Hop til indhold

"Liga"


Hopsa
 Share

Recommended Posts

Min mors lille franske kom forbi i dag :lun:

De har været på Fyn i et par uger så jeg har ikke set hende alt for længe. Woops hun er vokset og nu er det vist osse ved at være tid til at få vist min mor hvordan hun skal træne med hende, så hun lærer at blive stillet op, få tjekket tænder og trave bare nogen lunde pænt ;-)

Overvejer om hun skal meldes til i babyklassen på bulldog-klubbens udstilling i Slagelse, vi kan jo lisså godt komme i gang :-)

 

liga.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg meldte hende til søndag aften, så nu kan hende min mor bare komme i gang med noget træning kan hun :mrgreen:

 

Kommer du osse?

 

Jeg kommer og kigger, men har ikke meldt til. Prinsessen skal lige have lidt tid, hun er noget teenage-ramt pt :lol:

Måske tager jeg det røde lyn (Hugo) med på en kigger.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Hvor er hun sød. Og sikke en forskel man kan se på de første par billeder med hhv. grande og buller - en modig lille pige :hjerte:

 

Hun er simpelthen så fornuftig, respektfuld afstand ved de første møder, og nu hvor hun har luret at de store passer på hende har hun fuld tillid til dem og følger efter så længe de ikke går for langt væk fra hendes mor ;-)

 

aIMG_8194.jpg

 

aIMG_8161.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er simpelthen så fornuftig, respektfuld afstand ved de første møder, og nu hvor hun har luret at de store passer på hende har hun fuld tillid til dem og følger efter så længe de ikke går for langt væk fra hendes mor ;-)

Det lyder meget ligesom Ayo, som med sin lillebitte størrelse, nærmest altid møder hunde som er meget større end hende selv :blink:

Ayo ELSKER at komme i hundeskoven, og det på trods af at i 9 ud af 10 tilfælde er det nærmest altid som minimum Labrador str. hunde vi møder. Hun hilser pænt på dem, ser dem lidt an, og når hun så har set at det er hunde som faktisk gerne vil lege med hende og ikke blot tromle hende ned, så synes hun det er skideskægt når de gider lege fangeleg med hende. Hun kan vende på en 25 øre og er lynhurtigt - hun kan hurtig køre sådan en stor hund træt :lol: De hunde som kommer farende hen i hovedet af hende og er fuldstændig overstadige, dem gider hun ikke - så tøffer hun bare videre. Men alle andre hunde, som kan respektere hendes lille størrelse, dem byder hun straks op til leg. Den hund i hundeskoven hun leger bedst med er faktisk en 3-årig Grande/Skt. Bernhard blanding - de leger simpelthen så godt sammen. Og det er altid så sjovt at se på: kæmpe hund ved siden af 2,7 kg lillebitte hund - hun er jo mindre end hans hoved. Men han passer så fint på ikke at træde på hende, og vil så gerne lege fangeleg med hende. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så kom vi afsted på den første udstilling, 4 måneder gammel. Hold da op der er gang i den i bulldogklubben, det er en noget anden oplevelse end grand danois klubben :mrgreen:

 

Men hold nu kæft Liga var sej, hun skridtede ringen af da vi landede og kom på bordet, så havde hun da oplevet det inden vi skulle derind med de andre i klassen. Så sad hun ellers bare og kiggede på alle hundene, hilste på nogle mennesker og et par engelske bulldogs, gik lidt ind i sit telt og hyggede sig rimeligt. I ringen var vi en af de sidste i klassen, og dommeren gav sig god tid til hver enkelt hund, så da Liga skulle på bordet var hun altså blevet noget træt, men hun klarede tandtjek og gennemgang rigtig flot og fremviste super bevægelser.

 

aIMG_0092.jpg

 

aIMG_0037.jpg

 

aIMG_0042.jpg

 

Liga-1.jpg

 

Liga1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er altså noget af det smukkeste :hjerte:

 

har overhovedet ikke forstand på udstillinger - Hvordan klarede hun sig? Er der en form for præmiering i den aldersgruppe eller?

 

Tak :-)

 

Ja, i baby og hvalpeklasse er der præmieringsgrader der hedder Særdeles Lovende, Lovende og Mindre Lovende.

Der var en 6-7 babyer i både han og tæveklassen, og kun 2 hanner og 2 tæver fik SL, dommeren var forholdsvis hård i sine bedømmelser, men rimelig nok.

Liga fik Lovende, kritikpunkterne var at ønskede mere rundede ørerspidser samt en mere karpet overlinje. Han var meget positiv omkring hendes bevægelser og ansætningen af ørerne.

Personligt er jeg tilfreds med Liga's eksteriør, men jeg har så absolut osse meget at lære om den race. At hun på nuværende tidspunkt ikke karper noget videre er jeg faktisk glad for, for jeg bryder mig ikke om når de bliver for opknebne og karpede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er da også en fin "dom" hun har fået så :-D Personligt synes jeg at hun ser perfekt ud, men jeg kender heller ikke racen super indgående endnu :genert:

Men hva' så længe ejer er tilfreds, er det så ikke det vigtigste? Medmindre hun skal bruges i avlen selvfølgelig, så er der jo nogle standarder der skal overholdes :-D

 

Tak for din uddybning :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...