Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles - sommer / efterår 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg købte tidligere på året en polyjump pose til klubben. Jeg tror faktisk at den er langt lettere end en stofpose... Men den er længere, så en erfaren agilityhund kan risikere at "fare vild" i den på vej ud... Men tyngden af posedelen... Jeg vil næsten æde min gamle hat på, at den er lettere end stofposerne.... Især i regnvejr!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 959
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg købte tidligere på året en polyjump pose til klubben. Jeg tror faktisk at den er langt lettere end en stofpose... Men den er længere, så en erfaren agilityhund kan risikere at "fare vild" i den på vej ud... Men tyngden af posedelen... Jeg vil næsten æde min gamle hat på, at den er lettere end stofposerne.... Især i regnvejr!

 

Jeg ved ihvertefald at mine stof poser vejer et ton, desuden har jeg en hund der ofte kommer ud med næsen op af, og han er ofte forbrændt uden snuden af stofposen, har ikke oplevet problemer med de andre

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi fået tilsendt resultaterne fra weekendens konkurrence. Som jeg havde regnet med, blev Tyson nr. 4 i springløbet - med kun 1 sekund op til nr. 3. Det var så lige det forkryds i starten af banen, som jeg fik lagt dårligt, så han fik for stor bue. :stupid: Og han havde den hurtigste tid i agilityløbet, så det ville vi have vundet, hvis det ikke havde været for det dumme felt. :fornaermet: Til træning i søndags lod han ellers som om, at han da aldrig i hele sit liv har sprunget et felt. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til dem der ikke lige har set det... Så bibeholder man reglerne for kvalifikation til DcH DM :blink:

 

Og og og... I går ved mødet blev det desuden indført at hunde der har fået DM-pind og senere flytter over i seniorklasserne stadig er kvalificeret til SM:banan:...

 

Og og og... nu er agilityfolket gået i gang med "kampen" mod de mange lydighedsfolk i kredsbestyrelsen. De vil nemlig indføre en måneds tilmeldingsfrist :roll: Vi vil gerne beholde vores 14 dage og så så vi gerne muligheden for at kunne eftertilmelde(mod forhøjet startgebyr). Det bliver spændende at se hvad resultatet af det bliver :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gentager lige mit andet svar: Man skal have mindst et DM-udtag:blink: En seniorhund skal dog bare have løbet fejlfri i en åben klasse... Sjællandsmesterskabet afvikles ved den sidste konkurrence der tæller til DM. Til den konkurrence er der en agilityfinale for dem der er kvalificeret og den der har færrest fejl i den klasse+de to åbne klasser på dagen, vinder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved at løbe fejlfri i åben klasse indenfor banetid. 3 gange i spring og 3 gange i ag... Det lyder nemmere end det er :lol:

 

Edit. Det er måske blevet lidt nemmere nu, med de faste banetider end det var før hvor den hurtigste fejlfri hund satte banetiden

 

Hehe jeg ved bestemt godt det IKKE er nemt!! :mrgreen: har skam været der flere gange med den ene fejl efter den anden :genert:

Jeg forventer mig ikke DM af barney i agility - nok er han hurtig, men hans lange ben gør ham en smule langsommere i vendinger (han er i hvert fald ikke så god til hurtige vendinger når han leger med andre hunde), så han kommer nok aldrig rigtig til at være med på tiden. Desuden er han jo stor hund, og han er altså ikke lige så hurtig som borderne :blink: så det var af ren nysgerrighed jeg spurgte :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror nu ikke det er blevet lettere. For synes banetiderne er blevet strammere år for år. Fx var der en åben springklasse ved Jutlandia hvor banetiden skulle have været 28sekunder! Den blev justeret til 30 sekunder. Synes desværre det er en trist udvikling.

 

Min egen løb banen på 32 og havde et fornuftigt flow hele vejen rundt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror nu ikke det er blevet lettere. For synes banetiderne er blevet strammere år for år. Fx var der en åben springklasse ved Jutlandia hvor banetiden skulle have været 28sekunder! Den blev justeret til 30 sekunder. Synes desværre det er en trist udvikling.

 

Min egen løb banen på 32 og havde et fornuftigt flow hele vejen rundt.

 

Jeg tør ikke udtale mig om banetiderne er for stramme.... men det er vel trods alt mere "rimeligt" at der er en fast banetid? :vedikke: Før kunne du jo risikere at have en fin og fejlfri runde i god tid og så kom den allersidste hund og smadrede det hele ;-) Jeg har da ihvertfald personligt oplevet både dette, men også det modsatte, at jeg har givet samtlige andre deltagere i klassen tidsfejl (og dermed snød dem for deres pind - og jeg burde slet ikke have løbet i den klasse, men det er en helt anden historie :lol:) fordi Karla var på speed :lol:

 

Det gav dog god spænding, at man ikke vidste om man var købt eller solgt indtil sidste deltager havde løbet.... men det gjorde jo også, at de langsommere hunde praktisk talt ikke havde mulighed for at rykke op i klasserne, fordi de altid fik tidsfejl....

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal man kvalificere sig til sjællandsmesterskaberne? Det har jeg da løbet :hmm:

 

Det var i DKK-regi og er et uofficielt sjællandsmesterskab. Det blev også holdt i år. :-)

 

Ved at løbe fejlfri i åben klasse indenfor banetid. 3 gange i spring og 3 gange i ag... Det lyder nemmere end det er :lol:

 

Og I DKK hun to gange i spring og to gange i ag. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilgengæld er der ikke alle konkurrencer der tæller til kvalifikation.

 

Ikke at jeg nogensinde har været DM-kandidat, men var lidt inde i det den gang vi var ret aktive stævnearrangører her i kredsen, og mener at man tilsigtede 8 stævner med DM-udtag pr. år den gang. Kan se at der har været lidt flere i år, dog ligger der to i samme weekend (Bornholm+Ribe).

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres svar :blink:

 

Ja vi kommer nok til at bøvle med banetiden, men det vidste jeg jo da jeg købte en golden. Han er endda blevet meget lettere end jeg havde turde håbe på. Men må indrømme at vi altså også mest løber agility fordi jeg synes det er SÅ sjovt! Har ingen vinderplaner - i hvert fald ikke med en golden :engel: Nok er han hurtig, men han kommer altså aldrig ind på en border tid :mrgreen: om han får problemer med banetiden ved jeg ikke, men det kunne jeg godt forestille mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres svar :blink:

 

Ja vi kommer nok til at bøvle med banetiden, men det vidste jeg jo da jeg købte en golden. Han er endda blevet meget lettere end jeg havde turde håbe på. Men må indrømme at vi altså også mest løber agility fordi jeg synes det er SÅ sjovt! Har ingen vinderplaner - i hvert fald ikke med en golden :engel: Nok er han hurtig, men han kommer altså aldrig ind på en border tid :mrgreen: om han får problemer med banetiden ved jeg ikke, men det kunne jeg godt forestille mig.

 

Det er jo det gode ved de åbne klasser - han skal ikke slå borderne på tid, han skal "bare" løbe fejlfrit inden for banetiden for at få DM-udtag. :-) Men ja, han skal selvfølgelig kunne klare banetiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var da en golden, der vandt DCH's DM for nogle år siden - så helt umuligt behøver det ikke at være

 

Jeg er ret sikker på, at det var under nogle andre regler for kvalifikation, end de seneste par år... og også at selv afviklingen af DM var anderledes... Men jeg har ikke sat mig ind i de gamle regler, da det har kørt på samme måde de 3 år jeg har løbet agilitystævner - tror jeg da :vedikke: Ihvertfald de 2 sidste år, hvor jeg har deltaget i DM.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...