Hop til indhold

Løbetid - kan jeg hjælpe?

Museklik
 Share

Recommended Posts

Jeg har jo klaget over Freyas løbetid og hendes reaktioner herinde. Det bliver bare værre og værre. Hun hyler, knurrer af sig selv, bider i sin hale/sin tissekone og virker virkelig desperat :( Det er synd for hende - og jeg ville ønske, at jeg kunne gøre noget? Kan jeg det?

Det hjælper at lege/træne, lave fodersøg med godbidder (appetitten er også væk). Men kun mens det står på. Lige så snart, det slutter, så er hun virkelig desperat og pivende igen....

(Og til dem, der siger: Steriliser hende: Det gør vi også, men denne løbetid skal jo være ovre først).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder altså ikke normalt, det med knurren, hylen og biden i sig selv:genert: Har du kontaktet dyrlægen? At appetitten forsvinder er helt normalt.

Nej, det har jeg ikke. Jeg har ikke haft hund i løbetid før, så jeg har bare tænkt "ændret adfærd". Hun kan afledes fra det - men det kræver kontakt hele tiden... Og det kan vi jo ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pyha det lyder ikke sjovt..

Maya var EKSTREM pylret i den første løbetid. Hun kunne pludselig ikke være alene hjemme længer og rendt rundt og pev hele tiden :stupid:

Hun stoppede også med at spise i løbetiden (og blev så deprimeret efterfølgende og spist ikke i ca. 3 mdr :damn:)

Men hun bed ikke sig selv på noget tidspunkt, tror jeg ville ringe til dyrlægen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst boble

bella er også i løb... og er meget øm bag i... kan se hun skal ha længere tid til at sætte sig på komando og dæk er også længere undervejs end normalt:???: hun er også meget deprimeret... men har stadigt sin ædelyst selv om den er knabt så stor som før...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er på ca. 14-16 dagen af løbetiden, så hun er jo ved at være igennem. Når jeg skriver bider, så skal det ikke forstås som bider hul, men sådan knubbe med tænderne... Og halen - det er klart pga frustrationen over at der er noget der er ømt eller klør bag til og med hendes hvalpede motorik, skal der liiige lidt fokus til før hun rammer - og halen er SÅ meget nemmere at få fat på. Hun virker klart som om det klør/er ømt/kilder bagi.

Hun virker ikke deprimeret - bare usikker på, hvad der sker.

Hun har sovet godt hele natten og har været rimelig rolig til morgen. Hun er ude at gå tur nu... Så må vi se.

Link til indlæg
Del på andre sites