Hop til indhold

Recommended Posts

Har lige været på udstilling og fik en kritik der på Katla, som sådan var fin nok, men der stod, at hun pga lange haser (de er ikke længere end welsh'ers nu er) ikke havde nok afskub. Men jeg synes nu at hun har et pænt afskub, eller?

IMG_0607 (Large).jpg

Vi er lige vendt fra en "frem og tilbage", derfor har jeg linen foran hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har ikke tilfældigvis video af hende? Hasevinklingen kan have en del at sige mht. afskub. En hund med meget hasevinkling vil have mere afskub end en uden. Welsherne har jo (heldigvis) ikke bevæget sig så meget i samme retning som springere og cockere og derfor har de ikke så meget bagbensvinkling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror kun at jeg har billeder, men vil da prøve at filme, så kan jeg jo også selv bedre se det ;)

 

Du går ikke til ringtræning med hende, så kan du få en af de andre til at filme. Det er faktisk rigtig godt det med at filme, det giver et helt andet (og til tider ubarmhjertigt) indtryk.

Link til indlæg
Del på andre sites

kat.jpg

 

Her er hun stillet op på forskellige måder (sidste sommer, hun har mere pels nu ;)), og hun er en pænt vinklet welsh. Jeg ved at når hun er ved at komme i løbetid, strækker hun ikke så meget ud. Hun har et lidt faldende kryds, og løse albuer, men en skøn pels og en flot ribbensbue,nå det har nu ikke noget hase vinkling at gøre :blink:

Katla2011.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

[ATTACH=CONFIG]86676[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]86677[/ATTACH]

 

Her er hun stillet op på forskellige måder (sidste sommer, hun har mere pels nu ;)), og hun er en pænt vinklet welsh. Jeg ved at når hun er ved at komme i løbetid, strækker hun ikke så meget ud. Hun har et lidt faldende kryds, og løse albuer, men en skøn pels og en flot ribbensbue,nå det har nu ikke noget hase vinkling at gøre :blink:

 

Næ... der er da ret meget vinkling på der. Skal være spændende at se hende i bevægelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får tit sønnike til at filme forskellige ting, men jeg har ikke filmet løb endnu, af filme til ringtræning er ikke en mulighed, sidste gang jeg var der (pænt lang tid siden, var vi 29 i en lille gymnastiksal, så hundene når ikke engang at strække ud )

Jeg er ikke så god til at stille hende op, så jeg får gemalen til at tage billeder, så jeg kan sidde og se hvad jeg gør galt, det er bestemt også meget lærerigt ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får tit sønnike til at filme forskellige ting, men jeg har ikke filmet løb endnu, af filme til ringtræning er ikke en mulighed, sidste gang jeg var der (pænt lang tid siden, var vi 29 i en lille gymnastiksal, så hundene når ikke engang at strække ud )

Jeg er ikke så god til at stille hende op, så jeg får gemalen til at tage billeder, så jeg kan sidde og se hvad jeg gør galt, det er bestemt også meget lærerigt ;)

 

æv træls, var det DKK? I gamle dage var vi i den blå hal i Svendborg, om sommeren udendørs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det ikke have været varmen, der har taget lidt af hendes bevægelser? Især hvis det er første gang hun har fået den kritik?

 

Mine var ihvertfald ikke i samme tempo, som de plejer, men for mine to er det kun en fordel, at tempoet bliver sat ned og derfor fik vi ikke nogle ukendte bemærkninger på bevægelserne.

 

Jeg ville tænke varmen fremfor alt muligt andet; med min begrænsede viden om Welsh'er så lignede hun bare en hund, der synes varmen var lige i overkanten og derfor hængte lidt i fremdriften.

Link til indlæg
Del på andre sites

æv træls, var det DKK? I gamle dage var vi i den blå hal i Svendborg, om sommeren udendørs.

 

Ja Ghita er rigtig dygtig, jeg ved ikke lige, hvad der skete med den blå hal, den blev ændret til en lille gymnastiksal, men de er lige startet udenfor igen, så det kunne da godt være at jeg skulle komme afsted igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom vejret var lækkert, var det jo bestemt ikke optimalt med den varme, så du har nok ret, men det slipper vi jo for i næste week end (FDA), der bliver det regnvejr :blink:

 

Jeg springer så FDA over :blink:

 

Men det kunne da være, at jeg skulle springer Allerup over og tage FDA næste år, for Allerup og jeg har aldrig været specielt gode venner, når det kommer til placeringer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Nu har jeg ikke set hende i aktion (så vidt jeg husker), men jeg syntes nu ellers billedet fra Allerup viser hun bevæger sig udmærket. Jeg vil mene du kan vinde en del på trimningen. Det ser nemlig ud til, at hun klippes virkelig kort på haserne. Hvis du lader noget mere stå der, vil det optisk hjælpe på indtrykket af afskub. Samtidig kan du ved at lade mere pels stå hen over hasevinklingen, give indtrykket af at hasen er lavere ansat end hvad tilfældet er.

 

Så giver hendes aftegninger også nogle udfordringer, som jeg ser det. For når hun er i løb, vil den røde plet lige over hasen også få det til at se ud som, at hun mangler lidt afskub. Det gør det i hvert fald på det billede du har postet.

 

Og så er der et eller andet med de to ståbilleder, der giver en stor forskel i hvordan jeg ser hende. På det første ser hun meget lige ud i fronten (skyldes at hun står og ser op), mens hendes andet lårben ser utrolig langt ud. På det andet billede har hun bedre vinkling i fronten, og her ser hendes andet lårben næsten for kort ud.

 

En del af det du nævner, vil kunne der gøres meget ved når du trimmer. Herunder rette op på det affaldende kryds. Albuerne kan være svære at gøre noget ved, men trim tæt på ydersiden, så der ikke er noget, der flagrer.

 

Skal nu lige understrege, at jeg bare sidder og plaprer løs ud fra de billeder du har postet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Plapr du bare løs, gode fif tages til efterretning, mht. at lade mere pels sidde på haserne, er faktisk ikke en mulighed, da der er nok i forvejen, også for at de skal se lidt tykkere ud, hvis jeg lader mere sidde, begynder det bare at hænge :blink:. Ståbillederne er taget på 2 forskellige måder, så jeg kunne se hvor langt tilbage jeg skulle stille hendes ben, men jeg synes at ligemeget hvordan de står, er det bare ikke helt rigtigt. Her er et 3. ståbilledede her er bare fra den anden side, den man aldrig bruger :blink:, der står forbenene så ikke helt som de skal. Nå men det havde jo ikke så meget med afskub at gøre, må lige få én til at filme i week enden, så smider jeg den lige ind.

IMG_9733 (Large).jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...