Hop til indhold

Foder til aktive cavaliere

tjikson
 Share

Recommended Posts

Nogen der har et forslag til et foder, det skal være så kornfrit som overhovedet muligt.. Barf er ikke en mulighed pt. da vi ikke har plads til det i fryseren :hmm:.. Vi har indtil videre fodret med Golden eagle, men har problemer med at tøserne holder vægten på det.. Vi har endda prøvet deres version af foder til super aktive (power).. Men heller ikke der får de så meget på sideben som vi egentlig godt ville have de har.... De har maden stående hele dagen til fri afbenyttelse :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

har du prøvet deres hvalpefoder?.. vores yngste tøs er jo 7mdr.. men hun går tydeligvis i den stores fodspor både med at holde på vægten samt aktivitet

Nej, kender ikke noget til deres hvalpefoder, men tænker at jeg skal til at sætte mig ind i det om ikke så længe med bette-vapsen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gitte1976
Nogen der har et forslag til et foder, det skal være så kornfrit som overhovedet muligt.. Barf er ikke en mulighed pt. da vi ikke har plads til det i fryseren :hmm:.. Vi har indtil videre fodret med Golden eagle, men har problemer med at tøserne holder vægten på det.. Vi har endda prøvet deres version af foder til super aktive (power).. Men heller ikke der får de så meget på sideben som vi egentlig godt ville have de har.... De har maden stående hele dagen til fri afbenyttelse :hmm:

Der er jo også Kingsmoor Sport, som er helt uden korn. :-DHundemad til voksne hunde med et hjt aktivitetsniveau - gratis fragt

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er på tøsernes 3. sæk N&D og Jessie har altid været ekstrem svær at holde vægt på.

Hun ligger nu stabilt på en vægt på 21,5 kg., hvilket har betydet en klædelig vægtøgning på 1,5 kg. siden første sæk. Hendes vægt fortsætter dog ikke med at stige.

Emma har til gengæld tabt 1 kg., hvilket også var klædeligt til hende. Emms gik fra hvalpefoder fra Nutra Nuggets Gold til voksenfoder fra N&D.

Jessie har hele sit liv været nødsaget til en fedekur 2-4 gange om året bestående af fløde og leverpostej i foderet, men det har ikke været nødvendigt endnu på N&D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Frk.Smilla: jeg kan ikke quote fra min telefon :-)

Emma spiser hvad som helst når som helst. Hun er en rigtig spaniel i den retning og vi kæmpede med at holde hendes vægt nede på det andet foder. Hun er jo kun 1 år, så hun har kun fået hvalpefoderet og så foderet fra N&D.

Jessie er derimod meget kræsen og spiser langt fra hvad som helst, men dette foder spiser hun. Og det har klædt hende med noget mere vægt.

Jeg bruger lamversionen om morgenen og vildgrisen om aftenen.

Det er ihvertfald et foder, der fungere for mine to, så jeg betaler gladeligt prisen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørger måske lidt dumt, men er det fordi tøserne ikke vil spise deres foder? :genert:

De fleste cavalierer har jo tendens til at blive lidt runde i det.. (men de kan jo til gengæld godt være kræsne!) :)

Som rigtige cavalier kaster de sig selvfølgelig ikke over den ikke-konge-værdige føde :lol:!... men inden vi smutter i seng om aften, lunter de lige ud og tømmer skålene... nu de alligevel ikke fik noget bedre :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som rigtige cavalier kaster de sig selvfølgelig ikke over den ikke-konge-værdige føde :lol:!... men inden vi smutter i seng om aften, lunter de lige ud og tømmer skålene... nu de alligevel ikke fik noget bedre :lol:

Ok, da Smilla fik tørfoder (nu barfer vi) ville hun nemlig KUN have Royal Canin. Det andet rørte hun ikke. Så det gælder måske også om at finde noget foder, de gider æde. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

• 3 weeks later...

RC 4300

Luposan Sport

Acana Sport

Kingsmoor Sport

Eukanuba Performance (working and endurance eller Jogging and agility)

Det er dem jeg har været igennem for at finde et foder, hvorpå min hund kan holde vægten. Er end med Eukanuba, da det har det højeste energiindhold af alle og for første gang er min hund perfekt i stand og har en smuk, glansfuld pels.

Fint at man har en holdning til korn, men det vigtigste må vel nu engang være, at hunden trives og ser godt ud. Jeg er sådan set ret ligeglad med om der er korn i - bare mine hunde trives, har appetit og ser sunde ud.

Link til indlæg
Del på andre sites