Hop til indhold

kan en hunds ben falde i søvn??


Franziska
 Share

Recommended Posts

Til Franziska

Jeg er lidt i tvivl om deres røntgenudstyr er digetalt på klinikken.Altså så foto kan udleveres på CD .Men hvis det er gammeldags, så få kopi. men de kan godt tage korrekte HD fotos, jeg har fået taget en del derovre, alle med HD status =A , hvilket jo så også siger, at hunden har været i korrekt ligevægtig stilling , da de blev taget. Hvis ikke, havde DKK ikke anerkendt dem eller status havde været dårligerer.

Og med sikkerhed er de nok ikke vilde med sådan en behandler som Lone. Så sig, du skal have kopi til opdrætter.Kender ingen Dr Dyr , der tror hun kan noget. Eller nogle som hende.

Og så lige. For 2 år siden havde jeg hvalpe, og een af dem var lidt bagud mht bevægelser, og det var også andre opdrætterer der kunne se , noget var galt. Den havde fin sundhedsattest og jeg talte med Lone.Hun ville ikke røre en så lille 7 ugers hvalp og forslog at jeg kørte til Karlslunde og fik halsen CT scannet = 4.300 kr .

De var virkelig omhyggelige , men kunne intet galt finde.

Lone kom så efterfølgende herhjem, gik hvalpen igennem og de andre hvalpe igennem og sagde, gå en tur med de voksne og lad hvalpene hvile imens. Da jeg kom hjem og lukkede de små i haven , ringede telefonen og jeg kunne ikke finde den med problemet, vufti.- det var væk, han fes rundt nede i baghaven. Han ville ellers ikke gå ned fra terrassen , i hvertfald nødigt. Han har muligvis fået et skrup, så en halshvirvel sad og trykkede en nerve????, men det kunne ikke ses på CT- en.

Lone kom lige en gang til for en sikkerhedsskyld inden salg af ham. Så det tog hende 10 min at gøre ham normal. Uden at noget gjorde ondt.

Lone er jo selv opdrætter og det er ikke ualmindeligt at hvalpe har fået noget forskubbet under opvækt. Jeg kender opdrætter , der aldrig sælger uden Lone har været hvalpene igennem. 500 kr for et helt kuld.

Hvis du har nogle spørgsmål , så ring gerne , jeg går også glad med til dr dyr, bor lige på vejen overfor.tlf 43521587.

Fire ører er bedre end 2 , hvis man er stresset.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 146
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Til Franziska

Jeg er lidt i tvivl om deres røntgenudstyr er digetalt på klinikken.Altså så foto kan udleveres på CD .Men hvis det er gammeldags, så få kopi. men de kan godt tage korrekte HD fotos, jeg har fået taget en del derovre, alle med HD status =A , hvilket jo så også siger, at hunden har været i korrekt ligevægtig stilling , da de blev taget. Hvis ikke, havde DKK ikke anerkendt dem eller status havde været dårligerer.

Og med sikkerhed er de nok ikke vilde med sådan en behandler som Lone. Så sig, du skal have kopi til opdrætter.Kender ingen Dr Dyr , der tror hun kan noget. Eller nogle som hende.

Og så lige. For 2 år siden havde jeg hvalpe, og een af dem var lidt bagud mht bevægelser, og det var også andre opdrætterer der kunne se , noget var galt. Den havde fin sundhedsattest og jeg talte med Lone.Hun ville ikke røre en så lille 7 ugers hvalp og forslog at jeg kørte til Karlslunde og fik halsen CT scannet = 4.300 kr .

De var virkelig omhyggelige , men kunne intet galt finde.

Lone kom så efterfølgende herhjem, gik hvalpen igennem og de andre hvalpe igennem og sagde, gå en tur med de voksne og lad hvalpene hvile imens. Da jeg kom hjem og lukkede de små i haven , ringede telefonen og jeg kunne ikke finde den med problemet, vufti.- det var væk, han fes rundt nede i baghaven. Han ville ellers ikke gå ned fra terrassen , i hvertfald nødigt. Han har muligvis fået et skrup, så en halshvirvel sad og trykkede en nerve????, men det kunne ikke ses på CT- en.

Lone kom lige en gang til for en sikkerhedsskyld inden salg af ham. Så det tog hende 10 min at gøre ham normal. Uden at noget gjorde ondt.

Lone er jo selv opdrætter og det er ikke ualmindeligt at hvalpe har fået noget forskubbet under opvækt. Jeg kender opdrætter , der aldrig sælger uden Lone har været hvalpene igennem. 500 kr for et helt kuld.

Hvis du har nogle spørgsmål , så ring gerne , jeg går også glad med til dr dyr, bor lige på vejen overfor.tlf 43521587.

 

 

Fire ører er bedre end 2 , hvis man er stresset.

 

Først og fremmest hvor er du bare sød :kys: Og ja, kan godt være jeg lige ringer i løbet af de næste dage, kan sagtens være jeg får brug for lidt understøttelse hos dr dyr.

(og måske især af en der ved lidt, jeg er jo totalt grønt på området og tror bare på hvad de siger generalt.)

 

uuuhhh Lone lyder godt nok til at være dygtig... Håber virkelig hun kan hjælpe Maya hvis dyrlægen ikke kan...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg overtog jo en HD hund , cockertæve på 2 år for år tilbage. Hun skulle have været jagthund, men mistede interessen for for meget udføldelse og blev HD fotoet med dårlig resultat. Hun fik et glimrende liv her, men løb faktisk aldrig meget rundt efter de 3 år.Og hun blev smertedækket i perioder. Jeg droppede jo yderlige træning med hende og bad hende aldrig sætte sig , hvis vi skulle over en vej, bare en stå kommando. Hun var en engel, og det vigtigste er at bibeholde så meget muskelmasse som muligt, ved ikke for lange gåture. Men meget regelmæssig.

Trasey ville så aldrig, som min nu 12 årige Molly kunne gå i over 2 timer uden at få smerter. Men Molly er med A hofter.

Hvis jeg går med dig ind, så husk at have din sygesikring med, hvis du ikke er så kendt derovre.

Og nogle hunde, man tror har HD har faktisk en skæv hoftebygning, vi må se hvad der kan ses på de X-ray foto???

Ring endeligt,????

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg overtog jo en HD hund , cockertæve på 2 år for år tilbage. Hun skulle have været jagthund, men mistede interessen for for meget udføldelse og blev HD fotoet med dårlig resultat. Hun fik et glimrende liv her, men løb faktisk aldrig meget rundt efter de 3 år.Og hun blev smertedækket i perioder. Jeg droppede jo yderlige træning med hende og bad hende aldrig sætte sig , hvis vi skulle over en vej, bare en stå kommando. Hun var en engel, og det vigtigste er at bibeholde så meget muskelmasse som muligt, ved ikke for lange gåture. Men meget regelmæssig.

Trasey ville så aldrig, som min nu 12 årige Molly kunne gå i over 2 timer uden at få smerter. Men Molly er med A hofter.

Hvis jeg går med dig ind, så husk at have din sygesikring med, hvis du ikke er så kendt derovre.

Og nogle hunde, man tror har HD har faktisk en skæv hoftebygning, vi må se hvad der kan ses på de X-ray foto???

Ring endeligt,????

 

Hvis hun nu er født med skæv hoftebygning - hva så, kan man rette det?

 

Og min sygesikring? - skal jeg ikke selv sørge for at snak med forsikringen?, men har min police liggende så kan bare tage den med.

Har kun været hos dyrlægen en gang før pga. noget eksem og der snakkede jeg selv med min forsikring bagefter..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen

At tage papirer med som rimelig ny kunde , indikerer jo at du har tegnet dem og så er det op til dr dyr at bestemme, hvad der undersøgelses og analysemæssig skal stå på regningen. For at forsikringen æder den.

Ejerer af ikke forsikrede hunde får jo et chok over regningen og mange kan slet ikke overskue det og taler hurtigt om aflivning. Så hellere være helgarderet med ,at pengene vil komme , der er kontant afregning ved kasse A på alle dyrehosptaler i KBH´s området. For de får en del patienter ind med akutte skader, som folk ikke kan eller vil betale og så står de at skulle bruge en del tid på dette.Når du har den med skrives selskab og forsikringnr ind i journalen, så ved de hvad de kan gøre overfor forsikring eller på ejers regning. Også hvis hunden kommer med Falck efter på kørsel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen

At tage papirer med som rimelig ny kunde , indikerer jo at du har tegnet dem og så er det op til dr dyr at bestemme, hvad der undersøgelses og analysemæssig skal stå på regningen. For at forsikringen æder den.

Ejerer af ikke forsikrede hunde får jo et chok over regningen og mange kan slet ikke overskue det og taler hurtigt om aflivning. Så hellere være helgarderet med ,at pengene vil komme , der er kontant afregning ved kasse A på alle dyrehosptaler i KBH´s området. For de får en del patienter ind med akutte skader, som folk ikke kan eller vil betale og så står de at skulle bruge en del tid på dette.Når du har den med skrives selskab og forsikringnr ind i journalen, så ved de hvad de kan gøre overfor forsikring eller på ejers regning. Også hvis hunden kommer med Falck efter på kørsel.

 

Okay det lyder jo fornuftigt, jamen så tager jeg papirene med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke præcis, hvordan Lone arbejder. men hun har været min græske Nana igennem, . Nana har aldrig haft bevægelsesgener, men begyndte jo pludselig i 2-3 års alderen at undgå tæver, og kunne være udfarende. Nanas søster havde HD fra fødsel.

Så Nanas aversion mod tæver , kunne være pzykisk arveligt, fordi moderen er ligesådan, eller smerter, der viste sig på den måde.

Lone gennemgik alle Nanas bevægelsesmuskler for at prøve at finde bare een der var mindre, og derfor skånet, men fandt intet. Faktisk var hun helt OK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min afspilning er dårlig, for den går i stå. Jeg ser det som hun går pasgang?? Kan andre bekræfte dette. Du bør også lave billeder set helt bagfra, for f.eks HD hunde går ofte meget snævert på bagbenene, altså med bagben tæt sammen under bagpart, lidt svært at forklarer.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, jeg synes også, at hun passer lidt, og måske går lidt ... ja, jeg ved ikke, stift eller sådan noget. heldigvis kan det jo være så meget andet end skelet-problemer, og det er godt, at i får det undersøgt og forhåbentligt udelukket.

 

jeg har også været hos lone og været meget glad for det - selv om hverken hun eller dyrlægens røntgenbilleder nogensinde kunne forklare halfdans halten. heldigvis forsvandt det igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, jeg synes også, at hun passer lidt, og måske går lidt ... ja, jeg ved ikke, stift eller sådan noget. heldigvis kan det jo være så meget andet end skelet-problemer, og det er godt, at i får det undersøgt og forhåbentligt udelukket.

 

jeg har også været hos lone og været meget glad for det - selv om hverken hun eller dyrlægens røntgenbilleder nogensinde kunne forklare halfdans halten. heldigvis forsvandt det igen.

 

Jeg synes hun altid har gået lidt ?pasgang? (altså hvor hun flytter begge ben på samme side på samme tid), men nu går hun bare underligt, og der ser ikke spor behageligt ud.

Nå ja, når hun så lunter, virker bevægelse mere flydende og hun flytter benene på kryds.

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, jeg tror som regel man siger, at pasgang er tegn på etellerandet i bevægeapparatet, fordi det vist er mere aflastende. men jeg ved, at f.eks. bujus samson passer, og han er blevet tjekket af både dyrlæge og kiropraktor der siger, at han er fin. jeg kan ikke sætte en finger på det, men giver dig ret i, at det på en eller anden måde ser lidt besværet ud, det er rigtig godt, at i får det tjekket, og jeg håber på en positiv opdatering!

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, jeg tror som regel man siger, at pasgang er tegn på etellerandet i bevægeapparatet, fordi det vist er mere aflastende. men jeg ved, at f.eks. bujus samson passer, og han er blevet tjekket af både dyrlæge og kiropraktor der siger, at han er fin. jeg kan ikke sætte en finger på det, men giver dig ret i, at det på en eller anden måde ser lidt besværet ud, det er rigtig godt, at i får det tjekket, og jeg håber på en positiv opdatering!

 

Pyha tak.. overveje at ringe til dyrlægen i morgen tidlig og "plage dem lidt" så vi måske kan få en tid før torsdag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved led problemer er det meget typisk at det kommer når hunden har været ude og lave noget, har ligget og hvilet sig og så når den rejser sig vil den være stiv eller halter. Meget typisk hd, ad og andre led problemer. Min forrige hund med slemme led løb agility få dage før aflivningen. Vi anede ikk han fejlede noget, han løb fuldstændig normalt. Det var først om aftenen vi så at han var stiv og halt. Og så var der andre tegn; han ville ikke med på løbeture, han legede ikk med andre hunde, osv. Men det vidste jeg ikke kunne være et tegn på daværende tidspunkt.

 

Jeg tror ikk der er nogen som kan fortælle dig om din hund har hd eller ej udfra en video hvor hun går.

 

Ang. Pasgang så har alle mine hunde gået det. Den ene var fuldstændig ren i røngent og fejlede ikk noget udover hans hoved ikk var i orden, og han gik en del pasgang. Barney som jeg har nu har været til kiropraktor/massør og der skulle heller ikk være grund til at han går pasgang. Min egen vurdering er at jeg bor midt i byen og er nød til at gå et stykke for at komme ud hvor min hund kan komme til at løbe frit. Dvs. Han får mange km. I snor om ugen. Hvis han skal skridte så skal vi gå MEGET langsomt. Hvis han skal trave så skal jeg småløbe fordi min retriever størrelse hund Skal have meget fart på for at trave. derfor er det super naturlig for ham at vælge passen til. Han bliver jo dagligt tvunget til at gå pasgang på vores gåture og derfor bliver det meget naturligt for kroppen. Spurgte min dyrlæge og han mener heller ikk nødvendigvis der er noget galt bare fordi de går pasgang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har da også haft hunde , der i langsom tempo gik pasgang , men hvis vi øgede tempo gik de normalt. De betyder ikke, at hunden er syg i knoglerne. Men virker lidt OBS på mig. Nogle hunde er bygget uhensigsmæssig, f.eks overbyggede med noget høj bagpart. Andre har karperyg. Og alle lettere afvigelser vil have forskellig gangart/bevægelsesmønster fra det ønskede.

Hvis du vil have mig med, kunne vi måske mødes 15 min før og gå en tur om regnvandsbassinet bag kirken, så kunne jeg måske se noget, dyrlægen skulle være OBS på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har da også haft hunde , der i langsom tempo gik pasgang , men hvis vi øgede tempo gik de normalt. De betyder ikke, at hunden er syg i knoglerne. Men virker lidt OBS på mig. Nogle hunde er bygget uhensigsmæssig, f.eks overbyggede med noget høj bagpart. Andre har karperyg. Og alle lettere afvigelser vil have forskellig gangart/bevægelsesmønster fra det ønskede.

Hvis du vil have mig med, kunne vi måske mødes 15 min før og gå en tur om regnvandsbassinet bag kirken, så kunne jeg måske se noget, dyrlægen skulle være OBS på.

 

Du er bare en skat. Dog er vi nu rendt ind i et nyt problem :megaked: Kennelhoste... Maya er godt nok ikke selv syg på nuværende tidspunkt, men min svogers hund, som hun leget meget med i sidste weekend er rigtig syg af det.. Så jeg frygter lidt Maya er en af de raske smittebære.. (og krydser fingre for hun ikke bliver syg!!!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har først set det her indlæg nu :( Hvor er jeg ked af, at Maya er skidt :ae: Jeg :x: for det ikke er noget alvorligt og måske bare en overanstrengelse, der har sat sig i musklerne.

 

Tak... Jaa det håber jeg/vi også.. Og kryds lige for at mistanken om smittebæren af kennelhoste også forsvinder ud i den blå luft..!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak... Jaa det håber jeg/vi også.. Og kryds lige for at mistanken om smittebæren af kennelhoste også forsvinder ud i den blå luft..!!

 

Det skal jeg gøre :x:

 

Selvom der er risiko for at hun bærer smitten lige nu, så ville jeg alligevel ringe til dyrlægen og høre, om I ikke kan komme til før. Hun har jo ondt :( :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke lige ringe i aften og lægge dit tlf nr. Jeg aner ikke hvornår vi går tur her, er ligenu afhængig af naboer, hvis alle 7 skal ud på en gang.

Så vil jeg fortælle dig , hvordan en HD røntgen foregår, for bedøves skal hun sansynlig, eller ligger hun ikke korrekt og stille , fordi det vil gøre ondt.Det ene middel er muskalafslappende, det andet husker jeg ikke hvad er.

Så du skal forvente, de beholder hende derovre til hun er bedøvet , billederne tages og du får nok først svar, når hun kan afhentes og er lidt på benene igen. Opvågning kan tage lidt tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...