Hop til indhold

Tyggeben ..


Gæst Blomsterpigen
 Share

Recommended Posts

Gæst Sus&Siku

Ok, det var også bare en undring ;-)

 

Og vi alle har en mening omkring foder, sunde vaner osv.

 

Hos mig får Siku ikke "menneskemad". Trods han er blevet aldeles aktiv, så må han "nøjes" med hundefodret.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Sus&Siku

Tja det gjorde vi også med min barndomshund (lab/rottweiler). Det resulterede i, at hunden tiggede, stjal maden, blev overvægtigt og døde relativt tidligt i en alder på 7-8 år.

 

Den fejl vil jeg ikke gøre med min hund...

 

Hmm nok om det. Det var jo bare en undring ;-) Og vi alle har jo grunde til at gøre, som vi nu engang gør :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen af mine kan nu kaldes overvægtige, de stjæler ikke mad og jeg tvivler oprigtigt på, at nogen nogensinde er døde af at få smagsprøver med mindre du gav dem en smagsprøve på gift... Men overvægt og inaktivitet og de følgesygdomme man kan få af det, det kan man dø af ;-)

 

Nu lever mine hunde meget aktive liv, så jeg tænker, at det hele går såmænd nok ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Carsten Kroghsbo
Jeg tror helt sikkert også det handler om mængden... Jeg kender en hund, som får 150-200 om dagen - en labrador størrelse, som går/løber mange kilometer hver dag og leger med en flok hunde flere gange om ugen... Så han er altså en temmelig aktiv hund... Han får så lidt foder, fordi han er stærkt overvægtig og gerne skulle tabe sig.. Problemet er bare, at ved siden af tørfoderet får han sovs og kartofler og alle mulige andre rester... Og en bunke godbidder som han bare får serveret, mens han sidder på sin røv... Det ville i mine øjne være bedre, hvis man gav ham lidt mere tørfoder og lidt færre rester og så fik ham til at arbejde lidt for de godbidder...

En hund der er så aktiv, burde virkelig ikke være fed...

 

Problemet er nok menneskene. Når der står på posen at hunden skal have 200 gram pr dag, så "glemmer" de at den så ikke skal have andet. Godbidder og alt det andet skal med i den daglige ration og er derfor med i de 200 gram eller rettere. De 200 gram skal reduceres. Det kan værte lidt svært med kalorier mv, men man kan altid starte med at reducere gram til gram.

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er nok menneskene. Når der står på posen at hunden skal have 200 gram pr dag, så "glemmer" de at den så ikke skal have andet. Godbidder og alt det andet skal med i den daglige ration og er derfor med i de 200 gram eller rettere. De 200 gram skal reduceres. Det kan værte lidt svært med kalorier mv, men man kan altid starte med at reducere gram til gram.

Synes bare det er virkelig virkelig lidt for en labrador... Vores labrador får nok 500 gram om dagen + det løse... Og han er slet ikke så aktiv som den labrador jeg kender og han har endda tabt sig efter vi fik ham for et par uger siden... Så jeg forstår slet ikke, at han kan blive så stor :vedikke: Men jeg ved selvfølgelig heller ikke hvad de fodrer med og hvordan og hvorledes...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er forskel på hunde, ligesom der er forskel på mennesker. Nogle er konstant sultne og tager hurtigt på, andre gider ikke rigtig spise, og andre igen er velsignet med en høj forbrænding.

 

Selv min kære dyrlæge synes det er helt fint at give hunden lidt rester af og til. Det giver afveksling og - tror jeg selv - giver en stærkere mave.

 

Men hvilket foder får Siku? Langt det meste foder indeholder korn eller majs som hovedingrediens. Og er det mon bedre end en pølse?

 

Bella får tit menneskemad. Hun er i perfekt foderstand, har den smukkeste pels og er i øvrigt sund og rask (bortset fra det ledproblem jeg beskriver i anden tråd). Hun tigger ikke, og kunne ikke drømme om at stjæle mad. Men det har nok mere med opdragelse at gøre:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund tigger ikke ved spisebordet, fordi det må hun ikke. Men hun spiser vores mad med øjnene inde i stuen, men det må hun gerne derinde, og hun ved hun får noget ud af det ret ofte.

 

En hund tigger kun hvis den har lært at få noget ud af det :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blomsterpigen

Jeg har valgt efter at været ude og kigge på marvben, ikke at give ham det, da at jeg læste på det at det kunne gå i splinter, og jeg har bare ikke lyst til at opleve at min hund får det galt i halsen, måske er jeg hys nu :-)

 

Men det gjorde mig blot utryg..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...