Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles - sommer / efterår 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

Gæst BrunBisse

3. juni Hillerød Hundevenner havde fået arrangeret et kæmpe Agility stævne med 3 ringe og jeg var med som sponsor og havde det store telt på plads.

 

Frida fik sin første Agility “pind” i DKK regi - fedt!

 

Marianne og Bent Blom havde også en go’ dag og specielt Bent som fik sin første champion med Dazzler - STORT til lykke!

 

Der er nogle billeder som blandt andet viser, hvorfor Marianne er regerende dansk mester og sammen med Bent er blandt landet bedste Agility hundeførere og det er en stor glæde og fornøjelse at væres sponsor for dem begge - jeg er stolte af jer!

Men da jeg ikke må linke...., så må dem som ønsker at se billederne sende mig en privat besked.

 

Vi siger tak til Hillerød Hundevenner for et godt arrangement og vi ses måske igen næste år.

 

PS. Spilop skriver ovenfør "Vilkårene skal være de samme til alle stævner, og det må dommerne ikke lave om på."

 

Enig - sådan er virkeligheden ikke. Der var en forskel mellem de 3 ringe, en dommer diskede hvis hundeføreren prøvede at rette sin hund ind med kroppen før start, andre gjorde ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 959
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Spilop
3. juni Hillerød Hundevenner havde fået arrangeret et kæmpe Agility stævne med 3 ringe og jeg var med som sponsor og havde det store telt på plads.

 

Frida fik sin første Agility “pind” i DKK regi - fedt!

 

Marianne og Bent Blom havde også en go’ dag og specielt Bent som fik sin første champion med Dazzler - STORT til lykke!

 

Der er nogle billeder som blandt andet viser, hvorfor Marianne er regerende dansk mester og sammen med Bent er blandt landet bedste Agility hundeførere og det er en stor glæde og fornøjelse at væres sponsor for dem begge - jeg er stolte af jer!

Men da jeg ikke må linke...., så må dem som ønsker at se billederne sende mig en privat besked.

 

Vi siger tak til Hillerød Hundevenner for et godt arrangement og vi ses måske igen næste år.

 

PS. Spilop skriver ovenfør "Vilkårene skal være de samme til alle stævner, og det må dommerne ikke lave om på."

 

Enig - sådan er virkeligheden ikke. Der var en forskel mellem de 3 ringe, en dommer diskede hvis hundeføreren prøvede at rette sin hund ind med kroppen før start, andre gjorde ikke.

 

Hej så mødtes vi i Hillerød. Jeg var inde og købe lidt ved jer.

 

Reglen om at vi ikke må røre hunden efter start er helt ny, og der er nogle indkørsels problemer med det endnu. Så det er ikke alt dommerne endnu er enige om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et spørgsmål... Joy er jo inde på hundeweb(fandt jeg ud af *gg*). Jeg kan se hans to oprykninger fra Dania Cup sidste år er lagt ind, men de to fra Albertslund er endnu ikke kommet... Er det normalt at det tager lidt tid? Eller er det et rent tilfælde at dem fra Dania er kommet ind og jeg selv skal meddele at hunden er rykket op i SP2 i april?

Link til indlæg
Del på andre sites

Klokken 9 er da ikke tidligt:vedikke:

 

Kan stadig med gru huske da jeg skulle op til Slagelse Hundevenner i august... Er ret sikker på der var banegennem klokken 7:15 til den første klasse... Og der er alligevel lidt vej fra Vordingborg til Skælskør. Min arme far kunne få lov til at køre mig hele vejen derop og hjem igen, og så hente mig omkring 19:00 om aftenen. Er der forøvrigt nogen der skal derop d. 4/8 i år? Overvejer det lidt, men har jo også en dag i Næstved d. 5/8

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et spørgsmål... Joy er jo inde på hundeweb(fandt jeg ud af *gg*). Jeg kan se hans to oprykninger fra Dania Cup sidste år er lagt ind, men de to fra Albertslund er endnu ikke kommet... Er det normalt at det tager lidt tid? Eller er det et rent tilfælde at dem fra Dania er kommet ind og jeg selv skal meddele at hunden er rykket op i SP2 i april?

 

Det er normalt at der kan gå laaaaaang tid! Da jeg fik min første ind var jeg jo vældigt utålmodig, for at se den "sort på hvidt" :blink: men der gik flere måneder inden den kom på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, men vi har jo løbet en fin fin konkurrence i Harlev idag... altså selv konkurrencen var fin, det var vores løb så ikke rigtigt :roll:

 

Vi lagde ud med en disk i ag-åben... først fik jeg en hjerneblødning og synes hun gik forkert ind i slalom :vedikke: 2 gange insisterede jeg på at hive hende ud af en fuldstændig korrekt slalom :vedikke: hun var pænt mopset på mig tilsidst! Så lå der en fiiin lille forhindringsdiskriminering med balance og tunnel... "iiiiii" råbte Anna, "op op" hørte Karla :lol: 3 gange! :mrgreen:

 

SPÅ - super fint løb, fejlfrit og det hele kørte... indtil jeg så lige valgte at trække hende forbi allersidste spring :stupid: så 5 fejl der... :roll:

 

SP3 - jeg glemte banen, hvilket gjorde at jeg tøvede voldsomt på spring 6 og hun rev derfor en pind - så 5 fejl der...

 

AG2 - Super fint løb, desværre valgte hun at lave tårnspring på vippen :evil: så jeg valgte at diske os og tage den om. Resten løb hun superfint og fejlfrit...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Nissans debut, bød på en 5. plads - nybegynder, til klubmesterskabet i dag.

 

Han bestemte sig for lige at tage sig en sejrs runde istedet for at springe gennem hjul med det samme.

 

 

en skam, men en rigtig god dag.

alt andet gik super godt! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Jeg har haft 2 kursister til lokalstævne idag - "min" dygtige unge Anna blev nr 1 i stor begynder! Hun er simpelthen så god. Handler med ro og overskud - hvis hun bliver ved bliver hun fantastisk!

 

[ATTACH=CONFIG]87743[/ATTACH]

 

vi havde også to af de unge i klubben i dag, som næsten løb af med alle pokalerne.

mange af dem gør det bare super godt.

gid man selv kunne handle med så meget ro!

 

tillykke til anna! garanteret rigtig velfortjent!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jepsen

Vi var i Vejle til stævnet i samarbejde med "Green games".

 

Vi klarede os "ok". Jeg er blevet bedre i forhold til at sætte spurten ind de rigtige steder, hvilket resulterer i et mere flydende løb fra Dupond. han skal ikke hele tiden vente på mig :D

 

Desværre var der ler-due skydning lige i nærheden. Efter 2. løb havde jeg svært ved få kontakt med Dupond, som kunne ville være i sit bur og være bange. I 3. løb, som var mit klasse løb, kunne jeg godt mærke, han ikke rigtig ville være der. I 4. løb var han slet ikke til stede. Han løb en helt anden bane, end den jeg havde lært!

Kassereren fra Ødis måtte helt opgive at løbe de 2 sidste løb.

Er lidt skuffet over at skydningen skulle ligge så "tæt" på. Havde jeg vidst det, havde jeg ikke meldt mig til stævnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jepsen:

 

Godt du ikke kommer hos os. Vi har lerdueskydning, en hard ball bane, bueskyttere, motorcross og gocartbaner og tit er vi på alle på en gang. Nå ja, og så er der dem der flyver med modelfly...

 

Vi har dog kun få skudræd hunde her i klubben. De fleste vender sig til det efter et par gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Jepsen:

 

Godt du ikke kommer hos os. Vi har lerdueskydning, en hard ball bane, bueskyttere, motorcross og gocartbaner og tit er vi på alle på en gang. Nå ja, og så er der dem der flyver med modelfly...

 

Vi har dog kun få skudræd hunde her i klubben. De fleste vender sig til det efter et par gange.

 

DM har et år forgået med flot skydning i baggrunden, uha det var ikke populært. Alle mine er i kræft af jagthundetræningen fløjtende ligeglad med skud. Altså ikke hvis jeg skal løbe med jagthunden, de er så fucking uhøflige at de stopper op for at kigge hvor fuglen lander, men heldigvis er det jo ikke dem jeg bruge så meget, men bange er de ikke

 

DcH Ribe ligger på en militær plads og der er der også tid skud etc.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil så lige sige at Joy faktisk er meget skudræd, men han er åbenbart mere glad for agility, end han er bange for skuddene, så det er aldrig et problem der, heldigvis... Oprindeligt var han nu også ligeglad, men da han var omkring et år havde min far ham og den gamle schæfer med ude og lufte på klubbens arealer en aften. De gik forbi voldene hos motor crosserne og i samme øjeblik startede det vildeste fyrværkerishow og hunden har siden da været utrolig lydfølsom. Bare det at vaskemaskinen siger klik når den er færdig er nok til at han går hen og gemmer sig under trappen...

 

Men igen, godt hunden er mere glad for at arbejde end den er bange for skud :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jepsen

Vi var til et DGI stævne i Ribe ude ved DCH. Samme dag som der var gevær konkurrence i skydeklubben. 500 m væk! Heldigvis var Dinesen dommer, og han tillod lidt mere start-tid, så vi kunne få styr på hundene :D

 

Jeg har skud-trænet med Dupond siden han var hvalp. Det er bare ikke ham!!!! Vi kan også høre kanonerne, når der er øvelser i Oksbøl. Det er ikke sjovt på trænings-banen, når man (jeg) skal hente hunden på P-pladsen hele tiden. Der er altså langt derned fra AG banen!!! :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var til et DGI stævne i Ribe ude ved DCH. Samme dag som der var gevær konkurrence i skydeklubben. 500 m væk! Heldigvis var Dinesen dommer, og han tillod lidt mere start-tid, så vi kunne få styr på hundene :D

 

Jeg har skud-trænet med Dupond siden han var hvalp. Det er bare ikke ham!!!! Vi kan også høre kanonerne, når der er øvelser i Oksbøl. Det er ikke sjovt på trænings-banen, når man (jeg) skal hente hunden på P-pladsen hele tiden. Der er altså langt derned fra AG banen!!! :D

 

Der var vi også ude - bare til rally.

 

Da Liva lå på ærespladsen, kom der lige en salve :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft 2 kursister til lokalstævne idag - "min" dygtige unge Anna blev nr 1 i stor begynder! Hun er simpelthen så god. Handler med ro og overskud - hvis hun bliver ved bliver hun fantastisk!

 

[ATTACH=CONFIG]87743[/ATTACH]

 

Jamen det MÅ jo være navnet der gør det!! Tænk hvor glad hun skal være når hun ser hvordan hendes fremtid ser ud, når hun kigger på sine navnesøstre... :engel::lol:

 

Sejt, tillykke med hende, Amocca! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christian-Kolo

Mig og Kolo har lige været til vores første stævne i køge. Det gik rigtigt godt selvom vi blev diskede alle løb, men vi var der mest for at træne til "stævnemiljø". Vi var tilmeldt 2 dage, første dag var mest sådan en "fest" og han fjollede lidt rundt. Anden dag gik rigtigt godt, han var super dygtig :hjerte:

 

Næste stævne er DCH Odense, er der nogle der skal derhen? Mig og min mor og moster korvis komme :mrgreen:

 

 

-:mrgreen:Christian:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...