Gæst trinegxd Skrevet Juli 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2012 Hej alle sammen. Jeg har en lille tæve på 9 måneder.. Hun er blanding af Jack Russell og Tjekkisk rottehund.. Hun har lige været i sin første løbetid, og er nu stoppet med at bløde.. For ca. 3-4 dage siden begyndte hun at humpe min arm.. Første gang havde jeg lige siddet og leget med hende, så der tænkte jeg at hun måske var stresset og at det var derfor hun gjorde det.. Men nu gør hun det også selvom vi bare ligger og putter i sengen.. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op med det og hvad jeg skal gøre.. Jeg har prøvet at sige NEJ til hende men det hjælper ikke rigtig. Så har jeg prøvet at sætte hende ned på gulvet når hun gør det, men så hopper hun bare op og fortsætter.. Hun gjorde det igen lige før, og der tog jeg altså fat i nakkeskindet og sagde NEJ! Det hjalp dog heller ikke og hun prøvede igen.. Nu sidder jeg med dårlig samvittighed over at jeg tog fat i hende, for det er jo nok ikke løsningen.. Der er jo nok en grund til at hun gør det.. Jeg har lidt svært ved at forstille mig at det er dominans, for hun virker på ingen måde dominerende over for mig.. Så kan det være pga. løbetiden at hun gør det? Hun har jo ikke gjort det før nu.. Lige en helt anden ting.. Hun har haft lidt hævede bryster under hele løbetiden, men nu hvor løbetiden er slut, er det hævet endnu mere op end det var før.. Hvad kan det skyldes? Håber der sidder nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Juli 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2012 det er for det første helt sikkert ikke dominans, så det skal du ikke spekulere på. så vidt jeg ved, er det ret sædvanligt at tæver bliver lidt hormonkulrede/lystne omkring løbetiden, og det er sikkert det, som hun får afløb for på din arm - rimeligt ucharmerende, men jeg ville tage det helt stille og roligt og bare pille hende af og sige nej, hvis altså hun forstår det ord. angående de hævede patter ved jeg ikke nok om tæver til at svare på om det evt. kunne være lidt begyndende falsk drægtighed el.lign., men mon ikke der kommer andre på banen i morgen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
mini-me Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Og så er løbetiden ikke slut bare fordi hun holder op med at bløde. Men der kommer nok nogle tæve ejere der er klogere end mig imorgen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Charlotte1970 Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Er du helt sikker på hun er stoppet med løbetiden? Det "sidste" blod bliver mere og mere til klart udflåd. Vores tæve har hævet patter i et pænt stykke tid efter løb. Og ja hun humper også i sin løb, mest manden som hun kan stå og hyle foran... Rimelig belastende for ham, og lidt sjovt for os andre. Hun er virkelig forelsket i ham i 2-3 dage...! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Jeg mistænker at hun er højløbsk nu og derfor er lysten.. Se halen! Hvis hun vender måsen til og lægger halen ud til siden er hun klar med klar på.. Så pas ekstra på hende og hanhunde for tiden.. En løbetid varer hvad? 3-4 uger?? Blod eller ej.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst trinegxd Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Tak for svar allesammen.. Jeg vil ikke bekymre mig så meget omkring hendes humperi så.. Jeg har altid kun haft tæver, men har bare aldrig oplevet at de har humpet på hverken mennesker eller ting for den sags skyld.. Hun er stoppet helt med at bløde.. det er ved at være nogle dage siden at der kom helt lyst/hvidt udflåd ud af hende.. Men det ser også ud til at være slut nu.. Der har været et par hanhunde over hende.. Men det har været min søsters berner sennen og min anden søsters labrador/broholmer.. Men de var jo selvfølgelig alt for store til hende, så du humpede dog oppe i luften, mens hun var nedenunder.. På det tidspunkt var hun HELT klar, og tog halen til siden.. Det gør hun ikke længere.. Når hun hopper på min arm, gør hun det meget forsigtigt og det er ikke hver gang hun laver den der "humpe" bevægelse.. Nogen gange ligger hun siger også bare på min arm, mens hendes for poter holder meget godt om mig.. Men jeg håber da det snart stopper igen.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juli 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2012 Pas alligevel på hende selv om der er størrelsesforskel på hende og hanhunden - min airdale var engang ved at blive parret med en hangravhund ! Den hoppede op på en bænk og min tæve stillede sig med rumpen til og VUPTI så passede højden ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts