luckyluna Skrevet Juni 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2012 Ja, kort sagt kan en hund blive inkontinent (slipper større mængder urin i hvile) hvis den er stresset? Kan mennesker? Jeg har aldrig hørt om det symptom, derfor min undren. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2012 Har hørt om det hos hvalpe. Og hos mennesker - så hvorfor ikke også voksne hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juni 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2012 i hvile? Det tror jeg aldrig jeg har hørt om i forbindelse med stress? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Juni 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2012 Har kun hørt om ældre hunde der tisser mens de sover fordi de ikke kan mærke trangen mere.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juni 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2012 Har hørt om det hos hvalpe. Og hos mennesker - så hvorfor ikke også voksne hunde hvordan hos hvalpe? Og mennesker? man mener jo feks ikke mere at børn der tisser om natten, gør det pga stress eller problemer, men pga en hormonfejl. Jeg har googlet rundt og kan simplethen ikke finde noget.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juni 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2012 i hvile? Det tror jeg aldrig jeg har hørt om i forbindelse med stress? Ja, hunden slipper pludselig en hel sø når hun sover nogengange og dyrlægen mener så hun er stresset, da medicinen mod inkontinens ikke virker.. Jeg synes jeg kender de fleste symptomer på stress både hos mennesker og hunde og har aldrig hørt om inkontinens på den måde..Stressmave ja, men ikke sådan her.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Juni 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2012 Har aldrig hørt om at stress i hunde skulle bevirke, at de slipper en større sø under hvile/søvn Lucki havde en kort periode med inkontinens under søvn, men det var pga. en urinvejsinfektion, da den blev behandlet var problemet løst. Jeg har hørt om "glædespissere", hvilket vel også er en form for stressinkontinens, og jeg har hørt om inkontinens i steriliserede tæver. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PMJ Besvaret Juni 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2012 Du kan spørge din dyrlæge om det kunne være Ektopisk Ureter. Du kan læse mere om det her Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juni 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2012 Du kan spørge din dyrlæge om det kunne være Ektopisk Ureter. Du kan læse mere om det her tak, men hunden er voksen og har først udviklet problemet i voksen alder, så det skulle vel være mærkeligt at det først kom nu, hvis hun var "sat forkert sammen"? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juni 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 18, 2012 Har aldrig hørt om at stress i hunde skulle bevirke, at de slipper en større sø under hvile/søvn Lucki havde en kort periode med inkontinens under søvn, men det var pga. en urinvejsinfektion, da den blev behandlet var problemet løst. Jeg har hørt om "glædespissere", hvilket vel også er en form for stressinkontinens, og jeg har hørt om inkontinens i steriliserede tæver. Ja, glædestissere kan jeg bedre forholde mig til har med stress i en eller anden form at gøre, men det her..hmm Hun er testet flere gange for blærebetændelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts