Hop til indhold

Sky hund skal indfanges. Jammerbugt Kommune.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Gæst Bernerfan

Jamen der har vi jo ULVEN!!! :mrgreen:

 

Måske husker nogen, at der sidste år var flere, der mente, de havde set en "ulv" i skovene heroppe omkring... og hvis hunden i artiklen har strejfet rundt i over et år, kan den meget vel være den såkaldte "ulv", der har været tale om.

 

Er der nogen, der ved, hvor hunden sidst er set? Jeg tænker, det gør det lidt lettere at hjælpe med evt. at få den lokket til og indfanget, hvis der er lidt at gå efter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bernerfan

Jeg hørte lige i Tv Nord, at hunden åbenbart har slået sig ned i et industrikvarter i Pandrup, hvor Nordjysk Dyreredning- og transport forsøger at vinde hundens tillid og lokke den til, da de fælder, de havde sat op, var for små.

 

Det bliver spændende, om de fanger den... Har selv overvejet at køre derover (det er kun 10 minutters kørsel herfra), men kan ikke rigtigt vurdere, om jeg gør mere skade end gavn...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev den fanget :banan:

 

 

527885_464870573523389_29365269_s.jpg

 

Opdatering fra FB :

 

 

 

 

Så lykkedes det endeligt

:) Lene der havde vagten i aften, tålmodige tøs, var på vej hjem, men besluttede liiiige at give hunden en chance, så lidt over midnat ringede hun at nu kunne jeg godt komme og komme hurtigt. Det sidste billede er kun bedøvelsen, so no worries :) Vi fik hende efter bedøvelsen lagt i min bil og fik kørt hende til et dyrehospital, hvor HUN ligger på et blødt tæppe i et varmt rum, nok for førte gang i rigtigt lang tid. Hun hylede noget dernede, men det er der jo ikke noget at sige til. Jeg har uden held forsøgt at kontakte ejer, men jeg fortsætter kampen om et par timer. Lige nu skal jeg have 2-3 timers søvn....så godnat :) Flere oplysninger kommer når jeg har det på plads der skal på plads. Men det er altså en tæve :)

Af: Nordjysk Dyreredning

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart

Stakkels hund.

Nu er hun fanget, og skal ikke mere gå forhutlet og sulten rundt.

 

Men om hun nogensinde bliver i stand til at komme ud i et nyt hjem, det stiller jeg ? ved.

Hunde bliver overraskende hurtigt 'forvildet' hvis de strejfer hjemløse rundt.

Denne hund har strejfet og klaret sig selv i et år...

 

Jeg håber det bedste for hende.

Hendes ejere er øjensynligt ikke interesseret i at få hende igen, muligvis tager jeg fejl, det håber jeg.

 

Held og lykke til vovse, og en bøn om tålmodighed til alle som har hende i deres hænder pt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels hund.

Nu er hun fanget, og skal ikke mere gå forhutlet og sulten rundt.

 

Men om hun nogensinde bliver i stand til at komme ud i et nyt hjem, det stiller jeg ? ved.

Hunde bliver overraskende 'forvildet' hvis de strejfer hjemløse rundt.

Denne hund har strejfet og klaret sig selv i et år...

 

Jeg håber det bedste for hende.

Hendes ejere er øjensynligt ikke interesseret i at få hende igen, muligvis tager jeg fejl, det håber jeg.

 

Held og lykke til vovse, og en bøn om tålmodighed til alle som har hende i deres hænder pt.

 

Hvorfor skal hun i et nyt hjem? Jeg har da læst på en gruppe at finder har haft fat i ejer..

 

Og finder skriver "Jeg glæder mig til senere" Det tolker jeg som, at han skal mødes med ejer. Hun virker jo ikke vild. De har kunne nusse hende og alt muligt, så jeg tror nu nok hun skal falde til derhjemme igen.

 

Og så er det altså 2 år, hun har rendt rundt:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DogByHeart
Hvorfor skal hun i et nyt hjem? Jeg har da læst på en gruppe at finder har haft fat i ejer..

 

Og finder skriver "Jeg glæder mig til senere" Det tolker jeg som, at han skal mødes med ejer. Hun virker jo ikke vild. De har kunne nusse hende og alt muligt, så jeg tror nu nok hun skal falde til derhjemme igen.

 

Og så er det altså 2 år, hun har rendt rundt:genert:

 

Nu har jeg så kun læst linket.......

Men det lyder godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fra Nordjysk dyreredning på FB, sad skisme og tudede da jeg læste det :

 

 

 

 

Så fik jeg sovet et par timer...gab

:) og updaten er at jeg lige har talt med Dina's ejer! Hun forsvant for 2 år siden, samme måde som Zoran. Hun og hendes 2 schæfer søskende skulle passes, men stak som jeg i min træthed har forstået det ALLE af. Dina er den eneste de aldrig fandt. Pensionen er en Djursland pension, så hun er kommet langt.... men har også haft 2 års rejse alene. Mit hjerte bløder for hende....for selv med hendes triste, sørgelige historie, kunne vi kæle for hende gennem fælden, og da jeg sad og snakkede hundeting med hende mens vi vendtede på dyrlægen, og stille sagde "giv pote", da selvom hun lå træt ned, løftede hun poten :) det gjorde hun efterfølgende flere gange ♥ ♥. Skønne tøs, og glæder mig til senere :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bernerfan

Hvor er det godt, at Dina blev indfanget - det må være meget følelsesladet for hendes ejer at blive genforenet med hende efter 2 års adskillelse. :-)

 

Men jeg kan da godt være lidt bekymret for, hvilke ar det har givet Dina på psyken i forhold til at fungere som almindelig familiehund, at hun har vandret vild rundt så længe... Dog håber jeg det bedste for både Dina og hendes ejer. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, hvor fint! :-D

 

Som en fra træning sagde: gad vide hvordan Dina er kommet over limfjorden? :mrgreen:

 

Svømmet, taget tunnellen, taget limfjordsbroen, eller broen ved løgstør? Hals egense færgen?

Eller har hun været heroppe så længe, at hun gik over fjordens is for 2 vintre siden? For jeg mener ikke, at der var nok is på fjorden i vinters til at man kunne gå på den..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...