Hop til indhold

Hjælp til muligvis ulovlig hund ..


Gæst Walter2012
 Share

Recommended Posts

Gæst Walter2012

Hej,

Jeg er helt ny hundeejer, og da jeg så fandt dette hundeforum.dk tænkte jeg at det måtte da lige være noget for mig :-D

Vi kunne rigtig godt tænke os en hund og da vi har købt hus synes vi at tiden var inde til at få en.. Jeg har en venínde da kendte en hund (7. mdr. gammel) som trængte til en nyt hjem (ham der havde den var ikke helt klar over hvilket ansvar der hang sammen med hund), den skulle ikke koste os noget, bare vi gav den et godt hjem, og det har vi tænkt os, og vi fik at vide det var en blandingsrace.

Nu har vi efter 1 uge fået papire på den og der står på registringsattesten at det er en Labrador retriever blandning som primær race og en bull terrier som sekundærrace.

Nu har jeg kigget lidt på forskellige hjemmesider om hundeloven og kan overhoved ikke finde hoved og hale i det. Det ene sted står der at han er helt lovlig og andre steder at han er ulovlig og da han er født efter marts 2010 skulle han slet ikke være født, da man ikke må avle på dem, og politiet kan tage ham fra os og aflive ham hvis de ser ham.. Men synes det er underligt at dyrelægen har vaccineret ham og haft ham til undersøgelser osv, hvis det sidst nævnte skulle være tilfældet..

Er der nogen der kan hjælpe ville jeg blive meget glad?

På forhånd tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske lidt hjælp til forvirringen.

 

 

Staffordshire Bull Terrier - lovlig:

stbult.jpg

Da jeg kom til rally i sidste uge, så jeg fra bilvinduet en staffy. Dvs. først troede jeg, at det var en amstaff, men da jeg kom derover, kunne jeg jo godt se, at det var halv størrelse. Det var en sød og glad tæve på et år, men ejeren så lidt smånervøs ud, hver gang der kom en ny hundefører.

 

Hun havde forsøgt at melde den ril AG, men havde fået at vide, at så skulle den iføres mundkurv. Da hun indvendte, at det altså ikke var en ulovlig hund, fik hun at vide, at "den så sådan ud". Hun skulle avle på den og tilbød at vise dens endog meget fine papirer, men der var ikke rigtigt hul igennem dér.

 

Så hun blev ret glad, da vi alle nussede hendes hund og bød dem begge velkommen. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den form for modtagelse får man desværre de fleste steder, når man har en hund der "ser sådan ud". Godt denne hundeejer var så heldig at finde jer :5up:

Det var en dame med stor personlighed og Sofus blev flux forelsket. De to havde en slags fællesskab, og hun søgte også hele tiden hen til ham, når jeg gik lidt væk for at give andre lejlighed til at hilse på.

 

Hmmm, gu' ved, om Sofus også en dag bliver mødt med et krav om mundkurv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...