Hop til indhold

Yoda!


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

hihi... Hverdagen er aldrig kedelig med en halvvoksen hvalp i huset og en voksen hund der tror hun er en hvalp.

 

Tiltider kan jeg komme i tvivl om hvem af de to små der er hvalpen :mrgreen:

 

Sådan her foregik vores TV aften med Xfactor (bør ses med lyd, men bær over med mit åndende grin, for jeg prøvede ikke at forstyrre manden for meget :engel:):

 

[video=youtube_share;8hCMn7Nud5c]

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 467
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Miss_menelli
He he... Fin video. Pajko sove ved siden af mig, og rejste og forsvandt med halen ret trykket... Han synes det var lidt uhyggeligt. Jeg synes de er søde :lun:

 

Kaia laver altså også nogle psykopatlyde :sjov:

 

Men kære, det er de :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Nogen har sagt, at bc'er ikke er ret gode til DcH lydighed.

De går for dårligt spor, kan ikke hitte ud af eftersøgninger fordi de går på synet, de løber forbi figuranterne fordi de hellere vil løbe end påvise og de kan ikke løbe ligeud i fremadsendelserne. :stupid:

 

Nogen har tændt MM - Og nogen skal satme få at se at bc'er kan komme til tops i DcH :evil:

Sjovt, som sådan nogle hjernedøde udtalelser kan få den der "jeg skal satme vise dem" frem i mig.... :oops:

 

Og Yoda viser alle de rigtige takter til at kunne gå hele vejen. :lun:

Så jeg satser hermed på, at han skal vise at bc'er godt kan gå spor, lave eftersøgninger og løbe ligeud!

 

Denne "nogen" kommer nok med lidt flere af disse udtalelser hen af vejen, så mon ikke nogen nok skal holde mig til ilden :mrgreen:

 

 

Nå... Surt opstød slut.

 

Ellers så viser Yoda som sagt rigtig, rigtig gode takter.

Han arbejder rigtig fornuftigt og jeg har efterhånden fundet ud af hvordan træningen skal tilrettelægges, så der er tempo og glæde i arbejdet.

Jeg elsker simpelthen at arbejde med ham og han er sådan en herlig lille glad gut, som efterhånden er begyndt at få en eller anden fornuft i hovedet.

 

Samtidig er der også små tegn på, at kønsmodningen er i gang og han er en dejlig møgunge på nogle punkter :lun:

Men som Yoda nu engang er, så er det jo i småtingsafdelingen og ting der er fyldt med humor og noget man ikke kan andet end at grine af.

Indtil videre så går alt simpelthen så nemt med ham og hans fantastiske temperament slår mere og mere igennem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det må vi! Jeg har tid i weekenden uge 1, og slutningen af uge 2, hvis du har...? :mrgreen:

 

Hov for dælen - Har først set den her nu.

Weekenden i uge 2 har vi tid, resten af ugen er plastret til med møder....

 

_______________________________________________________________

 

Yoda har nu ramt kønsmodningen.

Fuldstændig lige efter bogen som 9 mdr. gammel.

Der er slet ikke noget at tage fejl af.

 

Det er dog kun i perioder jeg mærker noget til det, men som f.eks i dag, så kan han ikke huske fra næse til mund, kan ikke koncentrere sig 5 minutter af gangen, men skal liiiiige snuse til et eller andet, eller får liiiige øje på noget der skal undersøges.

Og så kan han overhovedet ikke kende forskel på sit, dæk, stå, plads eller noget som helst - Han prøver sig sådan lidt frem som det passer ham og håber på at et eller andet udløser et klik. :mrgreen:

Tålmodighed er en by i Rusland og han er fuld af mærkelig påfund.

 

Dagen efter, så kan han så være total sig selv og på og kan huske alt og kan alt og arbejder fuldstændig formidabelt. :vedikke:

 

Han letter ben hver anden gang han tisser nu og erhhhhh... sådan rent fysisk er der to små ting, der fylder i landskabet dernede :sjov:

 

Det ene øjeblik er han Yoda-hvalpelalleglad og det andet øjeblik virker han fuldstændig voksen, fornuftig og overskudsagtig.

Og det tredje så aner han vist ikke helt selv hvad ben han skal stå på og skal bare op til moooaar og putte :lun:

 

So far absolut ingen problemer med ham og Bamse - Bamse virker til at det rager ham en papand er der er mere hund end hvalp i Yoda nu.

Og Yoda gør stadig sit ypperste for at være Bamses bedste ven og lader ikke til at begynde på noget teenage-provo-nowet.

Ud over tumle legene, så har de udvidet repertoiret til trækkelege, hvilket Bamse ikke er super god til, da han tager patent på legetøjet, hvis han først får det vristet fra Yoda :stupid:

Yoda er så klog nok til bare at gå ind og hente et nyt stykke legetøj, som han lokker med og sådan forstætter det indtil de er tilbage ved det første stykke legetøj igen.

 

I det hele taget er det mest på koncentrationsevnen og interessen for damer, samt det der letten ben jeg mærker det ved.

Ingen lømmel eller umulius - Bare total tåget engang imellem :lun:

 

Så i øjeblikket foregår tingene rimelig meget på Yodas præmisser.

Træningen foregår i små pas, med tilpas sværhedsgrad til at han ikke helt køre på rutinen, men dog med kendte momenter som ikke er for svære for ham.

Har også fundet ud af, at de her "tågede" øjeblikke er de allerbedste til at træne sid stille og hold fast om apporten.

Det kan han lige overskue og han fryser fuldstændig og helt perfekt :5up:

Man må jo tage hvad man kan få :engel:

 

Og godt nok er billederne vist i billedtråden... Men de høre jo også til her :mrgreen:

 

 

737344_10151207197943471_1601796362_o.jpg

 

 

1164_10151207198798471_1260457570_n.jpg

 

 

545101_10151207198873471_1047256013_n.jpg

 

 

734835_10151207199278471_1038545658_n.jpg

 

 

379483_10151207200893471_1720543949_n.jpg

 

 

741212_10151207200833471_833364601_o.jpg

 

 

543116_10151207200993471_584472521_n.jpg

 

 

735462_10151207201338471_785511980_o.jpg

 

 

740495_10151207201263471_1533419525_o.jpg

 

 

738127_10151207201333471_1319984593_o.jpg

 

 

738244_10151207201508471_1240905814_o.jpg

 

 

321218_10151207204383471_1296777744_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst Miss_menelli

Uh, det er længe siden jeg har opdateret. :shock:

 

Tænk sig... Dinglen fylder snart 10 mdr.... Det går bare så stærkt.

 

Han er højere end Bamse nu og vil gætte på han vejer omkring 16 kg.

Der er begyndt at komme lidt brystdybde nu og han virker mere og mere "sat".

 

Sad og skrev lidt med en anden HF'er om, at jeg synes han var lidt overbygget bagtil og franskede....

Og så kigger jeg lidt nærmere på ham i dag og det har rettet sig rigtig, rigtig meget, siden jeg sidst virkelig havde fingrene i ham og mærkede ham igennem.

Han er stadig lidt høj bagtil, men tror han ender rimelig harmonisk trods alt :lol:

 

Hans ører vælter stadig rundt.

De sidder typisk på samme måde når han er ude, men når han er indenfor eller er træt, så har han ofte lab ører, eller rigtige kipører - Så er meget spændt på at se om de har tænkt sig at blive ved med at sidde som vinden blæser, eller om de sætter sig fast som rigtige starwars Yoda ører.

 

Fortalte også at jeg har manglet lidt tempo på ham på det seneste (hormontåger tænker jeg) og det har han vist hørt :hmm:

For satan han har skruet op for tempoet og arbejdsstressen de sidste 2 dage, så tror der er håb forude :mrgreen:

Træningen svinger stadig en del, fordi han har de her dage hvor han nærmest trisser rundt i en boble og virker liiiidt fjern fra omverdenen, men det er som om, at vi allerede er ovre det værste :vedikke:

Og så letter mors store dreng ben ovenpå tævetis nu!

 

Han er simpelthen den skønneste hund at bo sammen med.

Så nem og skøn indenfor og så slår han turboen til udenfor - Og han er den største skødehund man kan forstille sig.

Han kan simpelthen ikke komme tæt nok på en og vil allerhelst putte tæt hele tiden :lun:

 

Og det temperament.... Han er simpelthen så utrolig mild, kærlig, tillidsfuld og fanger bare alle signaler fra os og jeg har stort set aldrig behov for at hæve stemmen.

Det eneste tidspunkt jeg kan blive nød til at hæve stemmen, er når han skal kaldes ind efter en løbetur på træningspladsen med sin elskede bold, hvor han lige har fået øje på noget spændende i horisonten :lol:

Han er fuldstændig som jeg synes en bc skal være mht. til temperamentet.

Omend det halter lidt på opdragelses siden :engel: Men det skal jo ikke lægge ham til last, at hans ejere har været liiidt for sløsede med "hilse med røven i jorden" træningen.

 

Og så har han humor.

For satan han er sjov - Han kan simpelthen finde på de herligste ting.

F.eks når vi ikke gider lege med ham, men heller ikke lige beder ham gå hen og lægge sig, så kan man da lege med sig selv. Det foregår typisk ved, at han finder et stykke legetøj som han kan få det ene ben ind i, mens han trækker i den anden ende af det, så han halvvejs vælter rundt og kan lave ruske/trækkeleg med sig selv :stupid:

Eller en af de gamle kurve, som kan vælte ind over sig selv og så lade som om den overfalder ham :mrgreen:

Han er så sød og stille og rolig i sin leg, men man kan bare se spilopperne lyse ud af øjnene på ham.

 

I går kalder jeg hundene ind fra haven, men bliver lige afbrudt, så går ikke ind i stuen og lukker døren med det samme - Yoda følger pænt med mig rundt, indtil jeg kommer ind i stuen.

Hvor der ligger en halv busk..... Som en vis hund har slæbt med ind (man skal jo komme når der bliver kaldt, så må man jo bare slæbe det sjove med ind, ik'?!)

Yoda kigger på mig, med spilopper i øjnene og "smiler" (ja, han smiler, ved at trække overlæben op og vise gebisset :lol:) og laver så et drabeligt angreb på busken. Stopper op... Kigger på mig igen og smiler.

Jeg tager busken og smider den ud i haven og lukker døren.

Yoda kigger på mig og lægger sig ned ved havedøren, med den ene pote over snuden og giver et dyyyyybt og inderligt suk fra sig, mens han skeler op til mig for at tjekke om jeg nu også HAR opdaget han er utilfreds med, at jeg er så kedelig :sjov:

 

Sådanne moments har vi dagligt :lun:

Ingen tvivl om, at han ved præcis hvordan han skal snøre os og få os til at elske ham bare en lille smule højere, så han får liiidt mere opmærksomhed.

 

Og billeder....

 

Han er hurtig som en i helvede...

 

 

DSC_0502.jpg

 

 

 

 

Og ja... De ører der

 

 

DSC_0517.jpg

 

 

 

Lille, bitte skønneste hundehvalp :lun:

 

 

DSC_0582.jpg

 

 

 

DSC_0785.jpg

 

 

 

DSC_0917.jpg

 

 

 

 

Og så de der øjne....

Kommer aldrig til at forstå dem der ikke bryder sig om bc'en blik - Eeelsker de der øjne der kigger helt ind i sjælen på en!

 

DSC_0942.jpg

 

 

 

Og fart på igen!

 

 

DSC_0033.jpg

 

 

 

Og endnu et af verdens mest fantastiske blik :lun:

 

 

DSC_0109.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst Miss_menelli

Ej, men altså hvor har jeg bare verdens skønneste hund :lun:

 

Det er helt vildt så voksen han er blevet på ingen tid - Det er nærmest fra det ene øjeblik til det andet, at visse ting er faldet på plads i hovedet på ham.

Ved ikke hvad der skete da han fyldte 10 mdr. men et par brikker faldt vist på plads :mrgreen:

 

Han bliver mere og mere fantastisk at arbejde med og opfylder til fulde alle de forventninger jeg havde, da jeg valgte det kuld.

Han arbejder med stor intensitet og glæde og er super skarp.

Så skarp at han får snydt mig engang imellem :blink:

 

Jeg glæder mig rigtig meget til at få arbejdet videre med ham og tror ikke der bliver noget problem i at få ham klar og sikker i øvelserne til næste konkurrencesæson.

Overvejer om han skal ud og starte en LP1 senere i år, eller en rally begynder klasse, for at afprøve konkurrencesituation nogle gange.

 

Mistænker nemlig vores største udfordring bliver at han ikke skal bruge dommeren som hans helt egen belønning for veludført arbejde :oops:

Jeg har simpelthen så social og tillidsfuld en lille hund, som mener alle mennesker er sat på jorden kun for ham.

Han elsker ganske enkelt alt og alle og han fravælger gerne godbidder og leg som belønning, hvis bare mine træningsmakkere gider nusse lidt med ham - Det er både godt og skidt :blink:

 

Jeg kan også se en forskel i omgangen med yngre hunde.

F.eks luftede jeg ham sammen med Dumlemors Cody i går og det var ret tydeligt, at Yoda var ældre end Cody, på trods af det kun er 4 mdr. det drejer sig om.

Yoda virkede sådan helt voksen og lettere overlegen, hvilket er et karaktertræk jeg ikke ret ofte har set hos ham før nu.

Men det var som om han påtog sig en anden rolle og var mere voksen i sin tilgang til Cody, end for bare en måned siden.

 

Han er meget nervefast og jeg har ingen problemer med at tage ham med på f.eks udstillingen i Fredericia, hvor han vist bare synes det er skide fedt med alle de spændende ting der foregår.

Han er overraskende nem at have med og må han sidde på skødet af mig, eller bare en eller anden tilfældig han har udset sig som sin nye bedste ven, så kan han uden problemer forholde sig i ro i lang tid.

 

Der er ingen tendens til stress i ham, andet end en god og fornuftig arbejdsstress som kan tændes og slukkes på sekunder. :5up:

Jeg har efterhånden også fået ham lært, at selvom Bamse er ligeglad, så må man altså ikke hyrde ham :fyfy:

Bamse er den eneste Yoda hyrder og det startede som en del af deres leg og Bamse har altid været total ligeglad med at Yoda hyrdede ham, så jeg har ikke været konsekvent nok med at stoppe det fra starten.

Så det har jeg brugt lidt tid på at pille af ham igen.

Det er faktisk ret sjovt at se, hvor bevidst Yoda er om at han hyrder, uanset hvordan det foregår, for han ved lige præcis hvad det er jeg siger nej til og beder ham holde op med.

Det er uanset om han hyrder liggende eller om han bevæger sig - Synes i hvertfald det har været interessant at se, at hyrdeadfærden er så bevidst en ting, at han udmærket er klar over, at det er den jeg slår ned på og ikke al muligt andet.

 

Han er stadig total lalleglad og bare en stor hvalp herhjemme.

Han tosser rundt med sit legetøj og har verdens frækkeste blik, som slet ikke er til at stå for :lun:

Den hund har simpelthen så meget humor og livsglæde, at jeg dagligt griner over ham og tror vist han synes det er ret sjovt at få mig til at grine.

 

 

I det hele taget er han en helt fantastisk nem og ukompliceret hund, som bare tilpasser sig den hverdag jeg byder ham.

Og så tror jeg, at jeg har en af DK's mest sociale hunde....

Vidste godt at jeg sandsynligvis ville få en meget social hund, da jeg valgte kuldet, eftersom både Spot og Ruby er temmelig glade for mennesker. Men at jeg fik en bc der ligger i ske under dynen om natten og altid liiiiige skal have snuden eller en pote så han kan mærke mig i løbet af natten, det havde jeg alligevel ikke regnet med :lun:

 

Jeg kan dagligt undre mig over, at det er så nemt at have en bc i huset.

Han er uden tvivl langt den nemmeste at bo sammen med af alle mine hunde :mrgreen:

 

DSC_0021.jpg

 

DSC_0424.jpg

 

DSC_0462.jpg

 

DSC_0591.jpg

DSC_0016.jpg

DSC_0378.jpg

DSC_0426.jpg

DSC_0550.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...