Gæst Skrevet Juli 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2012 Jeg er så rasende! Vi døjer meget med løse hunde herude hvor jeg bor, det er så slemt at Jack ikke kan fordrage løse hunde mere fordi de angriber ham, men de laver ikke fysisk skade, kun psykisk! Jeg er simpelthen begyndt at løbe alt hvad jeg kan fra de løse hunde fordi de ikke stopper ved andet! Men men men Jack må ikke katapult løbe så han døjer igen med sin ryg og bagben Og forbenet også nu. Jeg råber, jeg skriger, men de andre er ligeglad med alt. De går løse med dem ved vejen, på fælles arealerne, selvom vi har en fint kæmpe stor "bane" hvor de må løbe lige ved siden af hvor boliger! Bestyrelsen siger at de ikke kan lege "politibetjent". Problemet er bare at politiet ikke vil gøre noget som helst, jeg har på ét af tidspunkterne ringet til dem, men fik at vide at nu var der snart karneval (dagen efter), næste gang var der fodboldkamp, så de kunne intet gøre! Blev så gal at jeg sagde:" Næste gang der kommer en løs hund så må jeg jo bare håbe på at der ikke sker noget i byen den dag" Han sagde ja også var det det. Har lige løbet tværs gennem alt derude for at slippe af med 2 løse hunde som intet indkald havde. Jeg går altid tilbage men sjovt nok er folk væk, selvom de lige sad og hyggede, da hundene stak af hen til Jack. Jeg er sikker på at Jack vil bide hvis de nåede hen til ham for han er så bange og vores adfærdstræning går bare så godt men det har så også taget 2 år og han får stadigvæk tilbagefald! Jeg ved ikke hvor jeg vil hen, jeg er bare gal og ked af det og ved at min hunds fysisk nu er tilbage til start Min veninde har også ringet om en løs hund, og i starten virkede politiet meget alvorlige, men da hun så spurgte om hvad de ville gøre, de ville da intet gøre, men nu vidste de hvordan hunden så ud, hvis nu nogle savnede den! De spurgte ovenikøbet om de måtte få hendes mobilnummer så ejeren kunne ringe og HUN kunne fortælle hvor hunden befandt sig! Vi fandt ejeren men hun blev meget gal fordi hendes hund var jo BLIND! Så den kunne intet gøre! Der kører altså biler, børn, cykler og knallerter som kører voldsomt stærkt! Overvejer at flytte, jeg kan ikke det her mere, vi elsker det her, har hele vores netværk her, men jeg gider ikke frygte vores gåturer om sommeren mere. Sjovt nok ser du ikke en løs hund (kun dem med 110% indkald) løse om vinteren, men lige så snart solen kigger frem så kommer ALLE hunde af deres snor, pånær dem som har oplevet at få deres hunde bidt! Fordi bidske nej da det er ingen hunde herude jo :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sus&Siku Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 Hmm mit forslag er, at det er kommunen eller dem som ejer arealerne, hvor de løse hunde færdes på. Om det er kommunen? Boligforening? Grundejerforening? Jeg mener, jeg har hørt om en lign sag i tv engang, hvor folk gik med løse hunde på fællesarealerne, hvor der var græsplæne og legepladser... Der greb boligforeningen ind... Meeen det her ligger flere år tilbage... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iben B Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 Din stakkel! :ae: Der er bare intet så belastende som at få afbrudt sin træning af folk ustyrlige - ja undskyld - køtere. Gør hvad du må gøre for at beskytte din hund. Spark, kast med sten, eller sprøjt med ting. Det er selvfølgelig ikke rart at gøre en anden hund fortræd, men alternativet er at din hund selv lider under det eller får bidt dem. Og i sådan en situation kan de andre hunde udelukkende takke deres idiotiske ejere hvis de kommer til skade. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 En opvaskeflaske med vand og så et ordentlig sprøjt i fjæset på kræene hvis de ikke smutter... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 Jeg ville trække det billige kort og kontakte nogle medier. Nu hvor der er et år til hundeloven revideres, kan det jo være en indgangsvinkel at det netop ikke er listehunde der generer?! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Juli 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Jeg ville trække det billige kort og kontakte nogle medier. Nu hvor der er et år til hundeloven revideres, kan det jo være en indgangsvinkel at det netop ikke er listehunde der generer?! Ja måske. Så ville sådan et blad som ekstra bladet nok være på godt bud, nu hvor de elsker at skrive om hundeloven (dog ikke særlig troværdig blad) En opvaskeflaske med vand og så et ordentlig sprøjt i fjæset på kræene hvis de ikke smutter... Problemet med opvaskeflasken er at den ikke lige kan være i min lomme, mon man kan få et bælte hvor den kan sidde i eller et mindre taske-net? Din stakkel! :ae: Der er bare intet så belastende som at få afbrudt sin træning af folk ustyrlige - ja undskyld - køtere. Gør hvad du må gøre for at beskytte din hund. Spark, kast med sten, eller sprøjt med ting. Det er selvfølgelig ikke rart at gøre en anden hund fortræd, men alternativet er at din hund selv lider under det eller får bidt dem. Og i sådan en situation kan de andre hunde udelukkende takke deres idiotiske ejere hvis de kommer til skade. Det er rigtigt nok. Jack er bare blevet så indlært i at man skal gø og knurre bare hundene kommer gående i snor på gaden. VI kæmper hårdt med at angreb ikke er det bedste forsvar og jeg tror bare han vil ryge tilbage i sin gamle adfærd hvis han var nød til at bide. Men du har ret, jeg må og skal gøre alt for at de ikke kommer til ham. Og tak for krammen Hmm mit forslag er, at det er kommunen eller dem som ejer arealerne, hvor de løse hunde færdes på. Om det er kommunen? Boligforening? Grundejerforening? Jeg mener, jeg har hørt om en lign sag i tv engang, hvor folk gik med løse hunde på fællesarealerne, hvor der var græsplæne og legepladser... Der greb boligforeningen ind... Meeen det her ligger flere år tilbage... Det er et boligselskab som ejer arealerne. Jeg skal have fat i direktøren af boligselskabet her i morgen, for så må de sætte store skilte op om at hundene skal være i snor når det er så hårdt for folk at læse hvad de skriver under på i en lejekontrakt og boligordens brocheren. For vores bestyrelse havde jeg fat i allerede for over et år siden, men der fik jeg at vide at de ikke kunne lege politibetjente. Problemet er også at mange af de folk som bor herude, er vokset op her (voksne) /bor her endnu (ældre borger), også alle de unge på deres køretøj hvor man skal flygte fra livet (sidespor) Men fordi de bor her og altid har gjort det i et eller andet omfang, så kender de/deres familie bestyrelsen også snakker "mormor" lige med den hun kender i bestyrelsen også sker der ikke altid noget. Fordi næsten hele (hvis ikke hele) bestyrelsen også kender de her hunde/børn/forældre osv. personlige og man kan jo ikke smide eller forlange lille fido på 8 med hende den dejlige dame/hendes familie om at forlade deres hjem og de kender jo Fido og han gør intet..... Også kører den sådan Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret Juli 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 12, 2012 Hmm.. Politiet gør ingenting.. Nej der er vel ting med højere prioritet, hvilket vel egentlig også er fair nok. Ingen er jo kommet til skade eller noget. At så karneval og fodboldkamp ikke bør være en undskyldning er en anden snak. Og medierne.. Tja, de gider næppe tage det op, m mindre der er tale om ulovlige hunde, eller noget der ku minde om:rolleyes: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Juli 12, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 12, 2012 Det er et boligselskab som ejer arealerne. Jeg skal have fat i direktøren af boligselskabet her i morgen, for så må de sætte store skilte op om at hundene skal være i snor når det er så hårdt for folk at læse hvad de skriver under på i en lejekontrakt og boligordens brocheren. For vores bestyrelse havde jeg fat i allerede for over et år siden, men der fik jeg at vide at de ikke kunne lege politibetjente. Problemet er også at mange af de folk som bor herude, er vokset op her (voksne) /bor her endnu (ældre borger), også alle de unge på deres køretøj hvor man skal flygte fra livet (sidespor) Men fordi de bor her og altid har gjort det i et eller andet omfang, så kender de/deres familie bestyrelsen også snakker "mormor" lige med den hun kender i bestyrelsen også sker der ikke altid noget. Fordi næsten hele (hvis ikke hele) bestyrelsen også kender de her hunde/børn/forældre osv. personlige og man kan jo ikke smide eller forlange lille fido på 8 med hende den dejlige dame/hendes familie om at forlade deres hjem og de kender jo Fido og han gør intet..... Også kører den sådan Min første tanke var, at det ikke kunne være rigtigt, at du skulle være nødt til at flytte fra et sted, hvor du kunne lide at være og hvor du har dit netværk. Men ovennævnte afsnit viser, at du har alt for mange problemer både med løse hunde, indspisthed i bestyrelsen og unge mennesker på cykel eller knallert. Det er nok lige i overkanten at kæmpe mod så meget, så hvis du har mulighed for at købe en bolig i nærheden (af hensyn til dit netværk), så var det måske i længden den bedste løsning? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts