Tullemus Skrevet Juni 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2012 TV2/NORD | Vild hund skal fanges | Nordjylland | Regionale nyheder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bernerfan Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Jamen der har vi jo ULVEN!!! Måske husker nogen, at der sidste år var flere, der mente, de havde set en "ulv" i skovene heroppe omkring... og hvis hunden i artiklen har strejfet rundt i over et år, kan den meget vel være den såkaldte "ulv", der har været tale om. Er der nogen, der ved, hvor hunden sidst er set? Jeg tænker, det gør det lidt lettere at hjælpe med evt. at få den lokket til og indfanget, hvis der er lidt at gå efter... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Juni 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Hmm..har lige været inde og kigge på FB siden: På vej hjem. Fremlyste og efterlyste dyr i hele landet. Det var derfra jeg postede den, men er ingen opdatering. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bernerfan Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Jeg hørte lige i Tv Nord, at hunden åbenbart har slået sig ned i et industrikvarter i Pandrup, hvor Nordjysk Dyreredning- og transport forsøger at vinde hundens tillid og lokke den til, da de fælder, de havde sat op, var for små. Det bliver spændende, om de fanger den... Har selv overvejet at køre derover (det er kun 10 minutters kørsel herfra), men kan ikke rigtigt vurdere, om jeg gør mere skade end gavn... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Juni 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Så blev den fanget :banan: Opdatering fra FB : Så lykkedes det endeligt Lene der havde vagten i aften, tålmodige tøs, var på vej hjem, men besluttede liiiige at give hunden en chance, så lidt over midnat ringede hun at nu kunne jeg godt komme og komme hurtigt. Det sidste billede er kun bedøvelsen, so no worries Vi fik hende efter bedøvelsen lagt i min bil og fik kørt hende til et dyrehospital, hvor HUN ligger på et blødt tæppe i et varmt rum, nok for førte gang i rigtigt lang tid. Hun hylede noget dernede, men det er der jo ikke noget at sige til. Jeg har uden held forsøgt at kontakte ejer, men jeg fortsætter kampen om et par timer. Lige nu skal jeg have 2-3 timers søvn....så godnat Flere oplysninger kommer når jeg har det på plads der skal på plads. Men det er altså en tæve Af: Nordjysk Dyreredning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DogByHeart Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Stakkels hund. Nu er hun fanget, og skal ikke mere gå forhutlet og sulten rundt. Men om hun nogensinde bliver i stand til at komme ud i et nyt hjem, det stiller jeg ? ved. Hunde bliver overraskende hurtigt 'forvildet' hvis de strejfer hjemløse rundt. Denne hund har strejfet og klaret sig selv i et år... Jeg håber det bedste for hende. Hendes ejere er øjensynligt ikke interesseret i at få hende igen, muligvis tager jeg fejl, det håber jeg. Held og lykke til vovse, og en bøn om tålmodighed til alle som har hende i deres hænder pt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Stakkels hund.Nu er hun fanget, og skal ikke mere gå forhutlet og sulten rundt. Men om hun nogensinde bliver i stand til at komme ud i et nyt hjem, det stiller jeg ? ved. Hunde bliver overraskende 'forvildet' hvis de strejfer hjemløse rundt. Denne hund har strejfet og klaret sig selv i et år... Jeg håber det bedste for hende. Hendes ejere er øjensynligt ikke interesseret i at få hende igen, muligvis tager jeg fejl, det håber jeg. Held og lykke til vovse, og en bøn om tålmodighed til alle som har hende i deres hænder pt. Hvorfor skal hun i et nyt hjem? Jeg har da læst på en gruppe at finder har haft fat i ejer.. Og finder skriver "Jeg glæder mig til senere" Det tolker jeg som, at han skal mødes med ejer. Hun virker jo ikke vild. De har kunne nusse hende og alt muligt, så jeg tror nu nok hun skal falde til derhjemme igen. Og så er det altså 2 år, hun har rendt rundt:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Wow, kiggede på deres FB-side, hunden har åbenbart strejfet rundt i 2 år!!! Og de har også snakket med ejeren nu - gad godt være en flue på væggen når de genforenes igen, efter så lang tid... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DogByHeart Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Hvorfor skal hun i et nyt hjem? Jeg har da læst på en gruppe at finder har haft fat i ejer.. Og finder skriver "Jeg glæder mig til senere" Det tolker jeg som, at han skal mødes med ejer. Hun virker jo ikke vild. De har kunne nusse hende og alt muligt, så jeg tror nu nok hun skal falde til derhjemme igen. Og så er det altså 2 år, hun har rendt rundt:genert: Nu har jeg så kun læst linket....... Men det lyder godt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DogByHeart Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Nu har jeg så læst dette link: TV2/NORD | Dina kan komme hjem | Nordjylland | Regionale nyheder Og hendes ejere bor faktisk ikke langt her fra. Jeg krydser ALT hvad jeg kan krydse, for at det ender lykkeligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Juni 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 I starten troede man, at det var en hvid schæfer han ved navn Zoran, som forsvandt for 1 års tid siden fra Sæby, som strejfede rundt. Gad vide hvor den så er henne ?... håber, at den er lige så heldig, at blive fundet i god behold, som Dina. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Juni 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Fra Nordjysk dyreredning på FB, sad skisme og tudede da jeg læste det : Så fik jeg sovet et par timer...gab og updaten er at jeg lige har talt med Dina's ejer! Hun forsvant for 2 år siden, samme måde som Zoran. Hun og hendes 2 schæfer søskende skulle passes, men stak som jeg i min træthed har forstået det ALLE af. Dina er den eneste de aldrig fandt. Pensionen er en Djursland pension, så hun er kommet langt.... men har også haft 2 års rejse alene. Mit hjerte bløder for hende....for selv med hendes triste, sørgelige historie, kunne vi kæle for hende gennem fælden, og da jeg sad og snakkede hundeting med hende mens vi vendtede på dyrlægen, og stille sagde "giv pote", da selvom hun lå træt ned, løftede hun poten det gjorde hun efterfølgende flere gange ♥ ♥. Skønne tøs, og glæder mig til senere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bernerfan Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Hvor er det godt, at Dina blev indfanget - det må være meget følelsesladet for hendes ejer at blive genforenet med hende efter 2 års adskillelse. Men jeg kan da godt være lidt bekymret for, hvilke ar det har givet Dina på psyken i forhold til at fungere som almindelig familiehund, at hun har vandret vild rundt så længe... Dog håber jeg det bedste for både Dina og hendes ejer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Har vide om ejeren rigtigt vil have hende tilbage?... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bernerfan Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Jeg opfatter det da i hvert fald ud fra det, Nordjysk Dyreredning har skrevet, som om ejeren har manglet sin hund og gerne vil have hende tilbage igen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Ja jeg opfatter det også sådan. De var i kontakt med ejer og de skulle mødes senere i dag, sådan har jeg tolket det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 hund og ejere er genforenet... har lige tilladt at stjæle billedet fra nordjysk dyreredning på fb Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Juni 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Taget fra FB : TV2/Nord Kære venner - TV2/Nord byder i aften på genforening mellem ejer og den hvide schæfer, der har huseret i Nordjylland. Efter to år kommer Dina nu hjem til Fårup ved Randers, hvor den hører til. Se TV2 Nord 19.30. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DogByHeart Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Det billede er da lige til at tude over..... Smukt! STORT TILLYKKE til hund og ejere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Så genfoeningen i TV2 Østjylland, hunden var stukket af fra en pension på Djursland. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Håber linket fungerer: TV2/NORD Føj for helvede et mareridt at miste sin hund på den måde - men en helt fantastisk ende på det hele, at de kunne genforenes igen! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Museklik Besvaret Juni 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2012 SÅ så man lige mig sidde og vræle.... Altså! Man kan bare se, hvor hun tøer op og så er hun bare hjemme hos dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
HNP Besvaret Juni 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2012 Hvor er det bare fantastisk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DogByHeart Besvaret Juni 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2012 Her vandes osse høns. -Hvor smukt. Pragtfuldt videoklip. Kloge Dina. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Juni 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2012 Ej, hvor fint! Som en fra træning sagde: gad vide hvordan Dina er kommet over limfjorden? Svømmet, taget tunnellen, taget limfjordsbroen, eller broen ved løgstør? Hals egense færgen? Eller har hun været heroppe så længe, at hun gik over fjordens is for 2 vintre siden? For jeg mener ikke, at der var nok is på fjorden i vinters til at man kunne gå på den.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts