Hop til indhold

Store hunde, store bolde ;o)


Hopsa
 Share

Recommended Posts

Gæst Greyhounds
Hvad tænker du på ift. udstyr?

 

Jeg har et godt kamera, et godt objektiv og så har jeg øvet mig :-)

 

Jeg tænker på hvilket objektiv og om du bruger trefod, om du evt photoshopper med baggrund, fjerner elementer etc etc Jeg er nemlig ret vild med den effekt at hundene står knivskarpt og dele af baggrund er en anelse slørede - men det er måske kameraet der kan det?

 

Jeg spørger ud fra at jeg selv bruger et almindeligt billigt digitalt kamera og iphone fotos så det kan selvfølgelg også være derfor at dine billeder lykkes så meget bedre end mine :-D Det er bare så inspirerende at se hvor flot det egentlig kan blive hvis en prof tager billederne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak til jer alle sammen for roser!!

 

Jeg tænker på hvilket objektiv og om du bruger trefod, om du evt photoshopper med baggrund, fjerner elementer etc etc Jeg er nemlig ret vild med den effekt at hundene står knivskarpt og dele af baggrund er en anelse slørede - men det er måske kameraet der kan det?

 

Jeg spørger ud fra at jeg selv bruger et almindeligt billigt digitalt kamera og iphone fotos så det kan selvfølgelg også være derfor at dine billeder lykkes så meget bedre end mine :-D Det er bare så inspirerende at se hvor flot det egentlig kan blive hvis en prof tager billederne.

 

OK :-)

 

Jamen jeg bruger spejlrefleks og det er jo det der gør den store forskel ift. dit udstyr. Man kan ikke lave skarpe billeder af hunde der bevæger sig med alm. digitalkamera.

Jeg bruger et Canon 5D markII og objektivet er et Canon 70-200 2.8

Jeg har ikke brugt photoshop til andet end rammen om billedet, ofte er det en personlig holdning om man vil justere billederne på computeren eller under optagelserne, jeg hører til dem der mener man tager billeder med kameraet. Den slørede baggrund og forgrund følger med optagelserne, jeg ligger på maven og det fremmer perspektivet/dybden i billedet.

 

Jeg synes jo det er noget af det alle bedste man kan bruge tid på, jeg elsker at fotografere og gør det derfor så ofte som muligt. Selvfølgelig handler det om talent og viljen til at lære, men med øvelse kommer man sørme osse langt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Som altid - LÆKRE billeder af smukke hunde :hjerte:

Hvis du nogensinde kommer fordi midtjylland og mangler en fuldstændig modsætning af dine hunde (læs: mikrohund :lol:) at øve dig på - så står Ayo klar :mrgreen::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som altid - LÆKRE billeder af smukke hunde :hjerte:

Hvis du nogensinde kommer fordi midtjylland og mangler en fuldstændig modsætning af dine hunde (læs: mikrohund :lol:) at øve dig på - så står Ayo klar :mrgreen::engel:

 

Haha jamen du må jo dukke op på udstillingen i Vejen, vi er der i to dage og omgivelserne er fine, så der kan vi sagtens lave nogle fine Ayo-billeder ;-)

 

Det er faktisk altid sjovt at fotografere andre hunde end dem man er fant til, og det er en god udfordring.

I denne uge havde vi en fotografering af Ibens hunde (hende der har boxer som går uTROlig meget op i at ha' snor på hundene :slem:) og hendes kærestes hund er altså en lille sprinter, han var sgu sjov at filme :5up: og det lykkedes da heldigvis at fange ham indimellem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Haha jamen du må jo dukke op på udstillingen i Vejen, vi er der i to dage og omgivelserne er fine, så der kan vi sagtens lave nogle fine Ayo-billeder ;-)

 

Det er faktisk altid sjovt at fotografere andre hunde end dem man er fant til, og det er en god udfordring.

I denne uge havde vi en fotografering af Ibens hunde (hende der har boxer som går uTROlig meget op i at ha' snor på hundene :slem:) og hendes kærestes hund er altså en lille sprinter, han var sgu sjov at filme :5up: og det lykkedes da heldigvis at fange ham indimellem...

Hvornår er der Vejen-udstilling? :-D

Og ville det så være ok, hvis jeg kom til at smugle én af dine grander med hjem også? :hjerte: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Hahahaha jeg vil egentlig gerne se dig prøve :mrgreen:

 

Vejen er 15-16. september

Hahah, må se at få specialsyet jakke med VIRKELIG store lommer - og så måske begynde at styrketræne lidt, så jeg kan få slæbt én af dem afsted i den store jakke :lol:

 

Nåh, jamen dét kan nok sagtens arrangeres at vi kigger forbi - så langt fremme har vi ingen planer, så det kan da bestemt bookes ind :5up: og så kan jeg også nusse grander ja! :hjerte: :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B

I denne uge havde vi en fotografering af Ibens hunde (hende der har boxer som går uTROlig meget op i at ha' snor på hundene :slem:) og hendes kærestes hund er altså en lille sprinter, han var sgu sjov at filme :5up: og det lykkedes da heldigvis at fange ham indimellem...

 

Chino ville gerne have sat tandstumperne i DEN bold!!! :fornaermet:

 

 

... smukke billeder som altid. Også mine :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Chino ville gerne have sat tandstumperne i DEN bold!!! :fornaermet:

 

 

... smukke billeder som altid. Også mine :-D

 

Den landede først på højen i går, det er hestenes bold men de gider den ikke rigtig ;-)

 

 

 

*Skal jeg smide nogle af dine billeder op, så du kan flashe dem med manér? :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B

*Skal jeg smide nogle af dine billeder op, så du kan flashe dem med manér? :slem:

 

Oh HELL, yeah! Tænkte faktisk på at spørge om jeg måtte lave en tråd, selvom jeg ikke har valgt billeder endnu :lol: (Vi er nede på ... 50 ... det går langsomt fremad :mrgreen: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Oh HELL, yeah! Tænkte faktisk på at spørge om jeg måtte lave en tråd, selvom jeg ikke har valgt billeder endnu :lol: (Vi er nede på ... 50 ... det går langsomt fremad :mrgreen: )

 

Hahahaha vi kan jo vælge at se positivt på det, tænk nu hvis du havde svært ved at vælge 30 du gad eje :mrgreen:

 

Jeg fikser en tråd til dig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
Hahah, må se at få specialsyet jakke med VIRKELIG store lommer - og så måske begynde at styrketræne lidt, så jeg kan få slæbt én af dem afsted i den store jakke :lol:

 

Må jeg forslå Lunas telt? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...