strikke igen.

Jeg har købt æblecidereddike igår og det smager slet ikke grimt sys jeg. hvorlænge har du taget det for dit gigt i dine fingre inden du kunne begynde at mærke forskel?

Jeg vil og bruge det til min schæfer som er 11år og har noget gigt. Men hun får Glocusamin og så er det om jeg tør give hende

æblecidereddikesammmen med Glocusamin,hmmm.

Æble cider er et rent natur produkt - ligesom glucosamin - jeg skal ikke gøre mig klog på om de to ting modvirker hinanden - glucosaminen er jeg ikke selv varm på - jeg har tidligere brugt det gennem ½ år på mig selv uden ret meget effekt - æble cider virker også mod gigt, da det har en udrensende effekt - gigt er jo ophobninger i led og knogler.

Jeg havde taget eddiken cirka 3 uger da jeg kunne mærke en bedring i mine hænder

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Jeg har via Facebook set flere advarsler fra udenlandske opdrætterer , der har benyttet dette nye middel. Hundene kan få store væskende sår i nakken ala brandskader og en mindre klinik i Norge fik på en uge 4 hunde ind med voldsom reaktion.

HUNDEN.dk/Hunde-nyheder/SeNyhed/Nyt flåtmiddel til hunde

 

Er dyrlæger stoppet med at bruge det, ser ud som om de er ene om at forhandle?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Halen

Vi går meget i skovene heromkring hvor der er meget råvildt og har med held brugt Shoo Tag til mine to hunde. Det virkede som hokus pokus, men måtte indrømme at det stoppede 80% af flåtangrebene. Og det virkede i øvrigt også på hesten som var plaget af fluer og myg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jer der bruger æblecidereddike mod gigt - Har I prøvet at putte 2 teskefulde æblecidereddike + 1 tsk honning i et glas varmt. Og så indtag denne drik 4 gange/ dgl. Det skulle være en 'kendt kur' og lige præcis mixet af honning og æblecider skulle være godt.. Jeg har selv forsøgt i perioder (men kører lidt død i det. Nu vil jeg dog prøve igen inspireret af denne tråd).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Nej jeg har ikke prøvet honningen - men kender godt kuren. Det var vist en amerikansk eller engelsk dame der opfandt den kur.

Desværre skal jeg protiere mit sukker indtag, da jeg har diabetes, og jeg har derfor valgt at fordele mit sparsomme sukker indtag på en anden måde, men jeg syntes at det hjælper mig rigtig meget også uden honningen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg har ikke prøvet honningen - men kender godt kuren. Det var vist en amerikansk eller engelsk dame der opfandt den kur.

Desværre skal jeg protiere mit sukker indtag, da jeg har diabetes, og jeg har derfor valgt at fordele mit sparsomme sukker indtag på en anden måde, men jeg syntes at det hjælper mig rigtig meget også uden honningen :-D

 

Ok, det er jo også hurtigere at få det hældt op og indtaget, når man ikke skal til at 'smelte' honning og alting...:5up: - Men du kan selvfølgelig prøve at indtage det 4 gange og se om det har yderligere effekt. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jo jeg kunne da godt prøve et eksperiment - den ene tsk. vælter jo ikke hele bøtten - hvis der er en virkning til det bedre - kunne jeg da godt finde på at ombygge lidt på mit sukkerindtag - jeg vil prøve det en uges tid - og så melde tilbage om jeg mærker nogen ændring :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi i gang.

Jeg er sikker på, at Maggie ikke har smagsløg - ned røg det sammen med hendes morgen-cocktail af Flåtvæk, glucosamin, olie og yoghurt.

Liva var lidt mere skeptisk. Der skulle ekstra meget yoghurt i, og jeg måtte stå og holde skålen for hende og heppe. Indimellem røg læberne lige op som om "iiiih det er altså surt mor".

Og jeg må jo give hende ret - kæft det er surt, men det røg ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er også hoppet med på vognen. Buster har fået det i en god uges tid og synes vist det smager ganske fint - han hopper i hvert fald, når proppen ryger af flasken :mrgreen:. Selv startede jeg i går aftes - har ikke (endnu) gigt, men har dårligt blodomløb, så vil se om det måske kan hjælpe på det. Synes ikke det smager så dårligt, selvom det da er rart at få skyllet munden bagefter :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Nu har jeg en uges tid taget min æble cider tilsat honning. Jeg kan ikke mærke nogen anderledes virkning - så jeg dropper honningen! Faktisk syntes jeg det smager aldeles rædselsfuldt tilsat honning :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg har måttet holde pause. Jeg fik en umanerlig halskatarlignende noget. Kunne ikke sige et ord uden at hoste.. Måske starten på forkølelse eller influenza, som jeg ikke har haft i ret manne år..

 

Selvfølgelig ikke eddikens skyld, men halsen bliver bestemt ikke bedre af eddike.

men jeg hopper på eddikevognen igen så snart halsen er ok.

GODT at man ikke skal bruge stemmebånd her på HF! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er godt klar over, at flåter kan være bittesmå? Faktisk så små som punktummer her på siden.

 

Dem, man almindeligvis finder på hunde -og mennesker, er de voksne flåter. De små finder man som regel slet ikke.. De bliver aldrig ret store, og de falder jo af igen af sig selv.

 

Man mener i dag, at 80% af alle borreliosetilfælde hos mennesker skyldes larver og især nymfer, der begge er meget mindre end selv de små sorte hanner.

 

--Jeg har fundet en larve der sad fast mellem tæerne engang... MINE tæer, altså.. Det er ikke noget, man opdager, hvis man ikke specifikt leder efter den... Og da slet ikke på en hund..

 

[h=1]Fakta om skovflåter og flåtbid[/h] [h=2]Hvad er en flåt?[/h] Skovflåten er ikke et insekt eller en tæge, men en mide i familie med edderkopperne. En meget gammel familie, der sandsynligvis også sugede blod fra dinosaurerne.

Flåtens cyklus består af i alt tre måltider og vokseperioder. Æg og larver er ikke til gene for mennesker, men det er nymferne til gengæld. De er sorte og på størrelse med et knappenålshoved.

Larven suger blod hos mus, og det er her, den kan blive smittet med bakterier og virus fra musenes blod. I løbet af ca. et år udvikler larven sig via hamskifte til en nymfe. Nymfen får sit måltid fra f.eks. hunde, fugle, rådyr og mennesker. Det er i nymfestadiet, at skovflåten kan sprede sygdomme til mennesker. Efter ca. et år skifter nymfen ham og bliver til en voksen skovflåt, som suger blod fra f.eks. hunde og rådyr.

 

Sakset fra Miljøministeriet / Naturstyrelsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og der var også engang at man mente, at hvis der ikke var erythema migrans, så var der ingen borreliose. Og engang mente man, at nymferne ikkegik på mennesker... Fordi man aldrig så dem på mennesker.

Jeg har personligt pillet flere larver af mine fødder.. De kommer nok ikke højere op.

Og med over 10 års erfaring, med hundredvis af flåter pr sæson, så kan jeg altså godt se forskel.

Hvis en larve får forvildet sig hen på en hund, så er den mere tilbøjelig til at søge over pånøgen menneskehud frem for at blive i hundens pels.

 

(skrevet med Iphone)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Vi har også prøvet med hvidløg til vores hunde, men ingen effekt her heller. Fik så at vide at vi ikke måtte give hvidlæg til hundene, kan ikke huske hvorfor.

Dejligt æblecidereddike har hjulpet dig:5up:og du kan strikke igen.

Jeg har købt æblecidereddike igår og det smager slet ikke grimt sys jeg. hvorlænge har du taget det for dit gigt i dine fingre inden du kunne begynde at mærke forskel?

Jeg vil og bruge det til min schæfer som er 11år og har noget gigt. Men hun får Glocusamin og så er det om jeg tør give hende

æblecidereddikesammmen med Glocusamin,hmmm.

 

Det ville jeg gøre uden at blinke

 

I "min" superbrugs stod den ikke blandt de økologiske varer, men ovre ved olierne

 

Gjorde det også her. Og nu er den købt

 

Giver I med store hunde, også 2 tsk pr dag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...