Hop til indhold

Game of Thrones


Umulia
 Share

Recommended Posts

Nogle herinde, der har set serien eller læst bøgerne?

Jeg begyndte at læse den første bog for en måneds tid siden, men var lige ved at stoppe igen - de første 250 sider synes jeg var ret hårde at komme igennem :lol:

 

Men det blev bedre, og nu er jeg så fuldstændigt grebet af historien at jeg så alle to sæsoner af TV-serien på 3 dage :oops:

 

Man skal passe på ikke at blive for glad for nogle af personerne (de få af dem, der er bare en lille smule sympatiske), for det er ret sikkert at de dør undervejs ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 163
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har ikke læst dem men faldt for serien og synes det er møg-hamrende-træls at de først sender næste sæson til næste år!!! :shock:

 

Jeg er lidt af en sucker for den slags serier, nu kan jeg se at de starter en ny fantasy op der også ser pænt flot og interessant ud - men altså, kunne de ikke bare have sendt kun et afsnit om lørdagen i stedet for to nye hver gang - så skulle vi ikke vente et helt år :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke læst dem men faldt for serien og synes det er møg-hamrende-træls at de først sender næste sæson til næste år!!! :shock:

 

Jeg er lidt af en sucker for den slags serier, nu kan jeg se at de starter en ny fantasy op der også ser pænt flot og interessant ud - men altså, kunne de ikke bare have sendt kun et afsnit om lørdagen i stedet for to nye hver gang - så skulle vi ikke vente et helt år :megaked:

 

enig! Jeg missede de 2 første episoder men fik læst et par meget fyldestgørende referater for ellers havde jeg da været totalt lost i afsnit 3 :lol:

 

Umulia men bøgerne kan anbefales?

Link til indlæg
Del på andre sites

Umulia men bøgerne kan anbefales?

 

Helt sikkert! Som sagt, jeg syntes den første 1/3 af den første bog var svær at komme igennem, men det er nok fordi alle personer skal introduceres før der kommer rigtig gang i handlingen - og der er mange personer :shock:, de fleste af dem dybt usympatiske, perverterede, bedrageriske og whatnot :lol:

 

Men det mærkelige er, at efterhånden begynder man at fatte sympati for nogle af dem, fordi man lærer deres baggrund at kende. Forfatteren må virkelig have talent for psykologi.

 

Det er ikke en fantasy-historie i gængs forstand. Det er ikke de gode mod de onde - det er de knapt så onde mod de virkelig modbydelige! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt sikkert! Som sagt, jeg syntes den første 1/3 af den første bog var svær at komme igennem, men det er nok fordi alle personer skal introduceres før der kommer rigtig gang i handlingen - og der er mange personer :shock:, de fleste af dem dybt usympatiske, perverterede, bedrageriske og whatnot :lol:

 

Men det mærkelige er, at efterhånden begynder man at fatte sympati for nogle af dem, fordi man lærer deres baggrund at kende. Forfatteren må virkelig have talent for psykologi.

 

Det er ikke en fantasy-historie i gængs forstand. Det er ikke de gode mod de onde - det er de knapt så onde mod de virkelig modbydelige! ;-)

 

:5up: jeg får ikke læst så meget for tiden, men jeg mangler noget til ferien så jeg tror da jeg skal have kigget på serien.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor meget har de ændret i forhold til bogen?

 

Overordnet er historien den samme, men der er detaljer, der er ændret, sikkert for at økonomisere med tiden. F.eks. kan der være ting, der i bogen foregår med flere ugers mellemrum, men i serien sker samme dag. Der kan også være f.eks. vigtige samtaler, der foregår andre steder i TV-serien end de gjorde i bogen.

 

Og så er der selvfølgelig detaljer som f.eks. personers udseende. I bogen står der at Jaime Lannister har blonde krøller - i serien har han glat leverpostejfarvet hår :vedikke:

En person - vil ikke nævne hvem - mister næsen i bogen. I serien får han bare et sår på kinden. Den slags småting, men det sker altid i film synes jeg. I Ringenes Herre ser ingen af personerne ud som jeg havde forestillet mig da jeg læste bøgerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Overordnet er historien den samme, men der er detaljer, der er ændret, sikkert for at økonomisere med tiden. F.eks. kan der være ting, der i bogen foregår med flere ugers mellemrum, men i serien sker samme dag. Der kan også være f.eks. vigtige samtaler, der foregår andre steder i TV-serien end de gjorde i bogen.

 

Og så er der selvfølgelig detaljer som f.eks. personers udseende. I bogen står der at Jaime Lannister har blonde krøller - i serien har han glat leverpostejfarvet hår :vedikke:

En person - vil ikke nævne hvem - mister næsen i bogen. I serien får han bare et sår på kinden. Den slags småting, men det sker altid i film synes jeg. I Ringenes Herre ser ingen af personerne ud som jeg havde forestillet mig da jeg læste bøgerne.

 

den slags kan jeg godt leve med, det er mere når de ændrer ting som ikke har nogen betydning for filmens længde. Det hjælper nok også at jeg har set serien først. Twilight filmene er fuldstændig ødelagte for mig fordi edward ser forkert ud :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er kun de to første, så det går nok ;-)

 

 

har du set at der også er et boxset med alle 6 til 280?

Det tror jeg lige jeg snupper :5up:

 

nej tak for tippet, jeg var ikke nået længere end til at smide det i indkøbskurven. Jeg når altid at gå i panik over at jeg kun mangler at finde varer for 300 kr for at spare 19 kr i porto så jeg shoppede videre :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Klasse serie! Jeg har også fulgt med på Tv3, og er MEGA bummed over at skulle vente så lang tid på season 2.

 

Internettet hvor vi bor er så dårligt at jeg ikke magter at downloade (desuden har jeg hørt det er ulovligt :engel::vedikke:)

 

Tror da også lige jeg vil tjekke bøgerne ud, især hvis de er så billige. Tak for fif!

 

one-does-not-simply-win-the-game-of-thrones.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...