Hop til indhold

hvorfor


Gæst Malou-jan
 Share

Recommended Posts

Gæst Malou-jan

Hvorfor bider en hvalp på

7 mdr stadig i karmen, når vi er på job?

Råd modtages meget gerne

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Bagge tænker jeg også først og fremmest alene hjemme problemer - det ville i hvert fald være min første bekymring, hvis min hund havde ødelagt noget mens hun er alene - hun er næsten samme alder som din, hun er 8 mdr., og hun sover altså hele dagen væk - allerhøjest leger hun lige et par minutter med sin bamse, resten af tiden sover hun/ligger bare og kigger.

 

Så hvordan har i vænnet hen til at være alene? Har i prøvet at optage hende og se hvordan hun reagere på at være alene hjemme? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sara-Bjerg

Den keder sig. Gør hvalpen træt inden i tager afsted, og hvis det ikke virker, så tag evt en godbid-bold. Altså en bold hvor i så kommer godbidder i, og så kan hunden fise rundt og hygge sig med det, og glemmer derfor alt om karmen! (:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det sket en forandring i hundens omgivelser (fx. er er kommet nye naboer til, hvis i bor i lejlighed eller er der mere larm end der plejer udenfor?)

 

Vores tæve har altid haft det okay med at være alene, men efter vores naboer er flyttet ind har hun afliver to sofapuder, noget af fodlisterne i gangen ved hoveddøren og "spist" lidt 2 fodskamler.

Vi kunne simpelhen ikke finde ud af hvad det var, vi trænede forfra men kunne ikke rigtig se problemet.

Indtil vi fandt ud af at naboen fik uendelig meget besøg, i de timer vi var på arbejde, og de kunne ikke finde ud af forskellen på højre og venstre og ringede storm flere gange om dagen og lavede så en gevaldig larm i gangen :evil: :damn:

 

Så kunne man jo pludselig godt forstå hundens frustrationer, nu er ringeklokken pillet fra og naboerne larmer ikke i samme stil længere - og nu kan sofapuder, paneler, skammler m.m ligge/stå i fred igen.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malou-jan

Vores morgen lufte ture er anderledes pt.

Før var det altid mig, nu er det min kæreste.

Da jeg møder om natten nu.

Før mødte jeg om morgen.

Jamen vi started med 15 min, og øgede så tid, hvor hun var alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malou-jan

Hun startede med at have gangen plus bad.

Så ødelagde hun ting.

Så fik hun hele huset.

Det var små ting som hun ødelagde.

Det holdte så til nu.

Det varede i 3 uger

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes måske 15 minutter er lidt meget at starte op på, fordi hun nemt faktisk kan nå at blive frustreret på så kort tid. Så hellere start træningen med at hun bare lige er selv i 10 sekunder, og trap det forsigtigt op så hun ikke piver når I er ude. Jeg vil foreslå at bruge webcam, så I kan følge med mens I er udenfor og se hvad det er hun laver - så kan I også få en idé om, om hun virker ked af det, eller om hun ligner en der keder sig når hun bider.

Marley er ret atypisk, for han har hele huset OG adgang til haven, og det har han det helt fint med selvom han kun er 4 mdr. Men jeg har altså trænet i meget små intervaller i starten og så forsigtigt trappet op. Vi havde 'lidt' problemer i de første 10 minutter han var selv, til at starte med, men ikke nok til at jeg følte at vi skulle starte forfra - bare mere sådan, suk, hvor er I, det er ikke sådan særlig sjovt det her.. Det blev afløst af, nå, jeg tror bare jeg lægger mig til at sove.

 

Jeg tror du har ret i at skiftet mellem om det var dig eller din kæreste der luftede sagtens kan være skyld i at hun nu er lidt utryg igen. Så enten træn med hende forfra, hvor dét er rutinen, eller start helt forfra hvor det er ligegyldigt om det er dig eller kæresten der går først.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...