Hop til indhold

Forsøg - hold afstand, TAK


Gæst LKollerup
 Share

Recommended Posts

Ja, man kan jo vende og dreje det som man vil, syntes om det eller ej, somme tider skal man bare tænke lidt videre end det man lige gør nu og ser ;):blink:

Ubetænksomme hundeejere som h*n med hunden til venstre er meget, meget vanskelige at opdrage. Heldigvis tænker flertallet af hundeejere sig noget mere om, plakat eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 353
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Bodil&hundene
Jeg var lige inde og kigge lidt på jeres hjemmeside. Der står intet om jeres uddannelsesmæssige baggrund for at lave en hundeskole? Til gengæld bliver man mødt af et billede af en ambull uden mundkurv, et syn der iht. den nye hundelov har været forbudt det seneste år.

 

Måske I skulle opdatere hjemmesiden. :vinken:

 

Har også lige kigget der ind, men kan ikke se det billed ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bodil&hundene
hvis det kommer til at virke som i ønsker så vil det betyde at alle som IKKE har en tydelig gul sløjfe vil blive antastet af alle hilse hundene, det er måske meningen elelr hvad? for så er det jo ikke frivilligt mere, så skal man jo sørge for tydelig gul afmærkning for at undgå andre folks hunde:(

Jeg tror jeg laver mig et skilt hvor der står: HOLD AFSTAND, MINE HUNDE GØR IKKE NOGET MEN JEG SPARKER :) selvfølgelig på gul bund :)

jeg tror ikke på ideen, og jeg syntes det er ganske unødvendigt fordi jeg stadig mener at man altid bør aftale med modparten før man lader sine hunde hilse:) og jeg vil være bange for at den gule sløjfe vil få endnu flere til bare at slippe deres ukontrolerede hunde.

 

Nej, det er ikke sådan jeg læser deres budskab, der står netop det modsatte.

Glæder mig til at du får sat dit skilt på :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har også lige kigget der ind, men kan ikke se det billed ?

Ups, jeg troede, at det var din hjemmeside. Beklager, du skal jo ikke have skyld for ikke at opdatere andres hjemmesider, tsk tsk - fy mig!

 

Du skal se på Alpha HundeadfærdsCenter under punktet Service- og Socialhunde. Der finder du det gamle billede.

 

Ved du forresten, hvad socialhunde står for? Servicehunde kender jeg, men ikke socialhunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde man slet ikke haft den grønne sløjfe på hilsehunde oppe til overvejelse? Så vi der bare vil gå med vores hunde på normal vis kan forsætte som altid:(

 

Og kan jeg bare starte med at ubrede mine egne gode ideer om f.eks at hunde med gule sløjfer er dem man må hilse på, og alle andre hunde skal man lade være, som man altid har gjort, med mindre man spørger? Ja det kan jeg vel godt. Eller lave et helt regelsæt med forskellige sløjfefarver:D kunne da om ikke andet få fyns festligste rotte..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B

Du skal se på Alpha HundeadfærdsCenter under punktet Service- og Socialhunde. Der finder du det gamle billede.

 

Ved du forresten, hvad socialhunde står for? Servicehunde kender jeg, men ikke socialhunde?

 

 

Årrrrrh, det er servicehunden Mathilde :hjerte::hjerte::hjerte: Hende har jeg fulgt siden hun var hvalp og de lavede en hjemmeside om hendes uddannelse.

Det sidste jeg hørte om Mathilde var at hun var færdig som servicehund, fordi hun nu er tvunget til at bære mundkurv offentligt. Hun kan ikke hjælpe sin ejer med at samle ting op, holde fast i ting, og alt det andet hun kunne hjælpe med. Ejerne søgte om dispensation fra den nye hundelov, så Mathilde fortsat kunne udføre sit vigtige arbejde - men næh :evil: Så mange års arbejde kylet ud af vinduet. Ulovlig eller ej, jeg ville med glæde bruge Mathilde til at reklamere for min servicehundeuddannelse! (Hvis jeg ellers havde en og i øvrigt havde hjulpet med at uddanne hende) - Og det er da også kun ret og rimeligt, når det nu er hende der har lagt navn til projektet.

 

Jeg ved ikke helt hvad der ligger i socialhunde, men måske er det noget a la en udsendelse jeg så for mange år siden med 'Dogs at Work'. Der var en stærkt psykisk syg dame, som havde en boxer som hjælper. Den hjalp hende med praktiske ting - f.eks. stoppede den altid ved en fortovskant, fordi damen var forvirret og ellers kunne finde på at gå ud på vejen. Når hun var i supermarkedet og blev angst og konfus fandt den hurtigt udgangen til hende. Men den hjalp hende også med at holde 'benene på jorden' - så at sige. Hun hørte ofte klokker og sirener og hunden var trænet til at reagere på de ting hun hallucinerede. Når hun så hørte noget, så kunne hun kigge på hunden og se om det var virkeligt. Og hun sagde at selve dens tilstedeværelse, det at røre ved den, beroligede hende.

Det var et ret rørende program - hendes livskvalitet var simpelthen så meget højere pga. den hund. Måske er det en socialhund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bodil&hundene
Ups, jeg troede, at det var din hjemmeside. Beklager, du skal jo ikke have skyld for ikke at opdatere andres hjemmesider, tsk tsk - fy mig!

 

Du skal se på Alpha HundeadfærdsCenter under punktet Service- og Socialhunde. Der finder du det gamle billede.

 

Ved du forresten, hvad socialhunde står for? Servicehunde kender jeg, men ikke socialhunde?

 

Nåå det billed, jamen det kan da være taget hvor som helst ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bodil&hundene

Ved du forresten, hvad socialhunde står for? Servicehunde kender jeg, men ikke socialhunde?

 

Taget fra Servicehunden:

En socialhund kan eksempelvis udplaceres hos en familie med et barn med en fysisk funktionsnedsættelse. Barnet bliver inddraget i pasning, træning og pleje af hunden, men det overordnede ansvar for socialhunden tilfalder en voksen person.

Børn/unge med bevægelseshandicap kan have særlig glæde ved en socialhund: Der opstår et varmt og nært forhold mellem hund og barn. En socialhund kan endvidere bidrage med glæde, tryghed og venskab, opmuntre til leg og anden fysisk aktivitet og ligesom servicehunden kan socialhunden være et naturligt kontaktled til omverdenen.

Også voksne mennesker med en fysiskfunktionsnedsættelse, som ikke selvstændigt - men sammen med en hjælper/familiemedlem – kan tage vare på en hund, kan ansøge om at blive samtrænet med en socialhund. Pasning, træning og pleje af socialhunden bliver således et fælles ansvar for modtageren og dennes hjælper/familie.

Ansøgere til socialhunde skal være mindst 8 år gamle. Såfremt ansøgeren er under 18 år, skal en værge deltage i ansøgningsprocessen.

Socialhunde har ikke offentlig adgang som servicehunde, men må færdes alle steder hvor familiehunde i øvrigt må færdes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde man slet ikke haft den grønne sløjfe på hilsehunde oppe til overvejelse? Så vi der bare vil gå med vores hunde på normal vis kan forsætte som altid:(

 

Og kan jeg bare starte med at ubrede mine egne gode ideer om f.eks at hunde med gule sløjfer er dem man må hilse på, og alle andre hunde skal man lade være, som man altid har gjort, med mindre man spørger? Ja det kan jeg vel godt. Eller lave et helt regelsæt med forskellige sløjfefarver:D kunne da om ikke andet få fyns festligste rotte..

 

Almindelig pli bliver jo ikke sat ud af spillet.

 

Jeg bor jo i centrum af KBH og det er et stort problem for mig, pli eller ej, at folk tror deres hunde skal hen at hilse på min. Jeg er for 5 minutter siden kommet hjem fra vores eftermiddagstur, det skete 6 gange på en time, at jeg måtte sige "Nej vi hilser ikke", "Det kan godt være at din ikke gør noget, men det gør min" eller "Han er teenager, så vi vil helst undgå andre hanhunde" osv.

 

Det er altså hver 10. minut og vi gik på den fjerneste del af kirkegården ad de små kringlede stier - ellers er det gerne hver 5. minut.

 

 

Hvis bare halvdelen af disse kunne skæres vha. en gul sløjfe, ville det være lidt en lettelse.

 

 

Til gengæld kommer der sikkert lidt forvirring, hvis nogen ser Taiki plastret til med gule bånd og sløjfer, når han leger med sin bedste ven, en kæmpe stor intakt rottweilerblandings-han som Taiki er dybt buddy-forelsket i. For så er der sgu ikke noget space; de tumler sammen og hyler af glæde, kaster med græs og slikker hinanden i fjæset og hyler igen mens de ruller sig ved siden af hinanden. :-D

I den situation ligner Taiki ikke lige én, der ikke gider andre hunde synderligt. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Signaler er stærkere end ord. EOD. ;)

 

Sådan har jeg det også lidt.

 

Jeg har jo gået i 7 måneder nu, og tænkt over at det var for galt, at folk bare lod deres hunde rende hen og hilse på min uden godkendelse. Jeg har også kommenteret det. Det sker stadig.

 

Så når almindelig pli åbenbart ikke er så almindeligt igen, er jeg villig til at forsøge andre muligheder. Det skal ikke være MIG, som ejer til en hund der har brug for lidt space, der giver først op. Det ville være at svigte lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ejerne søgte om dispensation fra den nye hundelov, så Mathilde fortsat kunne udføre sit vigtige arbejde - men næh :evil: Så mange års arbejde kylet ud af vinduet.

Der burde have været givet dispensation. Det må trods alt være et yderst beskedent fåtal af hunde, der kan dokumentere, at de faktisk har gennemgået - og bestået - en uddannelse, der gør dem i stand til at hjælpe et handicappet menneske.

 

Det var et ret rørende program - hendes livskvalitet var simpelthen så meget højere pga. den hund. Måske er det en socialhund?

Det er helt utroligt, hvad hunde kan hjælpe deres mennesker med. Gid vi var lige så dygtige til at hjælpe vores hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåå det billed, jamen det kan da være taget hvor som helst ;)

Nu krydses mine øjne af undren. Sig mig lige - har du selv noget med Alpha Hundeadfærdscenter at gøre? Det er okay, hvis du ikke har (ligesom det naturligvis er okay, hvis du har). Du lyder bare, som om du intet har med det center at gøre og det troede jeg oprindelig, at du havde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bodil&hundene
Nu krydses mine øjne af undren. Sig mig lige - har du selv noget med Alpha Hundeadfærdscenter at gøre? Det er okay, hvis du ikke har (ligesom det naturligvis er okay, hvis du har). Du lyder bare, som om du intet har med det center at gøre og det troede jeg oprindelig, at du havde?

 

Nej da, jeg har intet med dem at gøre, hvorfor tror du det ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
Der burde have været givet dispensation. Det må trods alt være et yderst beskedent fåtal af hunde, der kan dokumentere, at de faktisk har gennemgået - og bestået - en uddannelse, der gør dem i stand til at hjælpe et handicappet menneske.

 

Vi er helt enige. Man kan læse om Mathilde her:

 

Mathilde: Servicehund med muskler - Vi med hund | www.bt.dk

 

TV2/NORD | Lov gør servicehund ulovlig | Nordjylland | Regionale nyheder

 

Det er helt utroligt, hvad hunde kan hjælpe deres mennesker med. Gid vi var lige så dygtige til at hjælpe vores hunde.

 

Det er det allermest fantastiske ved hunde, synes jeg. At de kan ting som vi ikke kan, og kan samarbejde med os om det. Det er da et prægtigt dyr der har den formåen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Signaler er stærkere end ord. EOD. ;)

 

Som med medicin? Every Other Day? :mrgreen:

 

For selvom jeg er stor farlig mand med kamphund, er der da stadig folk der ignorerer de farlige signaler jeg udsender og råber "den gør ikke noget"...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jer som har vedhæftet en gul markering på hunden, må vi få et billede?

 

 

Jeg har så svært ved at se at det kan hjælpe, med mindre vi er ude i en større markering, ala en orange vest på dyret..

Tror simpelthen ikke folk kan se en sløjfe eller en klud, når de ikke lægger mærke til det meget tydelige krobssprog fra en ejer der trækker langt ud til siden, står med hunden på plads og har fokus på sin egen hund. Det burde være tydeligt nok til at fatte at man nok ikke skal lade sin hun trække flexen i den retning...

 

Men jeg håber tiltaget kan skabe debat omkring emnet også blandt "almindelige" hundejere og ikke kun os hundenørder, så derfor overvejer jeg kraftigt en gul markering...men hvilken?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jer som har vedhæftet en gul markering på hunden, må vi få et billede?

 

 

Jeg har så svært ved at se at det kan hjælpe, med mindre vi er ude i en større markering, ala en orange vest på dyret..

Tror simpelthen ikke folk kan se en sløjfe eller en klud, når de ikke lægger mærke til det meget tydelige krobssprog fra en ejer der trækker langt ud til siden, står med hunden på plads og har fokus på sin egen hund. Det burde være tydeligt nok til at fatte at man nok ikke skal lade sin hun trække flexen i den retning...

 

Men jeg håber tiltaget kan skabe debat omkring emnet også blandt "almindelige" hundejere og ikke kun os hundenørder, så derfor overvejer jeg kraftigt en gul markering...men hvilken?

 

30162-12ny.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...